Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Yritä nyt vielä järjellä vakuuttaa sitä muijaas. Just niillä argumenteilla, että te pelkäätte niin isoa koiraa. Rumakinhan sellainen on, yäk! En ymmärrä, miksi kukaan haluaa rumaa, lyttykuonoista molossikoiraa kuolaamaan ja karvaamaan. :x
Sellainen massamörkö jyrää lapset ja lasten kaverit, vaikka kuinka kouluttaisi sitä.
Bullmastiffi puri 7-vuotiasta kasvoihin - poliisi rauhoittelee nettiraivoa - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat
Mä en voi ymmärtää ihmisiä jotka eivät kunnioita toisen toiveita. Ei ihmistä voi pakottaa mihinkään, se voi aiheutaa ahdistusta, masennusta ja tehdä katkeraksi.
Nämä on ikuisia kiistakapuloita monissa perheessä, eläinten tai uusien vauvojen hankinta. Mutta kuten on huomattu niin yleensä se jolla on enemmän hävittävää joustaa.
Sellainen olisi meillä jos niiden sairaan elämän ikäodotus ei olisi 6-8 vuotta...
Niin eli jos kiukutteleva ihminen joka ei suostu kompromissiin ei saa tahtoaan läpi, se "häviää" jotenkin massiivisesti? No ehkä siinä, että kumppanin arvostus vähenee merkittävästi, mutta se ei varmaan ole ongelma kun sillä haluavalla osapuolellakaan ei se toisen arvostus kovin huimaa ollut alunperinkään.
![]()
Meidän edellisen tsekkiläisen leikkikaveri![]()
![]()
Näinhän se menee. Näissä harvoin molemmat ovat voittajia. Ja joskus jopa muka hyvästä kompromissista huolimatta pari päätyy eroon kun toinen katkeroituu kuitenkin. Se että toinen haluaa on ihan yhtä hyvä toive kuin se että toinen ei halua. Jomman kumman on joustettava tai sitten erottava. Ei siinä ole muita vaihtoehtoja.
Kiukuttelulla ei mielestäni ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Onneksi meressä on kaloja. Itse en olisi sitä sulattanut sekuntiakaan jos toinen olisi alkanut väkisin vääntämään lemmikeistä. Antoi minulle tilaa ja aikaa sulatella asiaa.
Harmiahan niistä on ja ei se koskaan jää yksinomaan sen kontolle joka lemmikkiä haluaa, se teettää AINA tavalla tai toisella muille perheessä hommia myös.
Joka sinänsä minusta on suhteellisen itsekeskeistä, että oma harrastus laitetaan millään tapaa aikuisena muiden ongelmaksi.
Jos perhe haluaa olla osana, se on toki eri asia. Mutta kuten sanoit, jos perheessä on vahva vastustus asiaan, varsinkin useampien jäsenien puolesta, niin se tulee aiheuttamaan skismoja, eikä vain niin että haluava jää ilman jotain mitä halusi ja katkeroituu.
Eli pääsemme sanomaani alkutilanteeseen että ap:n vaimo on selkeästi päättänyt hankkia koiran eron jopa uhasta huolimatta joten ap:n kontolle jää ratkaisu sopeutuuko vai ottaako eron.
Eli muiden on tyydyttävä ja yksi määrää? Vaikka mies ei halua ja lapset pelkää? täytyykö lastenkin elää sitten vaan pelossa? Ei se mene niin että muut tyytykööt. Kenenkään osa perheessä ja parisuhteessa ei ole yksin päättää asioita.
Täytyy myöntää etten huomannut moista ukaasia missään, että ap olisi kirjaimellisesti erosta puhunut vaimonsa kanssa asian takia. Enkä jaksa kyllä nyt alkaa lukemaankaan uudestaan![]()
Ei suoranaisesti näin sanonutkaan mutta oletin että jos toisen "rukoilusta" huolimatta aikoo päänsä pitää niin voi sanoa sen näin olevan.
Ap voi vielä Karjun neuvon mukaan kysyä suoraan asiasta.
Kiitos hyvistä kommenteista. Olen itse samaa mieltä, että asia ei selviä muilta kysymällä. Lähinnä tällä itse haen vastausta itselleni, että olenko täysin hukassa omien ajatusteni kanssa ja kohtuuton jos en kyseistä koiraa yhteiseen kotiimme halua.
Kiitos hyvistä kommenteista. Olen itse samaa mieltä, että asia ei selviä muilta kysymällä. Lähinnä tällä itse haen vastausta itselleni, että olenko täysin hukassa omien ajatusteni kanssa ja kohtuuton jos en kyseistä koiraa yhteiseen kotiimme halua.
Jeps.
Mutta sinänsä se on vähän monimutkainen asia, kun ihminen saattaa ajatella arvostavansa hyvää puolisoa yli kaiken, mutta sitten kun onkin kova halu tehdä jotain täysin toisin kuin toinen haluaa, niin se prioriteetti muuttuukin.
Ehken se puoliso ei tosissaan olekaan niin tärkeä mitä ajatteli, jos voi tämmöisestä asiasta tehdä "deal brakerin".
Periaatteessa ymmärrän molempien pointin, mutta kyllä se aika karulta tuntuu että on valmis heittämään yhteiselon roskiin lemmikin takia. Jotenkin tulee sellainen olo, ettei ehkä haluaisi olla semmoisen ihmisen kanssa, mille lemmikki menee puolison edelle. Sinänsä pistää miettimään, että kuka oikeastaan haluisi olla sellaisen ominaisuuden omaavan ihmisen kanssa.
Varmaan se asia auttaa, kun jos tykkää ko. lemmikistä lajina / yksilönä, niin ei tule välttämättä kauhean usein eteen se, että kenenkään pitäisi tehdä mitään valintoja puolison ja lemmikin välillä.
Mutta tuskin kukaan arvostaa sitä jos joskus se tilanne tulee jotain outoa kautta eteen missä se kumppani sitten valitsee sen lemmikin kun on tiukka paikka. Varsinkin jos on vuosien suhde takana ja vaikka yhteisiä lapsiakin.
Ihmiset eroaa mitä hassuimmista syistä nykyään, tämä ei nykymittapuun mukaan ole outo tapaus.
Ja kyllä mä olen sitä mieltä että mä en olisi mennyt yhteen miehen kanssa joka olisi mulle luetellut mitä saan harrastaa ja mitä en. Ja mä en aikanaan edes aloittanut seurustelemaan miehen kanssa joka oli allerginen koirille, vaikka kaikki muu synkkasikin todella hyvin hänen kanssaan. Että joskus voi kyllä sanoa että lemmikki menee ihmisen edelle (ei toki enää tässä vaiheessa mene missään nimessä perheen edelle).
Toki tämä ei ole vertailukelpoinen siihen koska ap on yrittänyt löytää kompromissia, mutta kukaan täällä ei (eikä välttämättä ap:kaan) tiedä miksi vaimo kokee että (juuri se) koira on nyt saatava.
Ei se nyt noin mene. Ihmiset eroaa hyvin usein heppoisesti silloin kun ne tunteet ei olleetkaan ihan niin voimakkaita kuin luuli.
Se on itseasiassa yleinen harhaluulo että nykyään erottaisiin enemmän kuin "ennen" se määrittely riippuu ihan aikajanasta. Esimerkiksi 20 vuotta sitten erottiin enemmän kuin nyt.
Ei se tuo koiran hankkiminen ole syy eroon, se vaan näyttää siltä ulkopuolisesta. Nää on niitä viimesiä nauloja arkkuun ja jäävuoren hiuppuja. Syvemmällä parisuhteessa ne todelliset syyt on.
Ei se tuo koiran hankkiminen ole syy eroon, se vaan näyttää siltä ulkopuolisesta. Nää on niitä viimesiä nauloja arkkuun ja jäävuoren hiuppuja. Syvemmällä parisuhteessa ne todelliset syyt on.