Ei jaksa enää noita naapureita ja niiden 3 isoa koiraa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulluksi tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulluksi tulossa

Vieras
Naapurilla on 3 isoa koiraa. Asumme paritalossa. Mulla on erittäin huonouninen vauva/taapero. Lähes joka päivä koirat herättää taaperon päiväunilta. Nytkin olen just taistellut 3h, että saisin unille. Yleensä 15min kuluessa koirat herättää ja sit nukkuu vain tissillä, jos nukkuu laisinkaan. Koko ilta sit kätrttäisää, kun ei ole nukkunut. Mulla on taustameteliä (musiikkia yms), joka lievittäisi äkillisiä ääniä, mutta ne eivät peita 3 ison koiran konserttia. Joskus koirat haukkuvat putkeen 3h. Olen koko vuoden käynyt vaunulenkillä, mutta enää en jaksa aina lähteä pakosalle. Naapurit tietää ja yrittää kouluttaa koiriansa. Mutta hermot menee. Joinakin päivinä mietin koirien myrkyttämistä, niin ei enää häiritsisi.

Muuten pidän kodistani ja tämä on rauhallinen alue, mutta nuo naapurit tuhoavat päiväni täysin.

Meillä asuu naapurissa (omakotitalot) perhe, joilla on jatkuvasti haukkuva koira. RASITTAVA tapaus!! : /
Koira haukkuu päivät, ja haukkuu yöt. Aina kun yöllä käyt hereillä, niin räksytys kuuluu... En voi tajuta miten kyseinen perhe itse voi nukkua kun ikkunan takana räkyttää koira AINA!!

[QUOTE="vieras";25300973]soita isännöitsijälle, poliisille, kelle vaan. ei kenenkään tarvii tollasta sietää.[/QUOTE]

Kyllä tarvitsse sietää. Koiran ja lasten äänet ovat ns. normaaleja ääniä, eikä niille isännöitsijä tai poliisi voi tehdä mitään.

Myrkyttäminen ei ole mikään ratkaisu,mietis nyt vähän.Mitäs jos ne koirat hermostuu siun taaperosi itkemisestä?Jos noin paljon kyrsii muiden elämisen äänet,niin miksette muuta omakotitaloon?

koiroen jatkuva räkytys ei todellakaan ole normaalin asumisen ääni (niinkuin esim. lapsen itku), ellei se lopu niin soita poliisit lopettamaan touhu.
kotirauhan häirintää.

Myrkyttäminen ei ole mikään ratkaisu,mietis nyt vähän.Mitäs jos ne koirat hermostuu siun taaperosi itkemisestä?Jos noin paljon kyrsii muiden elämisen äänet,niin miksette muuta omakotitaloon?

Ei mun taapero pahemmin itke. Sellaista kitinää iltaisin, jos ei ole saanut nukkua. Se ei kyllä kuulu naapuriin.

Ne koirat haukkuu päivisin, kun yritän nukuttaa taaperoa ja olen jo saanut nukkumaan. Myös iltaisin yksin ollessaan ja öisin päästessään takapihalle koirat pitävät konsertin.

Olen toki miettinyt muuttoakin, mutta tällä hetkellä ei ole rahaa ostaa omakotitaloa, koska tontit on tosi kalliita pääkaupunkiseudulla.

Mä tykkään eläimistä, mutta usein joudun lähtemään pakoon kotoani, koska en kestä sellaistä tajutonta haukkumista 3h putkeen. Mielestäni ei ole normaalia ostaa 3 isoa koiraa ja jättää ne yksin kotiin, kun on poissa sen 8-9h.

[QUOTE="Noo";25300996]Taistellut/nukuttanut 3t, olisiko sinulla tekniikassa korjattavaa.[/QUOTE]

Ei ole korjattavaa, kaikki keinot on kyllä kokeiltu. Joinakin päivinä on vain vaikea saada nukkumaan, kun niin niin meluisaa. Jos jokin äkillinen ääni kuuluu, niin taapero on niin kiinnostunut kaikesta, että siihen jää se rauhoittuminen.

Jos lähden vuunuilla ulos, nukhataa 10min. Mutta olen niin väsynyt, että en jaksa lähteä ulos joka päivä. Olen niin usein täältä kotona paossa metelin takia.

Siis onko jollakin oikeasti sellainen käsitys että koirat saa pitää millaista möykkää tahansa kerros/paritalossa ilman että asiaan voi puuttua? Siihen todellakin voi puuttua ja voi saada häädönkin jos koirat haukkuu häiritsevästi.

Lasten äänet on eri asia, itku ym. luetaan luonnollisiksi ääniksi joille ei voi mitään. Pientä lasta ei välttämättä saa rauhoitettua, koiran saa koulutettua olemaan haukkumatta.

[QUOTE="tiina";25301025]Ei lasta nukuteta 3 tuntia....[/QUOTE]

Mä kuule yritän "nukuttaa" itseänikin uneen öisin monesti 3h, koska naapurit meluaa takapihalla koiriensa kanssa. Aloitin tuossa klo 13 nukuttamaan taaperoa, ja hän nukhati tuossa 15.30 aikaan. Harmi,kun päiväunet ovat niin myöhään. Tänään ei voinut mennä ulos, kun poliisi varoitti myrskytuulesta, joten siksi on sit myös vaikea saada uneen.

Mä kyllä veikkaan, että taapero pelkää koiria. Sir kun ne haukkuu, miten ihmeessä saisin hänet rauhoittumaan ja nukkumaan?

tiiän omasta kokemuksesta, miten raastavaa tuo voi olla. me yritettiin monta kertaa puhua naapurin kanssa heidän koiran haukkumisesta, meni riitelyksi kun olivat sitä mieltä että koira haukkuu mutta ei sille mitään voi...
soitettiin poliisilta ohjeita ja poliisin mukaan on hyvä pitää tarkkaa kirjaa milloin koirat haukkuu. poliisi voi puuttua sitten paremmin asiaan ja pahimmissa tapauksissa kyse on kotirauhan häirinnästä.

Siis onko jollakin oikeasti sellainen käsitys että koirat saa pitää millaista möykkää tahansa kerros/paritalossa ilman että asiaan voi puuttua? Siihen todellakin voi puuttua ja voi saada häädönkin jos koirat haukkuu häiritsevästi.

Lasten äänet on eri asia, itku ym. luetaan luonnollisiksi ääniksi joille ei voi mitään. Pientä lasta ei välttämättä saa rauhoitettua, koiran saa koulutettua olemaan haukkumatta.

Mä en usko, että omistusasunnosta voi saada häätöä helposti. Enkä ala haastamaan naapuria käräjille. Muutan sit mieluummin pois vuoden kuluessa. Asuntojen ja varsinkin tonttien hinnat on tosi korkealla, joten ärsyttää, että mun pitää kärsiä koirien takia.

Miten tuohon koirien haukuntaan voi puuttua? Miten ensinnäkin voin todistaa sen? Olen muutaman kerran soittanut poliisille kesä aikaan mopojen rallista makuuhuoneeni alla, jossa ei mene edes tietä, mutta he sanoivat, ettei heillä ole aikaa tälläisiin tapauksiin. Ymmärrään sen, koska heillä on määrärahoja koko ajan leikattu.

Muuta vittuun.

nniiii+vittu.jpg

[QUOTE="a.p";25301083]Paritaloissa pääkaupunkiseuduilla on usein isännöitsijä, joten mitä naurettavaa? Monet paritalot on as.oy -muotoisia.[/QUOTE]Ei ole mikäli ei ole kyse useamman talon yhtiöstä. Yhteen paritaloon ei ole mitään järkeä isännöitsijää palkata ja totta helvetissä paritalot ovat asunto-osakeyhtiöitä. Sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Jos oot niin laiska ettet ite viitti selvittää mitä asialle voi tehdä vaan haluat jonkun toisen kaivavan sulle kaiken valmiina keskustelupalstalle ni ei sua se haukkuminen oikeesti haittaa. Kunhan tykkäät valittaa.

[QUOTE="vieras";25301088]Laita pöytätuuletin hurisemaan. Peittää tosi hyvin ääniä. Meillä ainaki toimii.[/QUOTE]

Mulla on ylen klassinen kanava päällä, pesukone on päällä, liesituuletin hurisemassa. Ei siinä yksi pöytätuuletin enää auta.

Yhteistyössä