Blogin pito ja "yksityisyys"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Timppa

Aktiivinen jäsen
17.11.2007
28 889
2
36
Jotenkin tuntuu ihmeellisesltä että ihminen kirjoittaa omista asioistaan julkisesti blogissaan tai jossain galleriassa, ja sitten jotkut ovat huutamassa kyseisen ihmisen "yksityisyyden" perään. Jos laittaa asiansa itse julkisuuteen niin mitä se enää kenellekään kuuluu jos sen ihmisen asioita julkisesti puidaan, vaikka esim. keskustelupalstoilla. Oli aihe kuinka arka tahansa.

Niinhän se menee. Ja toivottavasti suurin osa ihmisistä ymmärtää kirjoittaessaankin sen, että kirjoittavat vain niitä asioita jotka voivat olla julkisia heidän mielestään.

Toisaalta mä kyllä ymmärrän sen, että huudellaan toisen ihmisen yksityisyyden perään sellaisissa tilanteissa joissa voidaan olettaa, että se kirjoittaja on shokissa eikä arvostelukyky pelaa ihan normaalilla tavalla. Silloin voi tulla kertoneeksi liikaa, kun ei itsesensuuri tai ajattelukyky oikein pelaa sillä normaalilla tavalla.

Ihminen on utelias, täälläkin on innolla seurattu Madelinen tapausta tai itävaltalaista pedofiili-isää...
Turha kauhistella jos ihmiset on uteliaita, jos nettiin kirjoittaa niin yksityisyys on mennyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Niinhän se menee. Ja toivottavasti suurin osa ihmisistä ymmärtää kirjoittaessaankin sen, että kirjoittavat vain niitä asioita jotka voivat olla julkisia heidän mielestään.

Toisaalta mä kyllä ymmärrän sen, että huudellaan toisen ihmisen yksityisyyden perään sellaisissa tilanteissa joissa voidaan olettaa, että se kirjoittaja on shokissa eikä arvostelukyky pelaa ihan normaalilla tavalla. Silloin voi tulla kertoneeksi liikaa, kun ei itsesensuuri tai ajattelukyky oikein pelaa sillä normaalilla tavalla.

Ainahan ne shokissa tehdyt kirjoitukset voi poistaa, jos jälkeenpäin kaduttaa

Alkuperäinen kirjoittaja kauriinkääntöpiiri:
No jokainen voi nähdä sen verran sit vaivaa ja kaivaa se blogi itse esille, ilman kenenkään linkityksiä;vai ollaanko sitä niin laiskoja uteliaisuuksissaan?

Jos tuollein ajattelee niin eihän mistään blogeista voisi tehdä esim. lehtijuttuja. Laittaisi vaan toimittaja lehteen: jotain tälläistä on sattunut, etsikää itse netistä! Jepjep... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No jokainen voi nähdä sen verran sit vaivaa ja kaivaa se blogi itse esille, ilman kenenkään linkityksiä;vai ollaanko sitä niin laiskoja uteliaisuuksissaan?

Jos tuollein ajattelee niin eihän mistään blogeista voisi tehdä esim. lehtijuttuja. Laittaisi vaan toimittaja lehteen: jotain tälläistä on sattunut, etsikää itse netistä! Jepjep... :whistle:

Niin no, mikä tarve kelläkin tollasessakin asiassa etsiä nikkiä ym? Varmasti kaikki ymmärtää että asia on todella surullinen ja äiti sekasin; vieläkö pitää saada lisää aihetta mässäilylle?

Niin no, mikä tarve kelläkin tollasessakin asiassa etsiä nikkiä ym? Varmasti kaikki ymmärtää että asia on todella surullinen ja äiti sekasin; vieläkö pitää saada lisää aihetta mässäilylle?

Kyllä varmasti kiinnostaa lukea koko tarina. Ei tarvitse ostaa sitä huomista ilta-sanomaa. Ja kaipa se kirjoittaja haluaa että mahdollisimman moni sen jutun netistä lukee kun on sen sinne kerta laittanut!

Kyllä varmasti kiinnostaa lukea koko tarina. Ei tarvitse ostaa sitä huomista ilta-sanomaa. Ja kaipa se kirjoittaja haluaa että mahdollisimman moni sen jutun netistä lukee kun on sen sinne kerta laittanut!

Iltasanomat voi lukea netissäki ja tuokin uutinen etusivulla siellä, varmaan siitä saa tarpeeksi tietoa

galtsun päiviksen saa näkyviin vain kavereille tai sisäänkirjautuneilla,tai julkiseksi jne......
miks se pitää ottaa mässäilynä :o aihe on vakava ja tekstin lukeneena ihan varottavana esimerkkinä muille

Iltasanomat voi lukea netissäki

Jos olet joskus ostanut sen paperiversion niin tiedät että kaikki jutut ei ole netissä tai ainakin niistä puuttuu suurin osa. Juuri siksi että sitä paperilehteä ostettaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
galtsun päiviksen saa näkyviin vain kavereille tai sisäänkirjautuneilla,tai julkiseksi jne......
miks se pitää ottaa mässäilynä :o aihe on vakava ja tekstin lukeneena ihan varottavana esimerkkinä muille

Ilmeisesti joiden mielestä täällä ei saisi keskutella kuin kuukautisista ja muista iloisista asioista. Ettei kenellekään tulisi paha mieli tällein joulun alla!

mieki olen lukenu sen tekstin. aika rankka se oli lukea. mutta peesaileen Minnaa tässä. shokissa on varmasti kyseinen äiti ja tämä on ollu hälle yks keino purkaa sitä surua.

ja mitä siihen tulee että saako tänne linkitellä sitä galleriasivua tai nikkiä tms. niin eikös joku mode tuossa yhessä ketjussa sanonu että ylläpito on ohjeistanu ettei niitä täällä saa levitellä? mie en näe siinä mitään valittamisen aihetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:

Ilmeisesti joiden mielestä täällä ei saisi keskutella kuin kuukautisista ja muista iloisista asioista. Ettei kenellekään tulisi paha mieli tällein joulun alla!

No keskustele kuukautisista

Niin ja kyseinen henkilö ihan itse totesi että "on tää mun päiväkirjamerkintä suosituimmissa galleriamerkinnöissä" tms.. ja ei haittaa yhtään, sillä ei laittanut pois näkyvistä.

Olenkohan minä ainoa täällä jota ei kyseinen tarina kiinnosta pätkääkään. Maailmaaan mahtuu tapahtumia ja tarinoita ja toi nyt sattuu olemaan vain 1 niistä.

Jos tuo äiti on ollut aktiivinen jollain keskustelupalstalla, ihan päivittäin vaikkapa, niin onko se ihme jos hän haluaa kertoa menetyksestään heille?

Onhan näitä ollut tälläkin palstalla, että on kerrottu menetyksistä ja hyvin yksityiskohtaisestikin. Eikö se ole silloin sitten mässäilyä, jos siitä lukee suoraan täältä palstalta? Mun palstailun ajan mieleenpainuvimmaksi ketjuksi on lähes poikkeuksetta mainittu aina erään tietyn nikin ketju hänen lapsensa viimeisistä vaiheista.

Voi Timppa, olen niin samaa mieltä. Mun mielestä on aika omituista että tänne saa suht vapaasti linkittää jotain galleriamisuja haukuttavaks ja sit kun olis joku koskettava tarina niin se on heti mässäilyä toisen surulla.

Miks tuollainen kirjoitus ei sais kiinnostaa? Kyllä mua ainakin kiinnosti ja mun mielestä se olis tärkeä monen muunkin lukea koska se herättää paljon ajatuksia niin kotisynnytyksistä kuin myös surusta ja surun käsittelemisestä. Modejen tehtävä on ilmeisesti päättää muiden palstalaisten puolesta mikä heitä kiinnostaa ja mikä ei. Mä en periaatteesta hyväksy tuollaista rajoittamista joka usein tuntuu kovin mielivaltaiselta ja harkitsemattomalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Amorin ampuma:
Voi Timppa, olen niin samaa mieltä. Mun mielestä on aika omituista että tänne saa suht vapaasti linkittää jotain galleriamisuja haukuttavaks ja sit kun olis joku koskettava tarina niin se on heti mässäilyä toisen surulla.

Miks tuollainen kirjoitus ei sais kiinnostaa? Kyllä mua ainakin kiinnosti ja mun mielestä se olis tärkeä monen muunkin lukea koska se herättää paljon ajatuksia niin kotisynnytyksistä kuin myös surusta ja surun käsittelemisestä. Modejen tehtävä on ilmeisesti päättää muiden palstalaisten puolesta mikä heitä kiinnostaa ja mikä ei. Mä en periaatteesta hyväksy tuollaista rajoittamista joka usein tuntuu kovin mielivaltaiselta ja harkitsemattomalta.

ei muuten saa linkittää, paitsi oman galleriasivustonsa.

modet ei päätä mikä kiinnostaa, ylläpito on tämän ohjeen nyt antanu niin eikös vois jo antaa olla sen modejen haukkumisen?

ja jos et hyväksy rajoittamista niin nettihän on pullollaan keskustelupalstoja, sillon voi vaihtaa palstaa. muistattekohan te oikeesti että mikä palsta tämä on?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

ei muuten saa linkittää, paitsi oman galleriasivustonsa.

modet ei päätä mikä kiinnostaa, ylläpito on tämän ohjeen nyt antanu niin eikös vois jo antaa olla sen modejen haukkumisen?

ja jos et hyväksy rajoittamista niin nettihän on pullollaan keskustelupalstoja, sillon voi vaihtaa palstaa. muistattekohan te oikeesti että mikä palsta tämä on?

No kyllä vaan olen aika monesti lukenut aloituksia jossa on linkki ja sit ollaan ihmetylty jotain nuorta äitiä miten kehtaa poseerata tyrkysti tai kuinka joku on sit minkäkin näköinen ja tuskin ovat omiaan arvosteltavaksi laittanut. Mä olen sit varmaan ainoa joka näitä on nähnyt.

Palstalle ei siis ole tervetullut jos kritisoi mitenkään palstan toimintaa. Tosi tervettä...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

No kyllä vaan olen aika monesti lukenut aloituksia jossa on linkki ja sit ollaan ihmetylty jotain nuorta äitiä miten kehtaa poseerata tyrkysti tai kuinka joku on sit minkäkin näköinen ja tuskin ovat omiaan arvosteltavaksi laittanut.
Mä olen sit varmaan ainoa joka näitä on nähnyt.

.

tota on harrastettu joskus aika paljonkin mutta nyt ei oo pitkään aikaa osunut kyllä mun silmään yhtäkään ketjua missä olis linkitetty jonkun kuva..

Yhteistyössä