Jos mulle 19/20 akateemista sanoo, että se on uhka, niin mä uskon niitä ennemmin kuin tätä palstaa tai sitä yhtä.
Merenpinnan nousu on kai ihan yksittäinen asia monen asian joukossa.
Fiksuin ihminen (näissä asioissa), jonka tunnen, sanoi mulle kauan sitten, että ilmastonmuutoksessa kuitenkin pahinta on se arvaamattomuus. Eli ei kaikkea voida laskea, voidaan vaan tehdä erilaisia skenaarioita. Mutta voi käydä niin, että kun ne muutokset iskee oikein kunnolla, niin sitten on jo myöhäistä. Moni asia muuttuu sillä tavalla, että kun mennään tietyn pisteen yli, niin asiat alkavat tapahtumaan hyökyaallon omaisesti.
Mä luulen, että 2100-vuonna ilmastonmuutosdenialisteja pidetään töysinä idiootteina. Mutta tuota päivää en itse ole näkemässä. Mutta luulen, että jo aikaisemmin kaikenlainen denialismi ja vähättely tulee todistumaan vääräksi.