eikö olekkin oikein että takavarikoin lapselta kännykän ja pelikonsolit yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "daniela"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"daniela"

Vieras
jos sillä on ne laitteet se vaan räplää niitä... nytkin heräsi klo 7,siitä asti ränkkäsi pelikonsolia,eikä lopettanut ennenku huusin vihaisena. joo tiedän että mun olis vaan pitänyt ottaa se pois siltä. mutta mä oon niin kyllästynyt tohon,selkänsä kun kääntää niin se hakee jostain jonkun laitteen ja menee vaikka piiloon ränkkää sitä ja mulle riittää nyt.

eilenkin räpläsi puhelintaan varmaan 3-4tuntia.

ja nyt ne kaikki laitteet lähtee jonnekkin niin ylös että edes minä en niitä saa! pakko hommaa lukollinen kaappi.

miten sille voi antaa ikinä sen puhelinta takasin,kun sillä ei ole mitään järkeä puhelimen käytössä, sit alkoi eilen vielä itkee että sen pitää saada netti sen puhelimeen, siinä vaiheessa totesin että et todellakaan saa!

miten voi olla että touhu menee tollaseksi? ei kavereitten lapset toimi noin,ärsyttävää.

no nyt se on loppu,saa mankua loppuloman

Kun luen viestisi, en yhtään ihmettele lapsen mahdottomuutta. Et kuulosta itse sen sopuisammalta.

Huutaminen ensinnäkään ei ole ensisijaisena reaktiona mitenkään järkevä tai toimiva. Myöskään vastaus "Et todellakaan saa!" on aika ikävä. Perustele asia lapsellesi, niin keskustelunne on hedelmällisempää.

Kohtuullisen käytön kautta lapsi saisi laitteiden käyttöoikeuden lunastetuksi. Puhu hänen kanssaan, äläkä ole kohtuuton rangaistuksissasi, kun lapsikaan ei saa olla kohtuuton pelaamisessaan.

Otsikkosikin kertoo, että et ole ollenkaan varma omasta toiminnastasi... Nyt on ihan hyvä paikka tarkistaa sitä. Lapsen yletön pelaaminen ei siis tosiaankaan ole ok, mutta ei ole sinun käytöksesikään.

Meillä on erittäin selkeät säännöt miten mitäkin laitetta saa käyttää ja jollei sääntöjä noudateta niin laitteet lähtevät pois. On kaksi kertaa jolloin lähti pelikonsoli, telkkari, tietsikka sekä kännykkä yhtäaikaa. Kännyn sai mukaan vain kouluun, mutta muuten oli minulla. Ja jotta niitä ei otettaisi selän takana käyttöön niin vein laitteet töihin mukanani (telkku oli autossa, en kehdannut sitä raahata toimistoon :) ).... Noiden kertojen jälkeen ei ole tarvinnut keskustella siitä, että noudatetaanko sääntöjä.

Mun mielestä kuulostais paremmalta asettaa selkeät rajat miten paljon päivässä saa pelata ja räplätä kännykkää, ja noudattaa niitä. Laitteiden sammuttaminen tai takavarikointi vasta sitten jos lapsi ei meinaa totella ja lopettaa.