Dolce Gusto on kyllä niin hyvä laite!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahvikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahvikissa"

Vieras
Mua itseasiassa vähän naurattaa nyt, kun muistelen niitä fanaattisia vastustusviestejä, joita täältäkin muistan lukeneeni. Että se vie kauheesti sähköä ja tulee kalliiksi ja kahvi on pahaa ja vaikea käyttää jne.

Ostin oman laitteeni pari viikkoa sitten, oli tarjouksessa hinnalla 39e. Ja siis miten tuo mitään sähköä paljoa ehtii viemään, sehän on päällä korkeintaan yhden minuutin jos sitäkään. Mun taloudessani tuskin tulee kalliimmaksi kuin tavallinen suodatinkahvi, sillä suodatinkahvinkeitin maksoi mulla yli sata euroa, en osaa keittää sillä vain yhtä kuppia joten kahvia menee hukkaan ja sähköä se vie varmasti enemmän kuin tää gusto, koska se on aina kauemmin päälläkin.

Ja tuon guston käyttö, sehän on aivan yksinkertaista. Virta päälle, vesi säiliöön, kapseli sisään ja vipu päälle. Siinä kaikki.

Mausta mun on ihan pakko sanoa nyt pari viikkoa näitä kapseleita maistelleena, että musta nämä on kyllä parempia kuin suodatinkahvi. Esim caffe americano on sata kertaa "puhtaamman" makuista, puhumattakaan sitten näistä cappucinoista sun muista ihanuuksista. Mä en aiemmin huomannut ollenkaan, mutta nyt huomaan, että ainakin mun kahvinkeittimessä keitetty kahvi maistuu jotenkin kitkerältä, pahalta ja nää guston kahvit puolestaan ei.

Että mulla ei oo yhtään huonoa asiaa mainittavana tästä laitteesta, tää on varmasti paras ostos ikinä. Mä luulen, että mulla käy niin että siirryn tähän kokonaan. Keitän kotona arkisin vain aamukahvin, viikonloppuisin ehkä päivällä vielä yhdet. Vanha kahvinkeitin jää varmaan pölyttymään.

No tuolleen varmasti kätevä. Mä en vaan pärjää sillä yhdellä kupillisella vaan kippaan sitä sen keittimellisen menemään ni tulis kyllä kapselit kalliiks. Teen erikoiskahvit köyhänmiehen versioina itse :)

Minä ostin tuon turhakkeen miniälleni lahjaksi ja kun hän ei siitä tykännyt niin se meni eteenpäin jollekin muulle. Minä varmasti tykkäisin, mutta keittiössä on jo muutenkin niin vähän laskutilaa, että ei mahu.

Ei se ole mikään turhake :D
Tai no, kai se sitten on jos ei kahvia juo alkuunkaan, mutta kyllä mä turhempiakin kodinkoneita keksin. Sitäpaitsi tuo toimii myös vedenkeittimenä, vie varmaan vähemmän sähköä kuin vedenkeitin itsessään. Ja tulee nopeemmin valmiiksi.

Kyllä se mikrossakin vie kauemmin kuin tuolla laitteella. Mutta tietenkään tuota ei kannata ostaa pelkäksi vedenkeittimeksi, onpahan vaan lisäbonus tuossa keittimessä.

Kiltti Joulupukki, tuo minulle tämä :)

GENIOSIC

[QUOTE="vieras";29090535]Siis mitä se sille vedelle tekee jos on parempi kuin vedenkeitin..? :O[/QUOTE]

Mä sanoin, että tuo toimii MYÖS vedenkeittimenä, koska siitä saa myös pelkkää kuumaa vettä halutessaan. (Saa myös jääkylmää, jos jostain syystä haluaa sen tuon keittimen kautta käyttää). Kuuma vesi tulee tuon guston kautta nopeammin kuin vedenkeittimessä, jolloin sähkönkulutuskin siihen lämmittämiseen on pienempi. Mutta toki jos sä haluat kaksi litraa kiehuvaa vettä, niin eihän tuo sitten siihen sovellu. Mut teekupillisen sillä saa nopeammin kuin muilla konsteilla.

Ja siis eihän tuota nyt pelkäksi vedenkeittimeksi todellakaan kannata ostaa, mutta jos sen nyt hommaa kahvinkeittoa varten, niin sillä voi myös kuumentaa pelkkää vettäkin.

Ihan oikeasti haluan tietää, millä tekniikalla tuo gusto veden kiehauttaa jos se on vedenkeitintä nopeampi.

Miksei sama kupillinen tehokkaassa vedenkeittimessä tule yhtä nopeaa kuin gustossa?

Joku erikoisuushan siinä täytyy silloin olla!

Samaa mieltä!

Pari vuotta sitten alussa mulla oli sen kanssa ongelmia.. mutta kun älysin, että se pitää joka kerta pyyhkäistä hyvin tarkkaan ja säännöllisen epäsäännöllisesti tuikkia mukana tulleella neulalla sitä "piikkiä", jottei tukkeudu.. niin avot!
Ainoa miinus ettei valikoimat kaupoissa ole ihmeellisiä.. lähikaupasta ei saa jos kapsut loppuu. :D
Tässä just hörpin vanilja lattea.. itse kun vielä hiukan tuunailee niin kyllä kelpaa mulle, koska vaikka kapselipaketti kirpaisee hinnaltaa.. niin mun lempikahvi jo maksaa enemmän kipale lähimmässä kahvilassakin.

Ja suosikkini oli se Chai tea latte.. nyt en ole mistään löytänyt sitä. :( vei makeanhimon kerralla se kupillinen.. oli siis taloudellinen myös imelän nälkään ;)

[QUOTE="vieras";29090560]Ihan oikeasti haluan tietää, millä tekniikalla tuo gusto veden kiehauttaa jos se on vedenkeitintä nopeampi.

Miksei sama kupillinen tehokkaassa vedenkeittimessä tule yhtä nopeaa kuin gustossa?

Joku erikoisuushan siinä täytyy silloin olla![/QUOTE]

Gusto ei kiehauta kahvia, vaan lämmittää sen n 80-asteiseksi. Tekniikkana on jonkinlainen alumiiniblokki, joka lämpeää nopeasti ja jota pitkin vesi ilmeisesti valutetaan jolloin se lämpiää.

Sitten kun on ostanut tuon laitteen, saa sellaisen koodin jolla saa ekasta tilauksesta -20% alennusta. Mä tilasin just aika monta pakettia, kun niitten hinnaksi jäi vaan jotain 4.7e/laatikko. Tuolla niitten omilla sivuilla muuten on välillä tarjouksessa ne keittimetkin, nytkin oli joku niistä hintaan 49e.

Gusto ei kiehauta kahvia, vaan lämmittää sen n 80-asteiseksi. Tekniikkana on jonkinlainen alumiiniblokki, joka lämpeää nopeasti ja jota pitkin vesi ilmeisesti valutetaan jolloin se lämpiää.

Ahaa, kiitos tiedosta :)

Niin tosiaan, kahvihan suositellaan suodatettavan n. 90-asteisella vedellä.

Ja vedenkeittimellä vesi yleensä kiehautetaan.

Toisaalta, kaikille teelaaduillekaan ei suositella kiehuvan kuumaa vettä.

[QUOTE="vieras";29090807]On varmasti oikein mainio laite sille, joka ei tiedä kahvista yhtään mitään.[/QUOTE]

Eli siis suurimmalle osalle ihmisiä. Harvassa olette te sun kaltaiset hienohelmat, joiden kahvinjuonti on sellaista hifistelyä, että mikään ei kelpaa.

• Tykkää
Reactions: HyäkkäysVaunu
[QUOTE="vieras";29090818]Eli siis suurimmalle osalle ihmisiä. Harvassa olette te sun kaltaiset hienohelmat, joiden kahvinjuonti on sellaista hifistelyä, että mikään ei kelpaa.[/QUOTE]

Ai jaa. Vasta oli keskustelua Mocamasterista ja kyllä sen perusteella just monet oli sitä mieltä että kahvi pitää keittää oikein ja sen tekee vain moccis. Hifistelijöitä lienee enenevässä määrin.

[QUOTE="vieras";29090818]Eli siis suurimmalle osalle ihmisiä. Harvassa olette te sun kaltaiset hienohelmat, joiden kahvinjuonti on sellaista hifistelyä, että mikään ei kelpaa.[/QUOTE]

Nimenomaan. Teestä en ymmärrä mitään, mulle kelpaa mikä pussitee tahansa, mutta kahvin pitää olla kunnollista. :)

Nimenomaan. Teestä en ymmärrä mitään, mulle kelpaa mikä pussitee tahansa, mutta kahvin pitää olla kunnollista. :)

Millainen on sulle kunnollinen kahvi?

Mulle kahvi on välttämättömyys jolla saa aamulla silmät auki ja päivällä pidettyä ittensä hereillä, maulle viis. Tosin nyttemmin keitin jauhaa pavuista suoraan suodattimeen ja alan ehkä jo hieman ymmärtää, että tosiaan on kahvia ja on kahvia :D

Pitäis ehkä opetella nauttimaan tuosta juomasta?

Meillä on töissä Dolce Gusto. Enkä tykkää.
Kotona meillä on Cup Solo, ja se on niin paljon parempi! Kahvivalikoima on hiukan suppeampi, mutta ne on sitäkin parempia. Samoin teet.

Yhteistyössä