Avioehto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naimisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naimisiin

Vieras
Olemme varmaankin menossa mieheni kanssa naimisiin, mutta itse en haluaisi tuota miehen avioehtoa allekirjoittaa(Hän siis haluaisi avioehdon koko omaisuuteensa), mutta hän sanoo, että ei mene naimisiin ennen kuin sen kirjoitan, joten sanokaa voinko jotenkin kiertää tuon sopimuksen tai muuta vastaavaa, kun en millään haluaisi tuota kirjoittaa, kun itse en oikeastaan paljon mitään omista.(Mies siis omistaa Talon ja auton) ja tuolla tavalla eron sattuessa olisin oikeasti ihan tyhjillä. Niin mitä voisin tehdä?

Tuota noin.. oletko kerryttänyt millään tavalla miehen jo olemassa olevaa omaisuutta aikanaan. Minä ymmärrän miestäsi täysin, jos hän on itse aikanaan koko omaisuutensa tienannut.

Joko allekirjoitat ja menet naimisiin tai et allekirjoita ja et mene naimisiin.
Siis tuon miehen kanssa.
Ja nyt tuntuu että olet menossa naimisiin siksi että saisit mieheltä hänen omaisuuttaa kun eroatte.

Olethan yhtä tyhjillä nytkin, miehesi omaisuuden perässäkö vain olet? Toki teidän täytyy joku ratkaisu keksiä, ettet jää tyhjän päälle - jos talo on miehesi, säästä sinä omia rahojasi vaikka tilille. Miksi sen auton pitäisi sinun omaisuudeksesi yhtäkkiä muuttua, kerta miehesi sen on hankkinut..

köh. miksi sinulla tulisi olla oikeus toisen ihan itse maksamaan omaisuuteen. meillä on ihan sama juttu eli mies omitaa kaksi aunstoa uaton yms. mut ei minulla ole niihin mitään oikeutta kun en ole koskaan penniäkään niistä maksanut.

Mennä töihin ja tienata itse omat rahasi?

Ja sef, miksi sinä koet, että miehesi on eron sattuessa velvollinen jakamaan ennen sinuun tutustumistaan hankkimansa omaisuuden kanssasi?

Mies siis itse hankkinut tuon auton ja talon ennen kuin edes olimme vielä tavanneet(Kuulemma jollain pokerin peluulla maksanut kaiken), mutta silti mahdollisen eron sattuessa minähän jäisin ihan asunnotta tuossa tilanteessa, kun en edes mitään siltä mieheltä silloin saisi tuon avioehdon takia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies siis itse hankkinut tuon auton ja talon ennen kuin edes olimme vielä tavanneet(Kuulemma jollain pokerin peluulla maksanut kaiken), mutta silti mahdollisen eron sattuessa minähän jäisin ihan asunnotta tuossa tilanteessa, kun en edes mitään siltä mieheltä silloin saisi tuon avioehdon takia..

Miten ne sinulle kuuluisi?
Et ole latiakaan niihin laittanut.

MIKSI SINUN PITÄÄ SILTÄ MIEHELTÄ SAADA JOTAIN? jos hän on itse asuntonsa ostanut ja maksanut ei sinulla ole siihen mitään oikeutta. hanki oma omaisuus.

Siis hetkinen, sä olet menossa naimisiin miehesi kanssa? Ihan kirkko ja päiväkin jo sovittu?

Ja sun suurin huolesi on tuleva avioero?!? Eiks avioliiton kuulunu kestää "kunnes kuolema erottaa" vai miten se meni?

No kuule. Kun miehellä kerta on talo, jossa sinä ilmeisesti sit asut ILMAISEKSI niin säästät OMISTA RAHOISTASI ja siinä sulla on omaisuutta, millä sitten ainakin maksaa käsiraha johonkin asuntoon "siinä tilanteessa".

Kai sitä nyt kuitenkin haluaa oman osansa asunnosta. Varsinkin jos siinä molemmat asuu? Ei kannata tuolla ehdolla naimisiin mennä. Jos huonosti käy, niin joudut vielä kadulle, siis jos oikein riitaisa ero sattuis tulemaan. Tosin, jos ette ole naimisissa, ei sinulla sittenkään mitään avio-oikeutta ole.. Yritä keskustella asiasta miehesi kanssa.

Entä jos miehellä ei olisi muuta kuin tuulen huuhtoma perse, niinkuin sinullakin, niin ethän sä sittenkään saisi eron tullessa mitään. Mitäs jos vaan menisit töihin ja tienaisit oman omaisuutesi itse? Olisko mahdollista tällainen järjestely?

tuota noin.. perin tulevaisuudessa aika huomattavan omaisuuden ja jos tapaisin miehen, jolla ei ole yhtään omaisuutta ja hän menisi naimisiin vaan siitä syystä että ei tehdä avioehtoa niin kyllähän siinä alkaisi hälytyskellot soida

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Kai sitä nyt kuitenkin haluaa oman osansa asunnosta. Varsinkin jos siinä molemmat asuu? Ei kannata tuolla ehdolla naimisiin mennä. Jos huonosti käy, niin joudut vielä kadulle, siis jos oikein riitaisa ero sattuis tulemaan. Tosin, jos ette ole naimisissa, ei sinulla sittenkään mitään avio-oikeutta ole.. Yritä keskustella asiasta miehesi kanssa.

Voihan sitä joutua vuokra-asunnostakin pihalle.
Menetkö silloin vaatimaan vuokraisännältä osuutta asunnosta? :headwall:

ei naisella ole mitään oma osuutta asunnosta josta ei penniäkään ole ikinä maksanut!

Oman osansa? Siis sen, mistä ei ole mitään maksanut? Missä vaiheessa siitä tuli ap:n oma osa? Tokihan ap voi ostaa mieheltä puolet asunnosta ja näin saada siitä osuutensa.

Enpä minäkään haluaisi taloani ja autoani jakaa toisen kanssa avioeron tullessa, jos olisin ne itse ennen puolisoa hankkinut. Kuten apn tapauksessa. Haiskahtaa vain rahan perässä kulkeminen. Outo asenne.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Siis hetkinen, sä olet menossa naimisiin miehesi kanssa? Ihan kirkko ja päiväkin jo sovittu?

Ja sun suurin huolesi on tuleva avioero?!? Eiks avioliiton kuulunu kestää "kunnes kuolema erottaa" vai miten se meni?

Tässä liitossa lähtökohtana näyttäisi olevan avioero, vaikka ei olla vielä edes naimisisa! Onnea vaan liitollesi ap!