Ei jaksa, pienen nukkumisesta =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja kyllä, helpompi itsellesi lopettaa samalla yösyöttäminen, koskapa vauva helposti huomaa että äiti antaa periksi (tissiä) kun aikansa heräilee huutamaan. Tuo on maaliman kauhein tunne kun vauva itkee ja yrität vaan olla antamatta. Se kauhia syyllisyys mikä ittellä tuntuu kuristavan sydämen kasaan... MUTTA se menee ohi. Heti helpottaa kun vauva väsyneenä nukahtaa lopulta.

Nimim. Kaksi kokemusta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Alkuperäinen kirjoittaja Takku:
Mää kävin unikoulun kotona läpi. Siis tein niin kuin ne puhelimessa käski. Tosin, ei siltikään meillä nukuttu läpi yön, mutta paremmin silti. Ja oli ihana jutella jonkun kanssa joka päivä puhelimessa, joka kannusti ja ymmärsi.... Suosittelen! Mutta tavallaan se unikoulu jatkuu joka yö.

En ole tällaisesta kuullutkaan. Täytyy maanantaina kysyä näitä Lahden palveluita, jos ei siihen mennessä omin avuin selvitä. :)

No kyllä siellä varmasti on, mää nimittäin asun ihan kytykylässä ja lähimpään kaupunkiin olin puhelimen kautta yhteydessä, siten hoidettiin unikoulu meillä. Mutta mää kyllä uskon siihen. Se pahin vaihe ehkä selvittiin sen avulla ja sai itse tietoa asiasta, että se on normaalia. (lähipiiri oli ihan kauhuissaan, joku vika vauvalla täytyy olla ku ei nuku!) Ja sai itseluottamusta äitinä, ne sillai kivasti tuki siellä sun omaa ajatteluas asiasta. Ja antoi voimaa jaksaa arjen.

meillä vauvoja 2 kpl jotka molemmat heräilee tuon tuostaki yöllä,poika enemmän.hän joko istuu tai seisoo sängyssä keskellä monen monta kertaa ja märsää siellä,asettuu kyllä ku käy laittaa tuttia suuhun mut tunnin päästä taas sama homma.
väsyttävää se on ja varsinki ku meillä 2 jotka heräilee ja vielä eri aikaan..välillä tuntuu että mä käyn vaa kääntyy sängyssä ku jo toinen kitisee siellä..huonosti oon nukkunu jo 10kk..kaipa se joskus lopuu,voimia sulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Oletko kuitenkin kokeillut itse rauhoitella vauvan myös yöllä vaikka et antaisikaan maitoa? Tarkoitan, jos hän nimenomaan tyytyisi sinun läheisyyteesi yöllä...

Olen. Joskus harvoin tyytyy, mutta yleensä ei, huuto vain yltyy. Yleensä saattaa rauhoittua ilman rintaa muutaman tunnin nukuttuaan ja sen jälkeen vain rinnalle.
Ja tuolla kuuluu taas äheltävän, näinköhän herää jo nyt eka kertaa.... :(

Meillä alkoi yhtäjaksoiset yöunet n. 8-9 kk:n ikäisenä, kun alettiin poika tankata illalla kunnon annoksella puuroa ja maitopullo päälle. Samoihin aikoihin alettiin tehdä niin,että jos poika kuitenkin yöllä heräsi, tissin sijaan annettiin vesipullo.

Meillä tolle pienelle välillä täytyy laittaa yöllä tuttia kertaa monta, mutta sun tapauksessa yrittäisin päästä tosta yösyötöstä eroon, ton ikäinen pärjää jo yöt hyvin ilman syömistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Meillä alkoi yhtäjaksoiset yöunet n. 8-9 kk:n ikäisenä, kun alettiin poika tankata illalla kunnon annoksella puuroa ja maitopullo päälle. Samoihin aikoihin alettiin tehdä niin,että jos poika kuitenkin yöllä heräsi, tissin sijaan annettiin vesipullo.

Meilläkin iltapuuroa on syöty jo aika kauan, tosin se ei ole pojan herkkua ja välillä meneekin tosi nihkeesti alas. Ehkä pitäis tarjota vaikka porkkanaa vielä illalla, ettei nyt ainakaan nälkä ole toisella.

Meillä oli vähän samanlaista aikaisemmin, nyt vuoden ikäisen kanssa. Onneksi sain yöimetykset loppumaan. Heräilee tosin yöllä vieläkin, mutta rauhoittuu, kun silittelen sängyssä. Ensimäisinä vieroitusöinä hän heräili tiuhaan ja kanniskelin sylissä tai sitten vein keittiöön ottamaan nokkamukista vettä.. MUtta muutamassa yössä tilanne rauhoittui... Meilläkään ei tutti kelpaa, se olisikin voinut helpottaa asiaa.

kannattaa psyykata ittensä sitte kunnolla koska on epäreilua vauvaa kohtaan olla epäjohdonmukainen. mä psyykkasin itteni sillee että samalla ku vauva itki mietin mielessäni rauhallisesti jotain että: kohta se rauhoittuu ja en päästäny itteeni hermostumaan. ja sit jos hermostuin ni vaihdettiin että mies tuli vuoroon. seki on kyl paha jos vuoroa vaihtaa ku sitte se alkaa itkeä äidin perään... :( mut se on vaan pakko totuttaa nukkumaan paremmin. jossain oli sanottu että vauvalla on oikeus nukkua hyvin ja oikeus vaihtaa asentoaan yöllä. ku joskus ärsytti ku se heräs kiehnäämiseensä...

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:

Meilläkin iltapuuroa on syöty jo aika kauan, tosin se ei ole pojan herkkua ja välillä meneekin tosi nihkeesti alas. Ehkä pitäis tarjota vaikka porkkanaa vielä illalla, ettei nyt ainakaan nälkä ole toisella.

tarjoa sitä mikä menee hyvin alas. olis kyl hyvä että olis sellaista joka pitäs nälkää pois hyvin. ootko maissipuuroa antanut? risentan jauhoista saa kivan puuron ja siihen korviketta sekaan,ja jotain hedelmäsosetta jos on liian mautonta.

Musta tuntuu, että tää yö mennään vielä valvoen. :(
Aloitamme lauantaina, kun miehellä on sunnuntai vapaa ja lauantaina juhlitaan esikoisen 2 v synttäreitä. En tahtois olla ihan kuollut siellä... ;)

Nyt on pakko painua itsekin pehkuihin, josko ehtisi hetken nukkua.
Kiitos ihan mahdottoman paljon jokaiselle vastanneelle. Otan kaikki vinkit talteen ja käyttöön. Toivottavasti voin joskus vuorostani auttaa jotakuta ongelmissa. :flower: =) :hug:

Hyvää yötä.

Yhteistyössä