Ei tarpeeksi kaunis poikaystävälleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gossips
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gossips

Vieras
Eli satuinpa kuulemaan erikoista reittiä pitkin, että eräs poikaystäväni kaveri, eräs jota poikaystäväni todella arvostaa, oli sanonut ettei hän tajua mitä mies näkee minussa, että saisi niin paljon kauniimman tyttöystävän kuin mitä minä olen.

Olemme olleet poikaystäväni kanssa puoli vuotta yhdessä, ja hän on todella komea, suosittu, ihana ja naisia todella riittäisi vaikka joka sormelle. Se saa minut jo valmiiksi hieman epävarmaksi, ja siitä nyt puhumattakaan, kun kaverikin dissaa minua :( Pelkään, että poikaystävänikin alkaa näkemään minut pikkuhiljaa samassa valossa, ja dumppaa minut...

En nyt halua uskoa, että hän on niin tossukka, että muodostaisi parisuhteensa vain kavereiden hyväksynnän varaan, mutta jostakin syystä minulla on tunne, että hän antaa tuollaiselle painoarvoa.. Kai se saa hänet itsekin sitten kyseenalaistamaan minua, kun ympäristö on sitä mieltä etten ole tarpeeksi hyvä hänelle.

Toisaalta, muut hänen kaverinsa tuntuvat pitävän minusta kovasti ihmisenä, tämä tyyppi joka minun ulkonäköäni jne haukkui, ei edes tunne minua, kerran samoissa juhlissa on oltu, ja hän arvioi minua päästä varpaisiin, ja sitten myöhemmin oli oikein ihmetellyt poikaystäväni valintaa ja tehnyt asiakseen sitten imoittaa että poikaystäväni on valinnut rumemman ja huonomman tyttöystävän kuin mitä hän ansaitsisi ja saisi. Tämä tuntuu todella pahalta, ja saa oloni epämukavaksi.. Alan itsekin ajattelemaan etten ole tarpeksi sitä ja tätä, ja todella pelkään että niin tekee poikaystävänikin, ja kohta hän vaihtaakin minut johonkin kauniimpaan josta voi olla kaikkien kavereidensa edessä ylpeä ja saada heiltä ihailua osakseen.

Todella kurjaa miten tällainen vaikuttaa itsetuntooni ja olooni tässä suhteessa :( Apuja?

että tämä olisi myös provo. Tuntuu niin vaikealta vaikuttaa ap:n poikaystävän päähän, vaikka hän niin apuja toivoisi. Toivottavasti ap ei katoa kysyttyään.

Mulle kans nuorena ex-mieheni ystävä sanoi ihan minun kuullen että eipä ole mikään missi kun minut näki. Sitten joskus myöhemmin kävi niin että eräs malliemo ehdotti minulle että osallistuisin missikisoihin.

Tuotahan nuoret miehet joutuu aina kuuntelemaan,ulkonäkönsä arvostelua, joskus päin naamaa,nuorilta naisilta. Miltäs se nyt tuntuu, kun oma lärvi ei olekaan mitään erikoista.

Jos jotkut naispuoliset ihmiset ovat ilkeitä ja töykeitä, niin miten se on ap:n vika? "Naiset" eivät ole mikään yhteinen aivo jotka vastaisivat kaikki toistensa tekemisistä, ja ikävä kyllä molemmissa sukupuolissa on näitä ilkeämielisiä paskiaisia jotka ihan tarkoituksella pahoittavat toisten mieliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Olipa tyhmä kommentti;11420994:
Jos jotkut naispuoliset ihmiset ovat ilkeitä ja töykeitä, niin miten se on ap:n vika? "Naiset" eivät ole mikään yhteinen aivo jotka vastaisivat kaikki toistensa tekemisistä, ja ikävä kyllä molemmissa sukupuolissa on näitä ilkeämielisiä paskiaisia jotka ihan tarkoituksella pahoittavat toisten mieliä.

Vika on varmaan naamassa.

Jospa poikaystäväsi rakastaa sinua juuri siksi kun olet oma itsesi. Se voi olla niin yksinkertaista.
Miehet näköjään todella ihailevat naisia joita kaikki kaveritkin haluavat mutta tuskin haluavat semmoisen kanssa pysyvämpää suhdetta. Siinähän saisi olla koko ajan varuillaan että kaveri iskee tyttöystävän. Eivät ne miehetkään ihan hölmöjä ole.
Tuskin kukaan niistä pinnallisista kavereista naisen naamaa edes noteeraa ellei se ole erityisen kaunis. Vartalosta ja seksikkyydestä ne on kiinnostuneita ja viehättävä tarpeeksi muodikas pukeutuminen tekee ihmeitä ulkonäölle.

Jos poikaystävä jättä siksi, että et ole tarpeeksi kaunis, etkä kelpaa yhdelle hänen kaverilleen ulkonäkösi takia, niin mitä väliä. Antaa mokoman nuorukaisen mennä. Ei siinä ollut tarpeeksi järkeä ja sydäntä pidettäväksi.
Sattuuhan se, jos tulee jätetyksi, mutta on sellaisiakin, jotka arvostavat sinua. Itsekin kirjoitit, että suurin osa poikaystäväsi kavereista arvostaa sinua. Miksi kaivat hautaa yhden mielipiteen takia?
Opettele rakastamaan itseäsi, niin et piittaa tuollaisista kuulopuheista.

Miehelläsi on ehkä huono itsetunto ja hän on voinut tehdä virhearvion. Itselläni on ollut myös sitä vikaa että olen ottanut tasoani alempaa vain koska se on helpompaa. Jos joudut vaihdetuksi niin koita kestää. Se on vain elämää.

Suosittelen sinulle seuraavaksi rumempaa, tyhmempää ja vähemmän suosittua poikaystävää, jonka oma itsetuntosi kestää ilman jatkuvaa pelkoa jätetyksitulemisesta.

Onpa ankeita kommentteja, muutama todella hyvä myös kuitenkin (pitäis aina posit keskittyä;).

Ja poikaystäväni on kuin onkin ollut etäinen viime aikoina... Itseasiassa itsekin tiedän että hän saisi kauniimman, ja jos se nyt on hänelle niin tärkeää (ja toisaalta kai kaikille on että saa ns tasoisensa tai paremman) niin ei kai sille mitään voi.

On se minullekin sitten helpompaa, kun ei tarvitse tuntea oloaan rumemmaksi adoniksen vierellä. Outoa vain että hän tykkäsi musta siihen asti, kunnes ympäristä ilmoitti ja antoi ymmärtää, että hänelle kuuluisi "parempi". Eipä kovin syvästi siis virranneet hänen tunteensa minuun...

Ei ole helppoa kauniiden miesten kanssa, se ei vaan toimi näin päin :( En edes todellakaan ole ruma, vaan hyvännäköinen, joskaan en mikään klassinen kaunotar.

Masentavaa huomata miten naisen ulkonäkö kuitenkin näkyisi olevan kaikki kaikessa... Vaikkei poikaystävä itsekään sitä myönnä...

Onpa ankeita kommentteja, muutama todella hyvä myös kuitenkin (pitäis aina posit keskittyä;).

Ja poikaystäväni on kuin onkin ollut etäinen viime aikoina... Itseasiassa itsekin tiedän että hän saisi kauniimman, ja jos se nyt on hänelle niin tärkeää (ja toisaalta kai kaikille on että saa ns tasoisensa tai paremman) niin ei kai sille mitään voi.

On se minullekin sitten helpompaa, kun ei tarvitse tuntea oloaan rumemmaksi adoniksen vierellä. Outoa vain että hän tykkäsi musta siihen asti, kunnes ympäristä ilmoitti ja antoi ymmärtää, että hänelle kuuluisi "parempi". Eipä kovin syvästi siis virranneet hänen tunteensa minuun...

Ei ole helppoa kauniiden miesten kanssa, se ei vaan toimi näin päin :( En edes todellakaan ole ruma, vaan hyvännäköinen, joskaan en mikään klassinen kaunotar.

Masentavaa huomata miten naisen ulkonäkö kuitenkin näkyisi olevan kaikki kaikessa... Vaikkei poikaystävä itsekään sitä myönnä...

Ole onnellinen, että pääset ajoissa eroon miehestä, joka on noin pinnallinen. Ette todellakaan vaikuta sielunkumppaneilta, ja sehän se loppupeleissä on tärkeintä, ulkonäkö on on niillä viimeisillä sijoilla.

Viimeksi muokattu:
Olen lukenut lomalla chit-lit eli hömppäkirjoja. Niissä suhtaudutaan huumorilla miesjuttuihin.
Tykkään myös katsoa netistä suomalaista hömppäsarjaa Villa Helena. Sarjassa käsitellään vaikeita asioita huumorin avulla.

Minäkin olen elämäni varrella saanut kommentteja ulkonäöstäni laidasta laitaan.
En enää välitä pätkääkään mitä mieltä habituksestani ollaan. Toki aikuiset tyttäreni ovat pahoillaan, jos en ole edukseni. Piristykseksi innostuin eilen ostamaan uudet kengät.

Ihminen on aina kaunis ja kauneus on katsojan silmässä. Tätä asiaa on vatvottu useinkin ellien palstoilla.

Törppöjä on maailma täynnä. Ei kannata pahoittaa mieltään typerien ihmisten takia.
Katsoin äsken netistä MOT-ohjelman. Olen itsekin aikoinaan rampannut noissa Pirkko Jalovaaran illoissa. Kun ihminen on heikoilla sitä tarratuu uskomattomiin asioihin. Miten vakuuttavasti hän selostaakaan tuossa ohjelmassa vakaumustaan.

Maailma on hömppää täynnä. Jos elää ulkonäkönsä varassa elämä on tosiaan heikoilla perusteilla.
Ei tarvita kuin yksi lipsahdus työmatkalla liukkaalla tiellä ja ulkonäkö on listalla viimeisenä.

Hymyä huuleen ap.

Taidatte olla todella nuoria kun ulkonäkö on noin tärkeällä sijalla. Onko sinulle tullut mieleen, että tuo ilkeästi kommentoiva tyyppi voi olla jopa kateellinen poikaystävällesi? Jos tuolla ilkimyksellä ei ole tyttöystävää, niin häntä v....taa nähdä aidosti onnellisia pariskuntia.

Jos poikaystäväsi on niin heikko, että hän jättää sinut ulkonäkösi vuoksi, et menetä mitään.
Hänellä ei ole silloin aitoja tunteita sinua kohtaan eikä myöskään ymmärrystä siitä mikä ihmissuhteissa on tärkeää.

Ole ylpeä itsestäsi, äläkä ryhdy kynnysmatoksi äläkä anna kohdella itseäsi huonosti.
Aikaansa ei kannata tuhlata huonoihin tyyppeihin. Onnellisen elämän perusta on hyvä itsetunto, silloin tietää omat hyvät puolensa, osaa arvostaa niitä eikä suostu huonoihin ihmissuhteisiin.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja KypsäNainen;11421736:
Taidatte olla todella nuoria kun ulkonäkö on noin tärkeällä sijalla. Onko sinulle tullut mieleen, että tuo ilkeästi kommentoiva tyyppi voi olla jopa kateellinen poikaystävällesi? Jos tuolla ilkimyksellä ei ole tyttöystävää, niin häntä v....taa nähdä aidosti onnellisia pariskuntia.

Jos poikaystäväsi on niin heikko, että hän jättää sinut ulkonäkösi vuoksi, et menetä mitään.
Hänellä ei ole silloin aitoja tunteita sinua kohtaan eikä myöskään ymmärrystä siitä mikä ihmissuhteissa on tärkeää.

Ole ylpeä itsestäsi, äläkä ryhdy kynnysmatoksi äläkä anna kohdella itseäsi huonosti.
Aikaansa ei kannata tuhlata huonoihin tyyppeihin. Onnellisen elämän perusta on hyvä itsetunto, silloin tietää omat hyvät puolensa, osaa arvostaa niitä eikä suostu huonoihin ihmissuhteisiin.

Uskomattoman hyvä kommentti, yritän pitää mielessäni :) Itseasiassa tuo kommentoijamies on sinkku, eikä kyllä muitakaan naisia kohtaan mitenkään hyvä tyyppi. Taitaa olla omia ongelmia.. toiv poikaystäväni näkee sen läpi.

Uskomattoman hyvä kommentti, yritän pitää mielessäni :) Itseasiassa tuo kommentoijamies on sinkku, eikä kyllä muitakaan naisia kohtaan mitenkään hyvä tyyppi. Taitaa olla omia ongelmia.. toiv poikaystäväni näkee sen läpi.

Mikähän se oli se erikoinen reitti, mitä pitkin sait kuulla tuon toteamuksen. Kai sillä erikoisella reitillä on oma motivaationsa.

Viimeksi muokattu:
Tämä tuntuu todella pahalta, ja saa oloni epämukavaksi.. Alan itsekin ajattelemaan etten ole tarpeksi sitä ja tätä, ja todella pelkään että niin tekee poikaystävänikin, ja kohta hän vaihtaakin minut johonkin kauniimpaan josta voi olla kaikkien kavereidensa edessä ylpeä ja saada heiltä ihailua osakseen.

Todella kurjaa miten tällainen vaikuttaa itsetuntooni ja olooni tässä suhteessa :( Apuja?

Vaikutat nuorelta ihmiseltä. Huolimatta iästä, nuori, vanha, siltä väliltä, se, mitä läheisimpämme ajattelevat meistä, vaikuttaa meihin. Tahdomme tai emme. Siksi on tärkeää, terveen itsetunnon ja terveen itsensä rakastamisen kannalta, että valitsee lähelleen ihmisiä, jotka ajattelevat (ja viestivät sanattomalla tasolla) sinusta hyviä asioita. Ihminen, jolle olet tärkeä, olet automaattisesti kaunis hänen silmissään. Tämä puolestaansaa usein aikaan sen, että alat tuntemaan itsesi kauniiksi.

Nuorilla ihmisillä nämä ulkonäköasiat ovat joskus painottuneet liiaksikin. Iän ja kokemuksen myötä se, mitä pidämme kauniina ja puoleensavetävänä, muuttuu. Ilmeisesti sinulle itsellesi on tärkeää, että poikaystäväsi on muidenkin mielestä kaunis ja komea. Onko niin, että sisimmissäsi olet huolissasi siitä, että et itse ole yhtä hyvännäköinen keskiverto -standariden mukaan. Eli onko jopa niin, että sinä itse pidät asiaa tärkeänä? Onko ulkonäkö sinulle niin tärkeää?

Minulla itselläni oli nuorena tyttönä kaupungin komein poika poikaystävänä. Itsekin olin hyvin söpö, mutta minulla oli akne ja olin monessa suhteessa epävarma, joskin myönteisellä tavalla erilainen kuin muut tytöt. Itse en tuolloin koskaan rekisteröinyt sitä, että erittäin todennäköisesti poikaystäväni valintaa ihmeteltiin. Minusta poikaystäväni oli todella komea, mutta minulle oli tärkeätä, että itse ajattelin niin. (Vaikka tietysti hän sitten oli huippukomea myös toisten silmissä.) Minä itse tein aloitteen, johon hän tarttui heti. Sisäinen itsevarmuuteni oli hänestä puoleensavetävää.

Sinun kannattaisi pohtia, mitä itse tunnet poikaystävääsi kohtaan? Miksi haluat olla yhdessä hänen kanssaan? Koetko hänen seurassaan ollessasi, että olet hänelle tärkeä ja että hän pitää sinua puoleensavetävänä? Loppujen lopuksei ulkonäön merkitys heikkenee, kun sisäiset yhteydet ottavat valtaansa ja vahvistuvat. Vaikka olisist Miss Universum, niin seurustelusuhteenne ei kestä, jos keskinäinen suhteenne ja vetovoimanne ei perustu johonkin kestävään, sisäisiin asioihin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä