Eilen sovimme että alamme yrittää toista lasta :) Kysymyksiä useamman lapsen äideille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meillä kolmenkin kanssa on aina tehty kotiruokaa jne.:O Ompa jännä asenne..

Siis juu meillä ei mitään mikroruokaa syödä, mutta en mitenkään pysty atomeista alkaa ruokaa valmistamaan. Jos safkan laittoon menee yli 15min, en voi tehdä sitä jos molemmat lapset on hereillä. Mutta jos puolivalmisteetkin lasketaan kotruoaksi niin kyllä meillä sitten kotiruokaa tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26141759:
Siis juu meillä ei mitään mikroruokaa syödä, mutta en mitenkään pysty atomeista alkaa ruokaa valmistamaan. Jos safkan laittoon menee yli 15min, en voi tehdä sitä jos molemmat lapset on hereillä. Mutta jos puolivalmisteetkin lasketaan kotruoaksi niin kyllä meillä sitten kotiruokaa tehdään.

Molemmat lapset keittiöön ja sieltä ei poistuta, niin eikö sitten onnistu?

Molemmat lapset keittiöön ja sieltä ei poistuta, niin eikö sitten onnistu?

Ei, koska nehän poistuu kumminkin ja ne portaat on keittiössä, samoin rappusen alunen, puuhella, klapikori ja monta muuta... Nyt siis alkaa taas sujua kun esikoinen saa välillä leikitettyä tuota pienempää mutta kyllä meille lihapullat tulee edelleen pussissa. Ite oon kasvissyöjä joten olis kiva jos niitäkin saisi puolivalmisteina.

Sorry, mutta kun syntyy alle 2v ikäerolla erittäin huOnosti nukkuva, paljon itkevä, vaativa, vilkas, kovaääninen lapsi niin se on rankkaa oli asenne mikä tahansa. Mikään kirjan lukeminen ei Onnistu imettäessä todellakaan.

Meillä ikäeroa 2,5 vuotta ja mitä vanhemmaksi kuopus on käynyt (nyt 2-vuotias), sitä raskaammaksi on käynyt, nyt tosin on alkanut helpottaa. Molemmat lapset erittäin vilkkaita ja haastavan tempperamentin omaavia, mutta yhdistelmä kaksi pientä lasta ja työelämä ei ole kovin ruusuilla tanssimista, tosin kotiäidiksikään ei minusta olisi...

Itse koen että jos 99,9% äideistä väittää että niillä on niin vilkkaat lapset ettei yli 2-vuotiasta voi jättää yksin leikkimään sekunniksikaan olohuoneeseen kun itse on keittiössä niin vika on kyllä kasvatuksessa eikä vilkkaudessa. Tällaisia lapsia toki on muttei niin monella kun ketjuista saa kuvan, koska tosielämässä niihin törmää aniharvoin.

Meillä ikäero 2,5 vuotta ja alusta saakka esikoinen on ollut jo niin "vanha" että siitä on paljon enemmän seuraa kuin vaivaa. Mitäköhän minä sen eteen teen laitan ruuan valmiiksi ja eteen lautaselle ja solmin nauhat ja laitan vetoketjut kiinni. Ei enää tarvii syöttää, nukuttaa, pukea. Leikin toki hänen kanssaan mutta sen voi tehdä vauva sylissäkin. Kuopus oli 4kk koliikkivauva mutta ei sekään juuri esikoisen elämään vaikuttanut. ruuat tein itkevä vauva liinassa mitenkäs muuten.

Jos olis kovin kiukutteleva esikoinen niin hermo olis mennyt häneen tuossa koliikkivaiheessa mutta kun meillä ei kiukutella juurikaan jos ruoka-ajoista vaan pitää minuutilleen kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ehkä;26142139:
Itse koen että jos 99,9% äideistä väittää että niillä on niin vilkkaat lapset ettei yli 2-vuotiasta voi jättää yksin leikkimään sekunniksikaan olohuoneeseen kun itse on keittiössä niin vika on kyllä kasvatuksessa eikä vilkkaudessa. Tällaisia lapsia toki on muttei niin monella kun ketjuista saa kuvan, koska tosielämässä niihin törmää aniharvoin.

Meillä ikäero 2,5 vuotta ja alusta saakka esikoinen on ollut jo niin "vanha" että siitä on paljon enemmän seuraa kuin vaivaa. Mitäköhän minä sen eteen teen laitan ruuan valmiiksi ja eteen lautaselle ja solmin nauhat ja laitan vetoketjut kiinni. Ei enää tarvii syöttää, nukuttaa, pukea. Leikin toki hänen kanssaan mutta sen voi tehdä vauva sylissäkin. Kuopus oli 4kk koliikkivauva mutta ei sekään juuri esikoisen elämään vaikuttanut. ruuat tein itkevä vauva liinassa mitenkäs muuten.

Jos olis kovin kiukutteleva esikoinen niin hermo olis mennyt häneen tuossa koliikkivaiheessa mutta kun meillä ei kiukutella juurikaan jos ruoka-ajoista vaan pitää minuutilleen kiinni.

Tosielämässä et niitä useinkaan näe ilman että ovat ehkä hitusen vieraskoreita ellei sulla ole jotakin piilokameraa. Meidän ei kyllä ole edes järin vieraskoreita joten kyläily on aika hankalaa. Tai kahvi juodaan perässä juostessa...

mitä enemmän lapsia, sen helpompaa. Koska lapset ovat toisilleen seuraa ja leikkivät keskenään. Jos olisi yksi ainoa niin kokoajanhan se vaatisi vanhempaa kaveriksi ettei joutuisi oleen yksin.

[QUOTE="neljä";26141370]Ymmärtäkää nyt, yhden kanssa ei ole vaikeaa! Ei vaikka olisi vähän vaativampikin lapsi...verrattuna siis siihen, että olisi useampi lapsi. Kahdenkaan kanssa ei ole vaikeaa, onhan lapsia VAIN kaksi. Kolme lasta on jo ihan työteliästä, neljä meidän perheessä on täyttä työtä. Mutta en voi ymmärtää, miten itsekäs aikuinen on kun miettii, miten pelkää ettei ole enää aikaa parisuhteelle jos tulee toinen lapsi. Kaksi lasta on niin peace of cake![/QUOTE]

Hei sinä rauha kakkua ;)
Itse koin ainakin niin, että ensimmäinen lapsi muutti valtavasti, toinen lapsi muutti kaiken lopullisesti ja seuraavat jo sujahti rennommin kuvioon.
Kaikki ei halua niihin avioerotilastoihin - faktahan on, että pienten lasten vanhemmat eroavat eniten... Joten mielestäni on harvinaisen tervettä miettiä vauvahöyryissä myös sitä, miten parisuhde pelaa kaiken työn keskellä.

Ja ap:lle... ihminen selviää ihmeellisistä asioista ;) Uskon, että voimaa annetaan sen mukaan, kun tarvitaan. Siskollani toinen lapsi olikin hyvin sairas ja monesti on sanonut, että jos etukäteen olisi miettinyt, niin olisi perunut koko homman - näin jälkikäteen katsottuna huomaa viettäneensä täyteläisintä ja onnellisinta - toki raskasta ja työntäyteistäkin - elämää.

Kiitos kaikille vastanneille. Ja siis mun mielestä kotiruokaa on sekin, että ottaa perunasipulisekoituksen pakkasesta ja käyttää sitä laatikossa, samoin kuin makaronin voi ottaa pussista ja tehdä siitä laatikon, puolivalmiste sekin jos alkaa pilkkua piippaamaan :D Valmisruokina (ei kotiruokina) pidän roiskeläppiä ym. mikroruokia, ja lasten purkkiruokia. Ja tosiaan se, että mietin parisuhteen toimivuutta ja yhteistä aikaa, on mielestäni todella olennainen asia kun toista lasta aletaan hankkimaan. Omista tarpeista ja vaatimuksista on pakko pystyä tinkimään jos lapsia alkaa tekemään, ja etenkin jos niitä on tekemässä enemmänkin. Itsellä tosin tarkoitus ainakin näillä näkymin on jättää lapsiluku tuohon kahteen. :)