Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ihmisellä on oikeus saada siihen hoitoa niin halutessaan.
Se on sun mielipiteesi. Yhteiskunnan rahalla tehtävään hoitoon on nykyisin tarkat kriteerit hoitoonpääsylle. Ei yhteiskunnan tehtävä ole rahoittaa kaikkia sun mielitekojasi.
Muistahan nuo sanas kun itse olet avun tarpeessa, mutta resursseja sun auttamiseen ei löydy.
Jos nyt ilkeilemään aletaan, niin minä käyn töissä ja palkallani yksityislääkärillä. Itse asiassa loppukuussa menen pieneen leikkaukseen, jota minulle ei tehtäisi yhteiskunnan varoilla. (Eikä tarvitsekaan tehdä. Vaikka toimenpide parantaa elämisen laatuani, se ei ole kuitenkaan niin rajoittava seikka että sitä täytyisi hoitaa julkisella puolella.)
Entinen naapurini käy ulkomailla huippuluokan kokeellisessa hoidossa aggressiiviseen syöpäänsä. Maksaa tuosta 4 000 euroa hoitojaksolta. Ja jos ilkeitä halutaan edelleen olla, niin tuo on yksi syy miksen ikinä haluaisi elää jollain kotihoidontuella. Mä haluan, että mulla on tarvittaessa varaa noihin ekstrasuperduperhienoihin syöpähoitoihin.
Jos niukkuutta (tässä siis yhteiskunnan tarjoamaa hoitoa) pitää jakaa, se täytyy tehdä tasapuolisesti. Ei niin, että isoäänisimmät valittajat saavat superduperhienoa hoitoa jokaiseen mielitekoonsa ja kiltit ja kipeämmät eivät saa mitään.