H
hoh hoh
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:En ottaisi esimiehenä töihin pientenlasten äitiä.
no huh huh
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:En ottaisi esimiehenä töihin pientenlasten äitiä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.
En tosin tiedä yhtään isää joka suostuisi jäämään kotiin.. Koska työt häiriintyvät. ( mukanas)
No, meillä on se tilanne, että tosipaikan tullen miehen on vaikea jäädä kotiin. Kyllä se mun olisi jäätävä.
Toisaalta taas, rahan takia en työtä tarvitse vaan ihan oman "mielenterveyden" takia haluaisin pois kotoa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:En ottaisi esimiehenä töihin pientenlasten äitiä.
Aattele jos sun pomo olis aatellu noin niin ei suakaan olis palkattu ( olettaen vaikka et olisit saanu duunin lasten jälkeen )
No tuota... Mun EI TARVITSE miettiä tuollaista. Koska hankin työpaikan jo vuosia, vuosia sitten! Sitä paitsi sanoin etten hanki koskaan lapsia. hahahahha
Lisäys: Mun työpaikka ei nyt liity aapeen aiheeseen. Mulla kun on jo työ. Nyt oli kyse työn hakemisesta.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.
En tosin tiedä yhtään isää joka suostuisi jäämään kotiin.. Koska työt häiriintyvät. ( mukanas)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:En ottaisi esimiehenä töihin pientenlasten äitiä.
Aattele jos sun pomo olis aatellu noin niin ei suakaan olis palkattu ( olettaen vaikka et olisit saanu duunin lasten jälkeen )
No tuota... Mun EI TARVITSE miettiä tuollaista. Koska hankin työpaikan jo vuosia, vuosia sitten! Sitä paitsi sanoin etten hanki koskaan lapsia. hahahahha
Lisäys: Mun työpaikka ei nyt liity aapeen aiheeseen. Mulla kun on jo työ. Nyt oli kyse työn hakemisesta.
Niin mäkin hankin, vuosia vuosia sitten ja ehdin siinä ollakin vuosia ja vuosia. Mutta sitten kun tuotanto yhtäkkiä lopetettiinkin (olin silloin jo raskaana), niin eipäs ollutkaan enää työpaikkaa mihin palata.
Elämä kun harvoin menee ihan omien suunnitelmien mukaan.
[/quote]Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:mun mielestä toi on kusettamista, vaikka lapsista ei saa kysyäkkään.
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Onnea tosiaan työnmetsästyksessä. Sun tarvii sopia miehes kanssa että se jää kotiin jos lapsi sairastuu. Niin voit sanoa työhaastattelussa ettei sinun tarvitse jäädä kun mies jää. Luulen että se auttaa aika lailla jos vain haastattelija vakuuttuu siitä että puhut totta.
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:mun mielestä toi on kusettamista, vaikka lapsista ei saa kysyäkkään.
Miksi se olisi kusettamista? Eikö suurempaa kusettamista ole se, ettei paikkaa saa koska on pienen lapsen äiti, jos sen muuten olisi saanut....?
Eihän sun tarvitse sanoa kenellekään edes oletko naimisissa, eronnut, yh vai mikä. Työnantaja kysyy asiasta jos haluaa (eikä niihin tarvitse edes vastata).
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Lisäys: Mun työpaikka ei nyt liity aapeen aiheeseen. Mulla kun on jo työ. Nyt oli kyse työn hakemisesta.
Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:Ei mulla ainakaan toistaiseksi ole lapsi ollut este työnsaannille. Ja meillä muutenkin on hommat jaettu silleen, että mies vie ja hakee lapsen hoitoon/hoidosta ja ihan yhtä paljon ollaan tarvittaessa poissa jos lapsi on sairas, oikeastaan mies on jopa enemmän kuin minä...
Kyllä mä luulen että syy palkkaamattomuudelle on joku ihan muu kuin se pieni lapsi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:Ei mulla ainakaan toistaiseksi ole lapsi ollut este työnsaannille. Ja meillä muutenkin on hommat jaettu silleen, että mies vie ja hakee lapsen hoitoon/hoidosta ja ihan yhtä paljon ollaan tarvittaessa poissa jos lapsi on sairas, oikeastaan mies on jopa enemmän kuin minä...
Kyllä mä luulen että syy palkkaamattomuudelle on joku ihan muu kuin se pieni lapsi.
Voihan se olla, että musta vaan paistaa huono työntekijä, tiiä sitten.
Vaikka mulla on hyvät paperit ja vuosien työkokemus, mutta ehkä he hakivat jotain muuta.
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Alkuperäinen kirjoittaja heillo:Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:mun mielestä toi on kusettamista, vaikka lapsista ei saa kysyäkkään.
Miksi se olisi kusettamista? Eikö suurempaa kusettamista ole se, ettei paikkaa saa koska on pienen lapsen äiti, jos sen muuten olisi saanut....?
Eihän sun tarvitse sanoa kenellekään edes oletko naimisissa, eronnut, yh vai mikä. Työnantaja kysyy asiasta jos haluaa (eikä niihin tarvitse edes vastata).
Siksi kusettamista, että varsinkin pienyrittäjällä/keskisuurilla työnantajilla jää sijaiset palkkaamatta ja se, jolla ei pieniä lapsia sairastamassa jää mahdollisesti ilman työtä. Varsinkin isoissa kaupungeissa on ollu viimetalvet ihan mahdotonta vatsatautirumban kanssa ja se on varmaa, että kun lapsi tuo taudin perheeseen, niin koko porukka sairastaa. Siinä ei riitä yhden eikä kahden käden sormet laskemaan äidin ja isän sairaspäiviä vuodessa..
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:mun mielestä toi on kusettamista, vaikka lapsista ei saa kysyäkkään.
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Siksi kusettamista, että varsinkin pienyrittäjällä/keskisuurilla työnantajilla jää sijaiset palkkaamatta ja se, jolla ei pieniä lapsia sairastamassa jää mahdollisesti ilman työtä. Varsinkin isoissa kaupungeissa on ollu viimetalvet ihan mahdotonta vatsatautirumban kanssa ja se on varmaa, että kun lapsi tuo taudin perheeseen, niin koko porukka sairastaa. Siinä ei riitä yhden eikä kahden käden sormet laskemaan äidin ja isän sairaspäiviä vuodessa..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei niitä ole pakko haastattelutilanteessa kertoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:Itse ainakin olen töitä saanut vaikka olen äippälomalla. Ja ihan sain valita minne meen. Toisaalta ammattini on sairaanhoitaja, ja nyt on meidän markkinat :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:No kaipa mä oon siinä asiassa aika naiivi et uskon rehellisyyteen. Kyllä mä haluan et mun tuleva pomo tietää mitä saa.
sanotaan esimerkkinä että jos mulla olis vaikka jonkin sairaus, epilepsia, sokeritauti tms. et he osaavat varautua/ toimia jos tilanne sattuu.
Siksi haluan myöskin että pomo tietää perheestä et osaa varautua et joutuuki olemaan poissa toisen sairauden takia.
Sairaudestakaan ei tarvi kertoa mutta kyllä minä työnantajana olisin rehellisyydestä kiitollinen
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:No kaipa mä oon siinä asiassa aika naiivi et uskon rehellisyyteen. Kyllä mä haluan et mun tuleva pomo tietää mitä saa.
sanotaan esimerkkinä että jos mulla olis vaikka jonkin sairaus, epilepsia, sokeritauti tms. et he osaavat varautua/ toimia jos tilanne sattuu.
Siksi haluan myöskin että pomo tietää perheestä et osaa varautua et joutuuki olemaan poissa toisen sairauden takia.
Sairaudestakaan ei tarvi kertoa mutta kyllä minä työnantajana olisin rehellisyydestä kiitollinen
Rehellisyys onkin tärkeää, mutta tarviiko sitä ensimmäisenä kailottaa, että on pienen lapsen äiti? Tai, että on sitten sairas (mikä ei kuitenkaan vaikuta työhön).
Jotkut yrittävät hakea töitä sanomalla heti sitä niin, että työnantaja taatusti huomaa, että tuo tyyppi jää sitten heti lapsen kanssa lomille, vaikka lapsella hieman vaan nenä vuotaa (ja olisi lekurien mukaan ihan päiväkotikunnossa). Eli lapsen äiti asennoituu heti, että se että on lapsen äiti on huono juttu.
Itse kyllä kerroin lapsestani heti, koska näin asian niin, etten halua tehdä töitä firmalle, jossa pienten lapsien äitiä karsastetaan. Ja sain paikan.