EI JESSUS,kattokaa ton pojan kättä *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonna-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
siis aina tolla jalat mustelmilla on, mut ei noin karmeesti koskaan oo ollu. ku noi kohnaa ja koheltaa, mut et noi kaikki olis siitä :o

pitäisköhän mun oikeesti käyttää toi lekurissa :o

kun mä käytin lastani mustelmien takia lääkärissä VARMUUDEN VUOKSI niin lääkäri sanoi, että leukemiassa mustelmat on ihan eri kokoluokassa kuin tuollailset tavan mustelmat. silloin on ihan suuria, monen sentin halkaisijaltaan olevia ja väriltään tummempia, sinertäviä tms. mut en tiedä sit voisko kyse olla jostain verenvuototaipumuksesta, multa itseltäni otettiin jotkut geenitestitkin, että olenko herkästi mustelmiin taipuvainen. itse en henk. koht. vielä noiden takia käyttäis, sit jos muuallekin kehoa tulee saman verran niin sit lääkäriin! ja jos noi parantuu ihan normaalisti niin siitäkin voi päätellä, että ihan tavan mustelmia ovat... tietysti pitäis vielä syy selvittää, että mistä tullut ettei kukaan vaan ole pahoinpidelly...

En halua pelotella mutta käykää lääkärissä. Juuri ystäväni lapsella oli todettu leukemia ja siinä käteen oli noussut hetkessä mustelmat. Jos olisivat menneet parituntia myöhemmin sairaalaan niin lapsi olisi kuollut. Veri oli jo niin ohutta että se puski ihon läpi.

No en kyllä osaa kuvitella miten tramboliinilla hyppimisestä voisi tulla tuollaisia jälkiä. Mutta kyllähän pojat painivat ja rymyävät.. Että ovat tosiaan voineet tulla ihan niinkin, huomaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja mrs:
En halua pelotella mutta käykää lääkärissä. Juuri ystäväni lapsella oli todettu leukemia ja siinä käteen oli noussut hetkessä mustelmat. Jos olisivat menneet parituntia myöhemmin sairaalaan niin lapsi olisi kuollut. Veri oli jo niin ohutta että se puski ihon läpi.

no toi ei oo kyllä mitään muuta kuin pelottelua!! sä et oo nähny sitä kaverin lapsen kättä, tuskin on ollut ihan pieniä melko huomaamattomia mustelmia... ja tällä kaverin lapsellakin noussut vaan yhteen käteen, ei mihkään muualle? taidat nyt vähän hysterisoida ap kirjoittajaa

Leukemiassa mustelmat voivat olla lähinnä sellaisia vernpurkaumia, ei välttämättä ihan tav. mustelmia (veljentyttö sairastaa kyseistä tautia).

Oiskohan mahdollista, että kun lapset hyppii trampoliinilla, niin tarraavat innoissaan toisesta tukea, näin oon huomannut lasten tekevän.

Ja toisille tulee helpommin mustelmia, mullekin saattaa just käsivarteen niinkin, että raavin ihoa, niin tulee jo mustelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71 harmaana:
Leukemiassa mustelmat voivat olla lähinnä sellaisia vernpurkaumia, ei välttämättä ihan tav. mustelmia (veljentyttö sairastaa kyseistä tautia).

Oiskohan mahdollista, että kun lapset hyppii trampoliinilla, niin tarraavat innoissaan toisesta tukea, näin oon huomannut lasten tekevän.

Ja toisille tulee helpommin mustelmia, mullekin saattaa just käsivarteen niinkin, että raavin ihoa, niin tulee jo mustelma.

no tota mä kans epäilen... kun ite se ei mistään mitään tiiä mistä ne ois tullu.. tenttasin sitä äskön ennen ku ne lähti ulos. ei oo kukaa hakannu, puristellu, lyöny, uhkasin lääkärillä ja vakavalla sairaudella, et antaa tulla selityksiä, "emmää oikeesti tiä" on vaan aina vastaus. saa mies viel tenttailla myöhemmin.

Jos lapset repivät toisiaan siellä trampoliinilla, niin siitähän tuo tulee. Niin selviä puristusjälkiä. Yks kerrallaan sinne hyppimään ennen kuin jotain kamalaa tapahtuu ja EI saa repiä, ei tuuppia eikä törmäillä.

Mun mielestä noi menee selkeästi sormen mukaan. ...josku tullu itsellekin vastaavat mustelmat käteen ja ihan sormista..

Voihan se olla tosiaan, että ottavat kiinni toisistaan, kun hyppivät trampoliinilla, Kysy vielä sitä pojalta. Mutta koita pistää sun sormet niiden mustelmien päälle: onko sun kokoiset kädet vai isommat/pienemmät (aikuinen vai lapsi, mies vai nainen?)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysy isältä. Sillä saattaa olla vastaus jälkiin. Ja lapselle lupaat ettei mitään käy vaikka kertoisikin.

joopajoo.. tohon voin sanoo ettei ne oo mun miehen kans ollu kaksin viikkoon ainakaan.. ja isäänsä näki viimeksi 2vkoa sitten. että ei tuota kotona pahoinpidellä kyllä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mun mielestä noi menee selkeästi sormen mukaan. ...josku tullu itsellekin vastaavat mustelmat käteen ja ihan sormista..

Voihan se olla tosiaan, että ottavat kiinni toisistaan, kun hyppivät trampoliinilla, Kysy vielä sitä pojalta. Mutta koita pistää sun sormet niiden mustelmien päälle: onko sun kokoiset kädet vai isommat/pienemmät (aikuinen vai lapsi, mies vai nainen?)

joo tarttee tsuumailla kun kotiutuu.. mut siitä oon ihan sata varma ettei kukaan pahoinpidellyt ole poikaa. ei se käy missään sellaisissa paikoissa, ja kavereita on ympärillä koko ajan. HYVIÄ kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

joo tarttee tsuumailla kun kotiutuu.. mut siitä oon ihan sata varma ettei kukaan pahoinpidellyt ole poikaa. ei se käy missään sellaisissa paikoissa, ja kavereita on ympärillä koko ajan. HYVIÄ kavereita.

:) Tuleehan niitä mustelmia muustakin kuin pahoinpitelystä. Mullekin tulee tosi helpolla, ei tarvi kuin tosi pikkasen osua. Usein en itse tiedä, mistä on tullut, sillä ei ole sattunut mitenkään se tekohetki.

Kysy mitä leikkejä muuten leikkivät. Siis ei tosiaan tarvi olla mitään pahoinpitelyä. Vaikka vaan semmosta, että uimarannalla pyörittää lasta käsistä vedessä ja lapsi pitää mua ranteista (minä häntä), niin mulla on siitä jo käden kuvat mustelmina ranteissa.

Nuo käsien mustelmat näyttää kyllä tosi paljon sormenjäljiltä, mutta toisaalta olenpa minäkin välillä jopa hävennyt viedä poikaa tarhaan kun on kaikki paikat mustelmilla. Tekevälle, etenkin pojalle, kun sattuu ja tapahtuu koko ajan :) . Ja mä telon itseänikin koko ajan. Välillä mies ihmettelee että mitä oikein on tapahtunut kun esim. jalassa on tosi iso mustelma. Enkä mä tietenkään ole edes huomannut koko asiaa :ashamed: . Eli ei välttämättä mitään vakavaa.

Mun tyttö on lääkkeiden takia mustelmaherkkä mutta näyttääkin välillä huomattavasti mustelmaisemmalta. Mutta siis ei meillä kukaan lasta puristele tai mitään ja tuon näköistä mustelmaa, paljon tummempina vaan ja enemmän, tulee silti.

Mustelmia voi tulla ja tuleekin lapsille PALJON, ellei vanhemmat pumpulissa pidä lasta kotona vaan!! Neuvolalääkäri kerran sanoi että huolestuttavinta on jos mustelmia alkaa tulle keskivartaloon mitättömistä asioista tai jopa itsekseen. Mutta raajat on niin kolhiintumisalttiit että normaalilapsi on kuulema aina ruhjeilla raajoistaan :D

Yhteistyössä