Ehkä ero tulossa, nyt tapasin ihanan miehen, neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa että olet yrittänyt parantaa suhdettanne, mutta mies ei. Itse tekisin niin että kertoisin faktat mitkä ovat onnellisuuteni edellytyksenä. Jos mies ei pysty niitä toteuttamaan, tai ei halua, silloin ero on ainut ratkaisu, ja vika on silloin miehen.

Vielä, että mielestäni ainut oikea ratkaisu tuossa tilanteessa on ensin katsoa nykyinen suhde loppuun, sitten vasta aloittaa uutta. Takuulla tulee ihania ja sinua arvostavia miehiä eteesi, kun aika on kypsä.

Kyllä minusta teidän pitää ihan viimeiseen asti yrittää selvitä yhdessä. Olette tehneet lapsen, niin mielestäni lapsella on oikeus kokonaiseen perheeseen. Nykyään luovutetaan aivan liian helposti! Ei elämä ole aina ihanaa ja parisuhde muuttuu lapsen myötä, mutta itse valitsit tämän miehen lapsesi isäksi, ja hän on edelleen se mies johon rakastuit. Hankikkaa omaa ja yhteistä aikaa jotenkin... Äläkä etsi uusia miehiä kaveriesi ystävistä. Älytöntä puuhaa minusta. Ja jos sanot ettet etsi, niin miksi sitten huomasit että sinulla synkkaa jonkun kanssa?

[QUOTE="vanhanaikainen";23638060]Kyllä minusta teidän pitää ihan viimeiseen asti yrittää selvitä yhdessä. Olette tehneet lapsen, niin mielestäni lapsella on oikeus kokonaiseen perheeseen. Nykyään luovutetaan aivan liian helposti! Ei elämä ole aina ihanaa ja parisuhde muuttuu lapsen myötä, mutta itse valitsit tämän miehen lapsesi isäksi, ja hän on edelleen se mies johon rakastuit. Hankikkaa omaa ja yhteistä aikaa jotenkin... Äläkä etsi uusia miehiä kaveriesi ystävistä. Älytöntä puuhaa minusta. Ja jos sanot ettet etsi, niin miksi sitten huomasit että sinulla synkkaa jonkun kanssa?[/QUOTE]

Olin eilen tilaisuudessa jossa tämä mies oli, olimme siis samassa seurueessa ja aloimme jutella keskenämme. En ole etsinyt mitään.

Voisin yrittääkin mieheni kanssa, jos hän vain yrittäisi enemmän. Mutta kun olen ottanut yhteisen ajan puutteen puheksi, ja että kärsin siitä, saan vastineeksi pitkän selityslitanian siitä miten juuri se ja se (harrastus)projekti on aikaavievä mutta niiiin tärkeä. Minusta hänen tärkein projektinsa pitäisi olla perhe, ei harrastus joka vie 99,9 % hänen vapaa-ajastaan. Ja vielä se mahd. tuleva työ ulkomailla siihen päälle. Olen siis oikeasti puhunut avoimesti asioista, muttei ole tullut mitään muutosta koskaan.

En yhtään tiedä mitä enää voisin keksiä. Kun olen ehdottanut että ottaisimme joskus kahdenkeskistä aikaa ja veisimme lapsen isovanhemmille hoitoon, aluksi se on Ok, mutta aina hänelle on tullut joku tärkeämpi juttu viime tingassa ja hän on perunut. Emme ole ollut vuosiin missään kahdestaan, edes elokuvissa tai kävelyllä.

Miten voi yrittää saada läheisyyttä takaisin miehen kanssa joka ei tunnu sitä kaipaavan?

Olemme viesteilleet tänään tämän tapaamani miehen kanssa, ja hän kunnioitti päätöstäni, kun kerroin etten halua tavata tai pitää mitään yhteyttä ennen kuin tilanteeni selkiytyy. Jos saamme suhteemme mieheni kanssa kuntoon, en koskaan ota yhteyttä häneen.

[QUOTE="vanhanaikainen";23638060]Kyllä minusta teidän pitää ihan viimeiseen asti yrittää selvitä yhdessä. Olette tehneet lapsen, niin mielestäni lapsella on oikeus kokonaiseen perheeseen. Nykyään luovutetaan aivan liian helposti! Ei elämä ole aina ihanaa ja parisuhde muuttuu lapsen myötä, mutta itse valitsit tämän miehen lapsesi isäksi, ja hän on edelleen se mies johon rakastuit. Hankikkaa omaa ja yhteistä aikaa jotenkin... Äläkä etsi uusia miehiä kaveriesi ystävistä. Älytöntä puuhaa minusta. Ja jos sanot ettet etsi, niin miksi sitten huomasit että sinulla synkkaa jonkun kanssa?[/QUOTE]

Aika kummallinen näkemys minusta. Jos vanhemmilla menee huonosti, se on huonompi myös lapselle, kuin se että tapaa vanhempiaan eri aikaan. Lapsi kärsii vanhempien viileistä väleistä ja se voi vaikuttaa läpi elämän. Minusta ei kannata sitkutella toimimattomassa suhteessa liian pitkään. Vaikka on toiseen joskus rakastunut, ihmiset muuttuvat, ja joskus kaksi ihmistä muuttuu niin eri suuntiin ettei vaan yhteistä kieltä enää löydy. Ei nykyään ole pakko pysytellä yhdessä hampaat irvessä.

Et varmasti ole etsimällä etsinyt tätä uutta miestä, mutta kyllä sellainen jostain löytyy, kun tilanne oman miehen kanssa on huono tai mahdoton. No, turha tästä jankata. Näytät itekin tietävän, että eksän kanssa käydään suhde loppuun asti ennen kuin lähdetään uuteen. Vaikka se tuntuis kuinka ihanalta ja täydelliseltä näin aluksi :) (Been there, voin sanoa!) Voimia ja ihanaa uutta suhdetta joskus vuoden tms. päästä!

Ihan liian helposti erotaan nykyään. Piste.
Liitossa kun liitossa tulee hyviä ja huonoja aikoja, mutta niistä pääsee yli kyllä! Jos rakkautta on niin kyllä kaikki järjestyy vielä! Todella itsekästä on mielestäni noin lyhyen huonon ajan jälkeen erota, ihan vaikka sen lapsen vuoksi!

Muistakaa että se lapsi joutuu aina eroista kärsimään eniten!!!!!

[QUOTE="aapee";23637765]Ei ole noita, mutta suunnittelee työskentelyä ulkomailla, josta meillä on ollut paljon riitaa, en kestäisi niin pitkää erossaoloa. Mies on muutenkin ollut koko ajan paljon poissa, tuntuu että muut asiat ovat tärkeämpiä kuin läheiset. Lisäksi monia muita juttuja, mies loukkaa minua usein sanoillaan, minusta hän ei arvosta minua tarpeeksi, eikä osoita rakkauttaan käytöksellään, tuntuu että olen jo pitkään ollut hänelle itsestäänselvyys. Yhteistä aikaa tai tekemistä olen saanut suorastaan anella.

Olen tuntenut olevani yksinäinen tässä suhteessa, henkisesti. Mies on sellainen kuin on, minä myös, en voi vaatia toista muuttumaan, minulla ei ole oikeutta siihen. Haluamme vain suhteelta eri asioita. Tottakai saa ola omia menoja, muttei niin että nähdään tunti päivässä, ja senkin aikana vain syödään, käydään suihkussa tms. Mutta minä olen herkkä ja tunteellinen, rakastava nainen jolla olisi suhteelle paljon annettavaa. Mies ei vain halua ottaa niitä vastaan, ei ole koskaan halunnut, vaan pitää minua käsivarren mitan päässä. Se ei minulle riitä. Haluaisin henkistä läheisyyttä suhteelta.[/QUOTE]

Nämäkö ovat syysi eroon? HALOO!

On aivan normaalia että parisuhteessa tulee tuollaisia aikoja, mutta että erota ja riistää lapselta turvallinen perhe omien pikku vaatimusten vuoksi?
Jos saatte ottakaa lapsenhoitaja ja käykää hoitamassa omaa parisuhdetta vaikka viikonlopun ajan ja mieti sitten uudestaan!

Ihan tosissaan nyt mieti mitä olet tekemässä.

Ps. Kokemusta on.

Nämäkö ovat syysi eroon? HALOO!

On aivan normaalia että parisuhteessa tulee tuollaisia aikoja, mutta että erota ja riistää lapselta turvallinen perhe omien pikku vaatimusten vuoksi?
Jos saatte ottakaa lapsenhoitaja ja käykää hoitamassa omaa parisuhdetta vaikka viikonlopun ajan ja mieti sitten uudestaan!

Ihan tosissaan nyt mieti mitä olet tekemässä.

Ps. Kokemusta on.

Kerroin tuolla aiemmin että olen pyytänyt mieheltä monet monituiset kerrat kahdenkeskistä aikaa, turhaan, aina tulee jotain tärkeämpää, hänen mielestään.

Aika hämmentävää että nämä syyni olla onneton ovat jonkun mielestä turhia. Ja miten se on lapselle hyväksi jos vanhempien välit ovat viileät ja on paljon riitaa ja kinaa? Näkisihän hän molempia vanhempia yhteishuoltajuudenkin aikana, mutta onnellisempina.

Lisään vielä sen etten ole pystynyt seksiin mieheni kanss moneen kuukauteen. Koska hän kohtelee minua niin kuin ei arvostaisi, en pysty. Haluan tuntea itseni rakastetuksi, en pysty koskemaan mieheen joka pitää kaikkia muita asioita tärkeämpänä eikä halua viettää aikaa kanssani. Minua suorastaan ällöttää ajatuskin hänen koskemisestaan.

Ja kyllä minä olen halunnut jo pitkään parantaa suhdettamme, mutta mies ei. Hänelle riittää etäinen suhde jossa vain asutaan yhdessä ja hän saa harrastaa omia juttujaan. Minulle ei.

Puhuminen ei ole auttanut todellakaan mitään.

Sinusta minun siis vain tulisi unohtaa omat toiveeni, ja olla tyytyväinen mieheeni jota en näe koskaan, ja jolta en saa hellyyttä ja aitoa läsnäoloa, siksi että lapsella olisi parempi olla? Vähän oudolta kyllä kuulostaa. Minähän olen tässä unohtanut itseni vuosikausiksi, ja yrittänyt sopeutua. Ja nyt olen enemmän tai vähemmän masentunut tilanteesta, ja itku tulee herkästi.

Joo tuosta miehestä johon semisti ihastuin, en meinaa häneen tietenkään pitää enää yhteyttä. Hän vaan oikeasti kuunteli minua, ja keskusteli kanssani niin että oli aidosti läsnä, eikä vain joojotellut nettiruudun äärestä kuulematta oiekasti sanaakaan. Tiedän että se pieni ihastus oli vain merkki siitä etteivät asiat ole kunnossa.

Mutta miten minä voisin parantaa niitä jos toinen ei tunne siihen tarvetta?

Ihme mielipiteitä täällä. Minun mielestäni ap on parisuhteensa eteen kaikkensa yrittänyt. Tyhmä mies kun ei hyvän naisen ja oman perheen päälle tajua vaan muut jutut ovat tärkeämpiä. Kyllä itsekin eroaisin vastaavassa tilanteessa. Milläs siinä suhdetta parannat kun toinen ei välitä? Ei avioliittoa yksin voi elossa pitää. Voimia ap.

Outo tunne tuli kun tätä luin. Ihan kuin minä olisin kirjoittanut. Sillä erotuksella että siitä on 4 kuukautta. Muistan sen ihastuksen tunteen (minäkään en tehnyt toisen miehen kanssa yhtään mitään ja kerroin rehellisesti hänelle olevani naimisissa). Pitkään oli kotona mennyt huonosti, tunsin olevani yksin parisuhteessa. Oli ikävä toista ihmistä ja oman miehen arvostusta. Mieheni ei tykkää nukkua lähekkäin, seksiä on parin kuukauden välein, ei oikeastaan enää mitään muuta yhteistä kuin 2 lasta. Ja se on paljon. Ainoa syy miksi halusin yrittää.

Mutta silloin yhtenä iltana tapasin miehen, joka piti minua kiinnostavana, juteltiin, mielipiteeni kiinnostivat, tunsin olevani, yksilö, en pelkkä äiti. Tunsin olevani se sama vanha ihminen, joka nauroi, oli hauska ja kiinnostava. Olimme siis pitkään miettineet eroa mieheni kanssa. Tämän illan jälkeen päätin, että jotain päätöksiä on tehtävä. Meidän on tosissaan yritettävä löytää se parisuhde joka tyydyttää kumpaakin, tai sitten se on ero. Tämä toinen mies (jota en edes koskenut!) pyöri mielessäni, mutta halusin tehdä velvollisuuteni, eli yrittää pelastaa avioliitto.

Varasin -minun aloitteestani- lomamatkan koko perheelle. Etelässä oli hauskaa, rentouttavaa ja mukavaa. Aloin toivoa, että avioliitto voisi taas olla onnellinen. Mutta arki eli tunnekylmyys ja minun yksinäisyys iskivät päälle nopeasti matkan jälkeen. Nyt mies varmasti luulee, että kaikki jatkuu näin. Vittuilemme toisillemme, riitelemme, hoidamme kodin ja lapset emmekä halaile. Tiedän nyt, että haluan jotain enemmän. Olen mielummin yksin yksin kuin yksin parisuhteessa. Haluan erota. Lasten puolesta surettaa paljon, mutta olen varma että onnellinen äiti ja onneliset 2 kotia tekevät lapsistakin onnelliset.

Yksi päivä näin kadulla tämän miehen, johon hullaannuin. En tuntenut mitään ihastusta enää ollenkaan, mutta tunsin kiitollisuutta. Emme siis jutelleet, hän ei nähnyt minua. Tarvitsin sen tiedon, että voin tuntea itseni taas/vieläkin hauskaksi, kiinnostavaksi, mukavaksi. Että joku haluaa kuunnella minua ja olla seurassani. Oikeasti olin kuvitellut, että olin muuttunut tylsäksi ja huonoksi seuraksi. Haluan erota miehestäni. Enkä aio hypätä uuteen suhteeseen. Mutta jos jatkan tässä, menetän itseni ja olen liian yksinäinen.

Lisään vielä kirjoitukseeni. Vaikka me vittuilemme ja riitelemme, on mieheni kaikkien kriteerien mukaan hyvä mies; hyvä arvostettu ammatti, ei juo tai lyö, tienaa hyvin ja elättää perheensä, hoitaa lapsiaan jne. Mutta ei se ole mikään syy olla yhdessä. Halaun arvostusta, että minua kuunneltaisiin, että mies pysähtyisi ja todella kuuntelisi. Tai edes puhuisi minulle eikä tietokoneelle. En voi enää huijata itseäni tyytymällä tähän.

Tsemppiä AP!

Anna sydämen päättää, usein se on kuitenkin järkevämpi kuin järki.

Jos tulee pettymys, moiti sitä sydäntä :) Ja sit annat sille anteeks, pakko, ku se on sun elinikäinen kumppani :) Sydän rules.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä unohda itseäsi;23640829:
Outo tunne tuli kun tätä luin. Ihan kuin minä olisin kirjoittanut. Sillä erotuksella että siitä on 4 kuukautta. Muistan sen ihastuksen tunteen (minäkään en tehnyt toisen miehen kanssa yhtään mitään ja kerroin rehellisesti hänelle olevani naimisissa). Pitkään oli kotona mennyt huonosti, tunsin olevani yksin parisuhteessa. Oli ikävä toista ihmistä ja oman miehen arvostusta. Mieheni ei tykkää nukkua lähekkäin, seksiä on parin kuukauden välein, ei oikeastaan enää mitään muuta yhteistä kuin 2 lasta. Ja se on paljon. Ainoa syy miksi halusin yrittää.

Mutta silloin yhtenä iltana tapasin miehen, joka piti minua kiinnostavana, juteltiin, mielipiteeni kiinnostivat, tunsin olevani, yksilö, en pelkkä äiti. Tunsin olevani se sama vanha ihminen, joka nauroi, oli hauska ja kiinnostava. Olimme siis pitkään miettineet eroa mieheni kanssa. Tämän illan jälkeen päätin, että jotain päätöksiä on tehtävä. Meidän on tosissaan yritettävä löytää se parisuhde joka tyydyttää kumpaakin, tai sitten se on ero. Tämä toinen mies (jota en edes koskenut!) pyöri mielessäni, mutta halusin tehdä velvollisuuteni, eli yrittää pelastaa avioliitto.

Varasin -minun aloitteestani- lomamatkan koko perheelle. Etelässä oli hauskaa, rentouttavaa ja mukavaa. Aloin toivoa, että avioliitto voisi taas olla onnellinen. Mutta arki eli tunnekylmyys ja minun yksinäisyys iskivät päälle nopeasti matkan jälkeen. Nyt mies varmasti luulee, että kaikki jatkuu näin. Vittuilemme toisillemme, riitelemme, hoidamme kodin ja lapset emmekä halaile. Tiedän nyt, että haluan jotain enemmän. Olen mielummin yksin yksin kuin yksin parisuhteessa. Haluan erota. Lasten puolesta surettaa paljon, mutta olen varma että onnellinen äiti ja onneliset 2 kotia tekevät lapsistakin onnelliset.

Yksi päivä näin kadulla tämän miehen, johon hullaannuin. En tuntenut mitään ihastusta enää ollenkaan, mutta tunsin kiitollisuutta. Emme siis jutelleet, hän ei nähnyt minua. Tarvitsin sen tiedon, että voin tuntea itseni taas/vieläkin hauskaksi, kiinnostavaksi, mukavaksi. Että joku haluaa kuunnella minua ja olla seurassani. Oikeasti olin kuvitellut, että olin muuttunut tylsäksi ja huonoksi seuraksi. Haluan erota miehestäni. Enkä aio hypätä uuteen suhteeseen. Mutta jos jatkan tässä, menetän itseni ja olen liian yksinäinen.

Kiitos sinulle paljon kirjoituksestasi, taisitpa olla ensimmäinen joka ymmärsi minua, tai ei niitä montaa tässä ketjussa ole.

Joo mullakin tuo toisen miehen kanssa jutteleminen avasi silmäni, minäkin olin ajatellut että olen se tyyppi joka minusta on mieheni kanssa tullut. :-/

Meillä on myös lähes päivittäin jotain sanomista, jos ei isompaa riitaa niin ainakin jotain pienempää erimielisyyttä ja kinaa.

Olen sitä mieltä että ehkä olemme vaan liian erilaisia, olimme toki enemmän samalla aaltopituudella kun tapasimme ja rakastuimme, mutta ihmiset muuttuvat. Minusta on iän lisääntyessä tullut ihminen joka haluaisi henkistä läheisyyttä enemmän, mies taas ei pidä sitä enää niin tärkeänä kuin ennen lasta.

Ihan kamalaa ajatella, että suurin osa ihmisistä tuntuu ajattelevan että ei mitään väliä onko koti onnellinen vai ei, kunhan lapsella molemmat vanhemmat asuu saman katon alla. Meidän lapsemme on monta kertaa kinastellessamme alkanut itkeä. Sekö on merkki lapsen onnellisuudesta? En tajua miten hän kärsisi muka enemmän, jos äidillä ja isällä olisi eri asunnot, ja jotka olisivat silti molemmat mukana hänen elämässään. Taatusti traumatisoisi vähemmän kuin vanhempien huonot välit.

Ja kyllä sekin jotain kertoo, kun en enää ole pystynyt aikoihin harrastamaan seksiä mieheni kanssa, ei mies sitä enää edes ehdota. En tunne mitään tarvetta enää koskettaa häntä, miksi tuntisin kun hän ei laske minua henkisesti lähelleen, on paljon poissa, ja kotona ollessaan istuu tietokoneella tai leikkiii lapsen kanssa.

Minä huomasin tuon miehen kanssa jutellessani, että en ansaitse sellaista kohtelua kuin mitä mieheltäni saan. Olen viehättävä, keskustelutaitoinen, huumorintajuinen ja käsittääkseni myös suht tunneälykäs nainen. En ymmärrä miksi enää hukkaisin aikaani mieheen joka ei halua rakkauttani, ja jota en kiinnosta ihmisenä ollenkaan.

Heh oikeasti, jos juttelen miehelle jotain, hän yleensä sanoo että mikäs sulla on kun tuota puhetta tulee niin kauheasti, tulisi mielenkiintoinen ohjelma juuri telkkarista, jota hän haluaisi kuunnella. Olen joskus kysynyt, että haenko hänen kalenterinsa, niin voisin varata sieltä ajan. :-/

Tuntuu että elämäni menee hukkaan näin. Tiedän että olisin yksinkin onnellisempi, tai lapsen kanssa, kun ei koko ajan tarvitsisi yrittää anella rakkautta ja läheisyyttä ihmiseltä joka ei halua sitä antaa.

Minä olen vaan väsynyt näiden kaikkien vuosien jälkeen vaan enää yrittämään enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä unohda itseäsi;23640857:
Lisään vielä kirjoitukseeni. Vaikka me vittuilemme ja riitelemme, on mieheni kaikkien kriteerien mukaan hyvä mies; hyvä arvostettu ammatti, ei juo tai lyö, tienaa hyvin ja elättää perheensä, hoitaa lapsiaan jne. Mutta ei se ole mikään syy olla yhdessä. Halaun arvostusta, että minua kuunneltaisiin, että mies pysähtyisi ja todella kuuntelisi. Tai edes puhuisi minulle eikä tietokoneelle. En voi enää huijata itseäni tyytymällä tähän.

Tsemppiä AP!

Sama juttu, minunkin mieheni on samalla tavalla ns. kunnollinen, hyvä mies. Ja hoitaa lasta kyllä silloin kun käyn harrastamassa kerran viikossa.

Mutta kun ei se tosiaan minullekaan riitä. Tuo arvostus oli oikea sana, tunnen ettei mieheni arvosta minua ollenkaan.

[QUOTE="totuus on";23637764]Eron jälkeen suhteen osapuolten tulisi kumpikin olla omillaan vähintään se kaksi vuotta tai siihen asti, että lapset ovat tarpeeksi isoja ja kohta muuttamassa kodistaan pois.
Näin vältytään laastarisuhteilta ja lasten elämän hankalaoittamisesta uusioperheiden uusien suhteiden luomalta vääristyneeltä perhekuvioilta....[/QUOTE]

Yää on niin totuus. Ei isä-eikä äitipuolia. Kuopus vielä kotona ja muutaman vuoden päästä voin alkaa katsella ympärilleni. Onhan tässä jo 2-kymmentä vuotta vierähtänyt.

Niinpä. Just noin kuin sanoit: Minäkin olen väsynyt näiden kaikkien vuosien jälkeen vaan enää yrittämään enempää. Ja se yksin eläminen, tai siis lasten kanssa, on alkanut tuntua oikein hyvältä ajatukselta. Mulla on todellisia erofantasioita ollut jo pitkään. Harmittaa vaan lasten takia, ja se itse muutto ja konkreettinen eroprosessi jännittää, mutta en voi huijata itseäni pidempään.

Se on tosiaan outoa, miten muka pitäisi olla kiitollinen jos mies ei juo tai lyö ja vielä tuo rahaa kotiin, mutta en vaan voi huijata itseäni pitempään. Yksinkin olen ehjempi kuin tässä suhteessa.

Sitten sekin, että mieheni on suhteellisen kiltti ihminen (enkä tietenkään voi väittää etteikö ikinä pettäisi). Mutta tuntuu ettei hänkään voi olla aidosti tyytyväinen tähän, mutta hän ei vaan näe tätä minun kannaltani. Hänkin uhkailee erolla, mutta tiedän ettei hän sitä ikinä tekisi. Vaikka niin jopa toivon. Minun se on tehtävä. Pakko. Muuten en tiedä miksi muumioksi ja tunnevammaiseksi kotitalouskoneeksi muutun. Ja se ei olis hyvää äitiyttä.

Voimia päätöksiisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Älä unohda itseäsi;23640980:
Niinpä. Just noin kuin sanoit: Minäkin olen väsynyt näiden kaikkien vuosien jälkeen vaan enää yrittämään enempää. Ja se yksin eläminen, tai siis lasten kanssa, on alkanut tuntua oikein hyvältä ajatukselta. Mulla on todellisia erofantasioita ollut jo pitkään. Harmittaa vaan lasten takia, ja se itse muutto ja konkreettinen eroprosessi jännittää, mutta en voi huijata itseäni pidempään.

Se on tosiaan outoa, miten muka pitäisi olla kiitollinen jos mies ei juo tai lyö ja vielä tuo rahaa kotiin, mutta en vaan voi huijata itseäni pitempään. Yksinkin olen ehjempi kuin tässä suhteessa.

Sitten sekin, että mieheni on suhteellisen kiltti ihminen (enkä tietenkään voi väittää etteikö ikinä pettäisi). Mutta tuntuu ettei hänkään voi olla aidosti tyytyväinen tähän, mutta hän ei vaan näe tätä minun kannaltani. Hänkin uhkailee erolla, mutta tiedän ettei hän sitä ikinä tekisi. Vaikka niin jopa toivon. Minun se on tehtävä. Pakko. Muuten en tiedä miksi muumioksi ja tunnevammaiseksi kotitalouskoneeksi muutun. Ja se ei olis hyvää äitiyttä.

Voimia päätöksiisi!

Kiitos! Voimia ja jaksamista myös sinulle! *halaus*

Halaus & öitä! Ja kiitos kertomuksestasi. Tajuan että nämä ajatukset on normaaleja. Kuten minäkin.

Taitaa olla kömpiä omalle puolelle sänkyä tuijottamaan vihamielistä niskaa.

Kai minunkin pitää kantaa korteni tähän kekoon, olen niin samantyyppisessä tilanteessa. Olen jo vuosia, ehkä noin 7 vuotta, surrut sitä että olen kuin ilmaa miehelleni. Ihan alkaen seksistä; sitä ei ole. Mies voi hyvin olla pari vuottakin täysin koskettamatta minua, jos en tee aloitetta siihen suuntaan. Siis täysin ilman halaamista, suukkoja, hierontaa jne. Keskusteluyritykseni tyrmättiin aina, pyrkimykseni keskustella parisuhteen tilanteesta torpattiin kutsumalla sitä nalkutukseksi, tiedättehän miten miehet näyttävät kädellään että "naiset aina räpättää", kälä kälä.

Ja tietenkin kaikki kotityöt ja lastenhoito olivat pahimmassa vaiheessa minun vastuullani, minä myös maksoin 80% perheen menoista, vaikka olen pienituloisempi kuin mies. Kovin aktiivisesti en uskaltanut vaatia mitään tai suuttua, sillä mies on kaiken lisäksi hirveän äkkipikainen, paha suustaan ja käyttää jopa lievää väkivaltaa.

Opin siis olemaan hiljaa, nöyrtymään, olemaan vaatimatta mitään. Olin avioliitossani täysin yksin. Kun sairastuin, sillä ei ollut mieheen mitään vaikutusta. En saanut hellyyttä, en mitään vastakaikua tunteisiini. Mies illasta toiseen valitsi mielummin television kuin minun seurani, vaikka miten pyysin huomiota. Ehdotin lukuisia kertoja, että teen kirjallisen anomuksen 15 minuutin yhdessäolosta määrättynä päivänä... Ehdotin että laitetaan lapset hoitoon ja tehdään jotain kivaa. Eihän mies tietenkään halunnut.

Tällä hetkellä tilanne on hieman parempi. Olen käynyt terapiassa pitkään ja alan uskaltaa vaatia ja sanoa mielipiteeni. Uskallan vaatia keskustelua ja yhteistä aikaa. Olen sanonut, että olen valmis eroonkin jos näyttää siltä, että näkemyksemme riittävän hyvästä avioliitosta eivät mitenkään kohtaa. En halua olla enää muumio tai tunnevammainen kotitalouskone, kuten "älä unohda itseäsi" hyvin yllä kuvaa. Tahdon elää, kaipaan ihan hirveästi rakkautta, hyväksyntää, kosketusta, seksiä - sitä että oltaisiin jotenkin samalla puolella, samaa joukkuetta. Jos joutuu painamaan kaikki omat tarpeensa taka-alalle, rikkoo itsensä, sen olen joutunut kantapään kautta oppimaan.

Ymmärrän, mitä käytte läpi, ja toivon että löydätte tien riittävän hyvään elämään (ja parisuhteeseen), kävi se tie sitten eron tai avioliiton korjaamisen kautta. <3

[QUOTE="...";23641035]Oletko ap käynyt miehesi kanssa esim. perheasiainneuvottelukeskuksessa hakemassa yhteistä säveltä?[/QUOTE]

Ei olla, mutta on siitä ollut puhetta. Pelkäänpä että siitä seuraisi vaan sama kuin aina kaikkien avautumisteni jälkeen, että yrittäisimme kovasti jonkun aikaa, kunnes kaikki palaisi ennalleen pikkuhiljaa.

Ja miehen tuleva työ ulkomailla, tiedän ettei hän sitä aio perua. Minä en sitä kuitenkaan haluaisi ja kestäisi, sittenhän en näkisi häntä sitäkään vähää kuin muuten.

Kaipa sitä voisi yrittää kuitenkin sitä ulkopuolisen ammatti-ihmisen kanssa juttelua.

[QUOTE="vaimo";23641012]Kai minunkin pitää kantaa korteni tähän kekoon, olen niin samantyyppisessä tilanteessa. Olen jo vuosia, ehkä noin 7 vuotta, surrut sitä että olen kuin ilmaa miehelleni. Ihan alkaen seksistä; sitä ei ole. Mies voi hyvin olla pari vuottakin täysin koskettamatta minua, jos en tee aloitetta siihen suuntaan. Siis täysin ilman halaamista, suukkoja, hierontaa jne. Keskusteluyritykseni tyrmättiin aina, pyrkimykseni keskustella parisuhteen tilanteesta torpattiin kutsumalla sitä nalkutukseksi, tiedättehän miten miehet näyttävät kädellään että "naiset aina räpättää", kälä kälä.

Ja tietenkin kaikki kotityöt ja lastenhoito olivat pahimmassa vaiheessa minun vastuullani, minä myös maksoin 80% perheen menoista, vaikka olen pienituloisempi kuin mies. Kovin aktiivisesti en uskaltanut vaatia mitään tai suuttua, sillä mies on kaiken lisäksi hirveän äkkipikainen, paha suustaan ja käyttää jopa lievää väkivaltaa.

Opin siis olemaan hiljaa, nöyrtymään, olemaan vaatimatta mitään. Olin avioliitossani täysin yksin. Kun sairastuin, sillä ei ollut mieheen mitään vaikutusta. En saanut hellyyttä, en mitään vastakaikua tunteisiini. Mies illasta toiseen valitsi mielummin television kuin minun seurani, vaikka miten pyysin huomiota. Ehdotin lukuisia kertoja, että teen kirjallisen anomuksen 15 minuutin yhdessäolosta määrättynä päivänä... Ehdotin että laitetaan lapset hoitoon ja tehdään jotain kivaa. Eihän mies tietenkään halunnut.

Tällä hetkellä tilanne on hieman parempi. Olen käynyt terapiassa pitkään ja alan uskaltaa vaatia ja sanoa mielipiteeni. Uskallan vaatia keskustelua ja yhteistä aikaa. Olen sanonut, että olen valmis eroonkin jos näyttää siltä, että näkemyksemme riittävän hyvästä avioliitosta eivät mitenkään kohtaa. En halua olla enää muumio tai tunnevammainen kotitalouskone, kuten "älä unohda itseäsi" hyvin yllä kuvaa. Tahdon elää, kaipaan ihan hirveästi rakkautta, hyväksyntää, kosketusta, seksiä - sitä että oltaisiin jotenkin samalla puolella, samaa joukkuetta. Jos joutuu painamaan kaikki omat tarpeensa taka-alalle, rikkoo itsensä, sen olen joutunut kantapään kautta oppimaan.

Ymmärrän, mitä käytte läpi, ja toivon että löydätte tien riittävän hyvään elämään (ja parisuhteeseen), kävi se tie sitten eron tai avioliiton korjaamisen kautta. <3[/QUOTE]

Huh sentään mikä tilanne, sinä olet todellakin ollut kärsivällinen. Hienoa että olet hakenut itsellesi apua. Mutta onko mies hakenut? Minusta vaikuttaa että hän tarvitsisi sitä kipeämmin kuin sinä.

Kun lukee kaikki ap:n kirjoitukset, niin kyllä hän on onneton, ja selvästi yrittänyt monin tavoin pelastaa suhteen. Kyllä ehkä minä jo tuossa vaiheessa luovuttaisin, mutta toista miestä en sotkisi kuvioihin, niin kuin ap:kin on miettinyt.

Yhteistyössä