Avopuoliso petti, vieläkin ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N26

Vieras
Pari kuukautta sitten, mieheni mennessä toiseen huoneeseen illalla, minulle tuli outo tunne ja jostain syystä katsoin hänen puhelintaan. Sieltä löytyi keskustelu toisen naisen kanssa, jossa oli jo aikamoinen flirttailu menossa ja mieheni kyseli että miten tämä nainen on töissä, ja voisi ajella naisen luokse joko aamulla tai illalla. Lopussa oli vielä "grau ;)"- tyyppisiä viestejä. (nainen siis ilmeisesti asuu hieman kauempana eivätkä ole vielä tavanneet)
Raivostuin aivan älyttömästi ja huusin ja itkin miehelle ja pari viikkoa meni asiaa selviteltäessä. Ilmeisesti mies oli "huvikseen" mennyt johonkin chattiin netissä ja jäänyt juttelemaan tämän naisen kanssa ja nainen oli antanut puh.nronsa. Mies ei ensin meinannut jatkaa juttelua pidemmälle, mutta jostain syystä päätti kuitenkin. Ja eikä kuulemma ollut edes tarkoituksena etsiä mitään seuraa, siinä vain kävi niin...Kyseenalaistan tämän koska miksi hän olisi ottanut naisen puhnron edes talteen jos ei ollut tarkoituksena jatkaa keskustelua.
Mies kertoi lähinnä jutelleensa joistain arkipäiväisistä asioista yms, ja nuo "voisin tulla siellä käymään" olivat lähinnä kiusoittelua.

Olemme siis olleet reilu 5 vuotta yhdessä, ja aloitin juuri uudessa työpaikassa, ja miehen viestittelyjen aikoihin minulle oli raskas viikko menossa uuden työpaikan vuoksi. Mies kertoi ettei ollut saanut huomiota tarpeeksi minulta, joten ehkä jotenkin halusi sitten sitä muualta alitajuntaisesta tms. Mies poisti naisen puhelinnumeron ja kaikki viestit silloin kun sain asiasta tietää, joten jäi myös vaivaamaan että en täysin tiedä kaikkia keskusteluita mikäli niitä oli enempää ja nyt menen täysin miehen kertomuksen varassa.

Saimme kuitenkin jotenkin selviteltyä asian, ja en oikeastaan edes usko koko tapahtumaa enää todeksi vaan tuntuu että se olisi jotain pahaa unta...Välillä se tule mieleen ja tuntuu että koko itsetunto ja oma arvo romahtaa täysin. Toisaalta rakastan miestäni niin kamalasti ja hänkin tuntuu olevan aidosti pahoillaan.

Lisäksi, sain mieheni facebook-tunnukset jotta saan mielenrauhan (kyllähän se pettäjä aina keinot keksii) ja lueskelin hänen ja kaverinsa keskusteluita, koska sieltä löytäisin totuuden asiasta jos mistään, ja mieheni oli puhunut kaverilleen noin vuosi ennen tätä pettämisjuttua että ei ollut saanut samanlaista fiilistä minun kanssani tavatessamme kuin exänsä ja tekee mieli jatkuvasti katsella muita. Kaverinsa oli sanonut että älä ainakaan säädä useamman kanssa ja selvitä pääsi ennenkuin teet mitään.
Tämä keskustelu oli jotenkin viimeinen niitti ja mietinkin että mitähän ihmettä...Koska mies on aina ollut se haluavampi osapuoli ja keskustellessamme suhteemme tilasta on ollut sitä mieltä että kaikki on ok. Siis hän on mielestäni ollut aina kiltti ja luotettava ja siis ei todellakaan mikään sellainen joka pyörittelisi useampaa naista vaan ehkä hieman sellainen tossukka. Minulla on niin ristiriitaiset tunnelmat että enkö tunne tätä miestä ollenkaan ja miksi hän on minun kanssani jos mieli tekee muita, lisäksi muutun jatkuvasti vainoharhaisemmaksi.
Saanko koskaan mielenrauhaa jos jatkamme yhdessä vai onko vain helpompi kerätä viimeiset itsekunnioituksen rippeet ja erota? Oletteko olleet samantyylisessä tilanteessa?

Toivoisin asiallisia vastauksia..

Jotenkin tuo pettäminen on nykyään niin itseisarvo ja "normaalia", kuuluu joka suhteeseen jossain vaiheessa. Kamalaahan se on ja se miten itsetunto romahtaa ja kaikki käsitykset siitä suhteesta ..-aivan hirveä tunne.

Täytyy miettiä, että haluaako mieskin vielä oikeasti yrittää ja tehdä suhteesta vielä parempi ja rakastavampi. Vai haluaako erota ja toivoa että seuraava ei tee enää samaa...

Et sinä tuon miehen kanssa ainakaan tule saamaan mielenrauhaa, jos et hyväksy pettämistä. Teillä ei ilmeisesti ole vielä lapsia? Siinä vaiheessa, kiun lapsia tulee, niin miehen saama huomio putoaa murto-osaan nykyisestä, joten siinä vaiheessa viimeistään pettää takuuvarmasti.

Suurin osa miehistä pettää, vaikka sinisilmäiset pikkuvaimokkeet haluavat toisin uskotella itselleen. Jopa ne miehet, joista ei ikinä päältä päin uskoisi. Jopa ne kunnollisimmatkin lasten kanssa päivittäin telmivät unelmaisukit. Jopa hiljaiset hissukkanörtit. Tiedän tämän kokemuksesta.

Minä en pettämisen takia pitkää parisuhdetta rikkoisi, koska minulle muut asiat suhteessa ovat tärkeämpiä.

Et sinä tuon miehen kanssa ainakaan tule saamaan mielenrauhaa, jos et hyväksy pettämistä. Teillä ei ilmeisesti ole vielä lapsia? Siinä vaiheessa, kiun lapsia tulee, niin miehen saama huomio putoaa murto-osaan nykyisestä, joten siinä vaiheessa viimeistään pettää takuuvarmasti.

Suurin osa miehistä pettää, vaikka sinisilmäiset pikkuvaimokkeet haluavat toisin uskotella itselleen. Jopa ne miehet, joista ei ikinä päältä päin uskoisi. Jopa ne kunnollisimmatkin lasten kanssa päivittäin telmivät unelmaisukit. Jopa hiljaiset hissukkanörtit. Tiedän tämän kokemuksesta.

Minä en pettämisen takia pitkää parisuhdetta rikkoisi, koska minulle muut asiat suhteessa ovat tärkeämpiä.

Ei ole lapsia, ja tuskin tulee vielä pitkään aikaan. Ja siis periaatteessa hyväksyinkin jo sen pettämisen ja suhde jotenkin parani. Tavallaan se oli minullekin herätys, että mitä voisin tehdä hieman paremmin ja tajusi kuinka välittää toisesta eikä halua menettää. Mutta tuo aikaisemmimpi miehen ja kaverinsa välinen keskustelu jotenkin lyttäsi koko käsitykseni itsestäni ja suhteestamme. Eikö minussa sitten ole tarpeeksi miehelleni?

Miehesi on lapsellisen, kypsymätön, vastuuntunnoton ja hakee rajojaan. Varmasti rakastaa sinua aidosti, katuu vilpittömästi hölmöilyjään, mutta ei ole täysin valmis parisuhteeseen. Sinä olet sitten se suhteenne aikuinen, mammakulta, joka miettii ja suree ja toivoo pojasta miestä itselleen. Annat anteeksi ja ymmärrät. Joten siinä mielessä suhteenne myös toimii. Saatat jollakin tunnetasolla ymmärtää, mistä miehesi kanssa on perimmiltään kyse? Oletan, että hänessä on myös hauskoja puolia poikamaisuutensa vuoksi? Joten joudut punnitsemaan, mihin suostut ja mitä jaksat. Ja suostutko ottamaan vastuun molempien puolesta, kasvattamaan miestäsi ja näyttämään parisuhteen rajoja? Vakava keskustelukaan hänen kanssaan ei näytä auttavan, koska joudut yksin miettimään mitä tehdä miehen käytöksen kanssa.

Varo myös, ettet mammaroolissasi anna hänen syyllistää sinua. Olet jo hyvää vauhtia vajoamassa siihen uskoen miehesi juttuja siitä, ettet huomioi häntä tarpeeksi silloin kuin sinulla on kiire. Huhuu, on sinullakin elämää, kiirettä ja miehen pitää se ehdottomasti ymmärtää. Ja jos et ole miehen mielestä tarpeeksi jotakin, niin se on silloin miehen paras selvittää. Älä edes mieti, mitä miehesi siellä kavereilleen sössöttää. Hän vastaa omista päätöksistään ja miksi on sinun kanssasi.

Nyt pää pystyyn oikein vanhanaikaisesti sanottuna. Olet hyvä nainen, paras monellekin miehelle, joten muista se, etkä lähde miehesi sössötyksiin mukaan.

hei

Minulla samanlainen tarina paitsi mies kävi myös tapaamassa naista ja vieläkään en usko totuutta minulle kertoneen.
Ennen lapsia olisi pitänyt erota, en ole, enkä tule saamaan koskaan luottamusta takaisin. Luulin niin rakastavani ja uskoin myös että olin syyllinen pettämiseen.
Enään en niin välitä, puhu, mitään.elämässä on onneksi muita osa-alueita, mutta näillä tiedoilla olisi pitänyt valita toisin.

Minulla myös samanlainen tarina. Meillä on lapsia ja tapahtuneesta on nyt n. 6 vuotta aikaa ja tein väärän päätöksen, kun en eronnut silloin. Luottamusta on todella vaikea saada takaisin. Tällä hetkellä tilanne on jopa pahempi mitä aiemmin, koska minä en enää välitä.. aivankuin sisin olisi kylmä, onneton. Mieheni sen sijaan vaikuttaa todella onnelliselta, kun en lähtenyt ja näyttää oppineen läksynsä. Toivon todella, ettei sinulle käy näin ja vakavasti pyydän harkitsemaan mitä teet.

Minulla myös samanlainen tarina. Meillä on lapsia ja tapahtuneesta on nyt n. 6 vuotta aikaa ja tein väärän päätöksen, kun en eronnut silloin. Luottamusta on todella vaikea saada takaisin. Tällä hetkellä tilanne on jopa pahempi mitä aiemmin, koska minä en enää välitä.. aivankuin sisin olisi kylmä, onneton. Mieheni sen sijaan vaikuttaa todella onnelliselta, kun en lähtenyt ja näyttää oppineen läksynsä. Toivon todella, ettei sinulle käy näin ja vakavasti pyydän harkitsemaan mitä teet.

Minäkin olen sitä miettinyt että jäänkö sitä katumaan, lähdin tai jäinkö suhteeseen. En haluaisi tajuta myöhemmin että tein väärän ratkaisun...

Fiksu kaveri miehelläs kun kehotti selvittämään pään eikä säätämään monen kanssa...
Kuulostaa kypsymättömältä mieheltä jotenkin. Ei ainakaan lapsia tuohon tilanteeseen. Kato miten asiat menee...

Siis mulle toi on kyllä jo pettämistä vaikka eivät vielä tavanneetkaan..tais mistäs minä tiedän olivatko jo tavanneet tai ovatko vielä jotenkin yhteydessä... Miehen kertomusten varassa joudun menemään ja tekemään johtopäätökset siitä... En edes muista täysin heidän keskusteluaan sen järkytyksen vuoksi kuin että ne muutamat viestit...

Kaikki mitä ei voi toiselle kertoa ja sitä yritetään salailla/peitellä ja siihen liittyy toinen nainen/mies on mielestäni pettämistä. Toisaalta tunnetasolla pettäminen tuntuu paljon pahemmalta...siis jos kerrotaan murheita ja kutsutaan rakkaaksi..kuin se että kerran känniseksiä tuntemattoman naisen kanssa...

Siis mulle toi on kyllä jo pettämistä vaikka eivät vielä tavanneetkaan..tais mistäs minä tiedän olivatko jo tavanneet tai ovatko vielä jotenkin yhteydessä... Miehen kertomusten varassa joudun menemään ja tekemään johtopäätökset siitä... En edes muista täysin heidän keskusteluaan sen järkytyksen vuoksi kuin että ne muutamat viestit...

Kaikki mitä ei voi toiselle kertoa ja sitä yritetään salailla/peitellä ja siihen liittyy toinen nainen/mies on mielestäni pettämistä. Toisaalta tunnetasolla pettäminen tuntuu paljon pahemmalta...siis jos kerrotaan murheita ja kutsutaan rakkaaksi..kuin se että kerran känniseksiä tuntemattoman naisen kanssa...

Minä olen siis ap :)

Munkin mies lähettelee naisille viestejä, joissa kullitelee ja ehdottelee. Mulle hän väittää sen olevan vaan naisten nöyryyttämistä ja halveeraamista. Mä pidän sitä kyllä pettämisenä. Ja joka tapauksessa se on sellaista toimintaa jota en kyllä kumppaniltani hyväksy. Mutta ei hän sitä lopeta, selittelee ja vähättelee vaan.

Munkin mies lähettelee naisille viestejä, joissa kullitelee ja ehdottelee. Mulle hän väittää sen olevan vaan naisten nöyryyttämistä ja halveeraamista. Mä pidän sitä kyllä pettämisenä. Ja joka tapauksessa se on sellaista toimintaa jota en kyllä kumppaniltani hyväksy. Mutta ei hän sitä lopeta, selittelee ja vähättelee vaan.

Tuossa kuviossa mies vedättää ja halveksiin sinua kaikkein eniten.

Ei ole lapsia, ja tuskin tulee vielä pitkään aikaan. Ja siis periaatteessa hyväksyinkin jo sen pettämisen ja suhde jotenkin parani. Tavallaan se oli minullekin herätys, että mitä voisin tehdä hieman paremmin ja tajusi kuinka välittää toisesta eikä halua menettää. Mutta tuo aikaisemmimpi miehen ja kaverinsa välinen keskustelu jotenkin lyttäsi koko käsitykseni itsestäni ja suhteestamme. Eikö minussa sitten ole tarpeeksi miehelleni?

Voin kertoa sinulle, ettet sinä voi tehdä paljoakaan paremmin. Ainakaan siinä vaiheessa kun teillä on lapsia. Silloin kaikki voimavarasi menevät arjen pyörittämiseen, eikä miehelle todellakaan riitä aikaa niin paljon kuin ennen lapsia. Siinäpä miehelle hyvä tekosyy pettämiseen. On näköjään saanut sinut jo nyt tuntemaan itsesi syylliseksi asiaan.

Viimeiseen lauseeseen sanoisin, että intohimo laantuu kaikissa suhteissa vuoden-parin sisällä. Et pysty enää ikinä miehellesi antamaan sitä uutuudenviehätyksen tunnetta, vaikka muuten varmasti oletkin hyvä kumppani miehelle. Jos mies on alkuhuuman ja intohimon perään kovasti, niin siihen ei auta muu kuin pettäminen tai kumppanin vaihtaminen muutaman vuoden välein.

Onko tää maailma menossa siihen että yksiavioisuus ei vaan enää toimi? Harmi juttu sinänsä...mutta nykyään se on vaan niin yleistä. Vai eikö ennen vanhaan sitten vaan puhuttu siitä niin julkisesti?

Pitäiskö sit vaan hyväksyä se että puoliso käy välillä tuuppaamassa muita kunhan pysyy kuitenkin rinnalla?

Onko tää maailma menossa siihen että yksiavioisuus ei vaan enää toimi? Harmi juttu sinänsä...mutta nykyään se on vaan niin yleistä. Vai eikö ennen vanhaan sitten vaan puhuttu siitä niin julkisesti?

Pitäiskö sit vaan hyväksyä se että puoliso käy välillä tuuppaamassa muita kunhan pysyy kuitenkin rinnalla?

Minun ei ainakaan tarvitse hyväksyä pettämistä.

Kautta aikain ole petetty. Isännät lykkivät piikoja. Valtakunnan päämiehillä on aina ollut rakastajattaria ja ne ovat tulleen ilmi vain siksi, että julkisuuden henkilöt ovat tarkkailun alla. Tavisten on helpompi pitää pettämisensä salassa. Ei niistä yleensä ole tapana jutella kahvipöytäkeskusteluissa ja harvemmin edes omille kavereille puhutaan.

Nykyään ollaan tietoisempia asioista, koska somessa pystyy anonyymisti juttelemaan ja tieto leviää helposti. Ei pettäminen siis ole mikään uusi nykypäivän ilmiö, vaan sitä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ehkä olisi vain aika tunnustaa, ettei kiron vaatima yksiavioisuus seksin suhteen ole toimiva malli.

Yhteistyössä