Eihän hoitajat saa katsoa omia tietojaan efficasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Opiskelija"

Vieras
Olen itse lähihoitajaopiskelija ja muistaisin kyllä, että ei efficasta saa katsoa edes omia tietojaan vaikka siihen olisi mahdollisuus.

Kävin yksi päivä terveyskeskuksessa ja kuulin kun joku nuorempi hoitaja kysyi vanhemmalta hoitajalta, että saako omia tietoja katsoa. Vanhempi hoitaja sanoi, että kyllä hän on ainakin katsonut esim. labrakokeet.

Miksi ei saisi? ei terveyskeskus voi säilyttää susta mitään tietoja mitä et saisi itse lukea. Jokainen voi marssia tiskille ja pyytää ne tiedot nähtäväksi.

Hoitajat eivät saa katsella omia tietojaan. Jostain käsittämättömästä syystä, sillä jokaisellahan on tarkistamisoikeus omiin papereihinsa. Ja pian ollaan siinä, että jokainen voi katsella omia tietojaan kotikoneelta pankkitunnuksilla.

[QUOTE="vieras";26257151]Miksi ei saisi? ei terveyskeskus voi säilyttää susta mitään tietoja mitä et saisi itse lukea. Jokainen voi marssia tiskille ja pyytää ne tiedot nähtäväksi.[/QUOTE]

ei saa katsoa. toki hän voi osastonhoitajalta tms. pyytää että saanko katsoa. monis paikois on rajattu myös niin, ettei edes käytännössä pääse katsomaan omia tietoja. siis näkee vain heidän, joiden tietoja tarvitsee. tk:ssa tietty ei näin voi olla, kun näkee asiakkkaan kuin asiakkaan.

Omia tietoja ei saa katsoa. Onhan se vähän hassua, mutta niin se vaan on. Tietojen katsomisen peruste on hoitosuhde, ja itseensä ei ole hoitosuhdetta kellään. Myöskään lääkärit eivät saa katsoa omia tietojaan.