Elamani pisin yo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria Mundi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tee mitä vaan kunhan saat välit kuntoon pojan kanssa. Kaveri muutti teininä suutuspäissään äitinsä luota isälle asumaan. Uhos että lähtee ja äiti vastaan sanonu tyyliin "senkus meet". Vanhemmat oli siis eronneet. Kaveri lähti eikä äidin luo palannut. Ei ole välit äidin kanssa tänäkään päivänä kohillaan.

Että hanki nyt mahollisimman pian se poika sieltä kotiin. Vaikka isäntä väkisin hakisi, tietää sitten ainakin että siitä välitetään vaikka kokisikin hakemisen loukkauksena. Kun on kotona kunnon keskustelua asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmahtavana:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmahtavana:
Eilen han onnistui hankkimaan osa-aikaisen tyopaikan koulun jalkeen ja mina olin oikein iloinen asiasta. Parin viime viikon aikana koulukin on sujunut paremmin ja ajattelin jo etta onhan niista meidan jutteluista ollut jotain hyotya.

Tuo osa-aikatyöhän on varmasti terapiaa pojalle. Onko isä sitä mieltä, että pitäisi sekin aika viettää koulukirjojen parissa?

Ei, miesta rassaa se etta tyopaikka on McDonald'ssa. Minusta mika paikka tahansa on hyva nyt,, en ymmarra miesta etta mika vika siina McDonald'ssa on.

Koitatte nyt pojan kanssa saada isänkin tajuamaan sen työpaikan tärkeyden, oli se sitten vaikka se McDonald's. (Minustakin ihan ok paikka) Kuten jo sanoikin niin työnteko on hyvää terapiaa ja saa poikakin ajatuksiaan hieman toisaalle ja ennen kaikkea tuntea itsensä tärkeäksi/hyödylliseksi muuallakin kuin kotona.

Etkös muuten kirjoittanut, että poika hankki itse sen työpaikan omasta toivomuksestaan. Lähes täysi-ikäisen lapsen toiveitakin olisi syytä kunnioittaa, muuten povaan lisää vaikeuksia. Tiedän tuon opiskelun tärkeyden erityisesti isälle (suomalaisilla on usein eri ote/mielipide asiaan), sillä täällä maassa, jossa itse asustelen, on ihan sama juttu.

Anteeksi kun vielä utelen, mutta eikös poika ollut todella lahjakas urheilijakin ja stipendi yliopistoon oli tulossa? Toivon koko sydämestäni, että asiat ratkeisivat ilman suurempia konflikteja. Tsemppiä sulle!

PS. Voiko sulle laittaa y-viestiä joskus? Tavallaan "tunnetaan";o)

Kylla vaan voi laittaa y-viestia. Kiva jutella jos jo kerran 'tunnetaan'!
=)

Vihdoin kuulin pojalta etta on kunnossa. Ei aoi tulla kotiin, eika suostunut kertomaan missa on. Pyysi vaan anteeksi tuottamaansa huolta ja surua mulle, mutta sanoi ettei voi nyt isansa kanssa olla ollenkaan. Ja pisti puhelun poikki,,,,,, :'( :'( :'(

Vihdoin kuulin pojalta etta on kunnossa. Ei aoi tulla kotiin, eika suostunut kertomaan missa on. Pyysi vaan anteeksi tuottamaansa huolta ja surua mulle, mutta sanoi ettei voi nyt isansa kanssa olla ollenkaan. Ja pisti puhelun poikki,,,,,, :'( :'( :'(

No sentään tuon verran. Koitahan jaksella. Onko miehen kanssa jutut yhtään edistyneet vai vieläkö riitatilanne?

Mä pistäisin isän ulkoruokintaan ja hommaisin pojan kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

No sentään tuon verran. Koitahan jaksella. Onko miehen kanssa jutut yhtään edistyneet vai vieläkö riitatilanne?

Riita edelleen, mies on toissa, mina kotona. Yhden kerran tiedusteli jotta olenko pojalta kuullut. Silloin en viela ollut,,,,, Katotaan sitten illalla kun tulee kotiin.

Riita edelleen, mies on toissa, mina kotona. Yhden kerran tiedusteli jotta olenko pojalta kuullut. Silloin en viela ollut,,,,, Katotaan sitten illalla kun tulee kotiin.

Toivottavasti asiat siitä nytkähtävät parempaan suuntaan pian.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

ok, halauksia kovasti sinulle.
Kuuliko poikasi sinun ja miehesi välisen riidan?
tulee heti mieleen, kun pojallasi on jo nyt paljon mietittävää niin kyllä tämä jokelan tapauskin voi vaikuttaa. Kun tulee isäksi, erilailla asioita miettii ja tulee käsitys että on vastuuntuntoinen poika.
Ota nyt vaan rauhallisesti/rauhalllisemmin ja ole ylpeä hienosta pojastasi!
anna hänelle nyt tila minkä tarvitsee, minusta oli hieno luottamuksen osoitus että soitti sinulle.

Ei kuullut poika meidan riitelya eika muutkaat lapset. Ja tiedan etta samalla aaltopituudella pitais olla, ja suurimmassa osassa asoita ollaankin, mutta tama on nyt kertakaikkinen patti-tilanne. Mina en saa mitaan jarkea ulos suustani, sekoilen vaan, ajatukset lipsuu,,, koitetaan uudestaan sitten illalla, niin ettei muut lapset kuule myoskaan.

Anna pojalle aikaa. En tiedä, miten omat vanhempani asian aikoinaan selvittivät, kun faijja heitti mut pihalle ollessani 18 v. Tai ei varsinaisesti "heittänyt" vaan antoi 2 vaihtoehtoa: avaimet pöydälle tai jätän silloisen poikaystäväni. Noh, jätin avaimet pöydälle eikä siihen maailman aikaan ollut edes kännyköitä, joilla yrittäisi tavoittaa. Faija oli ollut seuraavana koulupäivänä koulun pihalla, mutta enpä mä sinne enää ilmestynyt.

Asiat lutviutuivat, riidat sovittiin, mutta takaisin kotiin en palannut enää asumaan.

Minusta tässä nyt tärkeintä olisi saada sun ja miehesi välit kuntoon, sillä poika on kuitenkin jo sen verran iso, että hänen pitää voida itse jo tehdä elämäänsä koskevat päätökset - olivat ne sitten teidän mieleen tai eivät. Voitte toki kertoa oman mielipiteenne hänelle, jonka varmasti olette (ainakin miehesi) jo tehneetkin.

Mutta - miehesi kanssa sun täytyy vielä elää ja olla toivottavasti pitkäänkin, joten toivon kovasti, että pieni väli riidassa auttaa teitä molempia jalostamaan ajatuksianne ja kun seuraavan kerran pääsette keskusteluyhteyteen, niin asiat voivat olla jo helpompia ja ymmärrätte toisianne paremmin.

Kun oikein muistelen, kaikki tietämäni miehet (ja monetnaisetkin) ovat jossain elämän vaiheessa riidelleet rajusti isänsä kanssa. Sitä on läheisten kamala seurata, mutta ajattelen että siinä on jotain samaa kuin eläimilläkin. Lauman uros alkaa syrjiä nuorta urosta ja tämä lähtee pois tai nujertaa vanhuksen. Onneksi ihmiset sentään useimmiten sopivat välinsä.

Poika näyttää nyt että häntä ei voi kohdella miten vaan.

Ihan rauhassa odottelette ja toivotatte tervetulleeksi kotiin milloin vaan.

Fiksu, älykäs, asioista monipuolisesti kiinnostunut, lukeva yms. Gloria M: nyt pitää luottaa siihen, mitä olet(te) vuosien mittaan poikaan ammentaneet. Sen kaiken varassa hän nyt hakee tietänsä aika vaikean kautta.

Kulkee se tie vielä kotiinkin.

Voi itku - teidan kommenttinne saavat mut itkemaan yha vaan vuolaammin. Kiitos teille ajatuksista, neuvoista, kauniista sanoista, kaikesta - kai se on vaan odotettava ja toivottava etta parhain pain tama tasta kaantyy. :'(

kai se on vaan odotettava ja toivottava etta parhain pain tama tasta kaantyy. :'(

Ihan varmasti kääntyy parhain päin. Rauhallisesti vaan odotatte ja jatkatte arkea. Esikoisen kanssa kaikki tuntuu karmeimmalta, myöhemmin totut jo rajuihinkin elämänvaiheisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Ihan varmasti kääntyy parhain päin. Rauhallisesti vaan odotatte ja jatkatte arkea. Esikoisen kanssa kaikki tuntuu karmeimmalta, myöhemmin totut jo rajuihinkin elämänvaiheisiin.
Peesin Leijaa. Ja laita tekstari pojalle ja kerro, että olet todella pahoillasi tilanteesta ja toivot, että asiat ratkeaisivat mahdollisimman pian. Pistä perään vielä, että sulla on kamala ikävä ja olet huolissasi.

Minusta tuntuu että pojalla nyt suuria asioita edessä ja tarvitsisi TODELLA teidän tukea eikä haukkimista.Jos hän on isäksikin tulossa niin luulen hänen miettivän työtä koulun sijaan?Jos hän täyttää tammikuussa 18v. niin hän kyllä voi tehdä omat itsenäiset päätökset sen suhteen,pitääväli vuoden esim.Isäksi tulo on suuri asia ja hän varmasti tarvitsisi myös sinun miehesi tukea.Onko tämä se syy miksi heillä oli napit vastakkain??

lapsi,jos poika on lapsen alulle laittanut niin kyllä sitä pitäisi vaatia jotain muuta kuin lapsen käytöstä. ja mitenkä niin rapakon takana vajaa 18v asuu vaan omissa asunnoissa?

minä olin 17v kun lähdin lopullisesti kotoolta(160km päähän!),asuin viikonloppuisin,pikku siskoni kanssa joka oli 15v,hän oli siis viikot itsekseen,tosin vanhemmat lähellä. ja nykyään hän on edelleen vastruuntunhtoinen aikuinen asuu puolisonsa kanssa yhdessä,ikinä ei mitään ryyppy juhlia ollut. pikku veljeni joka täyttää myös tammikuussa 18v on asunut pari kk itsekseen myös! ilman mitään ryyppyjuhlia(kukaan meid'än perheestä ei juo)

että kyllä tätä tapahtuu ihan suomen maassa :D

niin en jaksanut koko ketjua lukee,mutta sen sanon että jos minun poikani joskus lapsen alulle laittaa niin parasta olisi huolehtia sitten myös lapsestaan!

vaikka toki ymmärrän että lapsen saaminen mullistaa elämän,mutta täytyyhän se vastuu ottaa

Yhteistyössä