Eikö ihmistä saa millään pakkohoitoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen varmaankin ilkeä ihminen, mutta saattaisin viedä seuraavalla vierailulla köydenpätkän tuliaisiksi isille, jos olisin sinä...
Toivoisin miehen ymmärtävän tilanteensa itse ja menevän hoitoon ( epätodennäköistä ).
Tai muuttavan käytöstään paremmaksi oma-aloitteisesti ( erittäin epätodennäköistä )

ei tuossa kyllä M1-kriteerit täyty :(

Topic on jo aikansa elänyt, mutta kiinnitin huomiota yllä olevaan kommenttiin.
Itse olen kaksikymppinen mielenterveysongelmista kärsivä tyttö/nainen, jokunen kuukausi sitten päädyin ambulanssilla päivystykseen lääkeintoksikaation takia. Seuraavana aamuna lääkäri tuli vartijoiden kanssa kertomaan, että on kirjoitettu pakkohoitolähete. Hoitoonmääräämispäätöstä ei tehty, olin kuitenkin järjissäni. Mutta pointtini on, että m1-lähetteen kirjoittaminen riippuu ihan lääkäristä. Toivottavasti kaikki on nyt hyvin ap:lla.

tutkiskelin tästä aiheesta ja eksyin tähän keskusteluun joka on jo todella vanha.tuosta äidin pois lähtemisestä sen verran,että tiedän tapauksia,jotka eivät lähteneet sen vuoksi,että pelkäävät sairaan henkilön uhkauksia.kuka tietää jos tilanne tämä ja haluaako tilanteessa oleva henkilö sitä edes läheisilleen sanoa jos toinen uhkailee sillä,että jos lähdet käyn jonkun muun läheisen hengen päälle.ehkä hän mielummin vaikenee tästä ja kärsii tilanteesta,kuin ottaa omantuntonsa päälle sen,että uhkaukset toteutetaan.itse uskon,että asiat ovat varmasti jollain tapaa selvitettävissä tälläisestä elämästä pois pääsemiseksi,se vaatii kuitenki varmasti kovaa rohkeutta.

Valitettavasti päihdediagnoosin saaneiden tuntuu olevan ainakin täällä pääkaupunkiseudulla todella vaikeaa, ellei mahdotonta päästä psykiatriseen hoitoon. Psyk. puoli katsoo, että päihdeongelma on hoidettava ennen kuin ottavat edes psyk. pkl:n asiakkaaksi.

Vaikka päihdehuoltolaissa onkin pakkohoitopykälä, se on lähinnä iso vitsi enkä ole ikinä kuullut kenenkään joutuneen pakkohoitoon päihteidenkäyttönsä takia.

M1 -lähete ei vielä auta mitään, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla. Jos joku lääkäri sellaisen kirjoittaakin, voidaan se aina purkaa joko heti alkuhaastattelutilanteessa ja päihteidenkäyttäjän ollessa kyseessä, yleensä sen kolmen vrk:n jälkeen. Hoitoa jatketaan vain, mikäli potilas on umpihullu. Karua, mutta valitettavan totta.

Naulan kantaan! Mullakin juoppo mies, jota ei saada mihinkään hoitoon. Kohta se huomaakin olevansa ihan yksin. Ei voi ainakaan sanoa ettei olisi yritetty.

Uusimmat

Yhteistyössä