Elämä ahdistaa (rahatilanne ja miehen alkoholinkäyttö)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mieheni juo aina vain enemmän, emme keskustele, emme harrasta seksiä. Lapsille hän on hyvä eikä ole mitenkään väkivaltainen, mutta puheillaan ahdistaa minuakin. Mm. surkea rahatilanne on kuulemma suurelta osin minun syytäni. Minä alan olla kurkkua myöten täynnä sitä, että rahaa palaa kaljaan vaikka kuinka, ja sitten mies kaatuilee keskellä yötä tullessaan nukkumaan.

Jos olisi varaa, varmaankin lähtisin lasten kanssa heti täältä pois, mutta ei ole. Opiskelen vielä seuraavat kolme vuotta, kouluun on matkaa autolla puolisen tuntia ja minulla ei olisi yksinäni varaa autoon. Juna kulkee kyllä, mutta hirveä kiire tulisi hakea lapsia hoidosta. Osassa harjoitteluista on vuorotyötä, ei täällä ole ketään joka lapsia hoitaisi iltaisin/öisin. Vuoropäiväkoti on poissuljettu vaihtoehto ilman autoa (eikä esikoinen ole oikeutettu vuoropäivähoitoon enää ensi vuonna). En halua jättää koulua kesken, pakko minunkin on saada ammatti!

En halua erota, mutta millä saan tuon miehen ymmärtämään kuinka kamalaa ainainen kännissä heiluminen on? Olen lapsuudenkodissani kokenut ihan riittävästi alkoholismia isäni piilojuoppouden takia, enkä halua samaa lapsilleni.

Kuinka elämä voi olla joskus näin perseestä?

Vain sinä pystyt nyt järkevänä aikuisena vaikuttamaan siihen,millaiset olosuhteet lapsilles tulee olemaan.Alkoholismi on niin paha sairaus,että se jatkuessaan mädättää kaiken..vie rahat,terveyden,ihmissuhteet,ym.itsearvostuksenkin niin kauan kun sen olemassaoloa tajuaa vielä..
ootko koittanu puhua asiasta?Pyydä miestäsi hakemaan apua ja arvottamaan elämänsä uusiksi tai oikeammin palaamaan siihen mikä on ollut joskus..

Kylläpä oikeen säikähdin, kun huomasin tuon otsikon - itselläni samat huolen aiheet ja juuri googlailin tietoa raskaudenaikaisen stressin vaikutuksista sikiöön. Viikkoja on 32 ja koko raskaus on mennyt stressatessa. Menetin työni, hyvä ystäväni kuoli yllättäen, mieheni petti minua, on kova juomaan, peliriipuvainen ja tuloni on 400e tällä hetkellä joten hyvä kun on varaa edes syödä. Lisäksi seksielämä on täysin olematonta. Kyllä elämä vaan voi olla perseestä, ja koska selkeästi stressin lisäksi hormoonit ovat saaneet mun pään ihan sekaisin, niin ajattelen enää, että voi kun vauva syntyisi, raskausaika olisi ohi eikä mun tarvisi kokea tätä enää ikinä.

Oletko puhunut aiheesta miehesi kanssa ja miten? Ymmärtääkö miehesi lainkaan, että hänellä on ongelma? Suostuisiko hän keskustelemaan lääkärin kanssa?

Kylläpä oikeen säikähdin, kun huomasin tuon otsikon - itselläni samat huolen aiheet ja juuri googlailin tietoa raskaudenaikaisen stressin vaikutuksista sikiöön. Viikkoja on 32 ja koko raskaus on mennyt stressatessa. Menetin työni, hyvä ystäväni kuoli yllättäen, mieheni petti minua, on kova juomaan, peliriipuvainen ja tuloni on 400e tällä hetkellä joten hyvä kun on varaa edes syödä. Lisäksi seksielämä on täysin olematonta. Kyllä elämä vaan voi olla perseestä, ja koska selkeästi stressin lisäksi hormoonit ovat saaneet mun pään ihan sekaisin, niin ajattelen enää, että voi kun vauva syntyisi, raskausaika olisi ohi eikä mun tarvisi kokea tätä enää ikinä.

Oletko puhunut aiheesta miehesi kanssa ja miten? Ymmärtääkö miehesi lainkaan, että hänellä on ongelma? Suostuisiko hän keskustelemaan lääkärin kanssa?
Pirun tyhmiä olette,jotka tuollaisia ukkoja katsotte ja pidätte saman katon alla.

Ei ole mikään ihme että kiittämättömien siipeilijäeukkojen miehet juovat liikaa. Kuka helvetti kestää selvin päin naista joka elää toisten kustannuksella (miehen, yhteiskunnan tai molempien) ja vielä kehtaa ulista ja valittaa?

Ei muuta kuin pienempi asunto hakuun jotta sinne voi muuttaa lasten/syntyvan kanssa asumaan. Kylla suomalainen sosiaalihuolto auttaa kun on vaikea paikka. Ei etenkaan raskaana oessa kannata jaada tuollaiseen tilanteeseen. Se syntymaton lapsi ei ansaitse tuollaista. Kamat kasaan ja muutto muualla!

Ei muuta kuin pienempi asunto hakuun jotta sinne voi muuttaa lasten/syntyvan kanssa asumaan. Kylla suomalainen sosiaalihuolto auttaa kun on vaikea paikka. Ei etenkaan raskaana oessa kannata jaada tuollaiseen tilanteeseen. Se syntymaton lapsi ei ansaitse tuollaista. Kamat kasaan ja muutto muualla!
Sosiaalihuolto ei ole mikään jokamamman mukavuustoimisto. Asuntoa saa vaihtaa kuka tahansa ja milloin tahansa, mutta se tehdään aina omalla eikä yhteiskunnan kustannuksella.

Älkää ihmiset pelotelko ap:tä turhaan Kelalla (sossulla). Sinua ap varmasti autetaan! Käy keskustelemassa. Katso kaupunkisi palvelupisteen palvelut. Esimerkiksi Espoossa palvelupisteessä annetaan ilmaiseksi neuvoja asumis-/ avioeroavalle kerran viikossa. Paikalla on asianajaja.

Yhteistyössä