Ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pippuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa , pari hysteerikko kurppaa oli koneella. :) Kyllä mun ajatus maailmaan ois parhaiten sopinut ap:n pitkä pusu miehelleen... ennemmin kuin tyttökaverin kans kurppailu nurkassa.

Entinen avomieheni saattoi käyttäytyä tuohon tapaan kuin kerroit nykyisestäsi. Itse en kuitenkaan siitä pahemmin hermostunut, koska eihän tuollaisessa ole kyse mistään pettämisestä. Vastaavanlaisessa tilanteessa menin mukaan porukkaan, jossa ex:ni oli, ja esimerkiksi hymyilin tälle vieralle tytölle ja annoin pusun ex:lleni. Eromme ei siis todellakaan johtunut mistään tuollaisesta. =)

Itsekin saan aina paljon huomiota esimerkiksi baarissa, vaikka en sitä haluakaan. Tämä ex:ni tai nykyinen (tai kukaan sitä ennenkään muistaakseen) ei ole koskaan hermostunut siitä, että muita tulee pyörimään ympärilleni, enhän sille itse mitään voi.

Nykyinen mieheni taas on todella huomaavainen tuossa(kin) suhteessa minua kohtaan. Tuntuu välillä jopa oudolle, että voiko hän oikeasti ""palvoa"" minua niin paljon. Mutta ei se haittaa, etenkin kun sovitaan toisillemme niin hyvin.
Ai niin, ja nuori olen minäkin, ikää 25v.

""kokeneelle"" Puhut asiaa. Suhteen alkuaikoina sain vinkkejä nykysin jo exmieheni luonteenpiirteistä. Mutta kun hälytyskellot eivät soi kun on rakastunut. Nyt on kun on kokemusta ei uskalla rakastua täysillä vaikka mies olisi kunnollinen, kun on se pelko että jotain menee pieleen.

Ei ole tyttöystävän asia joutua jotenkin ""merkkaamaan"" poikaystävänsä jollain typerällä pusulla mitä jotkut täällä käskevät. Jos moiseen on tarvetta, kundi on jo käyttäytynyt kuin idiootti eikä tod ole naisen asia ruveta ""siivoamaan hänen jälkiään"". Tyttöystävän on voitava olettaa, että yhdessä ulos mentäessä toinen ei jätä oman onnensa nojaan ja vietä iltaansa jonkun vieraan toisen sukupuolen edustajan kanssa.

Ja niinkuin joku tuossa edellä sanoi, vastaavassa tilanteessa mutta toisinpäin (eli tyttö tanssisi vieraan miehen kanssa koko illan) kundi saisi älyttömän raivarin ja kohtauksen ja muija (ja ko. kundi) voisi saada vaikka nyrkistä. Olen itsekin nähnyt vastaavia tilanteita, ja se on aina ollut mies joka on vetänyt skitsot siitä, että nainen on vain vaikka vaihtanut pari sanaa jonkun kundin kanssa. Joten joidenkin idioottimiesten (huom, ""john"") on ihan turha tulla mussuttamaan siitä, että nainen ei alistu moiseen käytökseen, että mies jättää koko illaksi yksin jonkun ämmän takia.

Täällä taitaa olla vain yksi kurppa, ja se olet kyllä sinä, ""john"". Ja sitäpaitsi toisia nimittelevä idiootti.

Vai sopisi sinun ajatusmaailmaasi (on muuten yhdyssana) paremmin pusu. Juu, SOPII varmasti sinun ajatusmaailmaasi yhtä jos toistakin; se ei tarkoita että siinä olisi mitään järkeä tai että se olisi oikeudenmukaista. Mutta mitä väliä, kunhan SULLA on hauskaa, eikös niin.

...on, nimittäin tämä minun pohdintani, että onko miehen horoskooppimerkki kenties kaksonen? ;)

Jos, niin ylireagoit. Jos ei, niin et.

(Mutta tämähän on vain tällaista leikkimielistä arvailua).

Löytyihän joku telaketjuelli , ap tanssi ystävättären kaa, mies tanssi ystävän (+ outo nainen) kaa , ei kysymyksessä siis edes hitaat tai muut paritanssit... Jos jollain on huono itsetunto , se ilmenee tällaisissa tilanteissa , mutta myös muualla.

John.. voi john

Kun kysymyksessä on huono itsetunto, elikäs miehen heikosta itsetunnosta on kysymys. Tekee mies kaikkensa mokatakseensa suhteensa kumppaniin.
Hän ei edes ymmärrä miksi naisensa voi suuttua..

Kerätään huomiota kehnolla käyttäytymisellä, kylläkin onnistuneesti ja taatusti toinen huomaa hänet.

Kun mies itse käyttäytyy miten käyttäytyy, ei hän voisi kuvitellakaan kumppaninsa toimivan samoin. Jos niin sattumoisin kävisikin, niin mies ottaa hernettä suuremman vaikka melonin nenäänsä. Tukehtuu siihen ja henki ei meinaa kulkea. Oma naisensa on omistuksessa ja hänelle voi sanoilla ja teoilla tehdä selväksi oma miehisyytensä,sen suurempia omantunnon tuskia, jos omaatuntuntoa miehellä edes on.

Elämä opettaa naisen kurpaksi, parempi olla kurppa, viisas sellainen. Kuin linttaan ja monesti linttaan astuttu tyhmä puoliso.

Voi tamma tamma, sulla taitaa olla ne rajaavat ajolaput silmillä, :) , vai hernesopan keitoksi se on teillä mennyt... Mun mielestä esim ravintola käyttäytymisessä on ihan helppo olla tasa-arvoinen . Lähtökohtana on tietysti puhe keskenään, ... kyllä me miehet ollaan paskoja , kun teitä kuuntelee... Vaimon kans yli 20 vuotta on mennyt sanoin: ""...kun muistat vain kellä yksinoikeus on sua saattaa vain,- siis saanhan , mä tanssin viimeisen vain..."" noin suunnilleen. Terveisin ;-) John the joulupukki

""kokenut"" kirjoittaa asiaa. Hyviä havaintoja ajatellen suhteen tulevaisuutta. Tilanne voi tosiaan vain paheta, ellet ""ymmärrä"" miehesi käytöstä.

Siis joko ymmärrät ja hyväksyt, että miehesi on vilpertti, joka etsii muiden naisten huomiota, ja suot sen hänelle ilman kostoa sisimmässäsi. Tai sitten et ymmärrä ja suhteessanne elää katkeruus.

""kokenut"" tuo esiin kaiken sen, mikä on olennaista ajatellen suhteen jatkoa. Voisiko jopa olettaa, ettei sinua kiusaa tuo yksittäinen episodi vaan koko miehen asennemaailma, jonka kanssa olet nyt tekemisissä.

Kuka kestää ja ymmärtää vuosien vieriessä. Nuorena naisena yrittää etsiä omaa syytään miehen käytökselle. ja yrittää miellyttää miestä ja ymmärtää häntä ja käytöstään.

Pidemmänpäälle ja ajan kuluessa. Siihen voi mennä useampia vuosia ymmärrys loppuu, saattaa tulla miehelle toiset naiset ja pädetään heidän kanssaa, mutta henkiseen kasvuun ei ole mahdollista, ellei mies pysähdy ajattelemaan tosissaan.

Mies pysähtyy silloin vasta, kun hänen maailmansa uhkaa romahtaa ERO, sekin on luonteesta kiinni. Pudotus on totaalinen ja herääminen todellisuuteen, jossa puoliso on ollut jo kauan.
Miehisellä miehellä hätä on suuri ja sanallinen arkku ehkä saattaa aueta, että mitä hän todella miettii. Itsetuhoiset ajatukset kummittelevat..

Naisella on ihmetys ajansaatossa, missä vika kun mies ei muutu.
Ymmärrys tulee joskus siitä, ettei ole minun vikani, vaikka olen yrittänyt ymmärtää.

Kestää aikansa irtautua moisesta henkisesti ja tulee tilalle ensin viha, sitten huvittaa ja lopussa astuu välinpitämätön tila, johon miehellä ei ole enää sijaa.

Polku on pitkä ja mutkikas ja vielä kivinenkin, kuka nuori nainen haluaisi kulkea sellaista polkua polvet ruvella.
Nuoruus on katoavaista ja vanhempana polvet eivät jaksa ja halua kantaa sellaista taakkaa.

Kunnioitus toista kohtaan alkaa polun alkutaipaleella..

Ett ylireakoinut alkuperäiseen tilanteeseen. En vain ymmärrä miksi tilannetta pitää miettiä vielä 3kk jälkeen, taidat olla pitkävihainen ihminen.

Itse en olisi ap. tapauksessa ollut yhtä kylmähermoinen. Todennäköisesti olisin häipynyt paikalta ja jättänyt ""poikaystäväni"" sinne pitämään hauskaa blondin kanssa.

Voi tyttö hyvä!Valitettavasti nyt vain on niin että kundisikin ehkäpä jopa tällä hetkellä tiirailee pantavia kinkkuja.Kasva aikuiseksi ja ole hiljaa tyytyväinen kun ei blondin matkaan lähtenyt.

Voi lapset, lapset!
Miksi te yritätte koko ajan muuttaa miehiänne/ naisianne? Ei toinen ihminen muutu sillä, että te mustasukkaisina vahditte, komennatte, kyttäätte, huudatte, räyhäätte, kostatte...

Ihminen ei voi muuttaa koskaan toista ihmistä, vain itseään! Jos toisen käytös suututtaa, syy ei ole sen toisen, vaan sinun. Sinussahan se suuttumisen tunne on - ei siinä toisessa.

Sinä olet itse vastuussa omista tunteistasi. Toki voit kertoa sille toiselle tunteistasi, mutta et voi vaatia häntä muuttumaan sinun mielesi mukaan. Toinen voi tietysti muuttaa käyttäytymistään, jos hän haluaa miellyttää sinua.

Mutta pitemmän päälle toisen miellyttämiseen perustuva suhde ei tule kestämään, sillä se tukahduttaa ja tukehduttaa. Ja millaista sellainen elämä olisikaan, jossa koko ajan pitäisi miettiä, mitä toinen nyt ajattelee, mitä toinen nyt haluaa, mistä toinen nyt loukkaantuu... Hirveää!

Kannattaa siis suunnata energiansa itsensä muuttamiseen, siihen, että kasvattaa itsetuntoansa ja itsensä tuntemista ja hyväksymistä, ettei kaikenlaiset pikkujutu hetkauta elämää puoleen eikä toiseen. Kun hyväksyy itsensä puutteineen ja erehdyksineen, hyväksyy helpommin toisenkin.

Hyväksyvä ilmapiiri tuo vapauden ja onnellisuuden ja yhdessäolo on mukavaa ja helppoa - vaikka ei toki aina ongelmatonta. Hyväksyvässä ilmapiirissä voi keskustella tasavertaisesti asioista, olla erimieltäkin, riidelläkin, mutta sitten todeta, että siksi tuosta toisesta tykkäänkin, kun se ei ole samanlainen kuin minä.

Kasvakaa siis lapset aikuisiksi ja hankkikaa itsellenne oma elämä!

Yhteistyössä