Eikö pienten lasten äitejä enää oteta töihin ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja back to school ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

back to school ?

Vieras
Silloin kun olin vielä lapseton, tuntui, että työpaikkoja oli enemmän kun tarvitsi, nyt taas...kohta 8 kk aktiivista työnhakua ja ei mitään :(
Tai siis yksi haastattelu ja kolme paikkaa, joista ei kuulunut mitään.
Eikö työnantajat uskalla/halua ottaa töihin pienten lasten äitejä ? Pelkääkö ne, että ollaan saikulla jatkuvasta lasten takia tai päivähoidon järkkääminen on hankalaa vai mikä helevata siinä mättää, ettei töitä saa |O

Alkuperäinen kirjoittaja back to school ?:
Silloin kun olin vielä lapseton, tuntui, että työpaikkoja oli enemmän kun tarvitsi, nyt taas...kohta 8 kk aktiivista työnhakua ja ei mitään :(
Tai siis yksi haastattelu ja kolme paikkaa, joista ei kuulunut mitään.
Eikö työnantajat uskalla/halua ottaa töihin pienten lasten äitejä ? Pelkääkö ne, että ollaan saikulla jatkuvasta lasten takia tai päivähoidon järkkääminen on hankalaa vai mikä helevata siinä mättää, ettei töitä saa |O

Niinhän se on että tässä tilanteessa ei töitä saa kun aivan tuurilla. mielummin otetaan se jolla ei lasta joka voi sairastua ja jonka hoidossa voi tulla poikkeamia.

Sepä siinä varmaan on, ja kylmä totuushan se onkin. Jatkuvasti ollaan saikulla ensin lapsen takia ja sitten itse. Eikä voida joustaa työajoissa kun lapset pitää hakea hoidosta. Ja lomat on saatava tiettyyn aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naulan kantaan , naulan kantaan. Siksi kannattaakin hankkia vakityö ennenkuin alkaa lapsia miettiä, ja siinä sitten ollaan jumissa kunnes lapset on jotain 10v.

No, mulla oli vakityö ennen lapsia, mutta kun työpaikka siirrettiin 200 kilsan päähän niin eipä siitäkään suurta iloa.

Tarviiko sun kertoa niille että sulla on pieni lapsi?

Jätä kertomatta semmoinen (jos he kysyvät niin voi olla vaikeaa, koska ei valehdellakaan kannata) niin johan saat työtä.

Näinhän se menee, miehelle on hyvä asia että on perhettä ja naiselle paha.
Kannattaa heti haastatteluvaiheessa (jos onnistut sinne asti pääsemään) kertoa että lastenhoitoasiat on hyvässä mallissa ja isovanhemmat ryntäävät apuun jos lapsi sairastuu.
Itse aikoinaan tein hakemuksia niin että osaan laitoin että mulla on lapsi ja osaan en laittanut vaan siviilisäädyn kohdalle laitoin naimaton.
Haastatteluun pääsin vain niillä mihin en ollut laittanut lasta.

Naulan kantaan , naulan kantaan. Siksi kannattaakin hankkia vakityö ennenkuin alkaa lapsia miettiä, ja siinä sitten ollaan jumissa kunnes lapset on jotain 10v.

juujuu. Kaikillahan se elämä menee suunnitellusti ja ja lapset tulevat sillon kun haluaa ja sopii.

hahah! Meidän töissä pientenlasten äidit on poissa noin 5 päivää tai enemmän joka kuukausi!

Moni äiti jää kotiin ja itsekin sairastuu lasten kanssa.

Meidän työpaikalla se tarkoittaa että me muut teemme aina hänen työnsä. Mutta sille ei voi mitään. *Itsekin tuleva pientenlasten äiti*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No, mulla oli vakityö ennen lapsia, mutta kun työpaikka siirrettiin 200 kilsan päähän niin eipä siitäkään suurta iloa.

Huono tuuri, mutta onnea työpaikan metsästykseen. Minkä alan töitä etit?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Näinhän se menee, miehelle on hyvä asia että on perhettä ja naiselle paha.
Kannattaa heti haastatteluvaiheessa (jos onnistut sinne asti pääsemään) kertoa että lastenhoitoasiat on hyvässä mallissa ja isovanhemmat ryntäävät apuun jos lapsi sairastuu.
Itse aikoinaan tein hakemuksia niin että osaan laitoin että mulla on lapsi ja osaan en laittanut vaan siviilisäädyn kohdalle laitoin naimaton.
Haastatteluun pääsin vain niillä mihin en ollut laittanut lasta.

toi on tutkitustikkin totta.

Miestä pidetään vastuuntuntoisena jos on perhettä ja ne tietää et vaimo on kuitenkin lasten kanssa kotona sairastapauksissa. :snotty:

Mut jostain kumman syystä naisten työnajantajilla ei käy mielessä se et lapsen sairastuessa mieskin on olemassa ( joissakin tapauksissa ) että voi jäädä kotiin.

Sepä siinä varmaan on, ja kylmä totuushan se onkin. Jatkuvasti ollaan saikulla ensin lapsen takia ja sitten itse. Eikä voida joustaa työajoissa kun lapset pitää hakea hoidosta. Ja lomat on saatava tiettyyn aikaan.

Näinhän se menee. Toisaalta jotkut työn antajat myös arvostaa sitä, että lapset on jo tehty. Mietin itse niitä työkavereita, jotka renklaavat jatkuvasti työaikojaan taaperoidensa mukaan. Itsellänikin on lapsia, mutta minulle on aivan sama, koska sen työn teen. Ympäristöäänkin voi muokata muuttuvien tekijöiden pohjalta jos niin haluaa. Nyt itse olen törmännyt työelämässä, että yksinhuoltaja äidit suletaan pois jo haastattelu vaiheessa, sillä he eivät todellisista syistä voi joustaa, kuten ydinperheissä elävät.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

juujuu. Kaikillahan se elämä menee suunnitellusti ja ja lapset tulevat sillon kun haluaa ja sopii.

Kyllä nykymaailmassa lapset tosiaan tulee silloin kun haluaa, ei ennemmin, se että tuleeko laisinkaan onkin ihan eri juttu. Se että tulee vahinko, on vain ja ainoastaan omasta tyhmyydestä kiinni.

Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.

En tosin tiedä yhtään isää joka suostuisi jäämään kotiin.. Koska työt häiriintyvät. ( mukanas)

Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:
Mä sain vakityön vaikka mulla oli esikoinen 6kk ikäinen. Alle vuoden siitä jäin taas äitiyslomalle, ja nyt olen palaillut töihin. Ja vaikka kaks pientä on nyt niin tarjotiin entistä parempaa työtä mulle. Että mene ja tiedä, kai mulla on käyny vaan tuuri.

Sä oot vaan niin hyvä :D tai sitten sille alalle ei oo hirveesti tulijoita.
Tiedän erään naisen joka pääsi raskaana ollessaan töihin, ja hyvä duuni odotteli kun äitiyslomalta palasi työelämään.

Eikös toisaalta ole ihan hyvä jos on vaikka n. kaksi jotain 3-10 vuotiasta lasta, koska sitten ei ole kovin todennäköistä, että enää tulisi lisää lapsia, äitiyslomia yms? Jos käy koulut ja menee sitten vaikka 25- vuotiaana lapsettomana hakemaan töitä, niin eikös sitten ajatella, että kohta se jää äitiyslomalle. Naisella kai se on niin, että niin tai näin niin aina väärinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
En ottaisi esimiehenä töihin pientenlasten äitiä.

Aattele jos sun pomo olis aatellu noin niin ei suakaan olis palkattu ( olettaen vaikka et olisit saanu duunin lasten jälkeen )

No tuota... Mun EI TARVITSE miettiä tuollaista :D. Koska hankin työpaikan jo vuosia, vuosia sitten! Sitä paitsi sanoin etten hanki koskaan lapsia. hahahahha

Lisäys: Mun työpaikka ei nyt liity aapeen aiheeseen. Mulla kun on jo työ. Nyt oli kyse työn hakemisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.

En tosin tiedä yhtään isää joka suostuisi jäämään kotiin.. Koska työt häiriintyvät. ( mukanas)

No, meillä on se tilanne, että tosipaikan tullen miehen on vaikea jäädä kotiin. Kyllä se mun olisi jäätävä.
Toisaalta taas, rahan takia en työtä tarvitse vaan ihan oman "mielenterveyden" takia haluaisin pois kotoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kannattaako siitä lapsesta kertoa? Itse en ole kertonut ja muutaman vakituisen työn olen saanut.

mun mielestä toi on kusettamista, vaikka lapsista ei saa kysyäkkään.

kyllä mä olen aika rehellisesti kertonu et mulla on perhettä niin ei tuu työnantajalle yllätyksenä et " ahaaaa sulla onki lapsi( a ).

käy varmaan miettimää et mitä muuta oot jättäny kertomatta.