ei hävetä tippaakaan..tehdä tätä avausta omalla nikllä! SAIRAUS kai se on tämäkin!

Palstan KAUNOTAR

Aktiivinen jäsen
21.08.2007
2 531
1
36
Oulun naapurikunta
Mä olen sellanen loiseläjä. Töissä käyn määräaikaisissa työsuhteissa ( näin jo 12v). Vakipaikkaa en halua. Heti kun saan pitempiaikaisen työn --> 6kk tai pitempi, sairastun muutaman kuukauden jälkeen uupumukseen. Sen vie työhalut totaalisesti.
Nykyinen työ alkoi lokakuussa 2010 ja nyt JO on 4.s viikko sairaslomaa menossa. Olen menossa hakemaan sitä lisää, koska en JAKSA olla töissä. Mieli aina tekee töihin, mutta en jaksa henkisesti. Viihdyn kotona vallan mainiosti.
Minua ahdistaa ajatuskin, että työsopimukseni on kesäkuun alkuun 2011. :'(. Irtisanoutuminen omalta puolelta ei tule kuuloonkaan... moraalikysymys. Odotan sitä aina työnantajan taholta. Se on aina erittäin helpottavaa.. kuin avaisi uuden sivun kirjasta.
En tiedä, pitäisikö minulla olla "rohkeutta" anoa sairaseläkettä..en tiedä on tämä UUPUMUS siihen peruste.

Onkohan minulla kohtalotovereita?

Älkää nyt palstatoverit heti lapioiko paskaa niskaani..ei tämä helppoa ole minulle, eikä läheisilleni.

Ota kuule ihminen ittees niskasta kiinni, jos olet sairas niin haet siihen apua, etkä töitä mielihalujesi mukaan ja jää sitten sairaslomalle. Tuo on törkeää työnantajaa ja mahdollisia muita työntekijöitä kohtaan. Tai jos vaan pelleilet, että uuvuttaa, niin lopeta se ja ota vastuusi työstäs, joka sulle on annettu.

Onko mitään työtä mitä kuvittelisit tekeväsi pitempään?

Sun tilanne on tottakai hankala ihan itsesi, läheistesi ja yhteiskunnan kannalta mutta arvostan tuollaista rehellisyyttä.
Ehkä paras olisi yrittää päästä sairaseläkkeelle ja sitten kantaa kortensa kekoon vaikka vapaaehtoistyön kautta oman jaksamisen rajoissa.

vaihda alaa.
ite tein samaa kun olin töis vanhain kodissa. ei paljon naurata siivota paskaa lattialta ja nostella dementoituneita mummoja takas sänkyyn. en vaan jaksanu.

:hug:

Mistä se sun uupumus juontaa juurensa? Siihen on varmaan joku syy. Mutta ymmärrän sua kyllä, kukapa ei kotona viihtyisi.;) Mä ainakin viihtyisin.

Oisko sulla ton uupumisen taustalla masennus?Onko masennuksen mahdollisuudesta edes puhuttu lääkärissä,kun jollain perusteella ne kumminkin tuntuu sitä saikkua sulle kirjottavan ja tuntuu uskomattomalta että sitä kirjotettaisiin jatkuvasti vuodesta ja työpaikasta toiseen.

Ota kuule ihminen ittees niskasta kiinni, jos olet sairas niin haet siihen apua, etkä töitä mielihalujesi mukaan ja jää sitten sairaslomalle. Tuo on törkeää työnantajaa ja mahdollisia muita työntekijöitä kohtaan. Tai jos vaan pelleilet, että uuvuttaa, niin lopeta se ja ota vastuusi työstäs, joka sulle on annettu.

Mä en tiedä miten pelleillään kyseisen asian kanssa. Mun uupumus alkaa niin olen todella väsynyt, joka paikkaa särkee ja yöt menee valvoessa, koska olen niin uupunut. Nukahtamislääke auttaa toisinaan, mutta aamulla kun herään olen koko päivän vain kamalan uupunut.

Sun moraali kysymys taitaa olla paremminkin karenssi kysymys. Luuletko, että kaikista muista on niin ihanaa, joka aamu nousta ja mennä töihin, siltikään me ei haeta sairaslomaa, koska viihdytään paremmin kotona.

[QUOTE="vieras";22999827]Oisko sulla ton uupumisen taustalla masennus?Onko masennuksen mahdollisuudesta edes puhuttu lääkärissä,kun jollain perusteella ne kumminkin tuntuu sitä saikkua sulle kirjottavan ja tuntuu uskomattomalta että sitä kirjotettaisiin jatkuvasti vuodesta ja työpaikasta toiseen.[/QUOTE]

Mä olin akuutin masennuksen (joka luki lääkärinlausunnossa) takia 7kk sairaslomallav.v. 2009. Hoitona Triptyl, psyk.sh käynnit ja Psykatrilla käynnit... ne lopetettiin koska piristyin.

Ei helvetti mikä luuseri sä olet. Ei ole muijalla pokkaa myöntää suoraan, että sua ei huvita töiden teko ja haluat vain laiskotella. Tuollaisten elämistä meidän rehellisten töitä tekevien ihmisen pitää sitten kustantaa.

Millä (teko)syyllä sä sitä sairaslomaa haet? Psyykkisillä syillä?
Luulis että niitä sairauskertomuksia alkaa siinä tapauksessa olemaan jo sen verran että alkaisi hoitava lääkärisi todella miettimään, missä siinä on kyse.

Sori nyt, mutta olet ihan hirveä!!! Ei elämä ole helppoa muillekaan, silti muut eivät kiusaa työnantajia tuolla tavalla! Uskomatonta että tuollaisia loisia on olemassa.

[QUOTE="Kyllästynyt";22999866]Ei helvetti mikä luuseri sä olet. Ei ole muijalla pokkaa myöntää suoraan, että sua ei huvita töiden teko ja haluat vain laiskotella. Tuollaisten elämistä meidän rehellisten töitä tekevien ihmisen pitää sitten kustantaa.[/QUOTE]

:mad: Hm. Älä viitti. Jos paikkoja särkee eikä saa nukuttua, niin ei se ole laiskuutta. Ap kumminkin käy töissä, kunhan ei joudu olemaan vakituinen.

Yhteistyössä