eikö ensirakkaus voi olla ikuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ebony
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ebony

Vieras
Kolme ja puoli vuotta olemme olleet yhdessä. Nyt hän ei enää ole varma miksi on minun kanssani. Huonoja aikoja on ollut, mutta eikö niitä ole kaikilla. Mitään pettämistä tai muuta vakavampaa ei ole tapahtunut.

En ymmärrä miksei hän enää pidä minusta niin paljon kuin ennen. Miksen enää merkitsekään mitään. Voiko rakkaus noin vaan loppua? Ja jos voi, niin oliko se sittenkään rakkautta?

Olemme 20-vuotiaita.

Vaikea sanoa, vaikkka nyt kun olen 21-vuotias, rakkaus onkin kestänyt jo pian 7 vuotta. Ensirakkaus, melkein. Ja uskon, että voi kestää. Meillä tie ei ole ollut siloinen, enkä itse mikään unelmatyttöystävä kaikkina aikoina, mutta niin sitä vain katsellaan maailmaa yhdessä, vaikkakin nyt ensi kesään asti yli 10 000km:n päässä toisistamme. Asuimme ennen vaihtoaikojamme yhdessä kaksi vuotta ja koti on haussa taas Suomeen palatessamme. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Kyllä puoliskosi huomaa, että sun kanssa kaikki vain on paremmin!

kauanko joudutte olemaan erossa? miten meinaatte selvitä siitä? seuralaiseni suunnittelee myös lähtevänsä johonkin toiselle puolelle maapalloa. tulee jo etukäteen ikävä

Lähdin tänne etelään syyskuun lopussa ja siitä oltiin erossa joulukuuhun asti, joka vietettiin yhdessä. Nyt taas erossa toukokuuhun asti.

Hyvin tämä pelaa, kun on laajakaista molemmilla ja meset ja skypet kovassa käytössä. Luotto toiseen on myös vahvempi kuin koskaan, eikä mustasukkaisuuskohtauksia ole vielä ollut. Mieheni lähti omaan vaihtoonsa Aasiaan vasta 2 vkoa sitten: syyskuusta joulukuuhun hän oli Suomessa, minä täällä.

Älä pelkää. Varmasti vaihto muuttaa, muttei mitään, mikä ei olisi jo rikki entuudestaan. Meillä ainakin erossaolo on korjannut tilannetta. Olin vähän eroaikeissa ennen lähtöäni, mutta en todellakaan enää!

Hyvä kuulla, että joillakin on tuollainen suhde. Ehkä meilläkin on vielä toivoa. Olen vaan saanut sen käsityksen, että hän on sitä mieltä ettei tämä tule kestämään koko elämää. Mutta eikai sellaista voi kaksikymppiseltä mieheltä odottaakaan! Toivon että se vielä tulee järkiinsä ja tajuaa että kuulumme yhteen.

Just juu... Parikymppinen mies ei vielä tajua mikä tai kuka hän itse on, saatikas millaisen elämänkumppanin hän haluaa. Nuorena yhteenmeno on uhkapeliä, voi olla että onnaa, tai sitten ei. Joskus käy niin ettei se onnistu edes vanhempana ja ""viisaanpana""...

Kyllä, näyttäisi siltä että rakkaus voi loppua. Ellien palstat ovat itseasiassa täynnä kertomuksia siitä kuinka rakkaus loppuu...

Rakkautta ja parisuhteita ei voi koskaan oikein ymmärtää, pitää vain yrittää säilyä järjissään.

Love, peace & understanding!

Olin 19 vuotias kun aloin seurustella nykyiseni kanssa. Hän on mua pari vuotta vanhempi. Mielessäni vertaan itseäni villivarsaan, jonka ylle hän on suitsensa pukenut. Silti usein mietin, että paljon jäi kokematta... Vaikka nyt on hyvä, niin silti mieli kirmailee kesäniityille toisinaan.

Pointtini siis onkin, että rakkaus ei välttämättä lopu, mutta vapaudenkaipuu vie siitä voiton. 20-vuotias on vielä TODELLA nuori ja elämää on niin paljon edessä. Viisas on se, joka ei itseään vielä tuossa iässä sido kovin vakavasti toiseen. Silti voi vielä koittaa aika, jolloin hän palaa luoksesi, kunhan on saanut hetken maistaa vapauttakin.

Niin se vaan on, että suurin osa teinisuhteista päättyy parikymppisenä. Ikävä kyllä. Kummasti sitä vaan alkaa moni kaipaamaan ""vapautta"" ja uusia ihmissuhteita. Tietysti ihminen myös muuttuu aikuistuessaan ja kaipaa/arvostaa erilaisia asioita kuin nuorempana. Moni pari ""kasvaa erilleen"".

Jos poikaystäväsi on jo suoraan sanonut, ettei usko suhteenne kestävän ja ettei ole enää varma, miksi on kanssasi, niin tuntuu aika todennäköiseltä, että ero on edessä. Kyllä hän varmaan sinua on rakastanut. Se on vaan tuo ikä niin paha...

Aika moni suhde jostain syystä päättyy ennen pitkää mikä on alle 20v aloitettu.Kun olis ite tienny tän sen ikäisenä niin ei olis turhaan edes seurustellu,kyllä sitä näin vanhempana ja viisamapakin olis ehtiny.