EHKÄISYTEHO TAATTU?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppiä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppiä :)

Vieras
eli siis.. syön e-pillereitä.
eikös ehkäisyteho pitäisi olla taattu myös pillereiden taukoviikolla?
"jos käytät pillereitä oikein" luki tuoteselosteessa..
Niin tuota vaikuttaako se mitenkään siihen, että "syönkö niitä oikein" että kun syön melkein aina päälle yhden liuskan niitä pillereitä, joskus kaksikin putkeen ennen sitä taukoviikkoa? täsmällisesti pillerin otan, joka päivä juuri samaan aikaan.

mutta siis, uskaltaako taukoviikolla harrastaa seksiä ilman kondomia jos kuukautiseni ei melkein koskaan tule samaan aikaan kuukaudessa jatkuvan kuukautisten siirtelyn vuoksi?

Mikään ehkäisyteho ei ole taattu, ei edes kondomi. Ehkäisypillereiden teho on MUISTAAKSENI jotain 99% luokkaa tms., tieto löytyy netistä.

Jos siirrät menkkoja pillereillä niin ehkäisyteho pysyy samana kuin jos et siirtäisi. Eli siirrät tai et, niin menkkojen aikana ehkäisyteho on se sama noin 99% tms. kunhan vaan otat aina pillerin ajallaan. Pitää toki myös muistaa että kaikilla hormonaalisilla ehkäisytavoilla menkkoja ei voi siirtää ihan miten pitkälle vaan, eli tutki tarkkaan pakkauksen ohjeet ja tuoteseloste.

Varma ehkäisy on laittaa kaksi kondoomia päälekkäin ja hättää homma väliin.

Siittiöiden tehtävä ja pääräärä on hedelmöitttää mumasolu. Koska se on heidän tehtävänsä, niin he myös pyrkivät kaikin keinoin täyttämään heille määrätyn tehtävän.

Siittiöiden elinaika saattaa olla jopa viisi vuorokautta, jotenka ne voivat jäädä "kyttäämmään ja odottamaan", milloinka he pääsevät suorittamaan heille määrätyn tehtävän.

Googlen haku - siittiöt-. Löytyy seuraavanlaista tietoa.

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=siitti%C3%B6t&meta=

tietääkseni en siittiöistä mitään kysellyt :D

ja olen perehtynyt pakkausselosteeseen huolella, maksimissaan kaksi "levyä" saa syödä putkeen käsittääkseni?

niin mutta siis, kuukautisten siirtämisellä ei ole vaikutusta siihen, onko ehkäisyteho se 99% taukoviikollakin?

Säännöllinen pillereiden syöminen tarkoittaa seuraavia asioita:
- pilleri otetaan joka päivä samaan aikaan
- pillereitä syödään kolme viikkoa yhteen menoon ( voi syödä myös 3-6 viikkoa sinun pillereilläsi)
- tauko on 7 päivää (jos tauko on pidempi, teho heikkenee)

Mielestäni kannattaisi syödä säännöllisesti joko yksi liuska tai sitten ne kaksi putkeen. Paljon mieluummin noin, kuin esim.puolitoista liuskaa. Itse syön aina kaksi liuskaa putkeen. Ja jos joskus hyvin harvoin on tarvinnut siirtää, silloin olen syönyt muutaman enemmän tai vähemmän.
Sinun kannattaisi kysyä gynekologiltasi. Eihän se voi olla hyväksikään, jos melkein joka kierrossa syö "epämääräisen määrän" pillereitä. Jos nyt siis olen oikein ymärtänyt. :)

joo sitä mäkin olen miettinyt että ei se voi olla kovin hyväksikään.
mutta juuri olisi tulossa menkat vapuksi jos koko liuskan söisi loppuun niin taas tuli tarve ottaa se taukoviikko jo nyt ennen vappua.

muuten sitten vielä yksi kysymys:
kuukatisiahan voi siirtää syömällä enemmän kuin yhden liuskan kerrallaan, tai niin että jättää tauon lyhyemmäksi kuin 7 pv. mutta.
voiko niin tehdä, että syö tyyliin 1,5 liuskaa kerrallaan JA jättää tauon lyhyemmäksi kuin 7 pv?

Yhteistyössä