auttakaa! mistä tietää kun avioliitto tullut tiensä päähän? oliko se tässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puoliso1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua tässä ap: kirjoituksissa eniten häiritsee että kun niin rakastaa miestä... entä ne lapset? Rakastaako ne tuollaista isää ja haluaa nähdä hänet aina vkonloppuisin kännissä?

Vaikea tilanne olisi,mutta itsellä menisi ehdottomasti omat lapset meihen edelle. Koskaan en antaisi heidän oman rakkauteni tähden kärsiä!

Kerran olette jo kokeilleet eroa ja yhteenpaluuta,eikä se muuksi ole muuttunut. Olisiko silloin jo aika miettiä että tämä oli tässä?

Meillä on kotona nolla toleranssi alkoholin suhteen. Tämä on tullut miehen puolelta. Jos hän lähtee jonnekin, hän juo vasta ekan pullonsa kun lapset ovat nukkumassa.Ja tämäkin tapahtuu kerran puolessa vuodessa.
Jouluna hän joi 3 x 0,33 tölkkiä kun vanhin lapsista oli klo 23 nukkumassa. Nuorin ei nyt vielä tajua asiaa ja itse en juo ollenkaan kun imetän.

Alkoholi on ihan fine kun sen kanssa osaa olla. Mutta sen kanssa läträäminen ja perheen kärsiminen ei kuulosta hyvältä

Ja mies luvannu ennenkin että 12 viikossa mutta silti tissuttelee koko vkl. Monesti sammumiseen asti eikä se ole kivaa katsottavaa kun yksin hoidat lapset ym

No, sittenhän se on ihan eri asia, jos kodin ja lastenhoito jää sun vastuulle täysin. Lisäksi jatkuva sammumiseen asti juominen on huolestuttavaa.
Nukahtaako miehesi vai sammuuko? Ne on kaksi eri asiaa.

Sammuu. Millon keittiön pöydän ääreen, millon lattialle ja millon sohvalle kaljapullo kädessä.. ja se pullohan kaatuu. Mua niin vituttaa kun tuo miehen rentoutuminen teettää mulle paljon lisätöitä myös.

Olen miettinyt juuri lapsiakin. Kärsiikö ne edes siitä, jos mies juo viikonloppuisin kun ei muutu pahapäiseksi, väi kärsiikö lapset enempu siitä kun valitan ja menee riitelyksi.. jokatapauksessa pitäisikö minun vain lopettaa nalkutus ja hyväksyä (olen kyllä näinkin tehnyt) ja elää näin, vai pistää mies kävelemään jos tosiaa mieluummin valitsee kaljoittelun kuin meidät ja syyttää lisäksi kaikesta minua ja minun syy kun en anna kaljotella..

Ei siinä ole kyse määristä ja lupauksista juoda vain "vähän", tai vain toisena päivänä viikonlopusta kun alkoholisti juo. Juoppo juo, koska sen on pakko. Että kykenee olemaan juomatta vaikka viikonlopun, se otetaan "takaisin" jo etukäteen. Tai varsinkin sen jälkeen. Kun edessä on jokin tärkeä juhla/tilaisuus, johon on pakko osallistua selvänä, ja jonne on pakko mennä (vielä tolpillaan seisova holisti näin pystyy toimia), on juotava pankkoon. On vedettävä känni, että jaksaa olla selvänä vaaditun ajan.

Ja lupaus juoda vain pari. Juopolle pari kaljaa on kuusi ja muutama kaksitoista. Joka tapauksessa se pari on aina niin monta, että sillä pääsee humalaan. Jos loppuu kesken, lähdetään paikkaan, josta saa lisää. Perheellinen alkoholisti, joka ei halua esim. baareihin mennä, ostaa jo valmiiksi niin paljon, että kesken ei lopu. Puolisolle esitellään se sikspäkki jääkaapissa, mutta todellisuudessa 24-päkki on jemmassa autotallissa.

Tämä on niin suuri ja vaikea ongelma, ettei siihen auta, että rajoitetaan juomakertoja tai -määriä. Alkoholistin on lopetettava juominen kokonaan. Monesti siihen tarvitaan kyllin suuri panos. Se voi olla oma terveys tai perhe, tai molemmat. Joillakin ei auta mikään.

Ap, näytä tämä ketju miehelles.

Tiedän itsekkin millaista on jos alkoholisti vanhempi. Toinen vanhemmistani kuoli hiljattain alkoholisminkin takia. Miehestäni olen vain ilkeä jos en anna juoda. Mies vain tuhahtas eikä välittäs jos tämän lukis. Ei näe ongelmaa eikä kuuntele vaikka minun puolelta jotkut hänelle asiallisedti sanoneet kun ovat nähneet joitain tilanteita. onko vaan kaikki miehet tällaisia että tarvivat joka vkl kännin? Tulisinko ikinä löytämään parempaa? Mies ei takuulla lopeta juomista kokonaan kun ei yhtä vkl voi selvänä olla. Tuntuu että hajoan kun en tiedä mitä tehdä.

Mun mielestä se on sitten siinä jos toinen ei näe tässä ongelmaa. Kyllä parisuhteessa otetaan toinenkin huomioon eikä selitetä että kun minä tarvitsen ne 12 kaljaa.

Meillä isä joi joka ikinen ilta. Kävi kyllä joka päivä töissäkin. Ei ollut millään tavalla agressiivinen eikä ilkeä. Joi ne autotallissa ja painui suoraan nukkumaan. Eihän siinä mitään ollut,mutta me lapset saimme yksin kulkea harrastuksiin kun eihän isä enää voinut klo 19 jälkeen ajaa kun oli juonut. Äidillä ei ollut ajokorttia.
Oli sitten eri kivaa pimenä,tuiskuisena iltana talsia reeneistä varusteineen kotiin. Ketään ei näkynyt,yksin painelin tuiskussa

Nalkuttamalla se tilanne ei muutu. Mies tarvii tuossa tilanteessa jonkun "herätyksen". Joko sen, että oma terveys pettää jostain kohtaa alkon takia, tai että tulee todellinen uhka siitä, että avioliitto on ohi (eli lähdette evakkoon sieltä tms.).

Minun mies tissutteli viikonloput, mutta kun huomasi ja alkoi miettiä sen vaikutusta terveyteen ja lompakkoon, niin paransi tapansa ja pitää pidempiä taukoja. Että kyllä se mahdollista on, että asiat muuttuu.

Niin ja piti vielä lisätä, että alkoholin käyttäjiä on monenlaisia, kaikki ei ole alkoholisteja sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka vähän suurempi kulutus olisikin tullut tavaksi.

Se täytyy lähteä itsestään se tajuaminen. Jos toinen sanoo vieressä, niin se vaan asettuu puolustuskannalle, ja haluaa jatkaa samaan malliin. Mutta miten sen saa itse tajuamaan, niin sitä en tiedä :(. Ehkä sun kannattaisi ihan oikeasti laittaa avioliitto jäähylle, jos se sit ehtis miettimään mikä sille on tärkeää?

Eihän tuo normaalia ole. Miehesi on alkoholisti.
Itse en jaksaisi moista kun tottunut mieheen joka osallistuu ulkoilut,vaipanvaihdot,nukuttamiset ym. Meillä 2 lasta ja 6 vuotta naimisissa. Viikonloppuisin käydään saunassa jolloin ottaa kaljan lasten nähden, toisen vasta illemmalla kun lapset nukkuu. Viikolla ei ota.

Tsempit sulle minkä ratkaisun teetkin,itse eroaisin jo lasten tähden. Ei lasten tarvitse juopottelua katsella päivästä toiseen :(

Kyllä meilläkin mies osallistuu kaikkeen lasten hoitoon ja vaipanvaihtoihin, laittaa ruokaa yms. Mutta siis viikonloppuna kun ottaa en ees halua että iltasatua tms menee huppelissa lukemaan. Arkisin laitetaan lapset yhdessä nukkumaan, viikonloppuisin minä.

Enkä usko että ero sais juomista lopettamaan, päinvaston. Varmasti lisääntys vaan kun ei kukaan olisi kieltämässä ja joisi koko viikonloput. Kesäloma joka kuukauden mittainen menisi varmasti kännätessä.

Kyllä toi ahdistaisi, jos viikonloppuna ei tehtäisi mitään yhdessä ja saisi itse kaikki hoitaa. Jotenkin sen täytyisi nähdä se mitä vääryyttä ja pahaa mieltä se sulle aiheuttaa.

[QUOTE="Mary";30583665]Tietääkö teidän lähipiiri tilanteesta, esim. miehen vanhemmat?[/QUOTE]

Kyllä uskon että miehen vanhemmat tietää/aavistaa, mutta eivät ole puuttuneet asiaan tai puhuneet mitään.. Pitävät ehkä poikaansa niin hyvänä miehenä.
Minun vanhempi tietää ja haluaisi puuttua ja on asiasta sanonutkin, mutta ei se juominen siihen lopu.
Olen sanonut että pahoitan mieleni ym mutta ei näytä tajuavan ja kiukuttelen vaan.. huoh

Tuleeko mieleen ketään sellaista tahoa, jota kuuntelisi? Sisarus tai ystävä tai ne vanhemmat?

Jos se oma "nalkutus" sillä menee jo toisesta korvasta ulos, eikä enää pidä sitä minään muuna kuin häiriötekijänä, niin voisi olla hyvä, että joku ketä kuuntelee kysyisi, että onko se oikeaa aviomiehen käytöstä tehdä perheelleen tuollainen elämä? Ja että kannattaako tuota tehdä omalle terveydelleenkään ja perheen taloudelle? Saisiko joku sen jotenkin järkiinsä?

Sillä on varmasti niin vankka tarve nyt vaan puolustella sitä käytöstään, koska ajatus viikonlopusta selvin päin on niin ahdistava. Mutta jos sen saisi jotenkin ihan oikeasti tajuamaan, näkemään jotenkin ulkopuolisen silmin sen homman, kun kerran teillä rakkautta vielä välillänne on, niin ei se varmasti haluaisi toista sillälailla jatkuvasti kohdella kaltoin?

Niinkuin joku tuolla sanoi, kuvaa sitä miestä! Kännykällä vaikka ja vaivihkaa! Kuvaa millainen on humalassa lasten lähettyvillä, niin minä tekisin! Kuvaa kun avaa aina uuden ja uuden pullon, kuvaa kun sammuu, kuvaa kaikki mitä itse hänelle sanot ja hänen vastaukset. Eikö niistä ala tajuumaan että itse on se riidanhenki kännäilyllään?? Varsinkin jos näkisi miten on lasten aikana, herätteleekö mitään fiiliksiä. Ota kuitit talteen jos mahdollista, tai laske itse kuinka paljon rahaa joka viikko menee kaljaan ja kuinka paljon teillä on menot ja tulot kuukaudessa. Siis kuinka paljon pakollisia laskuja, sähköt vedet ym. Oma tätini joskus joutui kuvattavaksi lasten toimesta, ja aamulla lapset näytti että äiti tuuppas kattoo kiva video. Se oli kuulemma pysäyttänyt ja lasten seurassa kännäilyt loppui siihen. Eikä hänkään siis ikinä mikää juoppo ole ollut mutta ei tajunnut miten humalaan menee jo muutamasta.

En tod. kattelisi tollasta. Mieti sitten kun ootte eläkkeellä? Juoko hän sitten joka päivä? Onhan hän kuitenkin silloin ansainnut sen juomisen ilon, kun vuosikymmeniä sitä ennen ollut töissä. Ei toi tosta paranemaankaan tuo tilanne tule. Ihan oikeasti. Suosittelen vakavasti miettimään että jaksatko katella tollaista loppuelämäs.

Kokonaiset 12 pulloa viikossa? :O

Siis haloo! Kohtuukäytön rajakin on kaksinkertainen. Ei tuosta minusta kehtaa valittaa, kun ei kerran kiukkua/örvellä kännissä. Jos tosta nyt edes känniin niin tulee kun sen jakaa kahdelle päivälle.

Tehkää sopimus. Sä saat laittaa saman rahan johonkin mistä tykkäät. Sit ei tarvitse siitäkään olla kade.

Ihan sama onko kyseessä 5, 12 tai 30 pulloa viikossa. Jos seuraukset ovat sitä luokkaa, että mies on viikonloput poissa pelistä perheyksiköstä, niin kyllä se vain pahasti normaalia elämää häiritsee.

En usko. Kuka mies sammuu 12 pullollisesta keskikaljaa? Onko tuo mäky siis jääkaapissa esillä? Jos niin miehellä on hyvät jemmat jossain muualla. Eikä auta sanomiset, nalkutukset, itkemiset, raivoamiset, kuvaamiset tai rahalla kiristys. Juoppo juo koska juopolla on AINA hyvä syy juoda.

Yhteistyössä