Autttakaa masentunutta tää on ihan uskomatonta tarua uskomattomampaa..sukupuolitaudeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajalla

Vieras
Mulle tuli kaksi kuukautta sitten papakoe tulokset jossa näkyi että mulla on hpv. Olin tuosta ihan järkyttynyt, olin ollut 9 kk sinkkuna ja juuri viikko sitten aloittanut suhteen miehen kanssa. Meni gynegologille samana päivänä jossa hän rauhoitteli mua. Mietin silloin lähinnä että miten kerron uudelle kumppanille. Emme olleet käyttäneet kondomia, luotin tyhmästi että kun molemmat sanottiin ettei ole tauteja. Aiemmassa suhteessa olin 1,5 vuotta ja lopulta siinä luovuttiin kondomista. Siitä siis sain ilmeisesti tuon hpv:n. No menipä muutama päivä ja alapäähän alkoi tulla näppyjä. Luulin että oireilen henkisesti niin pahoin että se tekee jotain näppyjä. Kivut oli niin kovat että menin lekuriin ja kas! Herpes oli puhjennut tästä upouudesta suhteesta. Olen aika vahva ihminen mutta silloin tuntui että kuolen. Menin ihan shokkiin. nyt on kaksi kuukautta aikaa ja mieliala vaihtelee. se sukupuolitaudin leima on niin valtava ja mulle tuli vielä kaksi kamalaa kerralla. Miehen kanssa ollaan edelleen yhdessä, aika vakava juttu heti suhteen alkuun. Hänellä on huuliherpes, se tarttui mulle sillä tavalla, en mä tiennyt että se tarttuu niin. mä en ole koskaan mieltänyt itseeni ihmiseksi jolla olisi mahdollisuus tauteihin ja nyt niitä on kaksi- Tuntuu että mikään ei enää voi olla samanlaista kuin ennen että olen tahrattu. On tässä aika masennus läpikäyty asian tiimoilta, arki on kuitenkin pakko jaksaa.
Kiitos kun jaksoit lukea. Ehkä pieni ongelma maailman ongelmien rinnalla, mutta minun maailmani tää muutti

Tsiisus. Sulla on nainen RAKKO pillussa. Se vois olla sulla huulessa, ihan sama asia. HPV voi tulla vaikka saunan lauteilta (ja koska 10 ihmistä ryntää tähän vouhottamaan että EIVOITULLA niin lue samantien: http://www.yths.fi/terveystieto_ja_tutkimus/terveystietopankki/71/kondylooma_eli_visvasyyla

Herää tähän päivään dorka ja hanki oikeita ongelmia, vituttaa tollaset tyhjästä itikijät >:(

Siis onko sulla nyt kondylooma vai HP-virus elimistössä? Ensimmäinen on tietyn papilloomaviruksen aiheuttama sukupuolitauti, pelkkä joku satunnainen HP-virus ei taas ole ja noin 80% ihmisistä on se jossain vaiheessa elämää. Lisäksi muutama eri papilloomavirus aiheuttaa suurella riskillä kohdunkaulan solumuutoksia, jotka eivät myöskään ole sukupuolitauti.

Tsiisus. Sulla on nainen RAKKO pillussa. Se vois olla sulla huulessa, ihan sama asia. HPV voi tulla vaikka saunan lauteilta (ja koska 10 ihmistä ryntää tähän vouhottamaan että EIVOITULLA niin lue samantien: YTHS - Tiedot

Herää tähän päivään dorka ja hanki oikeita ongelmia, vituttaa tollaset tyhjästä itikijät >:(
Kiitos, tää piristi oikeasti. Mietin että ylireagoinko mä, onko mun sosiaalinen elämä täysin lopussa jne. mutta kun googletat genitaaliherpeksen ihmiset vertaa sitä melkein aidsiin
ap

Mä luulin ettei huuliherpes voi muuttua sukupuoliherpekseksi (miten toi kirjotetaa).

Mutta miten vakavasti kondyloomaan kannattaa suhtautua? En ole ikinä käynyt gynellä tai missään mikä liittyy alapään terveyteen ja syyliä on

Onko sulla vai ei mikä? Sulla on HPV, mikä löytyy suurimmalta osalta ihmisiä jossain vaiheessa elämää, kuten tossa YTHS- jutussa sanottiin. Jos se aiheuttaa syyliä (kondyloomatyyppinen HPV) niin se on vähiten vaarallinen, mut vaan tekee syylää, mikä ei tietty oo kiva. Mut samoja syyliä kun kädessä, ei siitä mihinkään muutu että sattuu olemaan sun pimpissä.

Jos sulla on sukupuoliherpes, niin ei sillä ole mitään käytännön eroa huuliherpekseen. Se on vaan sun toosassa oleva herpes.

Häntä pystyyn, inhaa se on ku joku vaivaa, mut ei noi sormisyyliä/flunssaa sun muuta isompia juttuja ole. Ne on vaan sellasella alueella kehoa et ihmiset heti kelaa että on jostain isommasta kyse.

Sulla ei ole kondyloomaa. Sulla on papilloomavirus (hpv).
Sulla ei ole genitaaliherpestä. Sulla on huuliherpestartunta genitaalialueella (ovat eri herpesvirus, mutta voivat tarttua "ristiin").

Onko mulla siis vai ei :O Henkisesti olisi ihanaa jos voisi ajatella että ei ole ;(

No lue vaikka tämä väestöliiton linkki HPV:sta. HPV - Väestöliitto

Ei sula ole kondyloomaa jossei ole näkyviä syyliä römpsän alueella. Sulla on papilloomavirus, joka on ilmeisesti nyt aiheuttanut papa muutokset. Suurimmalla osalla on jokin papilloomavirustyyppi elimistössä joskus ja suurimmalta osasta ihmisiä se myös poistuu itsestään.

[QUOTE="mei";29271997]Siis miten paljon sä niitä jalkojasi pidät levällään?
KUUKAUSI SEURUSTELUA? Voi jumalauta...

Ihan oikein sulle.[/QUOTE]

Kuukausi seurustelua?
ap

Se kannattaa jatkossa muistaa, että ilman testejä ei luovuta kondomin käytöstä. Ikinä. Kenenkään kanssa.

Sulle sattui kaksi tautia. Ei se niin haudanvakavaa ole. Nuo on aika kevytsarjalaisia. Tippuri ja hiv olisi sitten vähän rankempia jo.

Herpes voi olla sieltä kauempaa, sehän voi olla vuosikausia oireeton!! Mistä olet saanut päähäsi että se olisi uudesta suhteestasi? Se on voinut olla sinulla vuosia.

Testautahan nyt sitten kaikki muutkin; kuppa, hepatiitit, HIV, klamydia ja tippuri.

Herpes voi olla ollut kehossasi jo kauemmin, mutta aktivoitui lisääntyneestä sukupuoliaktiivisuudesta. Herpes on kuitenkin siitä ikävä seuralainen, että uusiutuu helposti esim. Hormonitoiminnan mukaan, ihoärsytyksestä tai vaikkapa flunssan yhteydessä. Kuitenkin kyse on vain ihorakkulasta, joka toki tarttuu helposti.
Hoida kondyloomasi pois, jos on syyliä. Voi olla ettei se uusiudu enää, ja tartunta jää siihen.

No tippuri nyt paranee antibiootilla, toisin kuin herpesvirus/virukset joka ei parane koskaan, se ei koskaan poistu elimistöstä, kondylooma useimmiten poistuu. Herpes on ikuinen kumppani.

Kondomi toki on hyvä, mutta kannattaa muistaa että se ei sitten suojaa kaikilta taudeilta, esim. herpesvirusta on muuallakin kuin sillä alueella jonka kondomi peittää (sehän peittää itse asiassa vain pienen alueen....)

Minäkin sain nuorena huuliherpestartunnan genitaalialueelle. Olen synnyttänyt seitsemän lasta alateitse ja normisti elänyt. Älä hyvä ihminen panikoi tuollaisesta! Välillä herpesrakkuloita tulee, on kuukausia taukoa ja en muista koko asiaa. Kutinasta oireilu alkaa ja jos silloin rasvaan kutinakohtaa, niin rakkula ei edes tule.

Toki testasin kaikki tuon jälkeen. Lääkäri epäili että uudesta suhteesta tullut tartunta, koska oireet oli rajoja ja ensitartunta on kuulemma rajuin. Täsmäsi myös ajankohdaltaan siihen. Mulla on kolme miestä elämäni aikana ollut, joista yhden kanssa 15 vuotta. Nämä kaksi sitten erosni jälkeen, kolme vuotta sitten erosin lasten isästä. Lääkäri sanoi myös että tavattoman huono tuuri. Toki ymmärrän että maailmassa on paljon pahempiakin ongelmia, mutta se ei valitettavatsi poista sitä tuskan ja häpeän määrää mitä tunnen.Tuhannet kiitokset tsemppaajille ja viimeisin , kiva kuulla että herpes ei sua vaivaa mitenkään.
ap

Yhteistyössä