"Ei se muuta tee, ku makaa, löhöö ja valittaa!" Näin mies sanoi minusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
anna mennä toisesta korvasta ulos tollanen peemäinen puhe..jos miehellä on tollanen asenne sua kohtaan,niin ei se muutu vaikka aamusta alkaen hyppisit päälläs ja tekisit kaikki huushollin hommat..kokemusta nääs on!Yrität mitä tahansa tehä niin silti saa kuulla olevansa laiska ja koti on ku kaatopaikka yms.Herra nukkuu omassa sopessansa ettei tartte kuulla lasten itkuja,ei koskaa ole noussu lasten takia ylös(4 TODELLA valvottavaa lasta)..Ja vielä yhdestä vauvasta puhunu..Ehei,sanon minä!Enköhän mä oo raatanu tarpeekseni jo yöt ja päivät..Mulla myös pahaa masennusta ollu synnytksien jälkee,enkä vieläkää oo täysin toipunu..Mun neuvo on et makaa vaa siellä sohvalla ja imetä rauhassa,äläkä ota paineita miehes puheista,puhukoo ja jupiskoo,kyllä tänne maailmaan puhetta mahtuu

Ihmettelen vaan miten naiset suostuu tähän!!!!! Missä teijän itsekunnioitus ja sit lisää lapsia viellä tollasille kupäille!!!! hei haloo!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ongelma on miehen käytös, ei se, ettenkö jaksaisi lapsia hoitaa. En myöskään sanonut missään vaiheessa, etteikö mies kantaisi korteaan kekoon, mutta luistaa kyllä sovituista asioista.

Olen kysynyt mieheltä haluaako hoitaa vauvaa yöt vai nousta lasten kanssa aamulla. Nousee kuulemma mieluummin aamulla. Olen tarjonnut mahdollisuutta antaa vauvalle pumpattua maitoa tai vaikka korviketta pullosta. Mies ei halunnut, vaan sanoi itse, että haluaa minun imettävän tätäkin lasta niin pitkään kuin mahdollista.

Toteutus vaan tökkii, kun tänäänKIN taas silti itse jouduin hoitamaan aamutoimetkin vauvan kanssa, kun mies ei kahta jaksakaan hoitaa. Ennen sitä olin jo viihdyttänyt esikoista 1,5h, (klo 5.30-7.00) koska mielestäni se oli vielä yötä ja ajattelin että miehen pitäisi saada nukkua ainakin seitsemään. Luulin nääs, että sopimus pätee ja pääsisin takaisin vielä lepäämään.

Mutta näköjään minun pitäisi olla vaan kiitollinen siitä, että mies viitsii hoitaa omaa lastaan, edes yhtä niistä ja niellä kaikki sonta tuosta noin vaan. Koska kun mies jotain kotona tekee, oikeuttaa se hänet puhumaan vaimollensa ihan miten huvittaa. OK.

Tämä on näköjään taas näitä ketjuja, joissa ap tuo murto-osan faktoista pöytään ja saa porukan vauhkoontumaan ja sitten armeliaasti kertookin sitten, miten asioiden oikea laita on.
Tämä on niin kaksplussaa ettei ole tosikaan. Kuinka hankalaa olisi ollut heti aloituksessa kirjoittaa tämä viesti?

Miks ees pitää tehä mitn sopimuksia,hoitivuoroja tms,siivouslistoja.... en vaan ymmärrä.Meillä tehään asioita yhteistuumin ja jos toinen ei jotain jaksa niin toinen tekee ilman et joutus sen huutamalla laittamaan tekeen.Meillä on silmät päässä ja tilannetajua...huoh!!!

tietääkö kaikki nyt ihan varmasti että "makaa löhöö ja valittaa"kin ovat ihan perusihmisoikeuksia. Vaikka ap sanoi jaksavansakin, niin silti. Sitä lepoaikaa olisi vaan järjestettävä, vaikka vielä tuntuu että jaksaisikin. Ja kuten täällä on todettu, mies ei ole mikään äidin pikku apulainen vaan 100% vastuussa omista lapsistaan. se että mies auttaa, on niiiiiiin viime vuosisataa. Lepoon, ap, vaikka pieneksi aikaa.

Miettikääs nyt hiukan kaikki loanheittäjät! Ap on hiljattain synnyttänyt ja tossa vaiheessa on ihan luonnollista, että imetyksen aloittelu vaatii paljon panostusta, joka ottaa koville. Mielialat heittää jo pelkästään hormoonien vaikutuksesta, saati sitten kun on univelkaa. Ymmärsikö teistä joku, että ap:lla ja miehellä oli nukkumisesta sopimus, jonka tarkoituksena oli turvata MOLEMPIEN jaksamista. Mies saa nukkua yöt ja herää sitten aamulla, jotta ap saa nukkua vähän pidempään. Mun mielestä aika reilu diili eikä ainakaan ap:lle missään nimessä helpompi. Jos minun pitäisi valita, niin mieluumin nukkuisin rauhassa yön ja heräisin aamulla levänneenä hoitamaan kahta lasta kuin että heräilisin pitkin poikin yötä ehkä vain sen nuoremmankin kanssa. Yöheräily kuitenkin tarkoittaa sitä, että uni on katkonaista ja kun yhtenäistä pidempää unijaksoa ei tule, niin ei se virkistäkään samalla lailla kuin jos on yksikin 3-4 h putkeen unta. Lisäksi ap oli vielä miehelle tarjonnut vaihtoehtoa, että hän itse hoitaa lapsia heti aamusta alkaen miehen nukkuessa pidempään, jos mies herää öisin. Ei käynyt miehelle....miksiköhän? No, varmaankin siksi, kun se tietää, kuinka rikki olisi päivisin, jos läpi yön heräilisi.

Sympatiat ja voimia ap sulle. Kyllä se imetys lähtee siitä rullaamaan, hienoa, että panostat sen aloitukseen nyt kun miehen lomalla ollessa siihen on tilaisuus. Koittakaa saada miehen kanssa puhuttua. Uskon, että hänkin on varmaan aika väsynyt ja pyörryksissä uudesta elämäntilanteesta. Kommentti oli tosi törkeä, mutta ellei yleensä tule vastaavanlaisia, niin laita sinäkin sen väsymyksen piikkiin. Vaikka tossa vaiheessa kaikki saakin kyyneleet silmiin, sen tiedän omasta kokemuksesta. On kuitenkin tosi tärkeää saada miehesi ymmärtämään, että imetys ottaa nyt aluksi aika paljon aikaa ja energiaa, mutta homma helpottuu, kun se lähtee hyvin alkuun ja vauvallekin alkaa tulla jotain rytmiä. Miehesi pitäisi myös kyetä ymmärtämään vaikka sitten jonkun muun kertomana kuin sinun, että sinäkin tarvitset jonkinlaisen jakson yhtäjaksoista unta säännöllisesti jaksaaksesi. On ihan oikein, että yrität huolehtia omasta jaksamisestasi etkä mun mielestä todellakaan mitenkään miehelle kohtuuttomalla tavalla. Ja pidemmän päälle se on miehenkin etu, kun sinun jaksamisesi on kunnossa etkä kuluta akkuja loppuun jo heti alkumetreillä. Sieltä syvästä masennuksen suosta kun onkin jo vähän vaikeampi nousta. Ja silloin miehesi vasta koville joutuisi, sinusta nyt tietenkin puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja halaus:
Miettikääs nyt hiukan kaikki loanheittäjät! Ap on hiljattain synnyttänyt ja tossa vaiheessa on ihan luonnollista, että imetyksen aloittelu vaatii paljon panostusta, joka ottaa koville. Mielialat heittää jo pelkästään hormoonien vaikutuksesta, saati sitten kun on univelkaa. Ymmärsikö teistä joku, että ap:lla ja miehellä oli nukkumisesta sopimus, jonka tarkoituksena oli turvata MOLEMPIEN jaksamista. Mies saa nukkua yöt ja herää sitten aamulla, jotta ap saa nukkua vähän pidempään. Mun mielestä aika reilu diili eikä ainakaan ap:lle missään nimessä helpompi. Jos minun pitäisi valita, niin mieluumin nukkuisin rauhassa yön ja heräisin aamulla levänneenä hoitamaan kahta lasta kuin että heräilisin pitkin poikin yötä ehkä vain sen nuoremmankin kanssa. Yöheräily kuitenkin tarkoittaa sitä, että uni on katkonaista ja kun yhtenäistä pidempää unijaksoa ei tule, niin ei se virkistäkään samalla lailla kuin jos on yksikin 3-4 h putkeen unta. Lisäksi ap oli vielä miehelle tarjonnut vaihtoehtoa, että hän itse hoitaa lapsia heti aamusta alkaen miehen nukkuessa pidempään, jos mies herää öisin. Ei käynyt miehelle....miksiköhän? No, varmaankin siksi, kun se tietää, kuinka rikki olisi päivisin, jos läpi yön heräilisi.

Sympatiat ja voimia ap sulle. Kyllä se imetys lähtee siitä rullaamaan, hienoa, että panostat sen aloitukseen nyt kun miehen lomalla ollessa siihen on tilaisuus. Koittakaa saada miehen kanssa puhuttua. Uskon, että hänkin on varmaan aika väsynyt ja pyörryksissä uudesta elämäntilanteesta. Kommentti oli tosi törkeä, mutta ellei yleensä tule vastaavanlaisia, niin laita sinäkin sen väsymyksen piikkiin. Vaikka tossa vaiheessa kaikki saakin kyyneleet silmiin, sen tiedän omasta kokemuksesta. On kuitenkin tosi tärkeää saada miehesi ymmärtämään, että imetys ottaa nyt aluksi aika paljon aikaa ja energiaa, mutta homma helpottuu, kun se lähtee hyvin alkuun ja vauvallekin alkaa tulla jotain rytmiä. Miehesi pitäisi myös kyetä ymmärtämään vaikka sitten jonkun muun kertomana kuin sinun, että sinäkin tarvitset jonkinlaisen jakson yhtäjaksoista unta säännöllisesti jaksaaksesi. On ihan oikein, että yrität huolehtia omasta jaksamisestasi etkä mun mielestä todellakaan mitenkään miehelle kohtuuttomalla tavalla. Ja pidemmän päälle se on miehenkin etu, kun sinun jaksamisesi on kunnossa etkä kuluta akkuja loppuun jo heti alkumetreillä. Sieltä syvästä masennuksen suosta kun onkin jo vähän vaikeampi nousta. Ja silloin miehesi vasta koville joutuisi, sinusta nyt tietenkin puhumattakaan.

:flower:

En , ikävä kyllä, ehdi ketjua kahlaamaan läpi. Mutta ikävuosillani ;) jo kokemusta kertyy. Meillä on 3 lasta, suurehkoin ikäeroin. Aina ihmettelen noita ns, nykymiehiä¨jotka osallistuu JOKA asiaan, hyvä, etteivät imetä.

ON HYVIN surullista, lopulta miehesi kannalta, jos hän ei jaksa/ halua osallistua lasten hoitoon täysillä.... Mutta yksi ns neuvo minulla olisi; lopeta ns huvituttina olo. Vauvan EI tarvitse imeä tissiä tuntitolkulla. Imemistarpeen voi ja SAA tyydyttää tutilla. Jos taas tuntien imuttelu ei ole siitä kiinni, niin tuttelia kehiin, ilman huonoa omaatuntoa. Itsellä kokemusta sekä tuttelista että 2 vuoden imetyksestä. Molemmat IHAN YHTÄ OK. Voimia!

Yhteistyössä