Mä en ymmärrä enkä jaksa tuota miestä... ehdotuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihanen

Vieras
Olen kotona lasten kanssa, mies töissä. Mä hoidan kaiken, mies ei mitään. Ongelmaksi on nyt muodostunut ruuanlaitto. Mies valittaa kun koskaan ei ole mitään erikoista ja uutta. No, mä sitten etsin kaiken maailman erilaisia ohjeita ja teen niitä ruokia. Mies jättää ruuan syömättä "Eihän tuollaista pysty syömään, mikset sä tee vaan hyvää perusruokaa?". No, mä sitten teen sitä perusruokaa. Mies jättää ruuan syömättä "Taasko jauhelihapihvejä? Ei niitä nyt tee yhtään mieli, mikset sä koskaan tee mitään erikoista ja uutta?"

Siis VOI VATTU!!! |O Tätä samaa kehää kierretään päivästä toiseen. Joskus, kerran kuussa, mies tekee ruokaa. "Helvetin hyvää vaikka itse sanonkin!" on mieheni kommentti. Mä olen sitten joskus, ihan ystävällisesti, kehunut ruokaa ja ehdottanut jos hän voisi meillä hoitaa ruuanlaiton kun kerran osaa. Niin häntä ei kuulemma kiinnosta ja se on mun homma. Kaiken lisäksi, kun mies tekee ruokaa, se on aina jotain sisäfilepihvejä punaviinikastikkeessa jota noi alle 4veet ei voi oikein syödä joten mä joudun sillonkin kuitenkin tekemään heille jotain ruokaa :kieh:

Mitä vattua mä nyt ton kanssa teen?! En jaksa joka päivä tapella ja pahoittaa mieltäni kun tekemäni ruoka ei kelpaa :|

Teet sitä ruokaa mitä teet, jos herralle ei kelpaa, niin ei tarvi syödä eikä sun pahottaa mieltäs.
Tai sitte sanot sille äijänkuvatukselle, että herran on hyvä ja laatii ruokalistan aina viikolle etukäteen.

Koita saada mies näkemään tilanteen älytömyys. Istukaa vaikka vihon kanssa alas suunnittelemaan viikon ruuat etukäteen. Kuinka monena päivänä tulis 2 ruuat tai 3 h sessio keittiössä? Kuinka paljon lisää ruokalaskua kuussa? Vieköön mies ulos syömään tai laittakoon ite jolei normaali kotiruoka hänelle kelpaa.

Tee kaksi ateriaa, toinen tavallinen ja toinen erikoinen. Kun muutaman kerran olet käyttänyt lautasia hänen nenänsä alla ja kuullut nuo kaksi valitusta, hän itsekin tajuaa, kuinka koomisia ne ovat.

Sano sille miehelles, että syököön vaikka pas*ansa jos ei tehty ruoka kelpaa.
Ja sit kun se ite tekee ruuan, niin käske tekemään myös niille lapsille, jos eivät voi syödä samaa.
Tai sitten tee niinkuin mies.Ala valittaa sen tekemästä ruuasta.

Minä en oo mikään kotipiika, teki mies töitä tai ei. Jos mun mies alkais valittamaan ruoasta, niin siitä punaisesta sekunnista lähtien sais kokata itse omat ruokansa.

Älä nyt tyydy jäämään nyrkin ja hellan väliin!!!!

meillä oli joskus sama tilanne nii se ratkes sillä että en tehny sille mitää ruokaa vähää aikaa,tein vaa itelle ja lapsille,nii huomas että aika tyhjästä narisee ja kuinka ollakkaa se perusruoka oliki oikein hyvää sen jälkeen.

Meillä meinas isäntä joskus seurustelumme alkutaipaleella ruveta valittelemaan kun ei oo
samaa tasoa kuin oli kotona ollut. Sanoin suoraan että tätä on ja jos ei herralle kelpaa niin sitten on herra hyvä ja tekee itse! Meillä on toiminut ja suosittelen suakin yrittämään.

Tekisin ruoan vain itselle ja lapsille, ennen kuin mies tulee töistä.. Sanoisin sitten, että "me ollaan jo syöty, kun ajattelin ettei sulle kelpaa kuitenkaan". Max. pari viikkoa niin mies hoksaa mistä on kyse. Viikonloppuisin menisin lasten kanssa mummolaan tai ulos syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
aah hän siis haluaisi ravintolatason ruokaa myös kotona, no aina se ei onnistu PISTE.

Näinhän se on. Ravintolatason ruokaa pitäisi olla ja vielä hyvin pienellä ruokarahalla. Ei onnistu millään. Joskus näytän miehelle etukäteen mitä olen viikoksi suunnitellut, ja sillon sanoo vaan et ihan sama mitä ruokaa on, kaikki kelpaa. Sitten ei kuitenkaan kelpaa :kieh: Ehkä mun pitäisi vaan antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kun mies sitten mököttää ja valittaa koko illan kun on nälkää ja iso aikuinen mies joutuu vaan leipää syömään :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja 4 äiti:
meillä oli joskus sama tilanne nii se ratkes sillä että en tehny sille mitää ruokaa vähää aikaa,tein vaa itelle ja lapsille,nii huomas että aika tyhjästä narisee ja kuinka ollakkaa se perusruoka oliki oikein hyvää sen jälkeen.

Tätäkin kokeilin joskus, siis että ilmoitin että herra on hyvä ja tekee itse koko perheelle kun kerran osaa/tietää paremmin, ja syötiin koko viikon pelkkää uunimakkaraa ja lohkoperunoita :x Täytyy varmaan tosiaan tehdä niin, että teen niin vähän ettei sille riitä enää kun tulee töistä :/

Yhteistyössä