V
vieras
Vieras
Kyse on 13-vuotiaasta veljeni tytöstä, hän kertoi eilen minulle sairastavansa paniikkihäiriötä ja ahdistusta. Itse sairastan myös paniikkihäiriötä , juteltiin pitkään tytön kanssa asiasta . Sitten hän näytti käsivartaan, hän viiltelee itseään. Kertoi tehneensä sitä jo 2 vuotta. Hän sanoi, ettei halua äitinsä tietävän viiltelystä ja sanoi etten kertoisi hänelle. Hän on käynyt koululääkärillä puhumassa asiasta ja hänelle on varattu jo aika psykologille. Kerroin miten hienoa on , että hän kertoo asiasta ja että apua on saatavissa, olenhan elävä esimerkki itse, että olo voi parantua. Tyttö kertoi monesti kuinka olen hänelle tärkeä ja minä hänelle kuinka hän on minulle, olen hoitanut häntä aivan vauvasta, monia monia kertoja, olemme aina olleet todella läheisiä.
Mietin vain kerronko viiltelystä hänen äidilleen heti, vai koitanko saada hänet itse kertomaan asiasta. Mutta jos kerron, niin mitä jos tyttö ei sitten enään halua minulle puhua mitään ja suuttuu minuun kun petin hänen luottamuksensa, käpertyy kuoreensa.
Tyttö tulee tänään taas käymään, kerroin , että hän voi aina soittaa minulle ja minä kuuntelen aina ihan aina häntä.
Juttelin hänen äitinsä kanssa tuosta , että puhuttiin tytön kanssa paniikkihäiriöstä. Mutta viiltelystä en sanonut, veilä.
:´(