Ei tule lapset enään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikkea aikansa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lasta voi tavata myös valvotusti. Eli lapset tulevat johonkin tiettyyn paikkaan ja isä sinne myös. Ja jos poliisit hakee lapset, mitä sitten. Poliisit osaa nuo jutut ja tutustuvat lapsiin, mukana on myös sos.työntekijä. Lapsista voi vain olla hauskaa istua poliisiautossa, kun tutustuvat poliiseihin. Isän kannattaa pitää yhteyttä lapsiin, se on tärkeää lapsen itsetunnolle. Yrittäkää vain kaikkenne.

[QUOTE="vieras";24987742]Miksi minusta tuntuu, että sinä et enää jaksaisi ja haluaisit luovuttaa? Puhut nyt omasta puolestasi, et miehen? Ja vaikea tilanne on aivan varmasti siitä ei ole epäilystäkään, mutta jos oikeasti haluaa, niin kyllä pystyy. Melkeimpä mihin vaan. Jos oikeasti haluatte lapsia nähdä niin laitatte ne poliisit hakemaan heidät. Se on pienempi paha, kuin se että annatte olla. Äiti ilmeisestikin(?) on aika sekaisin, ja minusta te jopa vaarannatte lapset hylkäämällä heidät. Tässä tietenkin on vain teidän versio asioita, joten paha puuttua kun kuulee vain yhden version totuudesta, mutta sanomasi perusteella olen sitä mieltä, että julmia olette jos luovutatte. Ne lapset ansaitsevat parempaa, he ansaitsevat sen että taistelette heidän puolestaan, ja teette kaikkenne jotta saatte heitä nähdä. Tässä tilanteessa se vaatii poliisin mukaan ottamista tilanteen selvittämiseksi. Minusta aika raukkamaista sanoa, että kun se äiti on niin vaikea ja ei jaksa eikä pysty parempi antaa olla. Huh.[/QUOTE]

Olet osittain oikeassa siinä,että minä olen kyllästynyt tilanteeseen ja aivan loppu, mutta silti haluan niitä lapsia tavata ja jo ihan pikkuveljenkin takia. Minähän en voi asialle tehdä mitään,muutakuinse ilmoituksen. En siis voi lähteä poliisien kanssa hakemaan lapsia tmv. Varmasti on raukkamaist,mutta kuntuntuu,että raja tulee vastaan. Meilläon ollut paljon muutakin näiden vuosien aikana surua ja murhetta mikä on vielä syönyt pahemman kerran. Itse oli ainakin puoli vuotta ns pois pelistä kokonaan jokunen aika sitten. Asia on ihan helvetin kipeä vieläkin ja tulee aina olemaan ja se on yksi ase mitä äiti käyttää. No joo joidenkin mielestä tuo taas tekosyy ja selittelyä, mutta niin saamarin tottta.

Olet osittain oikeassa siinä,että minä olen kyllästynyt tilanteeseen ja aivan loppu, mutta silti haluan niitä lapsia tavata ja jo ihan pikkuveljenkin takia. Minähän en voi asialle tehdä mitään,muutakuinse ilmoituksen. En siis voi lähteä poliisien kanssa hakemaan lapsia tmv. Varmasti on raukkamaist,mutta kuntuntuu,että raja tulee vastaan. Meilläon ollut paljon muutakin näiden vuosien aikana surua ja murhetta mikä on vielä syönyt pahemman kerran. Itse oli ainakin puoli vuotta ns pois pelistä kokonaan jokunen aika sitten. Asia on ihan helvetin kipeä vieläkin ja tulee aina olemaan ja se on yksi ase mitä äiti käyttää. No joo joidenkin mielestä tuo taas tekosyy ja selittelyä, mutta niin saamarin tottta.

Kommenttini oli ilkeä tiedän sen, mutta tuntuu vaan niin pahalta lasten puolesta, ja toivoisin että jaksaisitte taistella vaikka vaikeaa onkin. Liikaa on vanhempia jotka kohtelevat lapsiaan kaltoin ja ovat itsekkäitä ja julmia kun käyttävät lapsia pelinappuloina. Voimia teille ja toivottavasti jonain päivänä asiat ovat paremmin, ja kaikki kääntyy vielä hyväksi! Jaksakaa taistella!

Parasta olisi lapsille, että poliisit hakevat ne. Siinähän huomaavat, että ei ne ketään tapa. Pääsevät siitä pelosta ja oppivat kyseenalaistamaan hullun äitinsä puheet pikkuhiljaa.

Meille ei oikein muuttaminen onnistu. ihan noin vain Meillä on neljä lasta joista kaksi on aloittanut just koulun uudessa paikassa. Pitää kysyä lastensuojelusta mitä ne nyt sanovat.

Elämä on valintoja täynnä. Kukaan ei ole sanonut että oikea valinta olisi samalla se helpoin. Kuka kärsii enemmän: yhteiset lapset jos heidän pitää muuttaa vaiko miehen lapset jos eivät näe isäänsä enää ja äiti kasvattaa heitä yksin?
Minulle valinta olisi täysin selvä. Mutta eihän ne sinun lapsiasi olekaan...

Jämäkästi vaan pitää nyt hoitaa asiat, etteivät tapaamiset lopu. En ymmärrä, jos tapaamisoikeuden suhteen luovutetaan noin helposti, viranomaisten tuki on kuitenkin saatavilla, jollei homma vapaaehtoisesti toimi.

[QUOTE="kaikkea kanssa";24987880]On vain niin kurjaa kun asiat näin on menny ja lapset kärsii huh[/QUOTE]
Ihanan passiivinen kommentti. Onko teillä tarkkaavaisuushäiriö sinulla ja miehellä? Vähän niin kuin puuttuisi itseohjautuvuus kokonaan.

Käsittääkseni tuolla tapaamisen estämisellä voi toinen osapuoli saada lapset itselleen. Että nyt kannattaisi sen puolesta ruveta puhumaan, että etäisä muuttuu lähivanhemmaksi.

Otin eron silloin kun nuorempaa ei oltu vielä edes kastettu ja olen ehnyt kaikkeni jotta lapsilla olisi oikeus tavata isäänsä ja isällä lapsiaan. Isä asui sadan kilometrin päässä ja kuljetin lapset aina häbelle autolla ja hain pois, koska isä oli työtön ja hänellä ei ollut rahaa. Isä teki kiusaa parhaansa muakan, ei antanut lapsia minulel kun ajoin heitä hakemaan jne. Silti nielin kaiken ja en ole koskaan häntä lapsille haukkunut enkä ole vetänyt lapsia riitoihin mukaan. Lapset ovat todella mukavia, tasapainoisia ja onnellisia. Jossain vaiheessa lasten isä tuli uskoon ja suorastaan höyrhti ja yritti käännyttää lapsiakin. Silloin ilmoitin, että jos hän ei anna lasten olla rauhassa uskostaan niin sitten puutun tilanteeseen ja en tuo lapsia hänelle. Olin huomannut tilanteen ahdistavan lapsia ja yhtäkkiä he eivät halunneetkaan mennä isälleen. Kului aikaa ja lapset vierailivat hänellä harvemmin ja rupesivat keksimään erilaisia tekosyitä mikseivät halua mennä isälleen. Lopulta jouduin lupaamaan lapsille etten pakota sinne menemään, mutta samalla yritin kuitenkin muistuttaa, että heillä on aina mahdollisuus käydä isällään ja, että isä sitä kovasti toivoo. Onneiis lapset ovat niin isoja, että ovat pystyneet ITSE muodostamaan mielipiteensä siitä haluavatko mennä vai ei. Ongelmana on se, että isä syyttää minua siitä etten tee tarpeeksi sen eteen, että lapset hänelle menisivät... Missään nimessä vika ei ole hänessä van minussa! Ja sitä hän jauhaa kaikille ja mikä pahinta - myös itse siihen uskoo.

Ei poliiseja, lapset alkaa sit pelätä isää joka on ne poliisit lähettänyt! Sillä äidillä on nyt iso ongelma, sääli vaan että lapset siitä kärsii eniten! Homma pitäis lähteä purkamaan siitä käsin että eikö se halua lapsilleen parasta?!?

ei se isän asema ole aina herkkua, ihan juuri noin äiti kiristää täälläkin lapsen varjolla. lapsi on todella voimakas kiistakapula, joka toimii tehokkaasti jos niin haluaa. isän oikeudet on tosi heikot välillä, ilman sen parempaa syytä. katkeruus parisuhteen loppumisesta ja kosto elää, onneksi lapsi kasvaa, jolloin pompottelu loppuu viimeistään.

voimia, toivotaan että lapset tajuavat tilanteen aikuisempana.

[QUOTE="vieras";24987904]Ihanan passiivinen kommentti. Onko teillä tarkkaavaisuushäiriö sinulla ja miehellä? Vähän niin kuin puuttuisi itseohjautuvuus kokonaan.[/QUOTE]

Siis hä, oliko tuo minulle tarkoitettu?

Yhteistyössä