Autttakaa masentunutta tää on ihan uskomatonta tarua uskomattomampaa..sukupuolitaudeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi luoja mikä tyyppi ap on.....mies väkisin piti sua huonossa suhteessa,tosi outoa!
minä olen valinnut hyvän miehen ja jos jotain muuta on ilmennyt,olen lähtenyt kävelemään. helppoa! lapsiakaan ei kannata tehdä huonon miehen kanssa, sitäkään et varmaan tiennyt.

eikä sänkyyn kannata heti hypätä.voi tulla tapetuksi tai saada taudin.tai tulla raskaaksi. tiesitkö sitä?

[QUOTE="mei";29272809]voi luoja mikä tyyppi ap on.....mies väkisin piti sua huonossa suhteessa,tosi outoa!
minä olen valinnut hyvän miehen ja jos jotain muuta on ilmennyt,olen lähtenyt kävelemään. helppoa! lapsiakaan ei kannata tehdä huonon miehen kanssa, sitäkään et varmaan tiennyt.

eikä sänkyyn kannata heti hypätä.voi tulla tapetuksi tai saada taudin.tai tulla raskaaksi. tiesitkö sitä?[/QUOTE]
Vaikka sitten niin. Toivottavasti sinulle tuli parempi mieli, kun sait omaa pahaa oloasi purkaa anonyymisti. Hauskaa viikonloppua =)
ap

Mulla ei ole yhtään paha olo. Päinvastoin.

Ota oikeasti itseäsi nyt niskasta kiinni! Nuo taudit OVAT IHAN OMAA SYYTÄSI! Vai meinasitko että syy on noiden miesten!?
Mieti nyt oikeasti!!!!!!!!!
Suikupuolitaudista tai vahinkoraskaudesta ei voi syyttää kuin itseään (jos ei sitten ole raiskatuksi tullut).

Älä nyt ainakaan enää jaa noita tauteja eteenpäin....

[QUOTE="mei";29273182]Mulla ei ole yhtään paha olo. Päinvastoin.

Ota oikeasti itseäsi nyt niskasta kiinni! Nuo taudit OVAT IHAN OMAA SYYTÄSI! Vai meinasitko että syy on noiden miesten!?
Suikupuolitaudista tai vahinkoraskaudesta ei voi syyttää kuin itseään (jos ei sitten ole raiskatuksi tullut).

Älä nyt ainakaan enää jaa noita tauteja eteenpäin....[/QUOTE]

Oletko hakenut apua tekstin ymmärtämisongelmaasi? Selvennän, että missään kohtaa en ole miehiä syyttänyt. Miehen kanssa, keneltä herpeksen sain olemme edelleen yhdessä. Hain apua henkiseen pahaan olooni, jota täältä monelta sain. Itse olen empaattinen ihminen ja osaan kyllä asettua myös toisen ihmisen asemaan. Sinullakin on varmasti jokin selkeä syy ilkeämieliseen käytökseesi, siksi en siitä sen pahemmin itseeni ota :)

Oletko hakenut apua tekstin ymmärtämisongelmaasi? Selvennän, että missään kohtaa en ole miehiä syyttänyt. Miehen kanssa, keneltä herpeksen sain olemme edelleen yhdessä. Hain apua henkiseen pahaan olooni, jota täältä monelta sain. Itse olen empaattinen ihminen ja osaan kyllä asettua myös toisen ihmisen asemaan. Sinullakin on varmasti jokin selkeä syy ilkeämieliseen käytökseesi, siksi en siitä sen pahemmin itseeni ota :)

Toivoisin ettet syyttäisi itseäsi tai tuntisi pahaa oloa tartuntataudeista. Herpes on todella yleinen, sekä huulessa että sukupuolielimissä. Miksi koet pahaa oloa, et ole tehnyt mitään väärin?

[QUOTE="mei";29273182]Mulla ei ole yhtään paha olo. Päinvastoin.

Älä nyt ainakaan enää jaa noita tauteja eteenpäin....[/QUOTE]

Sun enkelikellos ei ainakaan taida pyöriä..

• Tykkää
Reactions: Mythago
Mä sain aikoinaan herpeksen mieheltäni heti, kun oli kaksi viikkoa kulunut ensimmäisestä yhdynnästä ilman kondomia. Ja pitkään oltiin sitä käytetty,olen aina ollut tarkka näiden asioiden kanssa. Mies ei ollut tiennyt koko herpeksestä,joten aika ylläri oli. No,ensimmäinen infektio oli aivan hirveä,alapää täynnä rakkuloita,pissaaminen sattui aivan h*lvetisti ja kaupan päälle tuli vti ja hiivatulehdus. Tämän ensimmäisen infektion jälkeen ei ole juurikaan kymmenen vuoden aikana oireillut,joten eipä elämää ole haitannut. Ennen synnytyksiä söin varmuudeksi estolääkitystä,vaikkei ollutkaan oireillut. Kyllä minuakin on ottanut tuo herpesinfektio tolkuttomasti päähän,mutta toisaalta aika pikku juttu se on,eikä siitä tarvitse miehen (ja joskus hoitohenkilökunnan) lisäksi kenenkään muun edes tietää. :)

Kiitokset asiallisista vastauksista :) Kai tähän tottuu kunhan aikaa kuluu. Pitää koittaa vaan ajatella että tää on yksi sairaus muiden joukossa. Miten te kenellä on ko tauti, pidättekö kotona koko ajan laudeliinaa jne. ja onko teilla oma pyyhe? Pelottaa että lapsiin tarttuu ;(

sulla ei muuten ole yhtäkään sukupuolitautia. sulla on hpv (joka on eri asia kuin kondylooma) jota ei luokitella sukupuolitaudiksi ja herpes simplex virus 1-tyyppi eli yskänrokko joka vain oireili alapään limakalvoilla, tää virus on melkein jokaisella ihmisellä eikä sekään ole sukupuolitauti.

sulla ei muuten ole yhtäkään sukupuolitautia. sulla on hpv (joka on eri asia kuin kondylooma) jota ei luokitella sukupuolitaudiksi ja herpes simplex virus 1-tyyppi eli yskänrokko joka vain oireili alapään limakalvoilla, tää virus on melkein jokaisella ihmisellä eikä sekään ole sukupuolitauti.

Näin sen haluaisin ajatella, mutta onkohan se nyt noin,kun niin ristiriitaista tietoa on joka puolella.

Näin sen haluaisin ajatella, mutta onkohan se nyt noin,kun niin ristiriitaista tietoa on joka puolella.

no ajattele sen miten ajattelet mut mee terapiaan oikeesti. miten voi olla noin maailmanloppu jos on hpv, joka on jollain 90% ihmisistä.. ja sellasta sattuu tässä maailmassa et joskus voi tulla joku herpes tai vastaava täysin vaaraton tauti. ei se kuule saastuta sua ihmisenä.

[QUOTE="...";29276728]no ajattele sen miten ajattelet mut mee terapiaan oikeesti. miten voi olla noin maailmanloppu jos on hpv, joka on jollain 90% ihmisistä.. ja sellasta sattuu tässä maailmassa et joskus voi tulla joku herpes tai vastaava täysin vaaraton tauti. ei se kuule saastuta sua ihmisenä.[/QUOTE]
Mä mietin että ylireagoinko mä, mutta tästä aiheesta on tehty joka amk-oppari. Ihmiset ottaa tämän aika samalla lailla kuin mä siis herpeksen. On myös oma vertaistukiryhmäsivusto meille " saatuneille". Itse mietin että ei tautina kummoinen mutta kun muu maailma tätä niin saastaisena pitää niin vaikuttaahan se omaan mieleenkin :/

Ymmärrän että 2 sukupuolitautia on aika raskas sulatettava. Terveys on kuitenkin tärkein asia.

Mullakin oli klamydia, tuli ensimmäiseltä poikaystävältäni kun olin 16 v. Se säikäytti. Sen jälkeen olen harrastanut seksiä vain vakituisessa parisuhteessa. ja kondomi ollut käytössä ensimmäisen vuoden.

Yhteistyössä