Ehkä ero tulossa, nyt tapasin ihanan miehen, neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli lasten isän kanssa samanlainen tilanne.. Tapasin baarissa miehen jonka kaa kaikki natsasi alusta asti. Käytiin kahvilla silloin tällöin kuukauden ajan ja ihastuttiin syvästi. Pakkasin tavarat ja lapset ja muutettiin miehen luokse. Nyt tapahtuneesta 3v ja pian toinen yhteinen lapsi syntyy. Sain paljon paskaa niskaan lasten isältä ja sukulaisilta mutta hetkeäkään en kadu.

[QUOTE="aapee";23641492]Huh sentään mikä tilanne, sinä olet todellakin ollut kärsivällinen. Hienoa että olet hakenut itsellesi apua. Mutta onko mies hakenut? Minusta vaikuttaa että hän tarvitsisi sitä kipeämmin kuin sinä.[/QUOTE]

Ei, mies ei ole hakenut itselleen apua, koska ei koe sitä tarvitsevansa. Hänestä avioliittomme on ihan riittävän hyvä, eikä hänellä itselläänkään kuulemma ole mitään ongelmia.

[QUOTE="Äiti";23643060]Meillä oli lasten isän kanssa samanlainen tilanne.. Tapasin baarissa miehen jonka kaa kaikki natsasi alusta asti. Käytiin kahvilla silloin tällöin kuukauden ajan ja ihastuttiin syvästi. Pakkasin tavarat ja lapset ja muutettiin miehen luokse. Nyt tapahtuneesta 3v ja pian toinen yhteinen lapsi syntyy. Sain paljon paskaa niskaan lasten isältä ja sukulaisilta mutta hetkeäkään en kadu.[/QUOTE]

Vaikka tuon tapaamani miehen kanssa kyllä synkkasi todella hyvin, niin eilisen mietittyäni tulin siihen lopputulokseen etten varsinaisesti ihastunut häneen, vaan hän sai minut ns. heräämään siihen, että suhteeni ei voi jatkua entiseen malliinsa, jotain täytyy tehdä. En usko että otan häneen enää yhteyttä, vaikka sain hänen numeronsa.

Mutta sinulla oli tuosta ihastumisestasi loppujen lopuksi hyvä lopputulos, vaikka itse tosin olenkin sitä mieltä että entinen suhde pitäisi hoitaa ensin loppuun, lojaaliudesta toista kohtaan.

Minä olen nyt jotenkin niin hajalla, että vaikka tämän tapaamani miehen kanssa olisin alkanut tapailla ihan takuuvarmasti jos olisin ollut sinkku, niin nyt en kyllä pysty pitämään yhteyttä ennen kuin omat systeemini on hoidettu.

[QUOTE="vaimo";23643251]Ei, mies ei ole hakenut itselleen apua, koska ei koe sitä tarvitsevansa. Hänestä avioliittomme on ihan riittävän hyvä, eikä hänellä itselläänkään kuulemma ole mitään ongelmia.[/QUOTE]

Kamalaa. :-( Oletko päättänyt jäädä suhteeseen? Mullakin alkaa olla omat henkiset voimavarat lopussa tässä suhteessani, mutta sulla on kyllä vielä kylmempi mies. :-(

[QUOTE="aapee";23643285]Kamalaa. :-( Oletko päättänyt jäädä suhteeseen? Mullakin alkaa olla omat henkiset voimavarat lopussa tässä suhteessani, mutta sulla on kyllä vielä kylmempi mies. :-([/QUOTE]

Meillä on tämä tilanne vähän vaiheessa vielä, en osaa sanoa ollaanko esim. 5 vuoden päästä vielä yhdessä. Asiat ovat parantuneet pahimmasta vaiheesta jonkin verran, me jopa keskustellaan nykyään jonkin verran ja fyysistäkin läheisyyttä on, seksiä tosin ei. Mies on alkanut hieman osallistua perhe-elämään ja jotenkin yrittää edes vähän. Ja itse tosiaan olen oppinut avaamaan suuni, sanomaan, vaatimaan ja suuttumaankin. Saa nähdä, minkälaiseen balanssiin avioliitto hakeutuu, kun tämä muutosvaihe on käyty läpi - sitten teen päätöksiä.

Minä olen reilu puoli vuotta sitten eronnut suhteesta jossa olin lähinnä yksin. Ainoa mitä miehelle olin oli kotitalouskone, lastenenhoitaja ja se joka antaa persettä. Kohteli minua täysin välinpitämättömästi ja tunteettomasti. Lisäksi mukana kuviossa oli liika alkon käyttö.
Olen ollut vain tyytyväinen päätökseeni erota. Hetkeäkään en ole katunut. En edes lasten takia!
Mies ei meinannut millään uskoa, että todella aion erota ilman että minulla on ketään kolmatta pyörää on kuviossa. Hän ei nähnyt suhteessa mitään huonoa. Pikkuhiljaa hänen on pitänyt ymmärtää, että syy eroon oli muualla kuin kolmannessa pyörässä jota siis ei ollut. On ehkä jopa vähän katsonut peiliin ja haluaisi jatkaa yhdessä. Minä taas en näe mitään syytä palata vanhaan. Ottaa sitä riskiä, että ajautuisimme samaan pisteeseen. Olen nyt onnellinen ja pikkuhiljaa alkaa tuntua, että olisi mukava löytää elämään aikuista lämpöä ja läheisyyttä. Mutta kaikki tapahtunee aikanaan jos on tapahtuakseen. Voimia näiden asioiden kanssa kipuileville!

[QUOTE="eronnut";23643458]Minä olen reilu puoli vuotta sitten eronnut suhteesta jossa olin lähinnä yksin. Ainoa mitä miehelle olin oli kotitalouskone, lastenenhoitaja ja se joka antaa persettä. Kohteli minua täysin välinpitämättömästi ja tunteettomasti. Lisäksi mukana kuviossa oli liika alkon käyttö.
Olen ollut vain tyytyväinen päätökseeni erota. Hetkeäkään en ole katunut. En edes lasten takia!
Mies ei meinannut millään uskoa, että todella aion erota ilman että minulla on ketään kolmatta pyörää on kuviossa. Hän ei nähnyt suhteessa mitään huonoa. Pikkuhiljaa hänen on pitänyt ymmärtää, että syy eroon oli muualla kuin kolmannessa pyörässä jota siis ei ollut. On ehkä jopa vähän katsonut peiliin ja haluaisi jatkaa yhdessä. Minä taas en näe mitään syytä palata vanhaan. Ottaa sitä riskiä, että ajautuisimme samaan pisteeseen. Olen nyt onnellinen ja pikkuhiljaa alkaa tuntua, että olisi mukava löytää elämään aikuista lämpöä ja läheisyyttä. Mutta kaikki tapahtunee aikanaan jos on tapahtuakseen. Voimia näiden asioiden kanssa kipuileville![/QUOTE]

Kuulostaa melko tutulta, paitsi että minä olen pistänyt jalat ristiin jo ajat sitten. Kyllähän mies sitä kärttää edelleen harva se päivä, mutta kun en vaan pysty.

Alko on meilläkin lievästi kuvioissa mukana, mies tissuttelee lähes joka ilta, mutta harvoin silminnähtävään humalaan saakka. Oluttölkki tai lasi on kuitenkin kädessä aina iltaisin.

En muista olenko jo kertonut, mutta mies taoaa puhua minulle aika usein epäkunnioittavaan sävyyn, tiuskii, komentelee tai keskeyttää puheeni. Eikä juuri kuuntele. Ja sitten kun otan puheeksi minua häiritsevät asiat, sanoo vaan että minä olen hankala ihminen, mutta onneksi hänellä on pitkä pinna.

Omasta mielestäni, enkä ystävieni mielestä ole hankala ihminen, vaan kiltti ja ystävällinen ihminen, joka kuitenkin osaa tarvittaessa pitää puolensa. Usein en vaan enää jaksa, kun inhoan riitelyä, ja sitä on niin usein että usein pidän mieluummin suuni kiinni.

Minä en pistänyt jalkoja ristiin koska se sai tilanteen kotona vain pahemmaksi. Rauhan ja sovun nimissä sitten oli aika ajoin jalkoja levitettävä niin vastenmielistä kuin se olikin.
Meilläkään ei mitään humalajuomista ollut vaan sellaista tasaisessa kaljapöhnässä olemista. Ja siitä seurasi hirvittävä väsymys kun aamuyölle valvoi kaljan ja telkkarin äärellä ja aamulla piti töihin mikä ei ole ihan normi 8-16 työ. Eli unet vuorokaudessa jäi muutamaan tuntiin. Ja illalla kun kotiutui niin taas alkoi kaljan lipitys... Olenkin nyt ymmärtänyt, että mies oli varmaan jotenkin "sekaisin" tuosta, koska kun olemme puhuneet loppuajan tapahtumista niin hän ei muista juuri mitään! =O Nykyisin hän käsittääkseni on lähes juomatta. Niin kovasti toivoo minua takaisin. Mutta kun minulla ei ole enää oikein mitään tunnetta häntä kohtaan. :/

[QUOTE="aapee";23637739]Minkä takia? Sehän olisi teeskentelyä. En koe että minulla olisi enää syytä käyttäytyä noin, liikaa on tapahtunut. En usko tuohon kyllä.[/QUOTE]

Kylla on maailmankirjat sekaisin, on paljon HELPOMPAA vieda lapsilta vanhempien valinen suhde ja vaihtaa muutaman vuoden valein miesta kuin loytaa itsesta ja miehesta tahtoa senverran etta uurastettais taman suhteen eteen.

Kylla on maailmankirjat sekaisin, on paljon HELPOMPAA vieda lapsilta vanhempien valinen suhde ja vaihtaa muutaman vuoden valein miesta kuin loytaa itsesta ja miehesta tahtoa senverran etta uurastettais taman suhteen eteen.

Oletko lukenut kaikki kirjoitukseni? Mies ei näe tarpeelliseksi tehdä muutoksia. Eli mulla on vaihtoehtoina joko tyytyä, tai lähteä, ja tällä hetkellä alan kallistua jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Minä olen puhunut, puhunut ja puhunut, yrittää ehdottaa erilaisia toimintatapoja niin että toiveemme kohtaisivat, ja niin että mieskin ottaisi vähän vastuuta. Mutta tuloksetta.

Voisin ehkä ehdottaa jotain pariterapian tapaista miehelle, kerran muutama vuosi sitten olen ehdottanut, mutta hän ei silloin nähnyt sitä tarpeelliseksi.

Mitenhän tässä voisi vielä uurastaa?

[QUOTE="aapee";23643691]Oletko lukenut kaikki kirjoitukseni? Mies ei näe tarpeelliseksi tehdä muutoksia. Eli mulla on vaihtoehtoina joko tyytyä, tai lähteä, ja tällä hetkellä alan kallistua jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Minä olen puhunut, puhunut ja puhunut, yrittää ehdottaa erilaisia toimintatapoja niin että toiveemme kohtaisivat, ja niin että mieskin ottaisi vähän vastuuta. Mutta tuloksetta.

Voisin ehkä ehdottaa jotain pariterapian tapaista miehelle, kerran muutama vuosi sitten olen ehdottanut, mutta hän ei silloin nähnyt sitä tarpeelliseksi.

Mitenhän tässä voisi vielä uurastaa?[/QUOTE]
Selvennän vielä, että mies olisi tyytyväinen suhteeseen jossa nainen hoitaisi kodin ja lapsen, (siitä huolimatta että tekisi raskasta työtä) ja hän saisi tehdä mitä haluaa. Hän haluaisi myös suhteen jossa hänen ei tarvitsisi osoittaa naiselle hellyyttä tai arvostusta, vaan hän voisi tiuskia ja olla tyly ihan rauhassa, eikä tarvitsisi tehdä kotona muuta kuin istua koneella , katsoa telkkua tai leikkiä lapsen kanssa, naisen kanssa ei tarvitsisi juuri jutella koska häntä ei nainen ajatuksineen kiinnosta juurikaan, ellei tämä opettele puhumaan politiikasta, rakentamisesta tai autoista. Hän myös toivoisi että nainen levittäisi haaransa kun hän tuntee siihen tarvetta, ilman mitään vaivalloisia huomionosoituksia.

Mitä jos mies ei halua mihinkään muutosta mutta nainen haluaa? Tekeekö nainen silloin itseään kohtaan oikein pysyttelemällä lapsen takia suhteessa jossa ei voi olla onnellinen ja tyytyväinen?

Kyllä täällä on sairasta sakkia, suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä että nainen ei saa olla tyytymätön suhteeseen eikä erota ellei mies ole väkivaltainen, alkoholisti, narkkari, pettäjä, kykenemätön hoitamaan raha-asioita tai muuten vaan luuseri.

Tunnekylmä sovinisti sen sijaan on hyvä mies, jota naisella ei ole oikeus jättää, varsinkaan jos on lapsia, koska perheen hajottaminen on kaikista pahin teko.

Kyllähän lapset kärsivät enemmän vanhempien huonoista väleistä kun siitä että vanhemmat asuvat eri osoitteissa! Miksei nainen jolla on lapsia, saisi haluat rakkautta, hellyyttä ja että häntä kuunnellaan ja arvostetaan, ja että hänen kanssaan halutaan viettää aikaa?

Melko kylmää meininkiä, hyi hitto.

Minä neuvoisin aloittajalle, että tee niin kuin hyvältä tuntuu. Mutta älä sotke muita miehiä juttuun mukaan, ne sitten vasta jos/kun olet eronnut, ja selvinnyt siitä henkisesti.

Yhteistyössä