Elokuiset 2008 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minunkin piti heti juosta kaupaan ostamaan suklaata, ostin saman tien kolme levya, kun en osannut paattaa minka olisin halunnut =)
Ma olen viela tallustellut normi vaatteilla, tosin vetoketju ei mene housuista enaa kiinni et saa toissa varoa koska valahtaa nilkoihin =) pidan pitempaa paitaa ettei nay et mulla on vetskari auki. Ma ostin viime raskauden aikana C&Asta aippa vaatteita, ne oli ok sen puoli vuotta mut nyt ne jo niin loppuun kuluneet et on hommattava uusia... varsinkin housut, tosin olen vahan miettinyt minkalaisia housuja nyt ostais kun kesa tekee jo tulojaan ja jos on kovin lamminta niin pitka lahkeiset voi olla hiukka kuumat, tosin mulla oli viimeks semmoiset jotka sai lyhyemmaks tai pidemmaks... et semmoisia aippa vaate mietintoja, ajattelin myos kayda H&Mlla katselemassa josko niilta loytyis jotain kivoja...

heipä hei!
ei ole oikein viime aikoina jaksanut kirjotella mut lueskelemassa olen välillä käynyt. miehen hautajaiset on nyt ohi ja paikkakunnan vaihto näillä näkymin edessä. kotona en ole onnettomuuden jälkeen vielä käynyt ollenkaan ja maanantaina olisi tarkoitus kokeilla sinne menemistä, nyt olen ollut äidin luona toisella paikkakunnalla muutaman viikon. vähän pelottaa taas että onko vauvalla kaikki kunnossa kun en ole käynyt kuin neuvolassa kerran + np-ultrassa. lääkärit ja kaikki jäi välistä kun sairaalassa olin mutta siellä ultrasivat kaksi kertaa ja kaikki oli ok ja vauva liikkui ja paljon. tiistaina onneksi pääsee neuvolalääkärille niin sitten kuulee että onko kaikki ok. masu kasvaa hirveetä vauhtia eikä omat vaatteet kyllä mahdu enää päälle, kovasti ootan että pääsis kotiin ihan vaan senki takia että pääsee shoppaa vaatteita, täällä pikkupaikkakunnalla kun ei ajatella raskaana olevia naisia. pahoinvointia onneksi ei ole ollut, ja ruoka ei oikein joka päivä maistu ja toisina päivinä voisin syödä mitä vaan. nyt näyttäis vielä että tuo mun oikean käden murtuma on luutunu ihan väärin ja ne ilmeisesti joutuu vielä leikkaamaan sen, toivottavasti laittavat vauhtia siihen ku pakkohan mun on saada toi käsi kuntoon ennen kesää, enhän mä muuten pärjää mitenkään yksin vauvan kanssa. vuoristorataa ajatuksien kanssa mennään joka päivä, ja haudalla tulee käytyä usein, ei sitä kuitenkaan voi ymmärtää että se kaikista rakkain on poissa. kirjottelen lisää taas joku päivä kunhan olo antaa periksi.. mutta hengissä täällä ollaan

Niina: Tosi kiva kuulla sinusta! Elät tosi rankkaa aikaa, mutta hienoa, että jaksat täälläkin kirjoitella. Paikkakunnan vaihdos on varmasti kannattava teko, alkaa tavallaan uusi jakso elämässä. Koita ponnistella eteenpäin pikkuhiljaa. Oikein paljon jaksamista edelleen!

Kovasti jaksamisia Niinalle!!!

Tuntuu nyt niin hassulta kirjoittaa sit muuta... omassa olossa ei juuri muutoksia. Maananantaina kätilön luona käynti, ja täytyy muistaa jutella näistä suppareista. Olleet tän viikon muuten pois, mut tänään taas suppaillut aika paljon, kun käytiin maailman rauhallisimmalla kävelyllä. Esim. eilen illalla tein paljon reippaamman mut ei suppaillu ollenkaan.

Oon kirjoitellut myös tuonne Kaksplussan odottajiin, sinne on pakko rekisteröityä ja lisäsin oman masukuvan profiiliin... tänne ei oikein saa masukuvia näytille. En tiiä, jos rekisteröis ittensä, onnistuisko sitten? Mut sieltä löytyy elokuisista paljoki masukuvia, jos haluutte käydä ihmettelee toisten masuja :).

Minäkin alussa kirjoittelin myös kaksplussan puolelle mutta sinne tulee niiiiin kauheesti viestejä päivässä että eihän niitä ees ehtinyt lukea. Päädyin sitten pelkästään tänne. Pysyy jotenkin paremmin kaikista käryillä kun ei ole niin kauheeta "tungosta".

Tänne ei mitään uutta. Potkut alkaneet todella selvästi tuntumaan varsinkin iltaisin kun rauhoittuu. IHANA TUNNE.
Hauskaa viikonloppua kaikille. Meikä lähtee tästä kotia kohti.

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 18+0

Enpä oo oikein ehtinyt kirjoitella. Olin melkein viikon noroviruksen kourissa. Ei oo ikinä ennen ollut noin pahaa vatsatautia. Sängystä ei päässy ylös eikä mikään pysynyt sisällä. Paino tippui kahdessa päivässä 4kg. Alko olee jo paniikki vauvan takia... Onneks meni kuitenki ohi ilman sairaalareissua ja esikoinenkin säästyi tartunnalta.
Pahoinvointia ei enää ole mutta närästys vaivaa joka päivä. Tuntuu että mitään ei voi syödä, kaikki närästää...
Supistuksia tulee joka päivä ja välillä tosi kipeitä. Esikoista odottaessa ekat supistukset oli synnytyssupistukset joten nyt on vähän huoli että onko kaikki kunnossa.
Tosin vauva kyllä potkii joka päivä että kai se on ihan kunnossa. Seuraava ultra vasta huhtikuussa...
Maha pullahti esiin oikein kunnolla ja nyt alkaa omat paidat käydä lyhyeksi. Eli pelkillä mammavaatteilla mennään. ;)

Hyvät viikonloput kaikille!

Naksuli ja papu 14+6

Naksuli: Voi ei, noro on varmaan kamala!! Onneksi selvisit ilman sairaalareissua..Minä menin jo yhden päivän oksentamisen jälkeen niin huonoon kuntoon, että en osaa edes kuvitella, mitä on kärsiä viikko siitä taudista! Hienoa, ettei lapsenne saanut tartuntaa.

Mulla ei jostain syystä ole tässä raskaudessa alkaneet vielä ne harjoitussupistukset, joita tuli viimeksi melkein koko ajan. Toki rasitus, kuten rappusten kävely aiheuttaa supistukset, mutta muuten niitä ei tule ollenkaan niin paljon, kuin viimeksi! Ehkä ne vielä siitä alkavat.

Miisa 16+3

Juu, ei kuullosta kivalta tuo norovirus...

Me tänään miehen kanssa tutkittiin mahaa ja pienen etsimisen jälkeen löydettiin vauva sieltä!!! On/oli poikittain tuolla ihan alhaalla. Reagoi pieniin painalluksiin potkuilla, tosin mies ei vielä tuntenut niitä, mun suoliston kuplat kyllä... mut olipas hellyttävää, kun pääs silittelee vauvaa... <3 Jotenki kun nuo kaikki oireet on hävinneet, sitä unohtaa helposti koko raskauden... mitä nyt suppailee päivittäin - ja tätä ei kyllä kannata vielä toivoa!!! Mua jo huolettaa, et paikat pehmenee tms. kun jo näillä viikoilla suppailee näin paljon... ääh... onneks maanantaina pääsee juttelee asiasta ja pyydän, et tehtäis sisätutkimus, täällä ei normaalisti tehdä sitä ollenkaan koko raskausaikana. Niin ja onhan näitä oireita, tissit vaan jatkaa kasvuaan + tipat nännien päässä jatkuvasti. Isompia rintsikoita täytyis lähtee ostaa, miehen palkka tulee ke, niin tää siipeilijä pääsee shoppailee :).

Garnet 15+0

Huhuu, onko muut elomammat jo kyllästyneet kirjoitteluun?

Kävin tänään kätilön luona - ja kuunneltiin sydäänet!!! Ihanaa, itkuhan siinä meinasi päästä, kun ekaa kertaa kuulin ne... Mahan kokoa kommentoi, että onpa mukavasti kasvanut. Suppareista mun ei tarvii olla huolissani, kun oon uudelleensynnyttäjä, kuulema enemmänkin kertovat kohdun kasvusta ja vauvan hyvinvoinnista.
Sit sain ison, ison pinon lukemista kotiin, lehtiä ja kirjasia. Tuli ihan Suomen neuvolat tästä kyllä mieleen!
Seuraavat etapit on sit käynti kätilön luona 31.3. ja ultra 1.4. Niitä odotellessa... :)

Garnet 15+2

Täällä ollaan taustalla :)
Ei oo oikein mitään erityistä kerrottavaa, joten oon tyytynyt taustailemaan ja lukemaan teidän muiden kuulumisia.

Tänään illalla otin urakakseni vaatehuoneen siivoamisen minäkin. Perjantaina oltiin lähdössä miehen kanssa ulos syömään, niin kuinkas ollakaan, niistä lempifarkuista ei mennytkään enää nappi kiinni. Argh, meinasi itku päästä. Mulla kun ei sitä vauvamahaa edelleenkään ole, ainakaan omasta mielestäni. Pelkkää löllöä kaikesta herkuttelusta :( Onneksi melkein kaikki farkut on niin matalavyötäröisiä, että niillä varmaan pärjää hyvin koko kevään :D Ei ne resorit nappaa, ei.

Katrinna 15+6

Heippa hei elomammat! Täällä sitä ollaan edelleen!

Mulla on alkanut ilmeisesti keskiraskauden "ihanuudet", sillä pahin väsymys on tiessään ja kuvotuskin suuremmilta osin. Jaksan jopa laittaa ruokaa ja siivotakin jonkun verran. Vaatekaappini pistin uuteen uskoon ja pakkasin pusseihin kaikki pienet vaatteeni odottamaan raskauden jälkeistä aikaa. Jätin vain äitiysvaatteet ja sellaiset paidat, joita voin vielä käyttää raskauden aikana.. Siltikin se kaappi on täynnä =)

Eilen oli neuvola. Täti ei meinannut saada sydänääniä kuulumaan millään ja haki sitten toisen tädin kuuntelemaan niitä, kyllähän ne sieltä sitten löytyivät. Pelästyin vaan.. Tässä neuvolatuloksia:

Syke 145
Painoa tullut nyt yhteensä 3,9 kg (HUH!)
Pissa puhdas
RR 111/72
Hemoglobiini oli viime mittauksella 130, joten ei mitattu nyt.

Muuten oli kiva käynti, juteltiin paljon ja täti kyseli kuulumisia. Siellä taisi vierähtää ainakin 40 minuuttia. Sain lähetteen siihen hampaiden reikiintymistaipumus tutkimukseen (olikos se nyt mutans bakteeri vai mikä?), jossa tutkitaan, että kuinka todennäköisesti minulla on sitä reikiintymistä aiheuttavaa bakteeria suussa.. En ollut siinä viime raskaudessa ollenkaan, vaikka lähetteen sain..

Päänsärky jatkuu edelleen..etenkin aamuisin särkee päätä. Varmasti niskoista johtuvaa ja nukun öisin huonossa asennossa.

Eipä tässä kai sitten muuta, palaan koulukirjan pariin. Tässä tämä lomaviikko sitten meneekin, kun heti maanantaina on kokeet!

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!

Miisa rv16+6

Ei tännekään mitään ihmeellistä. Rakenneultraa odottelen, se on ensi tiistaina ja neuvola onkin sitten sitä seuraavalla viikolla. Huomenna on pojan 1,5v neuvolalääkäri ja meinaan samalla pyytää kuuntelee Hipsuu. Ei siihen kuitenkaan kauaa mene.

Olo on tosi hyvä..mitä nyt päänsärky välillä vaivaa ja supistelee mutta ei muuta. Energiaa riitää vaikka kuinka.

Miisa: vähän sulla on painoa tullut joten ei mitään hätää.

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto /Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07
Emeliina* LA 6.8.2008
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
LiuLiu LA 8.8.2008 Kätilöopisto
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06
Katrinna LA 19.8.2008
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06

Päivitin vielä itseni kohdalle tuon Haikaranpesän. Sinne saa hakea paikkaa ultran jälkeen joten toivottavasti mahdutaan. Viimeksi mahduttiin mutta en sitten päässyt kun poika leikattiin perätilan takia. Haikaranpesässä kun pitää synnytyksen olla normaali ym

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 18+4

Mullakaan ei ole tullut kirjoiteltua kun ei ole varsinaisesti mitään asiaa ollut. Joka päivä tulee kyllä käytyä lueskelemassa.

Jokos te muut tunnette selkeästi vauvan liikkeet (potkut yms)? Mä niitä odottelen malttamattomana...eikös niitä pitäis jo pikkuhiljaa alkaa tuntumaan. Kohta alkaa huolestuttamaan.

Susa rv 17+3

Heippa, uusi esikoista odottava elomamma ilmoittautuu joukkoon.
LA 22.8.2008 ja paikka NKL.

Viikon verran ollut tosi hyvä ja energinen olo ja
huono olo poissa - melkein jo huolissani onko asukilla kaikki kunnossa
mutta muutaman kerran on vatsassa tuntunut kuin hento elohiiri eli ilmeisesti Asukin liikkeitä... 2 viikkoa seuraavaan neuvolakäyntiin ja 4 viikkoa vielä seuraavaan ultraan.

t,Katri 15+4

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto /Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07
Emeliina* LA 6.8.2008
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
LiuLiu LA 8.8.2008 Kätilöopisto
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06
Katrinna LA 19.8.2008
Katri LA 22.8.2008 NKL
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06

Tervetuloa joukkoon Katri. Päivitinkin sut listaan. Samanlailla sitä itse huolestuu jos ei oireita mutta niin se vain on, että suurimmassa osassa keskiraskauksista oireita ei juuri enää ole.

Susa78: älä ole huolissasi. Odotat tietääkseni ensimmäistä kun listassa ei ainakaan ole mainintaa lapsista. Mulla tuntui esikoisesta vasta viikoilla 19-20 liikkeet. Ei mitään kiirettä siis sulla vielä. Voi mennä vieläkin myöhäsemmäksi tota kun ei osaa oikein tunnistaa mikä on ilmaa ja mikä liikettä.
Mullakin on vasta muutama kunnon potkaisu tuntuntut, enimmäkseen liikkeet ovat sellaista "silittelyä". Esikoinenkaan ei ikinä potkinut mitenkään kovaa. Lähinnä pieniä muksauksia.

Katrille tervetuloa mukaan! Kiva, kun vieläkin löytyy uusia kirjoittajia!

Mäkin innostuin siivoo vaatekaapin - ja sain matkalaukullisen tavaraa, mitkä anoppi ja appi saa jo viedä Suomeen, kun tulevat tänne ensi viikonlopuksi. Kaikki mun omat housut, lyhyet t-paidat, meidän talvivaatteet- ja kengät... kaappiin tuli kyllä kivasti tilaa. Samalla huomas, et kyllä noita pidempiä t-paitoja on ostettava lisää - ja pojalle ylipäätään paitoja! Äitiyspaitoja en varmaan osta, kun menee nuo pidemmät t-paidat ja topit vallan hyvin, ja niitä voi sitten pitää myös raskauden jälkeen.

Mulla tuntuu liikkeitä vaihdellen, ei vielä ihan joka päivä. Tänään on taas tullut ihan kunnon potkuja, mut esim. eilen vain sellaista pientä kutinaa. Suolistokin tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä, yöllä heräsin sen kurnutukseen... mutta kyllä ne vauvan liikkeet tuntuu ihan erilaisilta :)

Mulle ei ole tullut painoa vielä juuri ollenkaan (puolisen kiloa) mitä ihmettelen! Maha ja tissit on kumminkin kasvanut, ja mies muistutti, että perse myös. No joo. Kaitpa sit sekin :P. Esikoisella menin vielä tässä vaiheessa miinuskiloilla tosi pahan oksentelun vuoksi, joten en stressaa. Verenpainekin on ennätysalhainen (mulle, 100/60, joillekin ihan normaalit lukemat) ja hemppa pysynyt hyvänä (125).

Garnet 15+3

Katrille tervetuloa mukaan!

Elokuu08: Juu ensimmäistä odotan. Ehkäpä tässä ei tosiaan vielä ole kiirettä ja onhan se yksilöllistäkin miten liikkeet tuntee. Sitä vaan tulee tyhmyyksissään verrattua toisiin ja sit alkaa epäilemään.

Seuraava neuvolakäynti ois vasta 18.3..pitkä aika sinnekin. Ois niin mukava kuulla sydänäänet että tietäis vauvelin olevan kunnossa. Siitä viikon päästä on rakenneultra.

Mä en ole vieläkään löytänyt kaupoista mieleisiä äitiyshousuja. Yksiä ainoita farkkuja pidän mitkä ei purista :/

Susa

Moi!

Terveisiä naapurustosta. Tulin juuri katsomasta pienen pientä 6 päivää "vanhaa" tyttövauvaa! Voi kuinka se oli pikkuinen! Mutta kovasti jo tarkkaili maailmaa, oli hereilläkin kauan, ja viihtyi tissillä aika tiuhaan... Opastin tuoretta äitiä rintakumin käytössä, tissinpää oli mennyt rikki ja tulehduskin jo noussut. Kumit auttoivat kuulemma ihmeesti.

Oma 1½-vee poika näytti tosi isolta "rotjakkeelta" vauvaan verrattuna... Onneksi tulee uusi ;)

Oma olo on vihdoin normalisoitunut viime viikon rajun mahataudin jälkeen. En tiedä, oliko se mullakin norovirus vai mikä. Se kesti siis tiistaista lauantaihin. Ekat 3 päivää oksentelua ja sit muutaman vuorokauden ripuli siihen päälle, huh. Kun vatsa rauhoittui, alkoi vauvan liikkeetkin tuntua tosi hyvin. Joka päivä tulee "kommentteja" syömisistäni tai lytyssä istumisesta. Ens viikolla olis sit ultra, Elokuun kanssa samana päivänä! Kiva päästä vertaamaan mittoja esikoiseen, koska myös esikoisesta ultra oli rv 19+4, kuten on nyt tästä pikkukakkosestakin.

Esikoiselle piti sit äsken varata aika vehnäaltistukskokeeseen. Tai itse sen jo tiedänkin, että hän on sille allerginen (kotikonstein todettu) mutta jos haluaa Kelan tukea sairaan lapsen hoitoon, pitää altistus olla tehtynä virallisesti. Käymme nyt teettämässä sen yksityisellä, kun siellä ollaan aloitettu, sitä varten lapsella on vakuutus ja niitä vakuutusmaksuja maksetaan. Aiomme ottaa sen myös tälle syntyvälle, joka muuten pitäisi tehdä tässä maaliskuun aikana (Nordeaan).

Nyt menen hieman lepäilemään, viime yönä poika huuteli ½ tunnin välein, oli hieman raskasta. Sit aamulla nukuttiinkin 15 yli 9:ään.

Terkuin
Rizzu & Sykerö 18+5

Hei, noista lapsivakuutuksista...
Aiotteko muut kuin rizzu ottaa sellaisen? Ja minkälaisia kokemuksia on teillä, joilla jo on vakuutus lapsilla? Vai olikohan tästä jo puhetta jossain aiemmassa ketjussa...

Luin juuri paikallisesta sanomalehdestä jutun noista vakuutuksista, enkä oikein vakuuttunut siitä, onko vakuutus todella tarpeellinen. Taitaa olla arpapeliä: jos lapsella on sairauksia, vakuutus on lottovoitto, mutta jos lapsi on terve, maksetaan ihan turhasta. Julkisella puolella lapset otetaan kai kuitenkin aika kivasti jonojen ohi ja toisaalta, yksityiselle pääsee ilman vakuutustakin ja siellä saa useamman kerran vierailla sillä rahalla, minkä maksaa vakuutuksesta ja omavastuusta. Tokihan vakuutuksia on kai erilaisia ja kuulisin mieluusti kommenttia niistäkin.

Kertokaahan mielipiteitänne ja auttakaa ikuista skeptikkoa ;)

Katrinna 16+1

Katrinna: Mä olen vähän "jäävi" kertomaan vakuutusmaksuista, sillä saimme vakuutuksen normaalia edullisemmin, koska mies on Nordeassa töissä, joten saimme vakuutuksiin henkilökunta-alen.

Mutta se täytyy todeta, että näitä pojan allergioita ei olisi kyllä löytynyt, jos emme olisi menneet yksityiselle. Meidän terveyskeskuksen omalääkäri on aika nihkeä antamaan lähetettä yhtään mihinkään, ja terveydenhoitajakin sanoi suoraan, että menkää yksityiselle. Mielestäni aika huono juttu. Nyt kun vehnäaltistuskoe tehdään torstaina, on meillä neuvolalääkäri seuraavan viikon tiistaina. Toivottavasti lapsen ihottuma näkyy vielä ti, niin voin sanoa neuvolalääkärille, että katsos, mitä löytyi, kiitos siitä ei kuulu sinulle.

Sen sijaan naapurin pojalla on sama allergia ja hän pääsi samalta terveysasemalta (eri lääkäri) samoihin kokeisiin julkiselle puolelle. Taitaa siis todellakin olla lääkäristä ja tuurista kiinni, miten näitä juttuja hoidetaan.

Totuuden nimissä emme kyllä ole tähän mennessä laskeneet, paljonko olemme vakuutuksia maksaneet ylimääräistä, mutta vakuutushan otetaan sen takia, jos kohdalle sattuu jokin vakavampi sairaus, ei vain esim. allergioiden takia.

Tervehdys,

tervetuloa Katri73 mukaan. Katsotaan nähdäänkö naistenklinikalla. =)

Minä kanssa kävin neuvolassa maanantaina, kaikki oli hyvin, syke kuului selvästi ja jumputti 145:ttä. Täti arveli reippaista potkuista ja sykkeen nopeudesta, että toinen poika taitaa olla tulossa. Katsotaan sitten ultrassa. =)
Mulla on kanssa tullut painoa ihan kiitettävästi 3,8kg. Nyt täytyy yrittää vähän hellittää tuota syöpöttelyä.

Vakuutuksesta; Meillä otettiin esikoiselle vakuutus ja hyvä niin. Mitään vakavaa ei ole löytynyt, mutta on hyvä että päästään aina nopeasti lääkäriin yksityiselle. Pojalta poistettiin vuosi sitten se kysta silmäkulmasta ja sehän oli synnynnäinen "vika". Kyllä vakuutuksesta musta on hyötyä. Ainakin säästää hermoja.
Nytkin otetaan tulokkaalle samanlainen.

Kahden viikon päästä lähdetään sinne etelään, ihanaa, olenkin nyt loma tarpeessa.
Jotenkin ei nuo työt kiinnosta yhtään. ja vielä pitäisi kesäkuun loppuun jaksaa, plaah.

zuviliini 15+2

Meillä esikoisella vakuutus ja otetaan kakkosellekin. Esikoiselle on laitettu putket korviin yksityisellä - vakuutus maksoi. En tiedä mikä olis ollut jono julkisella puolella mut yksityisellä päästiin viikossa. Nyt mennään tutkimaan vielä sydämestä kuulunut sivuääni.

Toi että lapsen kanssa pääsis jonojen ohi ei pidä paikkaansa. Kummityttöni 3,5v jonotti terveyskeskuksen päivystyksessä 5,5h et pääsi korvakontrolliin. Mut onneks jaksoivat jonottaa kun molemmat korvat oli tulehtuneet. Me saatiin samana päivänä aika yksityiseltä ja odotettiin 5 minuuttia. Ja ainakin tällä paikkakunnalla on julmettu pula terveyskeskuslääkäreistä joten tavalliset päivystysajat ovat kiven alla.

Se on sitten tosiaan tuurista kiinni sairastaako lapsi vai ei mutta mä maksan ihan mielelläni sen 200-300€/v ja jätän terveyskeskuspäivystyksen väliin.

Ja omaa napaa... Hiljaista on! Luulen tuntevani melkein päivittäin liikkeitä mutta en voi olla varma. Kovasti ovat heikkoja! 18.3. rakenneultra joten sitä odotellessa.

Hyviä vointeja kaikille!

Yhteistyössä