Ei kai kukaan oikeasti syötä lapsille margariinia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ja sydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voin syöjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Alkuperäinen kirjoittaja oli pakko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Missä ne linkit niihin tutkimuksiin on?? Vai onkohan niitä olemassakaan??

koitahan googlettaa

Googletin harwars ja butt* Ei löytynyt tutkimuksia.

Mä oon kans koko ajan tässä yrittänyt googlettaa noita molempia tutkimuksia mutta eei niistä tunnu olevan puhetta missään muualla kun tässä viestiketjussa. Mua kans kiinnostais mistä noi tutkimukset on revitty?

Menkää esim. antti heikkilän sivuille lukemaan ja tulkaa sitten takaisin kertomaan mitä opitte.

Jos tähän ketjuun uskaltaa väittää ties mitä, niin tässä ketjussa ne on myös perusteltava. Mäkin haluan linkin tuohon Harvarin tutkimukseen, kuin myös tuohon Lundin yliopiston tutkimukseen.

Ja edelleen haluaisin kuulla, miksi näköni on erinomainen ja muutenkin elimistöni voi hyvin, vaikka olen syönyt margariinia koko ikäni...

Lukekaa sellasen ruotsalaisen lääkärin kirjoja kun Annika Dahlqvist. Se puhuu paljon kovien rasvojen käytön puolesta ja low fat-ruokia vastaan. Mut noita ap:n tutkimusia en tosiaan löydä kyllä mistään. Ihan hatusta vedettyjä fakstoja vissiin kun ei pysty kantaansa perustelemaan. Pitääkö olla noin fanaattinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää ihmisten tyhmyys:
Alkuperäinen kirjoittaja ystävällinen neuvo ap:lle:
Ihmiset elävät nykyään pitempään kuin koskaan ennen. Että kannattaisi aloittajan siellä nyt rauhoittua ja keskittyä johonkin muuhun.

Elävät toki, kun lääketiede on kehittynyt. Ei anneta kuolla, vaikka olisi jo aika mennäkin 80+ iässä.

No onneksi sä voit aina itse tehdä sen valinnan että et lääketiedettä tarvitse. Eli synnytät saunan lauteilla, et käy lääkärissä ja kivut ja säryt kestät ilman lääkitystä. Ilman lääketiedettä olisin itse ollut jo 10 vuotta mullan alla joten ihan mielelläni käännyn lääkärin puoleen jos on tarvis.

Ja sinä voit maata paskat housuissa kuuden muun samassa tilassa olevan kanssa terveyskeskuksen vuodeosastolla. Ihan miten kukin haluaa. Totta kai käytän lääkäriä tarvittaessa, mutta jos sydän pettää 80v:na en halua tahdistinta.

Ap:n kirjoitustaito ei ole niitä parhaimpia, tarkoittanee Harvardia kun puhuu harwarsista. Emme siis voi googlettaa tutkimusta itse, koska kyseessä on valtavan kokoinen yliopisto. Ap on nyt hyvä ja linkittää tänne tutkimuksen...

koitahan googlettaa

Miksi ihmeessä, kun tässä on asiantuntija kertomassa meille tästä asiasta. Hänen hommansa on siten kertoa meille totuus, ja todistaa se. En mä jaksa vaivautua tämmösen ihmisen takia tekemään kauheeta tutkimustyötä.

koitahan googlettaa

Mä oon kans koko ajan tässä yrittänyt googlettaa noita molempia tutkimuksia mutta eei niistä tunnu olevan puhetta missään muualla kun tässä viestiketjussa. Mua kans kiinnostais mistä noi tutkimukset on revitty?

Menkää esim. antti heikkilän sivuille lukemaan ja tulkaa sitten takaisin kertomaan mitä opitte.

Ainakin sen ettei vakuuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää ihmisten tyhmyys:
Alkuperäinen kirjoittaja ystävällinen neuvo ap:lle:
Ihmiset elävät nykyään pitempään kuin koskaan ennen. Että kannattaisi aloittajan siellä nyt rauhoittua ja keskittyä johonkin muuhun.

Elävät toki, kun lääketiede on kehittynyt. Ei anneta kuolla, vaikka olisi jo aika mennäkin 80+ iässä.

No onneksi sä voit aina itse tehdä sen valinnan että et lääketiedettä tarvitse. Eli synnytät saunan lauteilla, et käy lääkärissä ja kivut ja säryt kestät ilman lääkitystä. Ilman lääketiedettä olisin itse ollut jo 10 vuotta mullan alla joten ihan mielelläni käännyn lääkärin puoleen jos on tarvis.

Ja sinä voit maata paskat housuissa kuuden muun samassa tilassa olevan kanssa terveyskeskuksen vuodeosastolla. Ihan miten kukin haluaa. Totta kai käytän lääkäriä tarvittaessa, mutta jos sydän pettää 80v:na en halua tahdistinta.

Ai onko tästäkin tehty joku tutkimus että 100% 80-vuotiaista makaa paskat housussa terkkarin vuodeosastolla? Muutoin meinaa yleistät aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja sorry but:

koitahan googlettaa

Antti Heikkilä on vähän huuhaa medisiinari...

Millä perusteella? Perustele sinä väittämäsi.

http://www.lu.se/o.o.i.s?id=15111&news_item=4467

Kyseisellä sivustolla ainakin siitä Lundin löydöksestä, vaikuttaa ihan viralliselta. MUTTA: huomatkaapa, että tutkijat ovat tutkineet lyhyen aikavälin eroja voi vs. pehmeät rasvat, ja ovat sitä mieltä, että voi ei nosta veren rasva-arvoja niin paljon, koska se sisältää lyhyt- ja keskipitkäketjuisia rasvahappoja, jotka pilkotaan lähes heti. Voista siis vereen tulee runsaasti vapaita rasvahappoja, jotka taas eivät ole hyväksi elimistölle. LISÄKSI he sanovat, että voi kyllä nostaa kolesteroliarvoja ennen pitkää, vaikka niin ei lyhyellä aikavälillä kävisikään.

koitahan googlettaa

Siis ei tätä jaskaa taas.. Tuo heikkilä on just semmonen hihhulisetä kun vaan olla ja voi.. voi teitä hyväuskoisia jotka hänen kaikki sanomansa uskotte.

Ihmettelenkin miksi ihmiset häntä palvovat?

Mun mummoni eli 94v ja söi voita. Samalla kun niitä saman polven ihmisiä kuoli paljon nuorempina jo pumppukohtauksiin jne. Kuten ennen elinikä oli paljon alhaisempi. Oisko mummille pitäny sanoa että oot jo liian vanha eikä sulle enää kannata antaa lääkärin hoitoa kuten tuola joku neropatti tuumasi että väkisin elää pitkään lääketieteen takia? Ja ei, hän ei lekureiden takia eläny lähes 100v, ompa vaan suvusta jossa on pitkäikäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

koitahan googlettaa

Ainakin sen ettei vakuuttanut.

Jatka sitten vanhaan hyvään malliisi. Onnea valitsemallesi tielle!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraß:
Lehmänmaitohan ei ole ihmiselle sopivaa ravintoa :o mikään muu laji ei käytä toisen nisäkkään maitoa, miksi ihmeessä ihminen niin tekee...

Ei ole ihan paikkansa pitävä juttu ettei toisen lajin eläin juo toisen lajin maitoa. Luonnossa olevat naaraat saattavat "adoptoida" toisen laijin pennun ja imettää ja hoitaa sitä niinkuin omaansa. Meillä on maalla lehmä ruokkinut maidollaan varsaa kun varsan emo ei sitä tehnyt ja varsa ei suostunut juomaan pullosta. myös kissa on ruokkinut koiraa....ei mitenkään mahdotonta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mun mummoni eli 94v ja söi voita. Samalla kun niitä saman polven ihmisiä kuoli paljon nuorempina jo pumppukohtauksiin jne. Kuten ennen elinikä oli paljon alhaisempi. Oisko mummille pitäny sanoa että oot jo liian vanha eikä sulle enää kannata antaa lääkärin hoitoa kuten tuola joku neropatti tuumasi että väkisin elää pitkään lääketieteen takia? Ja ei, hän ei lekureiden takia eläny lähes 100v, ompa vaan suvusta jossa on pitkäikäisiä.

No miksi sitten vaahtoat voin huonoista puolista. Ja totta kai lääketiede on kasvattanut ihmisen elinikää. Ja tietysti mummosi oli oikeutettu saamaan hoitoa. Mutta olisitko halunnut hänen jäävän makaamaan sängyn pohjalle vai siksi, että hoidetaan "liian kauan"? Niin kauan, kuin ihminen pystyy elämään inhimillistä elämää, niin totta kai pitää hoitaa. Laittaa vaan välillä miettimään, kun itse hoitaa täysin toimintakyvyttömiä vanhuksia, jotka ovat jo täysin toisessa maailmassa, mutta ruumis vielä täällä.

Ihan kiva että linkittelette ties mitä blogeja sun muita tänne. Mäkin voisin pistää blogin pystyyn ja esittää siellä mielipiteitäni täytenä totuutena. Tulisko jostain myös kovaa faktaa? Viimeaikaisia artikkeleita arvostetuista lääketieteellisistä julkaisuista?

Ihan kiva että linkittelette ties mitä blogeja sun muita tänne. Mäkin voisin pistää blogin pystyyn ja esittää siellä mielipiteitäni täytenä totuutena. Tulisko jostain myös kovaa faktaa? Viimeaikaisia artikkeleita arvostetuista lääketieteellisistä julkaisuista?

En todellakaan syötä, meillä syödään normaalisuolattua voita. Enkä syötä mitään kevyt/rasvaton tuotteita paitsi maito on yleensä kevytmaitoa. Eikä meillä syödä makkaraa oikeastaan missään muodossa vaan jos lihaa halutaan syödä niin se on nautaa, possua tai härkää. Kaloista syömme yleensä seitä tai lohta. Tällä ruokavaliolla meidän suvussa ollaan jo muutaman sukupolven ajan eletty vanhoiksi mun mittapuun mukaan, reilusti yli puolet sukulaisistani on elänny yli 90 vuotiaiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja wh:
En todellakaan syötä, meillä syödään normaalisuolattua voita. Enkä syötä mitään kevyt/rasvaton tuotteita paitsi maito on yleensä kevytmaitoa. Eikä meillä syödä makkaraa oikeastaan missään muodossa vaan jos lihaa halutaan syödä niin se on nautaa, possua tai härkää. Kaloista syömme yleensä seitä tai lohta. Tällä ruokavaliolla meidän suvussa ollaan jo muutaman sukupolven ajan eletty vanhoiksi mun mittapuun mukaan, reilusti yli puolet sukulaisistani on elänny yli 90 vuotiaiksi.

Oletko kuullut geeneistä? Vastaavanlaisella ruokavaliolla munkin mummoni sai kolme sydänkohtausta kunnes neljäs vei siinä seitsemänkympin hujakoilla. Voita ja punaista maitoa eikä mitään kurria, oli hänellä tapana sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja wh:

Geeneillä on paljon suurempi merkitys.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraß:
Lehmänmaitohan ei ole ihmiselle sopivaa ravintoa :o mikään muu laji ei käytä toisen nisäkkään maitoa, miksi ihmeessä ihminen niin tekee...

Ei ole ihan paikkansa pitävä juttu ettei toisen lajin eläin juo toisen lajin maitoa. Luonnossa olevat naaraat saattavat "adoptoida" toisen laijin pennun ja imettää ja hoitaa sitä niinkuin omaansa. Meillä on maalla lehmä ruokkinut maidollaan varsaa kun varsan emo ei sitä tehnyt ja varsa ei suostunut juomaan pullosta. myös kissa on ruokkinut koiraa....ei mitenkään mahdotonta ollenkaan.

vaan eipä se aikuinen hevonen käy lehmän tissillä... Sitä tarkoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja sydän:
Ja pilaa heidän näköään? Ja elimistöään? Kuka edes enää voi uskoa siihen, että se on terveellista.
Jos margariini on terveellisempää kuin voi, niin me kaikki ollaan todiste suuresta ihmeestä. Eli vuosituhannet ihminen eli luonnollisia rasvoja syöden, miks me ei kuoltu sukupuuttoon silloin jo aikoja sitten ennen rasvateorian vallankumousta.
Herätkää ihmiset! Pelastetaan lasten terveys ja vaaditaan voi takaisin kouluihin.

Mä kyllä veikkaan, että ihmiset ei vuosituhansia sitten syöneet leipää ja yleensäkään viljoja ja niiden myötä rasvoja sellaisia määriä kuin nykyään. Ongelma on ennemminkin määrässä.

Tiesitkö, että ensimmäisen maailmansodan jälkeen eräs lääkäri naurettiin pihalle kun esitteli ekg-laitetta, eipä sellaiselle ollut tarvetta silloin. Sydänsairaudet räjähti käsiin kun margariinit tuli markkinoille.
Tiedätkö että hedelmäsokeri aiheuttaa rasvamaksaa? Ai niin, sitähän markkinoidaan terveystuotteena.
Tiesitkö, että maailmassa on monia suuria tutkimuksia mm. harwarsin tutkimus siitä, että voilla ei ole mitään tekemistä sydänsairauksien kanssa. Lundin yliopistossa juuri ruotsissa selvitti, että voi on yhtä terveellistä kuin oliiviöljy. tiesitkö, että voin käyttö mm. ehkäisee rintasyöpää ja siksi tyttölapset tarvitsevat sitä.
Tiesitkö, että on todistettu margariinin pilaavan silmiä. Tutkimustuloksia löytyy pilvin pimein.
Tiesitkö, että margariini joudutaan jopa hajustamaan ja värjäämään, jotta kuluttajat söisivät sitä. Kuten rasvaton maitokin.
Tiesitkö paljonko terveysongelmia loppuun saakka käsitelty ruoka aiheuttaa ihmisissä?
Tiesitkö, että siltikin Turunkin kouluissa tarjotaan pelkkää margariinia ja tehdään vähärasvaisesti keinotekoisin kevyttuottein. Ootko ottanut slevää mitä se aiheuttaa lasten elimistölle? Tiesitkö, että rypsiöljy, meidän ihana terevyustuote sisältää liikaa omega6 ja happamoittaa elimistöä jne.

Saanko kysyä mikä koulutus sulla oikein on,kun tuollaista potaskaa syötät? Ei ainakaan mikään ravitsemukseen viittavaa.
Viime vuonna julkaistiin 11 tutkimusta, joissa todettiin kovan rasvan ja sydäntautien yhteys. Tutkimuksia joissa puollettiin kovia rasvoja oli vain yksi. Tiesittekö että sydäntaudit ovat vähentyneet rajusti siitä lähtien kun margariini tuli markkinoille? Sydän-ja verisuonitauteja oli siis ENEMMÄN silloin kun syötiin voita eikä pehmeiden rasvojen terveellisyyttä vielä tiedetty, ei suinkaan vähemmän.
Olen vuosia työskennellyt sydän-ja verisuonitauteja hoitavassa yksikössä, ja nähnyt siellä todellisuuden. Sydäntauteihin kuolleet ovat lähes poikkeuksetta korkeasta kolesterolista kärsiviä, joilla myös ruokatavat on ollut sellaiset että kovan rasvan käyttöä ei ole vältetty. Se joka väittää ettei kovalla rasvalla, kolesterolilla ja sydäntaudeilla ole yhteyttä toisiinsa, tervetuloa osastollemme tutustumaan todellisuuteen, jote ei antti heikkilä teille kertonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

En löytänyt yhtään. Blogit oli ainoita. Ne tosin pitäis ola tutkijoiden blogeja. Tiedä sitten miten luotettavia. Mutta en myöskään löydä yhtään lääketieteellistä tutkimusta joka puhuu margariinin puolesta. Tasoissa ollaan. Tuskin kukaan tietää sitä täyttä totuutta. Jokainen meistä yrittää löytää sitä itsellen parasta ruokavaliota. Eiköhän kaikki ruoka kuitenkin ole ihan laadukasta ja terveellistä mitä mneille kaupassa myydään. Tuskin noista vaihtoehdoista kumpikaan kovin myrkkyä meille on.

Yhteistyössä