Elokuiset 2008 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka,
meillä odotetaan esikoista ja luulen että ainakin aloitamme kertiksillä - ei ole tosin hirveästi tullut vaippa -asiaa vielä pohdittua. Sen sijaan hoitopöytää ja sijoituspaikkaa ollaankin jo kovasti mietitty.

Olimme tänään neuvolassa ja sf-mitta on tällä hetkellä 13 cm.
Oli mukava kuullä sydänäänet - asukin sydän pamppaili välillä jopa 162:ta.
Hemppa oli 133 ja painoa oli tullut n. kilon verran aloituspainoon nähden lisää.
Ultraan vielä kaksi viikkoa.

Katri rv. 17+4

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto /Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06... Poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07
Emeliina* LA 6.8.2008
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
LiuLiu LA 8.8.2008 Kätilöopisto
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06
Katrinna LA 19.8.2008
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06

Eilen käytiin katsomassa noin miljoonat tuplat ja ehdottomasti parhaimmat olivat Emmaljungat ja Briot. Niissä molemissa oli heittoaisa ja se on osoittautunut meille tosi tärkeäksi nykyisissäkin. Ne Carenan uutuudet olivat mielestämme todella huonot. Herqulkesissa taas ei ole heittoaisaa ollenkaan. Emmaljungat maksavat pikkasen liikaa kun käyttöikä on niin pieni joten Brion Doublewawe lähti sitten tilaukseen nyt kun on tarjouksessakin. Eiköhän niistä saa aika hyvin rahaa pois kun pistää myyntiin. Olen vaan niin vannoutunut Emmaljungan käyttäjä kun musta ne nyt on vaan niiiiin hyvät mutta eiköhän noi Briot ole ihan jees tuon ajan.

Niin ja raskausvoiteista, itse käytin ja käytän tässäkin raskaudessa Body Shopin kaakaopuikkoa. Loistava rasva eikä tullut yhtään arpea ja kätevä levittää kun on puikko. Toisaalta jossain luki, että arvet tulevat jos kroppa semmoinen vaikka kuinka rasvaisi. Mistäs tietää mutta rasvataan nyt vaan ahkerasti.

Niin ja ONNITTELUT Katulle toisesta pojasta! Ihanaa.. saa veli kaverin!!!

Täällä myöskin käytössä Body Shopin kaakao vartalovoide, kaikki on kyllä kehunu sitä tosi paljon ni oli pakko ittelläki ostaa ja kokeilla. Rakenneultrassa kävin maanantaina, "anoppi" oli mukana ja kaikki oli just niinku pitääkin, painoarvio oli 350g. Sukupuolta en kysyny ollenkaan ja ei se lääkärikään sitten mitään sanonu.:) Saa nähdä pystynkö seuraavassa ultrassa olee kysymättä.:D

Joo meilla editoidaan toista tyttoa, terveiset eilisesta ultrasta... Oltiin jossain tutkimuksssakin, mut yritin verrata edellisen papereihin enka loytanyt mitaan eroja...
Mut tutkittiin myos alakautta et ehka siina oli se ero??? Tosin meidan neiti ei ollut yhtaan yhteistyo halukas, ultrasivat vaikka kuinka kauan ja ihmettelivat, kadet oli kuulema naaman edessa ja takapuolta naytti ja ties mita, ultraaja heilutteli ja tomisteli mahaa et vielakin melkeinpa hellana... Mut tarkeinta et pitkallisen tiiraamisen jalkeen mitaan vikaa ei loytynyt...
En varmaan pahemmin osta uusia vaatteita, ehka jonkun uuden kesapotku puvun jos elokuu on kovinkin lammin mut muuten saa kulkea iso-siskon tamineissa, niitakaan ei ole montaa kertaa pidetty...
Ma olen alkanut opiskelemaan kestovaippailua, tosin olen joutunut pyytamaan suomesta kestoja kun en ole taalta niita loytanyt, tai niitahan vois tehda itse, mut kun ei ole ompelukonetta eika tosin taitojakaan... mut sinaansa kestovaipat on mulle tulleet ilmaiseksi kun olen saanut muut niita minulle lahjoittamaan. Ja pikku-sisko sitten pissii ja kakkaa samoihin vaippoihin, viela tartti lisaa etta voi olla taysi paivainen kestoilija, mut hiljaa hyvaa tulee, ehka saan jonkun ompelemaan niita minulle... =) Meilla ei kestot ole pahemmin haisseet olen laittanut ne talla hetkella parvekkeelle kangaskasiin (oli yksi suositus sailytystapa kestovaippailun sivuilla tai vastaavassa) eika ne ainakaan viela sielta ole minnekaan haiseet, tosin viela ei ole aurinko kuumentanut meidan parveketta mika on odotettavissa kesalla, mut sit alataan miettimaan muuta sailytys paikaa, tosin meilla alkaa potta treenit tassa ihan pian et toivottavasti kesalla niin paljon niita kakkavaippoja ei edes ole. Pahinta kestoilussa on minulle se kakan pulskauttaminen pontoon, olen hieman herkka tommoisissa asioissa ja pelkka ajatuskin saa minut yokkailemaan... Tosin meidan ekalla kun joi pelkaa maitoa alussa kakka oli aikasta liurua, ja sai taitella etta sai sen pysymaan vaipassa, eli jos seuraavalla on samanmoista kaytamme liuru ajan kertiksia...
Vajaan kuukauden paasta seuraava gyne aika ja sita rataa...

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... ttyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008
LiuLiu LA 8.8.2008 Kätilöopisto
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Katrinna LA 19.8.2008
miamaria LA 25.8.2008

Eloku808: Missä Emmaljungan tuparattaissa on heittoaisa? jos kävisin itsekin vähän kurkkimassa niitä.. Ite oon kanssa ajatellut niitä Brion Double Waveja, kun niitä on niin paljon kehuttu, mutta haluisin kattoa myös ne Emmaljungat!

Täällä voidaan ihan hyvin edelleen, potkuja tuntuu tuolla sivuilla kun on se istukka sijoittunut tuohon eteen..

Miisa 19+0

Miisa: emmaljungan twin cerox 360 on aisa. Siinä vaan on pienet etupyörät joten missä maastossa työntelet niitä..? Toiset on twin city cross, ne vaikuttivat tosi kivoilta. Käypäs vilkaisemassa mitä tykkäät.

Moro!

Onnea tulevista pojista ja yhdestä tytöstä, jotka ovat ultrassa paljastuneet!

Mulla ei ole mitään uusia uutisia. Päivät menee tosi nopsaan, tänään pitäis pakata auto pääsiäisreissua varten, huoh. Nyt on pyykkikoneet päällä sitä varten.

Päivisin tuntuu, ettei ollenkaan vauva sano mitään, mutta kunhan pääsen vaaka-asentoon niin johan alkaa möyrintä. Selälläni kun makaan, se potkii niin, että iskäkin jo tuntee ne käteensä. Kaikki liikkeet tuntuu mun vasemmalla puolella, sillä mullahan on istukka etuseinässä. Eilen tosin tunsin ekan liikkeen taaksepäin, se potkaisi mua suoraan peräsuoleen päin, ei siis kovin miellyttävä fiilis.

Jaa, mä olin vähän pienessä mielessä ajatellu hankkia ne Carenan uutuustuplat, mutta nyt kun Elokuu meni ne haukkumaan, niin kehtaankohan?!? Totta on, että esim. selkänojan säätö oli niissä pelkkien hihnojen varassa eikä jalkatukia saa ollenkaan säädettyä, mutta minä pidin siitä ajatuksesta, että vauvaa varten toisen ratasosan tilalle saa vaihdettua sen kopan, ja tällöin vauva on siis kasvot työtäjään päin, ja esikoinen on kasvot menosuuntaan päin. Ja tosiaan, kuomut ovat siis erilliset. Jos toinen nukkuu, ei toisen tarvitse "kökkiä" alhaalla olevan kuomun alla.

Naapuriin on myös tulossa pikkukakkonen ja heille hommattiin Herqulekset, semmoinen on myös esikoisella ja kuulemma aivan hyvin on pärjätty ilman heittoaisaa. Myös meidän esikoisen Teutonioissa on heittoaisa, mut se jäi kyllä suht. vähälle käytölle. Kesällä käytin eniten, kun piti saada lapsi varjoon. Ajattelin jättää kuitenkin tuplien oston viime tippaan, kesän alennusmyynteihin. Ja muutenkaan en ehkä ajatellut sijoittaa ihan hirveästi niihin rahaa. Ennen muuttoa (kesäkuun alussa) en osta mitään uutta tavaraa tähän kämppään.

Mukavaa ja munaisaa pääsiäistä! ;)

Terkuin
Rizzu & Sykerö 20+5

Piti vielä palata noihin tupliin: Emmaljungalta on tullut myös isoilla kääntyvillä etupyörillä tuplauutuus: Twin Kangaroo. Joskaan niissä ei ole heittoaisaa. Vastaa mielestäni aika pitkälle noita Herquleksia. Niihin sai kaiken maailman sisaruspakettia ja kantokoppaa vauvalle, mut hinta nousee kaikkineen lähemmäs 1000 egeä... Ei taida moiseen mun rahat riittää, huoh.

Hih hih, Osta vaan ihmeessä Rizzu ne Carenat. Ä lä mun mielipiteistä välitä. Jokainen tekee just niinkuin parhaaksi näkee. Ihan sama toi heittoaisa. Mä en olisi tullut toimeen ilman sitä ja käytän sitä edelleenkin, sateella ja tuulessa aivan loistava. Ei tartte pojan olla naama viimaan päin. Sitten taas toiset eivät sitä tarvitse. Mielipiteitä on niin monia joten älkää vaan kukaan takertuko mun "vahvoihin" mielipiteisiin. Kuhan täällä vaan kirjoittelen omia "kokemuksiani".

Terkuin
Elokuu08 ja Hipsu 20+5

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto, poika tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Katrinna LA 19.8.2008
miamaria LA 25.8.2008

Päivitin omat tietoni :)

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto, poika tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
miamaria LA 25.8.2008

Lisäsin omat tietoni listaan.

Kauheita kirjoitusvirheitä tuossa mun edellisessä tekstissä=) Kirjoitin niin kiireessä..

Heittoaisa on meilläkin ollut niin kovassa käytössä yksösrattaissa, joten haluan sen tupliinkin. Toki monet pärjäävät ilmankin, mutta meille se on ollut hyvä juttu.

Katselin noita Emmaljungia ja hyvältä vaikuttivat. Hinta tosin on sitten sen mukainen! Briot ovat myös kovin kehuttuja, joten voi olla että mekin kallistumme niihin.

Elokuu08: Minkä värin otitte? Me ajateltiin sitä beigeä tai siten sitä beige/punasävyistä moniväristä, se on ainakin luonnossa kivan värinen. Beigestä en tiedä.

Miisa 19+0

Me ei aiota hankkia tuplarattaita, kun esikoinen on jo 3,5v vauvan syntymän aikaan. Heittoaisaa kyllä suosittelen kaikille! Se tuli meille tavallaan ekstrana, ei ees oltais osattu ettiä sitä, kun yhdistelmät ostettiin silloin aikanaan. Käytössä vain osoittautui NIIIIN helpoksi ja käteväksi! Samoin isot ilmakumirenkaat! Niillä pääsee maastossa kuin maastossa (on rämmitty lumihangessa ja metsäpoluilla, huom, ihan oikeilla poluilla eikä pururadalla...). Harmittaa, kun kuomu on hajonnut, tai sen kiinnityssysteemi, kun oli muoviosa, katkesi kovilla pakkasilla... sen merkkiset vaunut kuin Tip-a-Top Baby, itävaltalaiset, mut en ees googlettamalla oo löytänyt mitään ko. vaunuista. Ei viittis pelkän kuomun vuoksi ostaa uusia vaunuja, kun nuo muuten on olleet superhyvät ja kevyet!!! Plus pienet, niin mahtuu shoppailee yms :). Se liike, mistä ne ostettiin, on lopetettu ja toisessa liikkeessä väitettiin, ettei saa varaosia, kun ei oo heillä myytävä merkki. Jos joku siis jossain törmää ton merkkisiin yhdistelmävaunuihin, kertokaa mulle!

Meillä on esikosen 3v synttärit huomenna. Käytiin tänään ostaa lahja ja sillä on leikitty kovasti koko päivä! Sai valita itse ja otti legopaketin, missä on dinosaurus, luolamies ym. palikoita. Huomenna sit leivotaan kakku ja avataan postin tuomat paketit. Kunnon juhlat vietetään kesällä, kun ollaan taas Suomessa ja "vähän" helpompi kutsua kaverit ja sukulaiset paikalle.

Liikkeitä tuntuu aika vähän. En oo varma, oonko tuntenut päivittäin. Tänään kuuman suihkun jälkeen tuli selviä, mut sitä ennen on ollut 2-3 päivää, etten tiiä, onko vauva vai suolisto kuplien syynä. Mut enää viikko ja 6 päivää ultraan... Jännätään, saako mies siirrettyä työvuoroaan, et pääsee sinne mukaan. Toivottavasti!

Garnet 17+4

Miisa: me otettiin ihanan värikkäät PUNAISET! Mä päätin, että nyt alan boikotoida suomalaisten tummia värejä ja otan kerrankin jotain värikästä. Vaikka toinenkin olisi poika niin ei sillä ole mielestäni mitään väliä. Laitan usein meidän pojallekin esim.punaisen neuleen ym. Myyjä sanoi kanssa, että monet ostavat nyt värikkäitä rattaita vaikka olisikin pojat. Tarjousväreinä oli musta,tummansininen harmaa, beige ja punainen.

Garnet: joo te ette niitä varmaankaan enää tarvitse. MItä oon kuullut, niin suositus on, että lapsi ei enää rattaita käytä kolmen vanhana. Tai tietty välillä mutta pääosin kävelee jo itse. Samaa mieltä noista ilmakumirenkaista.. aivan loistavat.
Onnittelut esikoisen synttäreistä!

Kivaa kun alkaa pääsiäisvapaat. Täytyy tänään karata töistä aikasemmin!

Pikainen kysymys työkiireiden lomassa:
Milloin teillä on seuraava lääkäri?

Mulla tehtiin sisätutkimus viimeksi silloin vko 7 (yksityisessä ultrassa) ja ultrassa kävin vko 11 (silloin vain ultrattiin). Seuraava ultra vko.20, kolmen viikon päästä.

Mulla nimittäin on viime viikon supistellut todell runsaasti. Yleensä on vain sellaista kovettumista, mutta muutaman kerran on supistanut oikien kipeästi. Nyt sitten eilen ja tänään on tuntunut kovaa painetta kohdunkaulalla. Huolestuttaa vähän tällainen.
Tänään pitäisi lähteä mökille, täytyy varmaan vaan levätä siellä. Meillä vielä ensi pe lähtö sinne Kanarialle...

Onko muilla vastaavaa? Mitä ovat sanoneet neuvolassa? Lääkärissä?

zuviliini 17+2

Mulla on seuraava lääkäri kuukauden päästä eli normaalin neuvolakäynnin yhteydessä.
En juuri muuta osaa noista supisteluista sanoa kuin sen, mikä kaverille sanotiin kun rupes supistelee viikosta 19. Lepoa, lepoa ja lepoa. Joutui jäämään samantien saikkuun (on sairaanhoitaja) ja ei saanut juuri liikkua ollenkaan. Nyt sitten supparit ovat loppuneet ja la oli jo viikko sitten! Eli eka pelätään, että vaavi syntyy liian aikaisin ja nyt kun saisi tulla niin ei merkkiäkään.

Mulla on seuraava lääkäri kuukauden päästä eli normaalin neuvolakäynnin yhteydessä.
En juuri muuta osaa noista supisteluista sanoa kuin sen, mikä kaverille sanotiin kun rupes supistelee viikosta 19. Lepoa, lepoa ja lepoa. Joutui jäämään samantien saikkuun (on sairaanhoitaja) ja ei saanut juuri liikkua ollenkaan. Nyt sitten supparit ovat loppuneet ja la oli jo viikko sitten! Eli eka pelätään, että vaavi syntyy liian aikaisin ja nyt kun saisi tulla niin ei merkkiäkään.

Elokuu08: Juu todellakin punaiset rattaat käy, vaikka kaksi poikaa tulisikin! Kyllä meilläkin pojalla on käytössä tumman punaisia housuja ja paitoja ja ihan ovat pojille tarkoitettuja. Ne punaiset Briot on nätit!

Lääkärikäynnistä: Mulla on seuraava lekuri varmaan sitten vasta lähempänä loppua.. muistaakseni. Olen käynyt lääkärillä jo kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla on tarkastettu kohdunsuu. (toinen lääkärikäynti oli tosin päänsäryn takia)

Zuviliini: Kannattaa ehkä soitella neuvolaan ja pyytää lääkäriä tarkastamaan kohdunsuun tilanne vielä ennen, kun lähdette reissuun. Siellä ei sitten tarvitse alkaa murehtia sellaisia, vaikka vähän supistaisikin.

Mulla on tuntunut myös sellaista ihmeellistä paineen tunnetta kohdunsuulla, tai sinne sen paikallistan. Tuntuu kun vauva puskisi kohusta ulos! En muista tällaista tunnetta viime raskaudesta. Supistuksia on ollut jonkun verran, sekä kivuttomia, että hieman kipeitä. Stressiä on koulun takia, se selvästi vaikuttaa..

Koitan nyt levätä pääsiäisen ajan, josko se siitä helpottuisi!

Miisa 19+1

Noista vaunuista. Mä oon kattonut Gracon peräkkäinistuttavia rattaita. Esikoista kuljetettiin paljon kaupungilla Autobabyssa Gracon rattaissa kun sen sai kiinni niihin eikä tarvinnut nostella nukkuvaa vauvaa istuimesta pois. Kuljen paljon autolla määränpäähän ja siellä sitten liikkeelle rattailla joten siksi tälläinen valinta. Jos lenkkeilee tai muuten liikkuu paljon vaunujen kanssa niin sit noi Briot ym on varmaan tosi hyvä valinta. Joskin mun kaveri jonka lapsilla vuosi ikäeroa aikoo nyt hylätä Briot niiden painavuuden takia (lapset 1v8kk ja 8kk). Meillä Brio Novat joissa sitten pikkukakkonen saa nukkua päikkärit ja niihin ostetaan jalkalauta (?) et esikoinen pääsee kyytiin jos Novien kanssa ollaan jossain liikkeellä.

Pitäisköhän sitä nyt sit huolestua, kun mullakin on ollut varmaan jo pari viikkoa painontunnetta kohdunsuulla, ja kuten Miisa kirjoitti, "ihan kun sieltä joku jo puskis ulos"? Tänään on taas ollut oikee mega-suppailu päivä, ihan koko ajan suppailee, myös levossa. Ei onneks satu. Ja aina kun supparit menee ohi, alkaa vauva mellestää oikein kunnolla, tulee sellasia isoja muljahduksiakin, mitä en oo aikaisemmin tuntenut :). Tän raskauden aikana ei oo vielä tehty yhtään sisätutkimusta, vaikka on paljon suppaillut... ovat vaan sanoneet sen olevan normaalia uudelleensynnyttäjälle. Seuraava käynti kätilöllä on 31.3. ja ultra sit 1.4. jospa jompi kumpi kurkkais kohdunsuun tilanteen?

Garnet 17+5

Elokuu08: Mistä tilasitte ne Briot? Paljonko maksoi? Katselin, että tuolla vauvattaren nettikaupassa ne olivat tarjouksessa 459 €, mutta siellä oli väreinä vaan tumman sininen ja beige.

Moi, olen tässä surffaillut noita tuplarattaita aika paljon viime päivinä. Tässä on yksi nettikauppa, jossa oli myös Briot samaan hinaan (toimituskulut kuului hintaan, samoin jalkapeitto, sade- ja hyttyssuojat:

http://www.vaunula.fi/doublewave.htm

Mä en osaa nyt päättää, mitkä haluaisin, se heittoaisa oli miehen mielestä kätevä, toisaalta mä taas haluaisin kääntyvät etupyörät, olis näppärämpi kääntyä ahtaissa paikoissa vaunujen kanssa (niitä varmasti tulee, kun ovat leveitä).

Mutta nyt pian saunaan.

Terkuin
Rizzu 21+0

Yhteistyössä