Auttakaa nyt suhteuttaan tätä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Joo, ja lisäyksenä: mä maksan sille joka kk aika ison siivun mun äippärahoistani (noin puolet ) vanhoja velkoja mitä on ollut.. ja kun mä sitä velkakirjaa katselin niin mä olin näkevinäni niin että sinne oli lisätty myös näistä vaatteista, mitä on tänne tuonut, mitä mä en ole pyytänyt. Ett jotenkin tää tilanne on aika omituinen, ja kiero.

nyt puhut suoraan sun äidille. Minusta tuo ei ole reilua! Jos et ole pyytänyt niitä vaatteita. Miksi hän niitä sitten raahaa teille ja sitten niistä pitäisi vielä maksaa?? Kerro suoraan miten asiat on tai älä ota sitä hoito apua enää ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Joo, ja lisäyksenä: mä maksan sille joka kk aika ison siivun mun äippärahoistani (noin puolet ) vanhoja velkoja mitä on ollut.. ja kun mä sitä velkakirjaa katselin niin mä olin näkevinäni niin että sinne oli lisätty myös näistä vaatteista, mitä on tänne tuonut, mitä mä en ole pyytänyt. Ett jotenkin tää tilanne on aika omituinen, ja kiero.

No jopas :o

Tosta kyllä kysyisin ja huomauttaisin, ettei voi pyytää rahaa mistään mitä et oo pyytänytkään tuomaan!

Joo, mä oon samaa mieltä. En vaan jaksa alkaa riiteleen sen kanssa. Tiedän, että kun se on päättänyt olla oikeassa, se ei anna muiden mielipiteille mitään sijaa.

ole kynnysmatto! Sinä ja miehesi määräätte miten teidän perheessä toimitaan. Älä anna äitisi jatkaa tuota juttuaan olette oikeasti kohta lirissä!

Anna ne kirjat vain lainaan ja myy kun kurssit ovat suoritettu. Sano äidillesi että ette tarvitse tällä hetkellä lapsille vaatteita ja ettei vanhojakaan ehdi käyttämään.

Sinun miehesi siis opiskelee ja tarvitsee kirjoja sitä verten? Jos näin on, niin kyllä äitisi touhu vaikuttaa hiukan kieroutuneelta...

Ensimmäisen miehen aikana miehen vanhemmat itse äättivät mitä apua meille antavat ja appiukko esim vain ilmoitti et kaivuri tulee silloin ja silloin tekee sitä ja sitä. Meiltä ei kysytty mitään ja tietenkään meillä ei ollut oikeus määritellä mitä tekevät, kun ILMAISEKSI tekivät. (Jos me oltais saatu päättää nin eri hommia olis tehty ja vaan silloin kun oltais voitu maksaa)
Toki sitten näillä jutuilla kiristettiin miestä sopivissa käänteissä... Miehen kuoleman jälkeen perikunta haastettiin käräjille ja kaikki (lahjatkin mitä oltiin saatu) vaadittiin 16 prossan koroilla. Kaiken huippu oli se, kun mies lainasi siskolleen kymppitonnin ja miehen äiti maksoi tämän takasin. Tietenkään maksuissa ei näkynyt velan maksu vaan pelkkä pankkisiirrto vain... Tämäkin vaadittiin 16 prossan korolla...

Kannattaa siis ihan oikeasti selvittää asiat, jos vähänkin epäselviä, ei tiedä mitä edestän löytää, jos ihminen alkaa hinnottelee asioita...

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Sinun miehesi siis opiskelee ja tarvitsee kirjoja sitä verten? Jos näin on, niin kyllä äitisi touhu vaikuttaa hiukan kieroutuneelta...

Ensimmäisen miehen aikana miehen vanhemmat itse äättivät mitä apua meille antavat ja appiukko esim vain ilmoitti et kaivuri tulee silloin ja silloin tekee sitä ja sitä. Meiltä ei kysytty mitään ja tietenkään meillä ei ollut oikeus määritellä mitä tekevät, kun ILMAISEKSI tekivät. (Jos me oltais saatu päättää nin eri hommia olis tehty ja vaan silloin kun oltais voitu maksaa)
Toki sitten näillä jutuilla kiristettiin miestä sopivissa käänteissä... Miehen kuoleman jälkeen perikunta haastettiin käräjille ja kaikki (lahjatkin mitä oltiin saatu) vaadittiin 16 prossan koroilla. Kaiken huippu oli se, kun mies lainasi siskolleen kymppitonnin ja miehen äiti maksoi tämän takasin. Tietenkään maksuissa ei näkynyt velan maksu vaan pelkkä pankkisiirrto vain... Tämäkin vaadittiin 16 prossan korolla...

Kannattaa siis ihan oikeasti selvittää asiat, jos vähänkin epäselviä, ei tiedä mitä edestän löytää, jos ihminen alkaa hinnottelee asioita...

Huh huh, onpä törkeää!! Mutta Nasu, munki mielestä oot liian kiltti. Tee äidillesi pelisäännöt selviksi, vaikka sitten kovemman kautta. Sillä on kuitenkin tavallaan enemmän hävittävää kuin sinulla, jos vaikka välit katkeaisivat (mitä en tietenkään toivo)

Usko mua, oon NIIIN kokenu tuon saman.

Yhteistyössä