auttakaa, olenko auttamattomasti k**essa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luultavammin pahasti pulassa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hei";28902204]Mihin se työhön osoitus on tai laittaa vaik s-posti.
Ei tarvi kun vähän vihjata et on pieniä, lapsia jotka sairastelee. Ja vaikea saada ketään niitä hoitamaan. Niin ei kukaan ota töihin ....[/QUOTE]

Voi kun kuvittelette olevanne niin näppäriä keksiessänne 'uusia' keinoja vältellä töitä. Tota on jo miljoonat urpot kokeilleet eikä toimi. Siitä paikasta, minne työhönosoitus on tullut, menee kyllä tieto työkkärille mitä on käynyt ja tuota kutsutaan tahalliseksi mahdollisuuksiensa pilaamiseksi jolloin karenssi tulee kuitenkin.

Lupasin tulla kertomaan miten kävi. Noh tässäpä tulee.

Lähetin hakemuksen (myöhässä) työnantajalle. Pyysin ottamaan vielä myöhässä tulleen hakemukseni valinnassa huomioon jos valitaa ei vielä ole tehty. Lähitin selvityksen työvoimatoimistoon sekoittamista päivämääristä ja kerroin että olen ottanut yhteyttä työn antajaan.

Ihme ja kumma työn antaja soitti ja kertoi olevansa kiinnostunut ottamaan minut töihin. Puhelimitse teki haastattelua. Kysyi onko minulla auto ja ajokortti. Vastasin, ettei ole. Sanoi, että ei sen vuoksi valitse minua kyseiseen työhön, mutta oli kiinnostunut työllistämään minut loppu vuodesta lähempään toimipisteeseen. Otin heti yhteyttä työkkäriin, että hakemukseni on myöhästymisestä huolimatta huomioitu ja minua on haastateltu ja työantaja ei tahtonut minua tähän paikkaan koska ei ole korttia eikä autoa.

Tässä vaiheessa olin täysin varma, että mitään karenssia ei tule. Koskapa hakemukseni hyväksyttiin.

Tänään tuli päätös ja karenssin napsauttivat! Päätöksessä lukee, että olen kieltäytynyt työstä tai aiheuttanut itse valitsematta jättämisen. Soitin työvoimatoimistoon tuohtuneena, että tämä on täysin järkyttävää valehdella tuollaista ja selvitin, että minua on haastateltu ja työnantaja on päättänyt ettei minua valita! Siellä ei osattu sanoa mitään. Päätöksen tekijöiden numeroa eivät voi antaa.

Ottaa niin päähän että veret seisahtuu. Aivan kamala tilanne edessä pärjätä nyt ilman rahaa.

Mielestäni päätös on todellakin epäoikeiden mukainen. Ymmärrän jos hakemustani ei olisi otettu enää huomioon niin karenssin silloin. Voi elämän kevät!

Lupasin tulla kertomaan miten kävi. Noh tässäpä tulee.

Lähetin hakemuksen (myöhässä) työnantajalle. Pyysin ottamaan vielä myöhässä tulleen hakemukseni valinnassa huomioon jos valitaa ei vielä ole tehty. Lähitin selvityksen työvoimatoimistoon sekoittamista päivämääristä ja kerroin että olen ottanut yhteyttä työn antajaan.

Ihme ja kumma työn antaja soitti ja kertoi olevansa kiinnostunut ottamaan minut töihin. Puhelimitse teki haastattelua. Kysyi onko minulla auto ja ajokortti. Vastasin, ettei ole. Sanoi, että ei sen vuoksi valitse minua kyseiseen työhön, mutta oli kiinnostunut työllistämään minut loppu vuodesta lähempään toimipisteeseen. Otin heti yhteyttä työkkäriin, että hakemukseni on myöhästymisestä huolimatta huomioitu ja minua on haastateltu ja työantaja ei tahtonut minua tähän paikkaan koska ei ole korttia eikä autoa.

Tässä vaiheessa olin täysin varma, että mitään karenssia ei tule. Koskapa hakemukseni hyväksyttiin.

Tänään tuli päätös ja karenssin napsauttivat! Päätöksessä lukee, että olen kieltäytynyt työstä tai aiheuttanut itse valitsematta jättämisen. Soitin työvoimatoimistoon tuohtuneena, että tämä on täysin järkyttävää valehdella tuollaista ja selvitin, että minua on haastateltu ja työnantaja on päättänyt ettei minua valita! Siellä ei osattu sanoa mitään. Päätöksen tekijöiden numeroa eivät voi antaa.

Ottaa niin päähän että veret seisahtuu. Aivan kamala tilanne edessä pärjätä nyt ilman rahaa.

Mielestäni päätös on todellakin epäoikeiden mukainen. Ymmärrän jos hakemustani ei olisi otettu enää huomioon niin karenssin silloin. Voi elämän kevät!

Voi luoja! On kyllä törkeää.

Sossusta sitten samat massit vaan. Ärsyttävää.

Voi jumala tätä yhteiskuntaa. Mikä ihmeen järki tässäkin on! että samat rahat sitten kuitenkin halutessani varmasti soskusta saan. liekkö paremminkin, koska tulot meillä nyt armottoman surkeat miehen opiskelun vuoksi.

Ja tiedän että jotain pitää nyt vaan keksiä koska sosiaalitoimistosta emme rahaa hae. Uskokaa tai älkää vaikka kivittäkää, mutta miehellä niin jumalaton sosiaalitoimiston hmm oisko oikea sana inho tai häpeä, että ei todellakaan tule suostumaan, että sielä toimeentulotukea hakisimme.

Voiiiiii elämä!

Sinulle tulee rahat sieltä, joten heidän määräyksiä on noudatettava. Sääntö on sääntö, eikä siitä mitään tulisi jos asiat otettaisiin tapauskohtaisesti.

Pitää rueta tuota työkokeilu hommaa varmaan jälestämään. Oliko niin, että alle 3-vuotiaan vanhemmalla oli oikeus tehdä jotain hmm. vähennettyä työ aikaa??

Mitenkäs kodinhoito tuki menikään, jos lapset eivät mene päivähoitoon vaan saan hoidon järjestettyä jotenkin muuten sammeko silti kodinhoitotukea jos vaikka saan töitä??

[QUOTE="akka";28975223]Työkkäri ei armoa anna.Nyt olet viisaampi ja jatkossa muistat päivämääriä tarkkailla paremmin.
Ainoa hyväksyttävä syy työkkärille on se että kuolee.[/QUOTE]

Eihän tuossa nyt loppujen lopuksi ollut noilla päivämäärillä väliä kun ap:n hakemus otettiin käsittelyyn ja häntä haastateltiinkin.
Miten työkkäri voi katsoa työstä kieltäytymiseksi jos työnantaja on valitsematta henkilöä sen takia jos ei ole ajokorttia eikä autoa?

Sä voit hakea sitä toimeentulotukea, siihen ei miestä tarvi eikä sille tartte kertoa jos ei halua.
Karenssin aikana ne vähentää toimeentulotuesta sen 20 prosenttia mutta rahaa se on se pienikin summa.
Laske netistä laskurilla paljonko saisitte toimeentulotukea niin saat osviittaa siitä onko mahdollisuutta saada sieltä mitään.

Säännöt on varmasti säännöt, mutta eikö mitään inhimillisyyttä näissä asioissa voi olla! Kuitenkin jos ajatellaan, että jostain ne rahat kuitenkin tulee. Siis loppujen lopuksi eikö tässä mennä sitten "huonomalle kirstulle" kun tämän päätöksen myötä liitto ei päivärahaa maksakkaan? Siis tarkoitan jos olisimme sitten sosiaaltoimen asiakkaita. En osaa nyt selittää tätä bointtiani, mutta eikö olisi yhteiskunnallekkin enemmän edullista, että liitto maksaisi elämisemme, kuin sosiaalitoimi ja veronmaksajat.

Turhaa saivartelua tiedän! Mutta tuntuu niin hullulta.

Siis minustakin niin hullua tuo, että olisin itse toiminnallani muka aiheuttanut valitsematta jättämisen, koska työn antaja päätöksen teki.

Eikä todellakaan mielestäni päivämäärillä tässä olisi mitään merkitystä. Otin työn antajaan yhteyden ja hakemuskeni otettiin huomioon.

Alunperinkin totta vie tiesin, että minua tuskin valittaisiin, kun ei ole autoa tai korttia. Ja tutkailtuani aikani paikallis liikenteen aikatauluja totesin, että kerkeäisi siihen aamuvuoroonkaan. Kuitenkin hain ja työn antaja päätti, etten ole sopiva.

Ei niissä ole.Työkkäri ei jousta piiruakaan.
Mulla oli aika työkkäriin ja iski influenssa.Kuume oli yli 40 viikon.Soitin sinne että mä en pääse mitenkään tässä kunnossa nyt käymään että sopiiko että mä tulen kun paranen ja tuon lääkärintodistuksen että olen oikeasti kipeä ja kuuli sen kyllä äänestäkin. Juu sopii sanoi työkkärintäti.
Kun sitten menin viikkoa myöhemmin kuin piti sen todistukseni kanssa niin päivärahat oli sen viikon katkolla kun en mennyt paikalle kun oli aika.
Sossuun vaan, niin mäkin menin ja pyörsin periaatteeni.Kannatti.

Säännöt on varmasti säännöt, mutta eikö mitään inhimillisyyttä näissä asioissa voi olla! Kuitenkin jos ajatellaan, että jostain ne rahat kuitenkin tulee. Siis loppujen lopuksi eikö tässä mennä sitten "huonomalle kirstulle" kun tämän päätöksen myötä liitto ei päivärahaa maksakkaan? Siis tarkoitan jos olisimme sitten sosiaaltoimen asiakkaita. En osaa nyt selittää tätä bointtiani, mutta eikö olisi yhteiskunnallekkin enemmän edullista, että liitto maksaisi elämisemme, kuin sosiaalitoimi ja veronmaksajat.

Turhaa saivartelua tiedän! Mutta tuntuu niin hullulta.

Ensinnäkin teet valituksen tästä asiasta!

Mua niin harmittaa sun puolesta kun olin nuorena ja tietämättömänä samassa tilanteessa, työkkäri kusetti ihan 6-0 minua, enkä osannut puolustautua kun ei ollut kokemusta miten byrokratiaa vastaan kuuluu "taistella".

Etsit sieltä työkkärin sivuilta sen väliportaan esimiehen ja laitat erittäin perustellun valituksen päätöksestä sähköpostilla. Sitten parin päivän kuluttua laitat valituksen porrasta ylemmän, ja taasen porrasta ylemmäs.

Haet sossusta tukea ja teet valituksen. Se valitusprosessikin on tehty mahdollisimman hankalaksi, ilmeisesti vasta kelan/liiton päätöksestä voit valittaa.
En tiedä tästä prosessista tarkemmin, mutta kestää pitkään.

Tsemppiä ja äläkä luovuta noille mulkeroille. En ole ikinä ymmärtänyt miten joku pystyy tuossa virastossa olemaan töissä ja nukkumaan yönsä hyvin.

Ne varmaan työkkärissä antoivat tuon karenssin sen takia ettei sulla ole autoa ja korttia. Kyllä ne vaan nykyään pitää kaikilla olla. Työnhakualuekkin on joka puolella niin iso.

[QUOTE="akka";28975336]Ei niissä ole.Työkkäri ei jousta piiruakaan.
Mulla oli aika työkkäriin ja iski influenssa.Kuume oli yli 40 viikon.Soitin sinne että mä en pääse mitenkään tässä kunnossa nyt käymään että sopiiko että mä tulen kun paranen ja tuon lääkärintodistuksen että olen oikeasti kipeä ja kuuli sen kyllä äänestäkin. Juu sopii sanoi työkkärintäti.
Kun sitten menin viikkoa myöhemmin kuin piti sen todistukseni kanssa niin päivärahat oli sen viikon katkolla kun en mennyt paikalle kun oli aika.
Sossuun vaan, niin mäkin menin ja pyörsin periaatteeni.Kannatti.[/QUOTE]

Eivätkä myönnä omia virheitään!

Itselleni oli aika varattuna tapaamiseen, kahta päivää ennen tapaamista tuli puhelinsoitto työkkäristä että karenssia pukkaa koska en ole tullut sovittuun tapaamiseen.

Kerroin että sovittu tapaaminen on kahden päivän kuluttua ja minulla on virkailijan itse kirjoittama lappu jossa on merkitty tapaamispäivä ja aika, selkeä todiste että virkailija on tehnyt virheen enkä minä.

Ei kuulemma voi olla, koska järjestelmässä lukee toisin. Suutuin ja kerroin tulevani paikanpäälle näyttämään kyseisen lapun ja voimme yhdessä kyseisen virkailijan kanssa selvittää tapahtuman koska minulla on todisteet asiasta.

No menin paikalle ja tietenkään ei virkailija ole paikalla, eikä tiedä koska tulee, eikä hänelle ole aikoja.

[QUOTE="anni";28975344]Ne varmaan työkkärissä antoivat tuon karenssin sen takia ettei sulla ole autoa ja korttia. Kyllä ne vaan nykyään pitää kaikilla olla. Työnhakualuekkin on joka puolella niin iso.[/QUOTE]

No siinä tapauksessa työkkäri voi sitten maksaa sen ajokortin, joka nykyään maksaa kai lähemmäs kolme tonnia. Ja yh äideille sitten lapsille hoitopaikka kun äiti käy harjoittelemassa ajoa.

Tuohan on huutava vääryys! Eihän se sun vika ole
jos työnantaja ei ota sua töihin.
Sut on haastateltu ja karenssi aiheeton.

Mulle kävi kerran nin että olin työtön ja virkailija suunnitteli
mulle tyky-kurssia. Sain kuulla että pääsen sukulaisen asuntoon
isoon kaupunkiin asumaan ja töitä katsomaan.
Tietysti menin.
Kurssi oli alkamassa, soitin sinne ammat. kurssikeskukseen.
Valitsin siis työn.
Virkailija oli raivona ja lähetti kirjeen (soita heti).
Laittoi karenssin.

Ne tykkää siellä pamauttaa karenssin. Ne oikein nauttii et voi kostaa luuseri työttömille. Uskokaa tai älkää.

Kelalla on näitä kanssa, jotka oikein nauttii jos joku ei saa tukea kun pärstäkerroin ei miellytä.

Yhteistyössä