Eikös se niin mene, että lapsilleen ei tarvitse jättää mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Tuli tuosta keittiöremppaketjusta mieleeni.... meillä kävi tänään se kylppäreiden kuntotarkastaja ja rauhassa saan olla vielä pari vuotta. Tuli siinä juttua ja tää mies ihmetteli, kun sanoin, että saunaa on käytetty viimeksi noin 5 vuotta sitten. Kerroinkin, että mulla olisi haaveena purkaa koko sauna sitten, kun teen keittiörempan ja laajentaa siis keittiöni sinne saunaan asti. Tää tyyppi nauroi ja sanoi, että ihan hyvä idea, mutta nykyään sauna on aika ehdoton rivitaloasunnoissa ja asunnon arvo laskee, jos niin teen. Samaa olen miettinyt monesti itsekin :(

MUTTA.... jos mä sitten parin vuoden päästä päätän, että en pistäkään tätä myyntiin vaan jään tähän yksin asumaan, niin sitten asun tässä siihen asti, kun mut kärrätään joko vanhainkotiin tai hautausmaalle. Eikö sen jälkeen ole oikeastaan aika yhdentekevää, onko tässä aunnossa saunaa vai ei? Kloonit joutuvat myymään tämän halvemmalla, mutta onko sillä mitään väliä?

No voithan sinä sen tilan ottaa hyötykäyttöön ilman että purat mitään. Laitat lauteet ja kiukaan varastoon ja sinne vaikka "kuraeteinen" tai pakastin tai muuten vaan säilytystilaa.

ilman muuta laajennat keittiön vaikka parvekkeelle asti. Tätä olen aina yrittänyt äidilleni ja isoäidilleni sanoa. Eläkää nyt, eikä sitten kerätä jotain euroja meille jaettavaksi. Meidän mummo on aivan mahdoton. Laskee koko ajan mitä voi ostaa, koska ei halua sitten jäädä riesaksi ja haluaa itse maksaa hautajaisensa jne. On saanut minut monta kertaa ihan raivon partaalle noiden hautajaisjuttujensa kanssa.Minä kun ehdotan mummolle oikein lokoisia vuosia, törsäisi ja elelisi leveästi, matkustelisi ja nauttisi elämästä! Vielä kun jalatkin ja pää toimii!!!!

Mä olen miettinyt, että saunattomana tää kämppä jäis sitten noiden kloonien ristiksi, kun ei menisi kaupaksi. Tosin riittävän halvalla hinnalla varmaan menisikin ja ainahan joku saunafriikki voisi teettää tähän uuden saunan. Mä saisin tonne keittiöön sen haaveileman saarekkeeni =) Ja voisinhan mä tehdä testamentin siten, että jso tätä ei saa vuodessa myytyä, niin sitten koko asunto menee lahjoitksena Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen kissajaostolle. Kissat ei saunaa kaipaa ja voisivat tehdä tästä kodittomien kissojen vastaanottokodin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Mä meinasin kans just sanoa että voihan siihen sitte tehdä uuden saunan jos joku haluaa, ei se oo iso homma eikä varmaan suhteettoman kallistakaan.
Niinpä =) Noh, kattoo nyt sitten, jäänkö tähän vai en.

Isoäitini oli sitä mieltä, että niin kuuluu elellä, ettei jätä omaisuutta eikä velkoja. :D Ja hyvin onnistuikin siinä, matkusteli ja vietti haluamansa laista elämää liki loppuun saakka. Hieno ihminen.

Eli keittiöremonttia tekemään!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ilman muuta laajennat keittiön vaikka parvekkeelle asti. Tätä olen aina yrittänyt äidilleni ja isoäidilleni sanoa. Eläkää nyt, eikä sitten kerätä jotain euroja meille jaettavaksi. Meidän mummo on aivan mahdoton. Laskee koko ajan mitä voi ostaa, koska ei halua sitten jäädä riesaksi ja haluaa itse maksaa hautajaisensa jne. On saanut minut monta kertaa ihan raivon partaalle noiden hautajaisjuttujensa kanssa.Minä kun ehdotan mummolle oikein lokoisia vuosia, törsäisi ja elelisi leveästi, matkustelisi ja nauttisi elämästä! Vielä kun jalatkin ja pää toimii!!!!

Juuri näin, ei muuta kuin remppaamaan!

Äitini omistaa kerrostalo-osakkeen lisäksi autotallin. Tallin myynnistä on ollut puhetta, kun ei omista autoakaan :D . Ei vaan raaskisi myydä kun saan sitten aikanani asunnosta paremman hinnan tallin kanssa |O
Tästä on niin sata kertaa puhuttu, että myy ja törsää itteensä.

Yhteistyössä