K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Lupasin tulla kertomaan miten kävi. Noh tässäpä tulee.
Lähetin hakemuksen (myöhässä) työnantajalle. Pyysin ottamaan vielä myöhässä tulleen hakemukseni valinnassa huomioon jos valitaa ei vielä ole tehty. Lähitin selvityksen työvoimatoimistoon sekoittamista päivämääristä ja kerroin että olen ottanut yhteyttä työn antajaan.
Ihme ja kumma työn antaja soitti ja kertoi olevansa kiinnostunut ottamaan minut töihin. Puhelimitse teki haastattelua. Kysyi onko minulla auto ja ajokortti. Vastasin, ettei ole. Sanoi, että ei sen vuoksi valitse minua kyseiseen työhön, mutta oli kiinnostunut työllistämään minut loppu vuodesta lähempään toimipisteeseen. Otin heti yhteyttä työkkäriin, että hakemukseni on myöhästymisestä huolimatta huomioitu ja minua on haastateltu ja työantaja ei tahtonut minua tähän paikkaan koska ei ole korttia eikä autoa.
Tässä vaiheessa olin täysin varma, että mitään karenssia ei tule. Koskapa hakemukseni hyväksyttiin.
Tänään tuli päätös ja karenssin napsauttivat! Päätöksessä lukee, että olen kieltäytynyt työstä tai aiheuttanut itse valitsematta jättämisen. Soitin työvoimatoimistoon tuohtuneena, että tämä on täysin järkyttävää valehdella tuollaista ja selvitin, että minua on haastateltu ja työnantaja on päättänyt ettei minua valita! Siellä ei osattu sanoa mitään. Päätöksen tekijöiden numeroa eivät voi antaa.
Ottaa niin päähän että veret seisahtuu. Aivan kamala tilanne edessä pärjätä nyt ilman rahaa.
Mielestäni päätös on todellakin epäoikeiden mukainen. Ymmärrän jos hakemustani ei olisi otettu enää huomioon niin karenssin silloin. Voi elämän kevät!
Säännöt on varmasti säännöt, mutta eikö mitään inhimillisyyttä näissä asioissa voi olla! Kuitenkin jos ajatellaan, että jostain ne rahat kuitenkin tulee. Siis loppujen lopuksi eikö tässä mennä sitten "huonomalle kirstulle" kun tämän päätöksen myötä liitto ei päivärahaa maksakkaan? Siis tarkoitan jos olisimme sitten sosiaaltoimen asiakkaita. En osaa nyt selittää tätä bointtiani, mutta eikö olisi yhteiskunnallekkin enemmän edullista, että liitto maksaisi elämisemme, kuin sosiaalitoimi ja veronmaksajat.
Turhaa saivartelua tiedän! Mutta tuntuu niin hullulta.
Valitus laitettu jo menemään nyt! kyllä täällä näppis sauhuaa kun tympii niin.