Elokuiset 2008 osa 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rizzu

Vieras
Moro, aloitin uuden ketjun kun edellisessä oli jo 200 viestiä. Tässä meidän LA-listamme:

mammaksi LA 1.8.2008 P-HKS tai K-HKS Poika 11/99
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto/NKL
mutsi 08 LA
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Miisa* LA 8.8.2008?? TAYS, Poika 10/06
Katrinna LA 20.8.2008
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06

Terkuin
Rizzu 10+4

Tässä siis meille uusi pino.

Yhdyn mammaksin kanssa samaan virkkeeseen, että ei pahoinvoinnin loppumisesta tarvi olla huolissaan. Se menee toivottavasti kaikilla ohi! Esikoisesta mulla se loppui rv 13 ja yllättäen palasi loppuraskaudessa joksikin aikaa. Alkoi ilmeisesti masu painaa vatsalaukkua. Oliskohan silloin ollu jotain rv 34...

Mulla on flunssainen olo, sekä minä että poika ollaan itse asiassa oltu pikku räkätaudissa jo useampi viikko. Viime yönä mä sitten kävin vessassa köhimässä oikein kunnolla, vaan ei räkä irtoa tuolta kurkun perältä millään. Kuumaa mummonmehua hunajalla terästettynä olen tässä yrittänyt päivän aikana litkiä...

Joku kyseli, et haluaako tietää sukupuolen. Minä haluaisin, mutta jos se ei kunnan tarjoamissa ultrissa selviä (sitähän ei siellä välttämättä kerrota), emme sitä lähde yksityiselle kaivelemaan. Mehän kävimme jo alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja sen verran kallista lystiä se on, että säästetään rahat esim. tulokkaan tavaroille.

Nyt pyykikoneen tyhjennykseen!

Terkuin
Rizzu & Sykerö 10+4

No, täällä ilmoittautuu yksi, jolla aamupahoinvointi palasi eilen, ja nyt sitä taas oksennetaan :D. Toisaalta helpottunut olo, vauvalla onkin kaikki kunnossa! (hullu minä)
Tänään on ollut hyvin energinen olo, olen saanut paljon tehtyä, pyykättyä urakalla, siivottua muutenkin, äsken innostuin ekaa kertaa joulun jälkeen leipomaankin. No, iltapäivällä tuli kyllä otettua puolen tunnin nokoset, mutta se on VÄHÄN verrattuna nyt totuttuun...
Mullakin pahoinvointi palasi edellisessä raskaudessa jossain viikkojen 35 aikana. Ei kuitenkaan kestänyt synnytykseen asti.
Nyt on pakko mennä ottaa vielä yksi pala mansikkapiirakkaa... ainoo "ruoka" mitä on tänään tehnyt mieli ja mikä pysyy alhaalla! Terveellistä on :)

Meillä halutaan varmasti tietää vauvan sukupuoli, minä ainakin :) Toivottavasti sen saisi selville ja vieläpä pitäisi tieto paikkansa.

Nimen kertomisesta ennen ristiäisiä olen mammaksin kanssa samaan mieltä. Jos vain suinkin on nimi jo päätetty ennen vauvan syntymää, niin olkoon lapsi oman nimisensä alusta asti. Kai tuohon liittyy joku taikausko tai perinne tuohon nimen pihtaamiseen?? Pitäisikin varmaan googlettaa aiheesta, mistä moinen on peräisin... Tai kertokaa toki ajatuksianne :)

Onhan se aika kummaa, että ensin opetetaan suku ja ystävät kutsumaan lasta x nimellä syntymästä ristiäisiin (toki voidaan kutsua jo ennen syntymääkin, mutta konkreettisempaahan se on muille syntymän jälkeen) ja sitten kun lapsen oikea nimi ilmoitetaan, niin eihän se ollenkaan näytä sen nimiseltä :D Toki jokainen siis tekee tavallaan, tarkoitukseni ei ole provosoida ketään tietenkään.

Täällä on mennyt päivä ihan ok. Aamuoksuilta en välttynyt, mutta onneksi olo helpotti melko pian päivällä. Illan olen napostellut suolakeksejä ja mehujäätä, vuoron perään :)

Meilläkin on flunssa.. Olin poissa koulustakin sen takia, oli niin vetämätön olo.

Garnet: Onnittelut pahoinvoinnin paluusta =) Niin karulta, kun se kuulostaakin.. Ajattele, että oksennat hyvän asian puolesta!

Mulla on hyvin heikkoa kuvotusta, jos sitä enää kuvotukseksi voi sanoa.. Toivotaan nyt että kaikki on kunnossa!

Miisa rv 9+4 kai

tässä ilottautuis uus keskustelija :) Raskausviikkoja täällä todennäköisesti 6+3.. Eli laskettu aika taitaa olla sama ku vanhimman lapseni syntymäpäivä, eli 31.8 :) Mulla siis 4:s raskaus meneillään (tyttö/02,poika/03 ja poika/06 =) Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Iloista odotusta kaikille <3

Heippa!
Ilmottautuisin myös mukaan! Olen taustalta seuraillut keskustelujanne jonkin aikaa, en vaan ole vielä ite rohjennut osallistua =) Eli ekaa odotellaan rv 9+4, joten la olisi 9.8.08, nämä siis omien laskujen mukaan.
Eka neuvola vasta parin viikon kuluttua. Neuvolan sain vasta parin viikon päähän, tuntuu vaan niiiin pitkältä ajalta ootella tietoa pikkusen voinnista. Oireita mulla kun ei oikeestaan oo muita ollu kun rintojen arkuus ja viime aikoina ilmaantunut alavatsan kivut. Tai ei ne oikeestaan kipuja oo vaan sellasia viiltelyjä silloin tällöin, liittyvät ilmeisesti kohdun kasvuun (?). Alkuraskauden ultrassa kävin yksityisellä ennen joulua, ja silloin kaikki ainakin oli vielä hyvin.
Kivat keskiviikon jatkot kaikille!!

Me ei taas todellakaan haluta tietää sukupuolta etukäteen...eihän siinä olis sitten mitään ihanaa jännitettävää.
Edelleenkin odottelen kutsua np-ultraan mitä ei vaan tule. HÖH! No nyt taas toivon ettei se tuliskaan ensi viikoksi sillä mies työmatkalla ma-pe eikä näin ollen pääsisi mukaan.

Terkuin
Elokuu ja Hipsu rv 10+5

mutsi 08 LA
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Aamu La 9.8.2008
Katrinna LA 20.8.2008
miamaria LA 25.8.2008
Äiti83 LA 31.8.2008, tyttö 02, poika 03, poika 03

Tervetuloa uudet odottajat, oonkin ihmetellyt, miten meitä on näin vähän!

Jee, sain tänää varattua ekan neuvola-ajan! Ensi viikon keskiviikolle jo sain ajan. Sit ehkä selviää vähän enemmän, miten homma täällä toimii, miten usein käyn siellä näyttää naamaani, miten ultrataan jne.

Esikoista odottaessa käytiin rakenneultrassa (20+0), missä saatiin tietää sukupuoli. Poika levitteli jalkojaan niin iloisesti siellä... sit viel viikolla 35 kävin polilla keskellä yötä kun olin niin paniikissa et vauva on kuollut, kun en tuntenut liikkeitä muutamaan tuntiin. Sillon ultrattiin ja lääkäri sanoi, et sukupuolesta ei oo epäilystäkään, rakenneultrassa ei vielä lääkäri halunnut kommentoida asiaa (mut ite nähtiin). Kakkosen kohdalla en oo vielä miettinyt, haluunko tietää. Se on kuitenkin ihan sama, kumpi sieltä tulee! Toisaalta ois kiva kokea se hetki synnytyssalissa kun kätilö sanoo, et tyttö/poika tuli, kun viimeeks tiedettiin jo etukäteen?

Lista vielä, päivitettynä

mutsi 08 LA
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Aamu La 9.8.2008
Katrinna LA 20.8.2008
miamaria LA 25.8.2008
Äiti83 LA 31.8.2008, VKS, tyttö 02, poika 03, poika 06

Tervetuloa uudet!!

Tuosta nimijutusta. Minulle kävi ekan kummilapsen kanssa niin, että vanhemmat salasivat nimeä, kertoivat kuitenkin nimikirjaimet, kun kastelahjaan halusin ne kaivertaa, jotta heidän ei tarvitsisi sitä maksaa ja matkaa oli niin etten voinut ristiäisten jälkeen viedä lahjaa kaiverrukseen. Niinhän siinä kävi, että tytön etunimi, toisen nimen kirjoitusmuoto ja jopa sukunimi vaihtui siitä mitä minulle kerrottiin. Uskokaa tai älkää miten paljon silloin otti pattiin!! Olin kirjonut potkuhousut ja kaiverruttanut lahjan ja tiesivät kokoajan miksi kysyin. Myöhemmin on selvinnyt, että tiesivät uuden nimen aiemmin eli olisivat ehtineet sen minulle oikaisemaan, tai olisivat sanoneet suoraan etteivät kerro. Toisen kummilapseni äidille sanoin, että jos kertoo niin kertoo oikean nimen. Se sopimus piti ja kastejuhlissa kannoin nimen annon jälkeen ison ristipistotaulun muiden nähtäväksi missä nimi oli. Kastetaulua kun on tyhmää viedä ilman nimeä mielestäni.
Mieheni sisko ei kertonut nimeä ja me kutsuimme hänen pientä ihanalla nimellä, joka oli hyvinkin samankaltainen kuin toisen tyttären nimi. Nyt tyttö on viisi kuukautta ja kukaan ei oikein osaa kutsua oikealla nimellä, varsinkin kun tyttö ei ole vähääkään ko nimen oloinen. Ja entisellä lempinimellä tyttöä ei missään nimessä saa kutsua, vain virallisella nimellä, heti jos puhuu tytöstä lempinimellä niin asia korjataan jopa paheksuvaankin sävyyn.

Joten näiden jälkeen meitin tyttö tai poika on kyllä heti oma itsensä, nimeään myöten, kun vaan saisi heti oikean sukunimenkin käyttöön... minä kun vähän haluaisin oman sukunimeni lapselle, ja mieheni tietenkin omansa.

Minä olen miettinyt että haluaisin tietää etukäteen onko tyttö vai poika tulossa. Mutta jos sitä ei rakenneultrassa näe niin en lähde erikseen asiaa varmistelemaan. Sama se on kumpi on mutta toisaalta ois ihan kiva tietää hankintoja tehdessä...

Tilasin tänään ajan alkuraskauden ultraan kun en vaan jaksa odottaa siihen np-ultraan asti. Epätietoisuudessa eläminen ei oo kivaa. Nyt harmittaa kun en oo jo aikasemmin käyny. Ens viikon tiistaille sain ajan...pitkä aika siihenkin :)

Oletteko te jo kertoneet työpaikoillanne raskaudesta? Mulla on sellanen tilanne että työtehtävistä johtuen täytyi kertoa heti. Nyt en voi tehdä töissä juurikaan mitään ja ahistaa pirusti olla siellä!! Päivät tuntuvat todella pitkiltä aikaa tappaen. Joitakin töitä voin tehdä mutta niitäkin on tällä hetkellä todella vähän. Voi kun äitiysloma alkais pian :)

Susa rv10 (?)

Täällä taas...
tuosta nimiasiasta, meillä sai esikoinen nimensä heti synnyttyään, sairaalasta jo lähti tekstiviestit, missä oli koko nimi, strategiset mitat, syntymäaika sekä äidin ja pojan vointi. Odotusaika jaksettiin nimeä pantata... nytkin on jo nimet valmiina sekä tytölle että pojalle. Hih, mies, joka vielä 5 vuotta sitten vannoi, ettei ikinä halua lapsia, sanoi, että on niin hienot nimet, et täytyy vielä koettaa saada se 3. lapsi sitten joskus, että saadaan kaikki nimet käyttöön :). Ite haluisin 3 tai 4 lasta...

Töissä meinaan kertoa kunhan hoitovapaa loppuu ja palkka alkaa taas juosta, eli maaliskuun lopulla.

Niina^ LA 1.8.2008 OYS
mutsi 08 LA
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Aamu La 9.8.2008
Katrinna LA 20.8.2008
miamaria LA 25.8.2008
Äiti83 LA 31.8.2008, VKS, tyttö 02, poika 03, poika 06

mun nimeä ei vielä listassa ollu :D

Terveisiä neuvolasta. Dobblerilla kuunneltiin sydänääniä ja löytyivät julmetun vahvoina heti. Neuvolatäti ehti jo sanoa, että aikaisintaan 11 viikon täyttyessä kuuluu ja joskus jopa vasta viikolla 16. Ja kun kohtuni pitäsisi olla takakenossa niin varoitteli ettei kuulu. Täti säikähti sitten oikein hyvin, kun heti eka kohta ja valtava jytinä, oli vielä varmuudeksi säätänyt ääntä kovemmalle niin korviin meinasi sattua. EeVili oli siirtynyt viime viikosta hieman enempi vasemmalle puolelle (ultrassa oli ihan oikealla) ja luultavasti kohtu on kääntynyt pystympään, repiminen on ainakin ollut sen suuntaista. Painoni oli kilon miinuksella lähtöpainosta, joten se kuulema vaikutti että sydänäänet kuuluivat niin hyvin (olen nyt siis "virallisesti" painoindeksin mukaan alipainoinen).

Nyt on sitten kamala nälkä, kun kävin neuvolareissulla virastotkin läpi kuntoutukseni vuoksi. Muistakaahan muuten kysyä verotoimistolta uutta verokorttia äitiyspäivärahaa varten. Minun palkkaveroprosenttini oli ollut tänä vuonna 11 (liiketoiminnan tappio vähennyksiä mukana), mutta sosiaalietuisuuksia varten veroprosenttini onkin 22!! Kelahan ottaa automaattisesti 20 etuuksista, joten mätkyjä olisi tullut ensi vuonna.

Kiva kuulla että kaikki oli kunnossa Mammaksi ja kuulit ihanat, odotetut äänet! Mulla eka neuvolalääkäri ensi viikon torstaina joten toivottavasti mäkin kuulen ne
.
Pojalla alkaa päiväkotiharjoittelu maanantaina joka vähän tässä jännittää mutta uskon että hyvin menee. Itse meinaan siis mennä töihin täksi väliajaksi vaikken kauaa siellä ehdi olemaankaan.

Mammaksi: VAutsi, sydänäänet kuuluivat, hieno homma!! Taas voi huokaista helpotuksesta =)

Täällä alkaa kuvotus helpottaa, mutta nälkä on usein ja paljon pitää syödä. Edelleen tekee mieli lähinnä suolaista (tavallista ruokaa, ei roskaruokaa) ja hedelmiä, Karkin mussuttaminen ja suklaa ei innosta yhtään, hyvä niin =)

Viime raskaudessa teki paljon mieli makeaa ja poika tuli, eikös sitä makeaa himoita yleensä tytöistä =) Ooteko muuten tehneet testejä tuolla huuhaasivuilla?

Tässä linkki: http://www.geocities.com/huuhaat/

Kertokaahan, kumpaa teille povataa, jos käytte tekemässä!

Kaikkia kohtia ei vielä oikein voi tehdä (kuten sydänääniä ei ole kaikilla kuunneltu), mutta kivaa tuollainen hömppä on..

Meille tulee kiinalaisen taulukon mukaan poika ja vanhan kansan uskomusten mukaan tyttö! Viimeksi tuo taulukko piti paikkaansa ja poika tuli, se on pitänyt paikkansa myös monien ystävien kohdalla, kun ollaan laskeskeltu, hauskaa sattumaa =)

Mites te toista odottavat, ajattelitteko ottaa äitiyspakkauksen? Mun mielestä tämän vuotinen pakkaus on aivan ihana verrattuna 06 pakkaukseen ja tekisi mieli ottaa, kun meillä jäi kaikki vaatteet käyttämättä viimeksi. Haalarikin on nyt tosi kiva ja se ainakin olisi tarpeen. Olisi juuri hyvän kokoinen syysvauvalla alkutalvesta!

T. Miisa rv10+0

Moi, mulle tuli vihdoin ultrakutsu Kättärille. Se olis tasan 2 viikon päästä eli 25.1. Voi kun jaksais sit sinne asti odottaa! Eli mul olis sit samalla viikolla sekä nlalääkäri että ultra. Yhtä sairaalassa/terveyskeskuksessa ramppaamista tämä elämä... Rakenneultra on sit 11.3.

Miisa: Me ei ajateltu ottaa äippäpakkausta, saapi pikkukakkonen mennä samoissa kuteissa kuin esikoinen. Jos tulokas on poika, meillä TOSI paljon vaatteita tallessa. Olen ostanut ystäviltä käytettyinä. Ja muuten: äitiyspakkaus ehtii varmaankin kyllä vaihtua ennen kuin meille niitä lähetetään... Tai se on ehkä siinä ja siinä, eikös se aina toukokuussa vaihdu?

Pahoinvointi on mullakin alkanut hellittää. Tilalle on tullu selkäkivut. Ehkä ne ei nyt johdu vielä raskaudesta, mut lääkitsemiseen ne vaikuttaa kyllä. Panadol on sitten p***eestä, ei mitään tehoa vaikka ottaa ne sallitut 6 päivässä. Gyne mulle kirjoitti Panacodia (jossa on siis punainen kolmio, saa kuitenkin kuulemma käyttää raskauden aikana), viime yöksi otin yhden sellaisen ja kylläpä nukutti hyvin!

Ihanaa, viikonloppu tiedossa! Lisää jutskaa sit taas viikolla

T. Rizzu ja Sykerö rv 11+0

Molemmat kalenterit tuossa Miisan lenkissä näyttivät poikaa odottaessa, et tyttö olis tulossa, vaan poika tuli... Nyt kiinalaisen mukaan tulis tyttö, vanhan kansan uskomukset meni aika 50-50, mitä nyt vielä tässä vaiheessa pystyy sanomaan. Itellä on jotenkin niin erilainen olo, mitä viime kerralla, et joko tää raskaus ei etene loppuun asti, tai sitten tulee tyttö... siis en mitenkään pelkää keskenmenoa tai muuta, mutta jotenkin vain sellainen epäuskoinen olo, että "oonko oikeesti raskaana, tuleeko meille ihan oikeesti pikkukakkonen?" siis kaikista oireista ja hössötyksistäni huolimatta... No, eikös sitä sanota, et raskaana ollessa aivotoiminta ei toiminut ihan täysillä/odottavat äidit on vähän tyhmempiä... ;)

Äitiyspakkausta en meinaa ottaa. Meillä on vaatteita niin paljon ja varmasti saadaan vielä lisää. Onneks sisko saa samaan aikaan vauvan, ni sukulaisilla (lue, äidilläni :) ) on kaks vauvaa, minkä perään hössöttää :D. 50cm vaatteita meinaan ostaa lisää, niitä meillä oli viimeeksi liian vähän (vaikka poika oli ihan hyvän kokoinen syntyessään, 3940g ja 50,5cm).

Garnet 7+6

Mullekin tuli vihdoin kutsu np ja rakenneultriin. Np on 23.1 ja rakenne tais olla 3.3.
Ei meinata ottaa pakkausta kun vaatteita on tarpeeksi.
Kiinalainen testi näytti viimeksi että tyttö tulis mutta tuli poika joten ei meillä ainakaan pidä paikkaansa..hih.

Pahoinvointi alkanut vähän helpottaa ja nyt taas jotain edes maistuu. Tässä raskaudessa kaikkein eniten irtokarkit. Viimeksi en voinut edes katsoa niitä. Suklaa tosin ei maistu. Masu tänään vähän supistellut tai mitä lieneekään näin alussa. Kovaksi menee ja taas rauhoittuu.

Yhteistyössä