Ootko hieman nuori ja kokematon, kun painostuksen alla ylipäätään ostat mitään. Älä vaan mene lomaosake-esittelyyn.
Itse olen jokusen kerran käynyt samantapaisen tupperimyyjän pitämissä kotikutsuissa,myyjänensivaikutelma mukava ja omalla kialla tapaa rempseäkin
Joillakin myyjillä etenkin niillä ketkä tekee tuota "työkseen"
on ihan älytöntä se muiden painostaminen
Minä erehdyin ensimmäisillä kerralla kotikutsuille tämän saman myyjän arpalippuun kirjoittamaan aivan sanasta sanaan näin:
saatan EHKÄ olla kiinnostunut JOSKUS itsekin pitämään kutsut,
(siis hän itse kysyi sen ja pyysi kirjoittamaan vastauksen siihen lipukkeeseen)
ja siitä se painostus sitten alkoikin

(ja en kuulemma ollut ainut näistä kutsuvieraista jota jälkikäteen painostettiin
Hän soitti kerran
pahimmillaan kaksikinkertaa viikossa ja painosti koska pidät kutsut,
nyt kannattaa pitää kun on tämä ja tämä emännänlahjana ja pidä nyt.
Jokakerta sanoin että en minä sen emännänlahjan perässä ole ja nyt vaan ei oikeasti sovi.
Joka ikinen kerta ilmoitin että sopiiko jos minä itse otan sinuun yhteyttä kun katson parhaimman ajankohdan milloin minulle sopii kutsut pitää,
vaan painostus oli kova että kun hänelle ei sitten ehkä sovikkaan ja varataan aika vaan nyt ja kun nyt on niin hieno emännänlahjakin.
En todellakaan varannut.
Viimeisinä aikoina kun tuo myyjä vielä soitteli hän painosti sanomalla
Miksi sinä kirjoitit siihen arpalipukkeeseen että olet myös kiinnostunut pitämään kutsut jos et ole ja jos nyt kuitenkin varataan se aika,
arvakaa vaan varasinko,
no en!
Joskusen kerran kävin tupperikutsuilla ja kuinka ollakkaan tämä myyjä oli siellä
(vissiin pulaa meidän alueella tupperimyyjistä)
ja joka kerta hän muisti tulla painostamaan minua kuinka hänellä on nyt tuo kalenteri mukana ja kuinkahän on suosittu myyjä ja jos nyt varataan se minunkin kotikutsu aikani.
Sanoin aina Ei ei kiitos ei nyt ja otan sinuun itse yhteyttä kun MINULLE sopiivaan EI niin EI!
Hän ei yksinkertaisesti tajunnut sanaa EI!
Nyttemmin en enään ole kutsuillakaan käynyt.
harmi sinällään sillä tuotteet on hyviä ja olisin mielelläni kyllä aina jonkun kipon voinut tilatakin

Mutta onneksi täällä on aika hyvät kirppiksetkin ja sielläkin on myynnissä uutta tupperia,
sitä en tiedä onko sitten tämän tyrkyn myyjän tuppereita mutta hälläväliä

eipähän hän itse ainakaan ole pällistelemässä vieressäni ja painostamassa kun kerran tykkään tuotteista että on pakko ne kirotut kutsutkin pitää.
Sellaisen reippaan 6kk toi myyjä minulle viikottain soitteli ja loppuaikoina laitoin myyjän numeron talteen tietäen että en vastaa

Vaan vielä tuli tekstiviestiäkin perään.
Sitten viimeisimmässäviestissä hän tajusi lopettaa mutta sekin oli kauniisti minun syyksi käännetty

Luki muistaakseni jotenkin näin
En ymmärrä miksi ensinlupaat pitää kotikutsut ja sitten et pidä joten poistan sinut nyt minun soittolistaltani.
Ette arvaa kuinka riemunkiljahduksia täällä päästelin

Että ei se aina siitä johdu,
asiakas on kovin nuori ja ei osaa tai uskalla sanoa EI! Vaan jotku myyjät luulevat olevansa vain niitä maailman parhaimpia ja tekevänsä tuloksia kun suunnilleen pakottaa ihmisiä siihen mihin ei halua