Edessä oleva istukka ja vauvan liikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janna855
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janna855

Vieras
Odotan toista lastamme ja tänään raskausviikko 22+1. Minulla on edessä istukka, juuri sen kuulin rakenneultrassa. Tästä kuulemma johtuu että liikkeet vaimeampia. En tunne kunnon potkuja vielä laisinkaan vaan sellaisia töytäisyjä mutta kun lukee ja kuuntelee ihmisiä niin monella tuntuu mahan päältäkin jo pitkästi ennen 20.viikkoa :sick:
Esikoisesta minulla oli istukka takaseinässä ja silti tunsin kunnolla liikkeitä kans tosi myöhään. En tosiaan tunne koko ajankaan vaan silloin tällöin jotain pientä. Moni sanoo miten vauva pitää "bileitä" mahassa tuntikausia kun illalla menee nukkumaan. Joo, ei mulla. Ahdistaa et miks mulla sit näin..

Minulla ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa istukat takaseinässä ja todellakin tuntui bileet aina olevan mahassa. Mutta kolmannessa ja neljännessä raskaudessa istukat olivat etuseinässä enkä tuntenut kuin pieniä hipaisuja joskus 20 viikolta lähtien. En varmaan vielä 25-viikollakaan tuntenut kunnon liikkeitä. Ja kaikki nämä tuntuvat olevan samanlaisia luonteeltaan (vilkkaita), vaativia ovat olleet jo vauvasta lähtien ;)

Esikoisesta oli istukka etuseinässä. Juuri mitään en tuntenut. Siis edes loppuraskaudessa. Monesti makoilin päivittäin sohvalla ja lipitin sokerimehua, koitin laskea niitä heiveröisiä liikkeitä. Nyt poika on 3,5 v, ja kaikkea muuta kuin hissukka ja heiveröinen....

Toisesta taas istukka oli takana. Voi jumantsuikke mitä monotusta! Viimeisellä kolmanneksella sitten istuinkin sohvalla monesti iltaisin sikiöasennossa, kun tyttö monotti niin että kohtu (ja alapää) tuntui repeävän. Se oli jotain ihan hirveää. Likka oikein venytteli pitkän kaavan mukaan kaikkia raajojaan, tuntui kuin veitsellä ois sisältä veistelty. Ja tosiaan, tässä raskaudessa ne liikkeet näkyi ekan kerran myös mahan päältä. Siinä ne pomppi, kontit ja selkäranka vuorotellen mun vatsallani ekaa kertaa.

Jos kolmannessa saa valita, niin istukka etuseinään kiitos.

Kolmonen alkoi tuntumaan vasta tuossa vaiheessa, viimeisimpänä kaikista. Sillä kertaa oli istukka etuseinämässä. Lapset ovat hyvin erilaisia, meillä keskimmäinen ihmetytti jopa kokenutta gyneä ultrassa, totesi, ettei ikinä ole moista pomppijaa nähnyt. En edes harjoitussuppareita hänen kohdallaan noteerannut, kun ne oli niin pientä kaiken melskaamisen joukossa. Synnyttyään tuo yllätti hoitajat aina painavuudellaan kokoonsa nähden, jäntevyyttä riitti lihaksissa.

Mulla yks raskaus takana, euseinäistukka. Ensimmäisessä ultrassa se itseasiassa oli vielä eteisistukka...

Mää tunsin liikkeet pitkään vain kuin ilma vaivoina, ja siitä mulle kai jäikin mahdottomat haamupotkut kun nykyäänkin luulen ilmavaivoja potkuiks :D
Muuten oli kyllä liikkeet ihan hukassaJoku ultrakin oli sillein, että oikeesti poika monotti sielä ruudussa, ja kuului anturiin se potkaisu, mutta MITÄÄN en tuntenut. Ja loppuraskaudessakin saattoi mennä esim aamu kahdeksasta ilta yhteentoista että en tuntenu tönimälläkään yhtään mitään, että ihan herran haltuun meni se raskaus. Ja kauhea pelko oli liikkeistä ja napanuorista.

Nyt jos raskautuisin, niin ostaisin heti sen sykeanturin ja appisovelluksen mistä kännykälläkuulee sykkeet, olis niiiiin rauhoittavaa eikä ne maksakaan enää kohtuuttomia :)

Mulla ensimmäinen istukka edessä. Painelemalla tunnen liikkeet, mutta enpä juuri muuten. Todella ärsyttävää koska olisin kyllä tykännyt tuntea liikkeet kun viimeinen kyseessä. Hirveä närästys vaan vaivaa kokoajan, et kai se jotain sisäelimiä painaa.

Yhteistyössä