Eikös se mene TASAN niin, että se, joka sen ruuan tekee, saa päättää mitä ruokaa tekee???!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24181787]Pystyyhän sillä ruoallakin pelaamaan valtapeliä parisuhteessa kun oikein yrittää. Tekee vaan omaa lempiruokaa välittämästä toisesta.[/QUOTE]

Hah. Ihankuin se toinen ei osaisi tehdä ruokaa ollenkaan?

[QUOTE="vieras";24181787]Pystyyhän sillä ruoallakin pelaamaan valtapeliä parisuhteessa kun oikein yrittää. Tekee vaan omaa lempiruokaa välittämästä toisesta.[/QUOTE]

Toinen voi sitten tehdä omat ruokansa taikka tilata pizzat. Siitäkös se sota sitten lopulta syttyy

Pystyyhän sillä ruoallakin pelaamaan valtapeliä parisuhteessa kieltäytymällä tekemästä sitä kuin mitään muutakaan kotityötä, niin että toisen on pakko laittaa ruoka kuin tehdä muutkin kotityöt kokoaan yksin ettei yhteinen lapsi nyt ihan nälkään kuole tai huku paskaan kotonaan. Kumpihan näistä sitten onkaan pahempaa vallankäyttöä...

Näin meillä:

uusikyltti.jpg

• Tykkää
Reactions: PölyEsteri
[QUOTE="vieras";24181859]Pystyyhän sillä ruoallakin pelaamaan valtapeliä parisuhteessa kieltäytymällä tekemästä sitä kuin mitään muutakaan kotityötä, niin että toisen on pakko laittaa ruoka kuin tehdä muutkin kotityöt kokoaan yksin ettei yhteinen lapsi nyt ihan nälkään kuole tai huku paskaan kotonaan. Kumpihan näistä sitten onkaan pahempaa vallankäyttöä...[/QUOTE]

Sillon kun täytyy tollasia miettiä on parempi kummankin siirtyä omiin keittiöihin kokkailemaan ja siivoamaan omia koteja

[QUOTE="vieras";24181900]Ai sä et oo tiennyt että kaikki äditkään ei osaa ruokaa laittaa, saatika kaikki isät: O[/QUOTE]

Äkkiä sen oppii. Makkaraperunat on helppo aloitus, siitä se sitten lähtee.

Buahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahahahhaahahahahahahahahahahahahahahahahhahaahhhahahahahhahahahahahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahhahahahahhahahahahhahahhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaahhhhhhhh

[QUOTE="jep";24181890]Sillon kun täytyy tollasia miettiä on parempi kummankin siirtyä omiin keittiöihin kokkailemaan ja siivoamaan omia koteja[/QUOTE]

Eli jos ei halua olla ilmainen kotiorja, niin mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin erota, koska eihän miehille saa tehdä mitään muuta kuin paapoa niitä, päähän taputella ja kehua jos mies kerrankin vuodessa vie roskat? Selvä...

[QUOTE="vieras";24181914]Eihän kaikki osaa vettäkään keittää, mulle uskomatonta mutta nähty on[/QUOTE]

Sitten hankkii vedenkeittimen ja tekee nuudelikeittoa, siihen pystyy alle kouluikäinenkin.

[QUOTE="vieras";24181909]Eli jos ei halua olla ilmainen kotiorja, niin mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin erota, koska eihän miehille saa tehdä mitään muuta kuin paapoa niitä, päähän taputella ja kehua jos mies kerrankin vuodessa vie roskat? Selvä...[/QUOTE]

Ap,lle on ehdotettu vaihtoehtoja ja kuulema näitä kokeillut, joten jos mikään ei muutu ja tilanne ahdistaa niin:
1.Tyydy kohtaloosi
2. Kimpsut ja kampsut kasaan niin loppuu se ahdistus

[QUOTE="vieras";24181939]Lapset onkin monessa asiassa paljon nohevimpia kun aikuiset. Ja eivät ole niin uusavuttomia.[/QUOTE]

Kyllä he pystyvät, pääsevät vain helpommalla kun eivät opettele.

meillä 6v osaa laittaa tiskinsä koneeseen ja auttaa usein tyhjentämään tiskarin, toki sais itekin tyhjättyä, mut se olis yhtä jakkaran siirtelyä et ylttäis yläkaappeihin.. :D
osaa laittaa pyykit kuivumaan ja laittaa pesukoneen päälle, auttaa mua ruuanlaitossa ja siivouksessa ja usein oma-aloitteisesti. on päiviä jolloin patisteleenkin joutuu, mutta tekee kuitenkin. mun lapsesta ei tuu isänsä kaltaista rasitetta yhdellekään naiselle. amen.

[QUOTE="vieras";24181953]Vika on sillon vanhemmissa jotka eivät vaadi, ei niissä lapisssa[/QUOTE]

Viittasin kyllä aikuisiin tuossa, mutta sopii se lapsiinkin. Mies tekee kyllä ruokaa jos hän saa valita mitä ja miten tekee ja kokee sen tarpeelliseksi. Joskus vaimo ei vain suostu syömään miehensä 'epäterveellisiä' kokkauksia.

[QUOTE="vieras";24180642]Meillä on semmoinen systeemi, et jokainen saa sanoa et mitä haluaa syödä. Näin viikossa tulee jokaisen lempiruokaa.[/QUOTE]

Mulla om samankaltainen systeemi.

[QUOTE="vieras";24181900]Ai sä et oo tiennyt että kaikki äditkään ei osaa ruokaa laittaa, saatika kaikki isät: O[/QUOTE]

Höpöhöö, jokainen osaa. Jos mun 11 vuotiaskin osaa kasvissosekeiton valmistaa.

[QUOTE="pyhä yksinkertaisuus";24181983]Juu, koska sun 11v osaa niin kaikkihan osaa, huoh[/QUOTE]

no jos ei osaa, niin osallistua varmaan voi äidin / isän / mummon / isosisaruksen kanssa ja pikkuhiljaa opetella?

[QUOTE="pyhä yksinkertaisuus";24181983]Juu, koska sun 11v osaa niin kaikkihan osaa, huoh[/QUOTE]

Kyllä mun mielestä olis aika huolestuttavaa, jos joku aikuinen ihan oikeasti ei kykene siihen, mihin keskiverto 11 vuotias pystyy kyetä. Ei silloinpitäisi voida asua itsekseen, vaan pitäs päästä johonkin hoitokotiin.

Ei kaikki tietenkään. Suurin osa kuitenkin oppii jos vain otetaan mukaan ruuanlaittoon ja opetetaan.

En mä täällä keittele sienikeittoa,kun sitä ei syö muut kuin mies. Mies valmistaa itse sienensä jos hänen niitä mieli tekee. En mäkään odota että mies kokkaa mulle kaalikääryleitä kun ei niitä itse voi sietää. Saan kyllä itse kaalikääryleeni tehtyä jos haluan niitä välttämättä syödä.

Yhteistyössä