Eikö pienten lasten äitejä enää oteta töihin ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja back to school ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.

En tosin tiedä yhtään isää joka suostuisi jäämään kotiin.. Koska työt häiriintyvät. ( mukanas)

No, meillä on se tilanne, että tosipaikan tullen miehen on vaikea jäädä kotiin. Kyllä se mun olisi jäätävä.
Toisaalta taas, rahan takia en työtä tarvitse vaan ihan oman "mielenterveyden" takia haluaisin pois kotoa :)

Ymmärrän :) Itsekin kun tästä palailen töihin ( ehkä 2-4v kuluttua) niin varmaan olen jo valmis taas työelämään. Toivon todella että saat töitä!

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
En ottaisi esimiehenä töihin pientenlasten äitiä.

Aattele jos sun pomo olis aatellu noin niin ei suakaan olis palkattu ( olettaen vaikka et olisit saanu duunin lasten jälkeen )

No tuota... Mun EI TARVITSE miettiä tuollaista :D. Koska hankin työpaikan jo vuosia, vuosia sitten! Sitä paitsi sanoin etten hanki koskaan lapsia. hahahahha

Lisäys: Mun työpaikka ei nyt liity aapeen aiheeseen. Mulla kun on jo työ. Nyt oli kyse työn hakemisesta.

Niin mäkin hankin, vuosia vuosia sitten ja ehdin siinä ollakin vuosia ja vuosia. Mutta sitten kun tuotanto yhtäkkiä lopetettiinkin (olin silloin jo raskaana), niin eipäs ollutkaan enää työpaikkaa mihin palata.
Elämä kun harvoin menee ihan omien suunnitelmien mukaan.

Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.

En tosin tiedä yhtään isää joka suostuisi jäämään kotiin.. Koska työt häiriintyvät. ( mukanas)

meillä jäädään vuoron perään kotii sillon ku mä olen töissä(ny lomalla)
mies jää ihan mielellään vaikka harvoin lapset on ollu kipeenä..täst 3sta ei vielä sit tiedäkään.. =)

Mun pomo ainakin mussutti mulle kun välissä olin töissä että miehen tarvii joka toinen kerta jäädä lasta hoitamaan, oon pamissa että en ole vielä tarkistanut onko totta. Mies yrittäjä, joten sanoin pomolle että mun on kuule halvempi olla vaikka palkatta töistä pois kuin se että mies on poissa, tulee turhan tyyristä lystiä. Eipä tuo sitten ole palkkaa jättänyt maksamatta.

En ottaisi esimiehenä töihin pientenlasten äitiä.

Aattele jos sun pomo olis aatellu noin niin ei suakaan olis palkattu ( olettaen vaikka et olisit saanu duunin lasten jälkeen )

No tuota... Mun EI TARVITSE miettiä tuollaista :D. Koska hankin työpaikan jo vuosia, vuosia sitten! Sitä paitsi sanoin etten hanki koskaan lapsia. hahahahha

Lisäys: Mun työpaikka ei nyt liity aapeen aiheeseen. Mulla kun on jo työ. Nyt oli kyse työn hakemisesta.

Niin mäkin hankin, vuosia vuosia sitten ja ehdin siinä ollakin vuosia ja vuosia. Mutta sitten kun tuotanto yhtäkkiä lopetettiinkin (olin silloin jo raskaana), niin eipäs ollutkaan enää työpaikkaa mihin palata.

No sun tapaus on poikkeus. Todella harvalla koko firma katoaa äitiysloma-aikana. Eka kerta kun kuulin näin. Ikävä juttu :(

[/quote]

Mä olen sitten oudolla alalla, mutta täällä isät ovat ihan yhtälailla kotona sairaan lapsen kanssa tai isyyslomilla tai jopa vanhempainvapaalla. Ja ne rientävät neljältä päiväkodin kautta kotiin.

Mutta me ei varmasti tehdä töitä samassa työpaikkassa. Tuon asenteen kanssa voisi olla vaikeuksia. Nimittäin kukaan ei ole korvaamaton ja asioita voi priorisoida meillä.

mun mielestä toi on kusettamista, vaikka lapsista ei saa kysyäkkään.

Miksi se olisi kusettamista? Eikö suurempaa kusettamista ole se, ettei paikkaa saa koska on pienen lapsen äiti, jos sen muuten olisi saanut....?

Eihän sun tarvitse sanoa kenellekään edes oletko naimisissa, eronnut, yh vai mikä. Työnantaja kysyy asiasta jos haluaa (eikä niihin tarvitse edes vastata).

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Mä olen sitten oudolla alalla, mutta täällä isät ovat ihan yhtälailla kotona sairaan lapsen kanssa tai isyyslomilla tai jopa vanhempainvapaalla. Ja ne rientävät neljältä päiväkodin kautta kotiin.

Mutta me ei varmasti tehdä töitä samassa työpaikkassa. Tuon asenteen kanssa voisi olla vaikeuksia. Nimittäin kukaan ei ole korvaamaton ja asioita voi priorisoida meillä.[/quote]

Helpottaisi naisten elämää jos kaikki miehet olisi tuollaisia. Itselläni tosiaan on työpaikka nyt.. Mutta jos haluankin vaihtaa sitä parin vuoden kuluttua ( olen sitäkin miettinyt).. Silloin minulla on pikkulapsia. Tiedän että minut tyrmätään ja syystäkin. Ellen saa vakuutettua että mieheni voi myös jäädä kotiin lasten kanssa.

Ei mulla ainakaan toistaiseksi ole lapsi ollut este työnsaannille. Ja meillä muutenkin on hommat jaettu silleen, että mies vie ja hakee lapsen hoitoon/hoidosta ja ihan yhtä paljon ollaan tarvittaessa poissa jos lapsi on sairas, oikeastaan mies on jopa enemmän kuin minä...

Kyllä mä luulen että syy palkkaamattomuudelle on joku ihan muu kuin se pieni lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:

Miksi se olisi kusettamista? Eikö suurempaa kusettamista ole se, ettei paikkaa saa koska on pienen lapsen äiti, jos sen muuten olisi saanut....?

Eihän sun tarvitse sanoa kenellekään edes oletko naimisissa, eronnut, yh vai mikä. Työnantaja kysyy asiasta jos haluaa (eikä niihin tarvitse edes vastata).

Siksi kusettamista, että varsinkin pienyrittäjällä/keskisuurilla työnantajilla jää sijaiset palkkaamatta ja se, jolla ei pieniä lapsia sairastamassa jää mahdollisesti ilman työtä. Varsinkin isoissa kaupungeissa on ollu viimetalvet ihan mahdotonta vatsatautirumban kanssa ja se on varmaa, että kun lapsi tuo taudin perheeseen, niin koko porukka sairastaa. Siinä ei riitä yhden eikä kahden käden sormet laskemaan äidin ja isän sairaspäiviä vuodessa..

[/quote]

No sun tapaus on poikkeus. Todella harvalla koko firma katoaa äitiysloma-aikana. Eka kerta kun kuulin näin. Ikävä juttu :(

[/quote]

Nooh, mietippä miten monta firmaa on mennyt nurin ja missä kaikissa on saneerattu porukkaa pihalle, niissä kaikissa on varmasti ollut naisia duunissa ketkä odottaa, tai ovat äitiyslomalla tai hoitovapaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Ei mulla ainakaan toistaiseksi ole lapsi ollut este työnsaannille. Ja meillä muutenkin on hommat jaettu silleen, että mies vie ja hakee lapsen hoitoon/hoidosta ja ihan yhtä paljon ollaan tarvittaessa poissa jos lapsi on sairas, oikeastaan mies on jopa enemmän kuin minä...

Kyllä mä luulen että syy palkkaamattomuudelle on joku ihan muu kuin se pieni lapsi.

Voihan se olla, että musta vaan paistaa huono työntekijä, tiiä sitten.
Vaikka mulla on hyvät paperit ja vuosien työkokemus, mutta ehkä he hakivat jotain muuta.

No mulla ei ole vielä edes lapsia, mutta silti ei tunnu töitä löytyvän. Olen vasta valmistunut, joten työkokemusta ei tietenkään vielä hirveästi ole. Suurin osa haluaa monen vuoden työkokemuksen omaavia henkilöitä. Eli töitä ei saa kun ei ole kokemusta ja kokemusta ei voi saada kun ei saa töitä!

juu, vähän aiheen vierestä, mutta ei se ole helppoa työnsaanti välttämättä näin lapsettomanakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:

Voihan se olla, että musta vaan paistaa huono työntekijä, tiiä sitten.
Vaikka mulla on hyvät paperit ja vuosien työkokemus, mutta ehkä he hakivat jotain muuta.

Niin, kun sitä ei koskaan tiedä mitä hakevat! Ja kun ei koskaan tiedä kummoisia mutu hakijat ovat olleet..

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:

Siksi kusettamista, että varsinkin pienyrittäjällä/keskisuurilla työnantajilla jää sijaiset palkkaamatta ja se, jolla ei pieniä lapsia sairastamassa jää mahdollisesti ilman työtä. Varsinkin isoissa kaupungeissa on ollu viimetalvet ihan mahdotonta vatsatautirumban kanssa ja se on varmaa, että kun lapsi tuo taudin perheeseen, niin koko porukka sairastaa. Siinä ei riitä yhden eikä kahden käden sormet laskemaan äidin ja isän sairaspäiviä vuodessa..

Kuten jo aiemmin sanoin :( Meillä töissä pientenlasten äidit on keskimäärin 5pv kuukaudessa pois. Kuukaudessa on n. 21 työpäivää.
Se on liian suuri riski. Vuositasolla se tarkoittaa vajaata 3kuukatta pois töistä..
Yrittäjälle se on liian kova pala ja yleensä se on myös pois muiden palkoista samassa firmassa ( kuten meillä-).

No kaipa mä oon siinä asiassa aika naiivi et uskon rehellisyyteen. Kyllä mä haluan et mun tuleva pomo tietää mitä saa.

sanotaan esimerkkinä että jos mulla olis vaikka jonkin sairaus, epilepsia, sokeritauti tms. et he osaavat varautua/ toimia jos tilanne sattuu.

Siksi haluan myöskin että pomo tietää perheestä et osaa varautua et joutuuki olemaan poissa toisen sairauden takia.

Sairaudestakaan ei tarvi kertoa mutta kyllä minä työnantajana olisin rehellisyydestä kiitollinen

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:

P***a säkä. Kyllä sitä voi ihminen ilman lastakin saada vaikka mitä sairauksia ja joutua olemaan poissa sen tähden. Ja mistä sitä tiedät vaikka lapseton tyyppi heti sopparin jälkeen raskautuisi ja jäisi heti äitiyslomalle? Työn antaja saa kelalta korvaukset kyllä kun joutuu maksamaan palkkaa kotona olevalle vanhemmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Itse ainakin olen töitä saanut vaikka olen äippälomalla. Ja ihan sain valita minne meen. Toisaalta ammattini on sairaanhoitaja, ja nyt on meidän markkinat :wave:

Kyllä se on alakohtaistakin tuo työnsaanti. Itse olen alalla, jossa muutenkin vähän vapaita työpaikkoja ja varmaan hakijoita todella paljon.

No kaipa mä oon siinä asiassa aika naiivi et uskon rehellisyyteen. Kyllä mä haluan et mun tuleva pomo tietää mitä saa.

sanotaan esimerkkinä että jos mulla olis vaikka jonkin sairaus, epilepsia, sokeritauti tms. et he osaavat varautua/ toimia jos tilanne sattuu.

Siksi haluan myöskin että pomo tietää perheestä et osaa varautua et joutuuki olemaan poissa toisen sairauden takia.

Sairaudestakaan ei tarvi kertoa mutta kyllä minä työnantajana olisin rehellisyydestä kiitollinen

Rehellisyys onkin tärkeää, mutta tarviiko sitä ensimmäisenä kailottaa, että on pienen lapsen äiti? Tai, että on sitten sairas (mikä ei kuitenkaan vaikuta työhön).

Jotkut yrittävät hakea töitä sanomalla heti sitä niin, että työnantaja taatusti huomaa, että tuo tyyppi jää sitten heti lapsen kanssa lomille, vaikka lapsella hieman vaan nenä vuotaa (ja olisi lekurien mukaan ihan päiväkotikunnossa). Eli lapsen äiti asennoituu heti, että se että on lapsen äiti on huono juttu.

Itse kyllä kerroin lapsestani heti, koska näin asian niin, etten halua tehdä töitä firmalle, jossa pienten lapsien äitiä karsastetaan. Ja sain paikan.

Rehellisyys onkin tärkeää, mutta tarviiko sitä ensimmäisenä kailottaa, että on pienen lapsen äiti? Tai, että on sitten sairas (mikä ei kuitenkaan vaikuta työhön).

Jotkut yrittävät hakea töitä sanomalla heti sitä niin, että työnantaja taatusti huomaa, että tuo tyyppi jää sitten heti lapsen kanssa lomille, vaikka lapsella hieman vaan nenä vuotaa (ja olisi lekurien mukaan ihan päiväkotikunnossa). Eli lapsen äiti asennoituu heti, että se että on lapsen äiti on huono juttu.

Itse kyllä kerroin lapsestani heti, koska näin asian niin, etten halua tehdä töitä firmalle, jossa pienten lapsien äitiä karsastetaan. Ja sain paikan.

Ei sitä nyt ekana tarttekkaan kailottaa mutta esim. kun pyydettiin kertomaan itsestään, niin kerroin että olen 4v lapsen äiti ja perheeseen kuuluu avomies.
liipalaapalallalaa.... jne... ja jos olis joku sairaus missä esiintyy mahollisia kohtauksia niin kyllä kertoisin siitäkin.

Yhteistyössä