EI TAJUA! EIKÖ MIES SAA SYÖDÄ RUOKALASSA JOS RUOKA ON PAHAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mies tekisi suolatonta makaronilaatikkoa, en söisi sitä. Ei se maistu hyvältä, jos päälle ripottelee suolaa. Olisi eri asia, jos olisi keittoa, sinne suola sekoittuisi hyvin. Ja mun mies saa kyllä syödä sitä mitä haluaa, en saa mitään itkupotkuraivareita jos mun ruoka ei sille maitakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Joidenkin naisten miehet ei saa tehdä mitään.

Ne ei saa varmaan paskantaakaan työpaikalla koska kotonakin on vessapaperia.

No mä en kyllä ole koskaan KIELTÄNYT miestä syömässä työpaikkaruokalassa, yhdessä ollaan mietitty mihin meillä on varaa ja mihin ei. Onneksi tuo mies on ihan järkiolento ja ymmärtää itsekin. :)

Meillä saa mies ihan itse päättää ottaako eväät vaiko ei.
Useimmin mies taitaa ottaa kotoa mukaan kahvileipää tauoille ja ostaa sitten tuhdimman ruoan joko työpaikkaruokalasta tai kaupasta.
Samoin minäkin saan päättää. Ehkä itse otan useammin eväät (jonkun tutkimuksen mukaan naiset nakertavat mielummin omia eväitä kuin miehet).

Kyllä meillä sanotaan ääneen, jos ruoka on pahaa. Siitähän on helppo tie lähteä kehittämään ruokia parempaan suuntaan.

Lapsilta kuitenkin vaaditaan se, että niitä oudompiakin ruokia pitää maistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ei saa, jos ei ole rahaa.

Peesi, tässä unohtui se alkuperäinen tarkoitus.

Mutta alkupäisen ketjun kirjoittajan miehellä oli rahaa. Vaimo oli ilman rahaa ja ymmärsin, että siihen vedoten mieheltäkin kielsi työpaikkaruokailun.

Kuvitelkaapa tilanne, jos mies kieltäisi vaimolta ravintelissa syönnin. Heti puolusteltaisiin naista verissä päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
No mä en kyllä ole koskaan KIELTÄNYT miestä syömässä työpaikkaruokalassa, yhdessä ollaan mietitty mihin meillä on varaa ja mihin ei. Onneksi tuo mies on ihan järkiolento ja ymmärtää itsekin. :)

Minusta olisi kamalaa yhdessä miehen kanssa miettiä, saammeko aikuisina ihmisinä käytää omia rahojamme about viiden euron verran työpaikkaruokailuun. Tai ylipäätään neuvotella mistään tyhjänpäiväisyyksistä.

Minusta olisi kamalaa yhdessä miehen kanssa miettiä, saammeko aikuisina ihmisinä käytää omia rahojamme about viiden euron verran työpaikkaruokailuun. Tai ylipäätään neuvotella mistään tyhjänpäiväisyyksistä.

Sanopa muuta. Tuntuisi melkoisen ahdistavalta jos mies alkaisi yhtäkkiä päättää missä saan syödä ja mitä. Eri juttu olisi se, jos olisimme rutiköyhiä ja haluaisin käydä joka päivä jollain 40e lounaalla.

Mun mielestä ei ole tyhjänpäiväisyyttä suunnitella perheen budjetti kun rahat on erittäin vähissä. Me saadaan yhteensä käteen kuussa tällä hetkellä noin 1800 euroa mistä menee asumiskuluihin noin tonni, pakko vähän miettiä mihin sen lopun pistää. Eikä kyse ole siitä saako jompikumpi tehdä sitä tai tätä vaan mitä kukin voi tehdä perheen talouden eteen. Meillä touhu on ihan vapaaehtoista, mutta se varmaan auttaa kun meillä on rahankäytöstä aina ollut aika samanlaiset mielipiteet. Ei ikinä ole tarvinnut rahasta riidellä, on se vähissä tai ei. :)

Tässähän voisi nyt mennä vähän syvemmällekkin asian ytimeen, esim. asuuko nainen omassa talossaan vai onko hän ilmaisena vuokralaisena miehen omistamassa aunnossa ja tekee siellä työtä vastineeksi... Ilman rahaa kun kerran on... kai se on yhteinen talous ja kai siinä pitäisi olla joku yhteinen suuntakin, ellei sitten tosiaan olla isäntää ja piikaa. Toisaalta silloin ei naisen pitäisi puuttua isännän rahan käyttöönkään. Täähän tuli selkeesti sanottua.

Mun mielestä ei ole tyhjänpäiväisyyttä suunnitella perheen budjetti kun rahat on erittäin vähissä. Me saadaan yhteensä käteen kuussa tällä hetkellä noin 1800 euroa mistä menee asumiskuluihin noin tonni, pakko vähän miettiä mihin sen lopun pistää. Eikä kyse ole siitä saako jompikumpi tehdä sitä tai tätä vaan mitä kukin voi tehdä perheen talouden eteen. Meillä touhu on ihan vapaaehtoista, mutta se varmaan auttaa kun meillä on rahankäytöstä aina ollut aika samanlaiset mielipiteet. Ei ikinä ole tarvinnut rahasta riidellä, on se vähissä tai ei. :)
Meillä ei oo tuollaista tilannetta, enkä tiiä onko makaronilootaketjun aapeelläkään. Ja vaikka olisi, niin ihan taatusti löytyisi satunnaisesti femma siihen, että saa syödä työpaikan/koulun ruokalassa.

Onneksi miehellä ei edes ole työpaikalla ruokalaa.. Meillä ei ikäkuunapäivänä olisi varaa kustantaa sellaisia summia ruokaan. Mukisematta ottaa mukaan mun tekemää ruokaa ja jos sitä ei ole niin käy kaupasta ostamassa alle kahden euron valmiin (tätäkin tapahtuu maks. 2kertaa kuussa).
Ja vaikka olisikin varaa tuollaiseen, niin en siltikään tykkäisi että MEIDÄN rahoja tukittaisiin noin turhaan juttuun, kun edullisempikin vaihtoehto on.

Uskomatonta köyhäilyn takia köyhäilyä työpaikkaruokailusta urputtaminen. Tuskin se äiti ja lapsikaan sitä suolatonta laatikkoa kotona useampaan kertaan päivässä kiskoo napaan. 6 euroa voi kyllä laittaa työpaikalla ruokaan kun siellä ollaan 8 tuntia päivästä tienaamassa.

Töissäkäyvä saa syödä just siellä missä haluaa, ainakin meillä. Itseä joskus kyllästyttää ne ainaiset eväät ja mies haluaa syödä työkavereiden kanssa ravintolassa/työpaikkaruokalassa. Eipä tullut mieleenkään kysellä kotona ollessa, että missä hän on syönyt, tai onko ylipäätään syönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja XXX:
Uskomatonta köyhäilyn takia köyhäilyä työpaikkaruokailusta urputtaminen. Tuskin se äiti ja lapsikaan sitä suolatonta laatikkoa kotona useampaan kertaan päivässä kiskoo napaan. 6 euroa voi kyllä laittaa työpaikalla ruokaan kun siellä ollaan 8 tuntia päivästä tienaamassa.

6 euroa päivässä --> 30 euroa viikossa --> 120 euroa kuussa = meidän reilun viikon ruokabudjetti 4 hengelle sisältäen kaikki ruokailut.

Mutta joo, köyhäilyn köyhäilyä on kht:lla eläminen kun mies on matalapalkkatyössä. Kyllä se siitä taas kun töihin palailen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Mutta alkupäisen ketjun kirjoittajan miehellä oli rahaa. Vaimo oli ilman rahaa ja ymmärsin, että siihen vedoten mieheltäkin kielsi työpaikkaruokailun.

Eihän olisi ollut.... Oli vaan ottanut sen oikeuden.

6 euroa päivässä --> 30 euroa viikossa --> 120 euroa kuussa = meidän reilun viikon ruokabudjetti 4 hengelle sisältäen kaikki ruokailut.

Mutta joo, köyhäilyn köyhäilyä on kht:lla eläminen kun mies on matalapalkkatyössä. Kyllä se siitä taas kun töihin palailen. :)

Ei kai työpaikkaruokalassa JOKA päivä pidä syödä?

kannattaa opetella tekeen ruokaa joka maistuu,eikä tarvitse sitten perheen elättäjän käydä tuhlaamassa rahoja ruokalaan. jossa ei kyllä varmasti kovin maistuvaa ruokaa ole.
onhan siinä kotiäidillä aikaa harjotella ruoantekemistä vaikka hidas liesi olisikin.

mutta sitä en ymmärrä miksi toinen elää kotihoidontuella ja toinen kokopalkallaan. toinen vetää pihviä ja toinen makaronia. miehen pitäs maksaa ruoka,onhan hän suuri elättäjä.

Tämä ei ole kenenkään mielestä outoa? :D Miehellä oli rahaa, vaimolla ei. Kyseessä on kuitenkin perhe. Miehellä ei ollut rahaa antaa vaimolleen ruokaostoksiin, mutta oli kuitenkin käydä jälleen kerran työpaikkaruokalassa syömässä. Selvästikään sitä rahaa joko ei paljoa ole, jollon mies tuhlailee turhaan, tai sitten hän panttaa perheeltään rahaa, vaikka toisilla ei ole edes kunnon ruokaa. Ihana mies joka tapauksessa....

Ei kai työpaikkaruokalassa JOKA päivä pidä syödä?

Monet syö. Miehen työpaikalla ainakin on niin että toiset syö aina eväät, toiset menee aina ruokalaan.

Mutta joo, ihan sama mulle vaikka mies joskus kävisi ruokalassa jos rahatilanne on vaan sellainen ettei se kuusi euroa ole jostain muusta tärkeämmästä pois. Mies onneksi osaa itse katsoa rahatilanteen mukaan. Tietääkseni ei ole pitkään aikaan käynyt ruokalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattaa opetella tekeen ruokaa joka maistuu,eikä tarvitse sitten perheen elättäjän käydä tuhlaamassa rahoja ruokalaan. jossa ei kyllä varmasti kovin maistuvaa ruokaa ole.
onhan siinä kotiäidillä aikaa harjotella ruoantekemistä vaikka hidas liesi olisikin.

mutta sitä en ymmärrä miksi toinen elää kotihoidontuella ja toinen kokopalkallaan. toinen vetää pihviä ja toinen makaronia. miehen pitäs maksaa ruoka,onhan hän suuri elättäjä.

Käsitin kuitenkin että tuo makaronilaatikkojuttu oli ainutkertainen eikä mies joka päivä siellä ruokalassa syö..

Enemmän tästä tuli ilmi vaimon marttyyriasenne kun oli tehnyt isolla vaivalla ruokaa ja se ei miehelle kelvannut. Piti käydä vaatimaan itselle rahaa myös kun mies "tuhlaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tämä ei ole kenenkään mielestä outoa? :D Miehellä oli rahaa, vaimolla ei. Kyseessä on kuitenkin perhe. Miehellä ei ollut rahaa antaa vaimolleen ruokaostoksiin, mutta oli kuitenkin käydä jälleen kerran työpaikkaruokalassa syömässä. Selvästikään sitä rahaa joko ei paljoa ole, jollon mies tuhlailee turhaan, tai sitten hän panttaa perheeltään rahaa, vaikka toisilla ei ole edes kunnon ruokaa. Ihana mies joka tapauksessa....

Mun korviin kyllä kuulostaa oudolta, mutta meillä onkin aina ollut yhteiset rahat. Ja molemmille aina ollut selvää että niistä maksetaan ensin välttämättömät kulut, sitten voi kumpikin tahollaan käyttää vähän huolettomammin jos varaa on. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Käsitin kuitenkin että tuo makaronilaatikkojuttu oli ainutkertainen eikä mies joka päivä siellä ruokalassa syö..

Enemmän tästä tuli ilmi vaimon marttyyriasenne kun oli tehnyt isolla vaivalla ruokaa ja se ei miehelle kelvannut. Piti käydä vaatimaan itselle rahaa myös kun mies "tuhlaa".

kuulemma 15x kuukaudessa,näin olin lukevinani. se tekis sit 90?.
joskos kannattas tosiaan harjotella ruoanlaittoo (ja erottaa se suolaton ) ja käyttää toi 90? kuussa ruokaosoksiin. ois mieskin tyytyväisempi. jos arvostaa hyvää kotiruokaa,kaikkihan ei niin tee.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Tosta ruokailuketjusta tuli mieleen.. kun tossa oli että mies ei voi lisätä suolaa ruokaansa..

Että onko todella näin, että on normaalia olla kommentoimatta toisten ruokia? Siis ettekö voi kommentoida esim jos toinen on tehnyt pahaa ruokaa, tai mies ei halua ottaa työhön mukaan sun tekemää ruokaa.. Mitä hemmettiä?

Meillä kyllä kommentoidaan toistemme ruokia ja jos mun ruokani on syömäkelvotonta niin kyllä hemmetti vieköön mies saa sanoa että ei tätä syö vanha erkkikään. Ei siitä saa pahastua. Hvyä kun sanoo.
Ja jos mun risottoni ei kelpaa työpaikalle ni voi voi. EI ole pakko ottaa. VOi sanoa hyvinkin että ajattelin tänään käydä syömässä vaikka taimaalaisessa ja syön ehkä sitte illalla risottoa.. Tai sitten se yksinkertasesti oli niin pahaa ettei tahdo ottaa mukaan..

Teidän lapsille tulee varmaan hyvät käytöstavat,luulen että jos tota samaa mallia opetatte lapsillenne niin lapsiparat saavat monta vihamiestä.EI ihmisille puhuta ihan miten sattuu,kuuluu hyviin tapoihin.Halooooo?!!!!

Mikä kummallinen perhe me ollaan? Ollaan ennenki törmätty tällaseen etttä muut kummastelee meidän sanomisia ja tekemisiä ja suoruutta perheen sisällä. Onko se todella kummallista että sanotaan miten on??

Yhteistyössä