Elämä potkii päähän!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annu

Jäsen
29.05.2004
139
0
16
On jo kaksi vuotta potkinut. Olen mieheni kanssa umpikujassa enkä tiedä mitä tekisin? Meillä on 4v ja 2v lapset mies on ihana lapsille mutta minulle...
Tää alkoi noin kaks vuotta sitten jatkuvaa haukkumista kuinka näytän lehmältä olen laiska, tyhmä ja vanhempieni pilaama!!
noin kuukausi sitten sain tarpeekseni ja sanoin että haen asunnon ja kaikki on loppu mutta mies puhui kuinka hän haluaa muuttua ja halustaan jatkaa kaikki näytti niin hyvältä pitkästä aikaa, kunnes taas eilen kaikki hyvä oli unohdettu taas sain kuulla kuinka HÄN ei enään ens kesänä ole minun kanssa ja kuinka laiska olen vaikka todellisuudessa käyn vuorotöissä hoidan kodin ja lasten hoitoon viemiset ja tuomiset. Mies kyllä on viikonloppuisin lasten kanssa ulkona, minä viikolla aina kun vain ehdin mutta siltikin miehen mielestä hän saa tehdä minunkin kotityöt kun ei ole minua kuulemma kotona opetettu!!
En ymmärrä hänen "vihaansa" vanhempiani kohtaan, he tulevat hyvin toimeen mutta takanapäin mies syyttää heitä.
Vanhempani ovat suuresti auttaneet meitä mitä aina välillä tarvitaan kun äiti tekee vuorotyötä joka sekin on jo raskasta tän kaiken pask... päälle!!!
Mitä ihmettä tekisin ? mieli tekis lähteä lasten kanssa mutta jotenkin pelottaa kuinka sitä selviää kun on vuorotyö ja yksin??!! :'(

Kuulostaa kyllä aika karmeelta. Vuorotyö ja yh-elämä ei varmasti kauhean helposti onnistu. Mutta toisaalta jos miehesi sinut pistää "pihalle" ens kesään mennessä, niin sillonhan se on joka tapauksessa edessä. Eikä se kyllä ole sinulle ja lapsillekaan hyväksi elää tollain. Kyllä lapsetkin vaistoaa kun kaikki ei ole hyvin. Onko sielä vuoropäiväkotia? Teetkö 2 vai 3 vai 5 vuorotyötä? Jos teet 3-vuorotyötä, niin saistko tehdä tilanteesi takia aamua ja yötä vain? Olet ansainnut paremman miehen tai ainakin nykyiseltä mieheltäsi parempaa kohtelua. Oma veikkaukseni on, että miehelläsi saattaa olla katkeruutta sinua ja vanhempiasi kohtaan. Se voi olla joku aivan mitätön asia, mikä häntä harmittaa. Onko sinun mahdollista saada uutta työpaikkaa paikkakunnallasi? JOs jäisit ensin työttömäksi ja etsisit uutta työpaikkaa, niin että pystyisit lasten hoidon järjestämään. Tai kysy nykyisessä työpaikassa jotain muuta työtä lasten hoidon takia. Pienellä paikkakunnalla työttömäksi jääminen ei ehkä kannata, kun ei ole työpaikkoja siinä määrin kuin isommissa kaupungeissa. Uskon että löydät vastauksen tähän asiaan!

Vaikka ukkosi ei tulisikaan sinun vanhempiesi kanssa toimeen on väärin syyllistää sinua siitä. Sinä et ole vanhempasi.

Meidän orkesterissa vähän samaa vikaa. Naisella on välillä sopeutumista minun vanhempieni rutiineihin ja tapoihin.

Olen yrittänyt vetää selvän rajan, että minä en vastaa vanhempieni tekemisistä ja sanomisista. Ymmärrän kyllä häntä, mutta en tahdo olla mikään välimallin neuvottelija aikuisia ihmisiä kuitenkin koko sakki. Enkä jaksa olla aina oman parisuhteeni terapeutti vanhempiani koskevissa asioissa.

Keskustelimme asiasta ja suht hyvin on näissä raameissa pysytty.

Ps. Se on kyllä väärin, jos sinua mollataan vanhempiesi takia. Ei semmoista tarvitse kuunnella. Äijän omaa rajoittuneisuutta ja tyhmyyttä jos ei asiaa osaa laajemmin käsitellä. Puhukaa avoimesti asiasta..... :wave:

Yhteistyössä