Chihuahua lapsiperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Entisenä bokserin omistajana ja nykyisenä kääpiö mäyräkoirapennun omistajana olen huomannut sen, että lenkillä ei saa enää olla rauhassa. Aina on joku silittelemässä ja rutistelemassa tuo pikkusta, vaikka yritän kovasti koiraa opettaa, että jokaisen ohi kulkevan ihmisen luokse ei mennä. Toki välillä tylysti vaan jatkan ohi, mutta aina ei viitsi olla töykeäkään.

Bokserin kanssa ei ollut tätä ongelmaa.. :D

No juu. Ja tälläsen puudelirodun omistajana usein törmää muihin puudelirodun edustajiin, jotka alkaa viljellä näyttelysanastoa muka ammattilaisena.. Ja kysellä että kuinkas monta sertiä teillä on (ja narun päässä tosiaan se 10vk pentu) ja sitten nenänvartta pitkin katsotaan kun sanon, että me ei näyttelyitä harrasteta, vaan vähän toiminnalisempia lajeja sitten kun pentu kasvaa. Kamalinta on lapset, jotka juoksee kädet ojossa kiljuen söpöä hauvaa ja pelästyttää koiran puolikuoliaaksi ja vanhemmat vaan naureskelee kun koira tärisee jalan takana. Ja sitten kun lapsia kieltää koskemasta ja edes neuvoo oikeaa lähestymistapaa niin jopas nyrpähtää äitien ilmeet ja alkaa se papatus miten heidän Pikku-Lassi on kyllä tottunut mummolan puolikuuroon murreen joka ei pelästyisi enää edes vauhkoa hirveä.

Joo kuulostaa niin tutulta! Minä yllätyin positiivisesti pari viikkoa sitten, kun menin vanhempieni luokse pennun kanssa käymään ja pihalla leikki puolituttuja lapsia. Yksi tytöistä juosi luoksemme, pysähtyi muutaman metrin päähän ja kysyi saako tulla katsomaan koiraa. Hän onkin ollut ensimmäinen laatuaan :)

Eihän tällainen kolmikiloinen, nilkankorkuinen ketään tietenkään hirvitä, mutta koira kuin koira ja vielä melko vahvalla luonteella varustettu.

Niin siis kannattaa nyt ihmeessä katsella jieman laajemminkin koirarotuja! =) Chihut on kyllä mukavia ja varmasti monessa pärjääviä, mutta eniten juuri tuota kolmen koplaa mietin, KORJATKAA jos olen väärässä, mutta muistelisin että ko rodulla on pään aukile auki kolmevuotiaaksi asti! siihen asti pitäisi elämän olla suht rauhallista.. Voin olla väärässä, mutta muistini syvistä kätköista kaivelin tuollaista... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja joup:
Niin siis kannattaa nyt ihmeessä katsella jieman laajemminkin koirarotuja! =) Chihut on kyllä mukavia ja varmasti monessa pärjääviä, mutta eniten juuri tuota kolmen koplaa mietin, KORJATKAA jos olen väärässä, mutta muistelisin että ko rodulla on pään aukile auki kolmevuotiaaksi asti! siihen asti pitäisi elämän olla suht rauhallista.. Voin olla väärässä, mutta muistini syvistä kätköista kaivelin tuollaista... ;)

En muista tuosta pään aukileesta, mutta ainakin ovat melko herkästi "rikki meneviä", jos putoavat korkealta, jäävät ihmisen alle tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja joup:

En muista tuosta pään aukileesta, mutta ainakin ovat melko herkästi "rikki meneviä", jos putoavat korkealta, jäävät ihmisen alle tms.

Niin jalat ovat kyllä melkoiset tikut... Mutta käynpä katsomassa löytyykö rodusta esittelyä... ;)

itselläni on oma chihuahuan pentu ja olen 13vuotta mulla on yks 7vuotias pikkusisko ja 9 vuotias veli ja sain pennun vasta äsköttäin se ei ole mikään lelu eikä mikään rotta jonka kanssa ei voisi tehdä yhtään mitään! se on erittäin leikkisä ja kyllähän sitä pitää varoa ja olal sen läsnä paljon mutta kyllä se osaa yksinkin olla että jos ette tiedä koirasta mitään älkää vetäkö johto päätöksiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiida:
Koirista on kokemusta ja koira on nytkin kotona. Kissaa tekisi kovasti mieli, mutta puoliso erittäin allerginen kissalle, koirat sietää. Kissankorvikkeeksi lähinnä ihan pikkuista koiraa katsellut. No eihän koirasta kissaa tule, mutta sellaisen aikuisen "leikkikalun" haluaisin.
Chihua ollaan katseltu ja rodusta selvää otettu....mutta...meillä on kolme alle kouluikäistä reipasotteista poikaa....onkohan chihu kuitenkin liian pieni lapsiperheeseen ettei vahingossa jää leikeissä alle?
On teillä kokemuksia?

mulla oli chihu.enkä kyllä suosittele sitä koiraa kellekkään.suloinenhan se on mutta sairaan kova räksyttämään.sopii sellaisille ihmisille jotka nauttivat koiran räksytyksestä.siis todella nauttii :D nauttii siitä että koira haukkuu vaikka ketään ei näkysikään missään.ehkä ei lapsiperheeseen sopiva koira ainakaan perheeseen jossa on pieniä lapsia juurikin tämän tallomisvaaran takia. koira osaa varoa kyllä hyvin,mutta joka päivä varomista ni ei ei:/ stressi se on koiralla.ja varsinki jos lapset vielä kiusaavat koiraa :(

Hei!

Tällä palstalla on kosolti tiukkapipoisia naisia, jotka ruotivat joka sanan ja myöskin kaikki ne puuttuvat sanat, joita et ole huomannut kirjoittaa! Jokaiseen ketjuun voi varata kiintiön näille nipottajille.

Meillä kaksi lasta, 7v ja 5 v. Hankimme labradorinnoutajanpennun viime syksynä. Monta asiaa olisi varmasti sujunut "helpommin" pikkukoiran kanssa, mutta olen täysin varma, että esim. chihuahua ei miellä olisi ollut hengissä enää pitkiin aikoihin! Jos ei lapset olisi sitä jyränneet, minä olisin! Tuon ison rutjakkeenkin olen meinannut saada sairaalakuntoon jo monta kertaa, mutta onneksi on säikähdyksillä päästy.

Niin, ja pienet ihanaiset pikkukoirulaiset ovat kyllä mitä tehokkaimpia räksykoneita...jaksatko sinä/lapset/mies haukkumista?

ite saan chihun 23.6 ja oon niin innoissaan että,sisko on tehny sille kaikkii lelui (mahtava tyyppi käsitöis)esm.2vetoleluu,2uni leluu ja kaikkee kivaa mitä se saa repiä ja nii edellee.mökillä voi olla tietysti vapaana tai ei nyt ihan heti mut kumminki.mökill tosi iso piha ja ranta mut nii uskaltaisiko päästää koiraa veteen jo tänä vuonna tietysti ite olisin myös samaa aikaa uimas???ps:vastatkaa nopee!!! PPs:sen nimeks tulee TIMI.

Kyllä toyvillakoira sopii melkein minkälaiseen perheeseen tahansa, paljon syliä, rakkautta ja just turkin hoitoa niin hyvä tulee, ihan pienten lasten kanssa EN SUOSITTELISI, meillä 2 toyta ja alle 4 vuotiaita kun tulee kylään, niin vaistomaisesti hakeutuvat isäntäväen syliin, lapsiystävällisiä joo siinä mielessä, etteivät varmasti nappaa kiinni tai murise jos pikkuipana kouraisee, mutta juuri se puolustautumattomuus tekeekin pienten lasten seuran koiralle huonohkoksi!! Kun lapsi oppii kunnioittamaan koiran yksityisyyttä ja rajoja, kaikki sujuu varmasti hyvin, meidän nuorin lapsi 6v. Ja harrastaa voi pienenkin koiran kanssa melkeinpä mitä haluaa, agilityssä nämä ovat aivan lyömättömiä! Joten hanki sinä nainen hyvällä omallatunnolla toy ja harjaa, trimmaa ja pue (tarvittaessa), maailman paras "sienimetsäkaveri" sulla tulee olemaan!!!!

Yhteistyössä