Elokuiset 2008 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkin ollaan rakenneultrassa käyty ja näyttäisi siltä, että tyttö on tulossa:) Tosin kätilö varoitteli et ei se ihan varmaa ole mut tyttö todennäköisemmin. Pikkuinen vastasi päivälleen laskettua aikaa ja kaikki näytti muutenkin olevan kunnossa. Istukan sijainnin takia käyn rv 28 uudelleen ultrassa, jossa katotaan onko istukan sijainti muuttunut. Nyt se oli aivan kohdunsuun kohdalla joka ei synnytyksen kannalta ole kauhean hyvä asia.. Vauvan kasvaessa istukan sijainti pitäis kuitenkin muuttua, sitä tässä toivotaan.

Mulla seuraava neuvola parin viikon päästä, silloin kai selviää koska on se lääkäärillä käynti.. Ja kohtahan saa ilm. ne äitiyspakkauksen hakupaperit, jei:)

Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Emeliina* 20+3

Me ostettiin ne briot Tikkurilan Pikku Hurmurista. Sieltä saimme myös tingattua verkon ja sadesuojan.Jalkapeitehän hintaan kuuluukin. Nyt pitäisi vielä ostaa se lämpökassi. Ei viitsitty ostaa Briolta sitä kun muilla merkeillä huomattavasti halvempi.

Soitin aikoinaan tuonne Rizzun mainitsemaan Vaunula.fi liikkeeseen ja he eivät myönnä rattaille mitään takuuta???!!! Aika outoa toimintaa mielestäni. Tuolta Pikku Hurmurista saatiin taas kahden vuoden takuu alkaen vauvan syntymästä.

Mä sainkin jo viime neuvola käynnillä kaikki hakupaperit ja lähetin ne suoraan meidän palkanlaskijalle täytettäväksi. Ihan vielä niitä ei voinut Kelaan lähettää mutta piakkoin.

Onnea Emeliina tytöstä!!!

Mulle iski influenssa la-su yönä ja nyt siis saikussa kotona sitä parantelemassa. Muuten olo ihan hyvä mutta rauhaskipu aivan kamala!
Hipsu aloitti taas potkunyrkkeilytreenit masussa joten menen vähän rauhoittelemaan häntä.
Hauskaa työviikkoa kaikille!

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 21+4

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto, poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06... Poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06

Me ostettiin sukulaisilta käytetyt yhdistelmävaunut 150 eurolla. Merkiltään ABC design. Mä luulen että ne on ihan ok vaunut...ainakin näytti/tuntuivat ihan kivoilta. En ole pahemmin perehtynyt vaunuihin että millaset niiden pitäis olla. Jotenki noi uusien vaunujen hinnat tuntuu hirveen kalliilta ja mun mielestä on hyvä kierrättää noita vanhoja kun eivät ole miksikään varmaan menneet.

Huomenna ois sitten rakenneultra...jänskättää.

Susa rv 20+2

Terveiset neuvolasta! Täälläkin pääsiäinen näkyi painossa ei niin kovin mairittelevalla tavalla: 8 kg nousua lähtöpainosta... No, tuli siinä pääsiäisen aikaan juhlittua kolmet synttärikekkeritkin eli en kyllä yhtään ihmettele, että vaaka vähän heilahtikin! Onneksi on mukava terkkari, joka lohdutteli, että tuli hänelläkin pyhien aikaan pari lisäkiloa. :) Alkaa vaan jo nyt olla painoa tullut yhtä paljon kuin esikoisen odotusaikana kokonaisuudessaan, että tätä menoa taitaa paukahtaa 20 kg rikki ennen heinäkuun loppua, jos ei kohta ala tasaantumaan... Kovasti huolissaan terkkari oli myös alati laskevasta hb:sta, joka nyt oli 104, vaikka rautaa olen syönytkin jo jonkin aikaa. Sama vaiva oli kakkosen kanssakin ja silloin väläyteltiin jo verensiirtojen mahdollisuutta, kun arvot vaan laskivat, vaikka loppua kohden olisi pitänyt alkaa nousua tapahtua. Saa nähdä, miten nyt... Muuten oli kaikki ok. Vauveli potkiskeli anturia siinä määrin, että sykkeen saaminen kesti aika pitkään, mutta hyvät 150 lukemat sieltä sitten tuli. Isovelikin oli mukana, mutta eipä paljon tulevan pikkusisaruksen sydämensykkeet kiinnostaneet, traktorit enemmänkin. ;) Kelan paperitkin saisi nyt laittaa jo eteenpäin... Vähän olisi houkutellut nähdä ensin uudet äp-kuosit, mutta rahana kai tuo kuitenkin otetaan, niin ehkä parempi kun ei tiedä. :)Äippälomaan enää hivenen reilut 2 kk, hui! Jokohan pitäisi kertoa niillekin tutuille ja sukulaisille, jotka ei vielä tiedä? ;)

Pistiina rv 22+1

Moikka,

mä soittelin noista supisteluista eilen neuvolaan ja käskivät mennä yksityiselle. Sain onneksi lähetteen gynelle työterveyslääkärin kautta ja lasku menee firmalle. Onneksi. Ei ole yhtään ylimääräistä just näin ennen lomaa. =)

Kaikki oli kunnossa. Kohdunkaula ok. Lääkäri käski vain ottamaan rauhallisesti. Täytyy nyt katsoa loman jälkeen jos supistelut rauhoittuisivat. Nyt käyn vielä huomen aamulla labrassa antamassa virtsanäytteen oireettoman tulehduksen poissulkemiseksi. Vastauksen saan vasta reissusta, joten kävin varmuuden vuoksi jo antibiotin hakemassa apteekista.
Ultrattiinkin pikkuista ja siellä se sätki. Oli ihanaa nähdä masuasukki vielä ennen matkaa. Toinen ultra onkin sitten heti matkan jälkeen.

Oikein mukavaa viikkoa, lähden tästä pakkailemaan loppuja tavaroita.

zuviliini 18+0

Rakenneultrassa oli kaikki hienosti, huh helpotus! Luultavastikin tyttö tulossa...tälläsen veikkauksen saimme mutta ei tietenkään aivan varmaa.

Jaksetteko te immeiset jumppailla tai tehdä muuta liikunnallista? Mulla on kyllä aika vähissä ollut mutta pitäis aktivoitua silläkin saralla. Masu kyllä painaa jo aikalailla monia liikkeitä tehdessä.

Susa

Susa: Onnea tytöstä =)

Meillä ois huomenna rakenneultra. Jännittää..

Supisteluista on nyt sitten tullut ongelma mullakin. Iltaisin supistelee, kun on päivällä touhunnut.. Ihan ovat sellaisia napakoita ja tuntuvat ilkeiltä (ei tietty mitään verrattuna synnytyssupistuksiin). Ajattelin huomenna pyytää ultraajaa tarkastamaan kohdunsuun tilanteen, tai ultraamaan myös kohdunkaulan.
Hitsi jos tästä tulee nyt jo ongelma! Ei ole helppo loppuaika..

Miisa 20+0

Moikka,
mulla on supistellut n. rv 16 lähtien keskimäärin kerran päivässä 1 kivulias supistus, mutta nyt olen ollut 2 viikkoa lomalla ja montaa supistusta ei ole tänä aikana tullut. Ilmeisesti lepo ja rentoutuminen ovat auttaneet, mutta ajattelin myös ensi viikon ke rakenneultrassa kysästä kohdun suun ja kohdunkaulan tilanteen.

Katri 18+5

Terveisiä rakenneultrasta! Kaikki näyttäisi olevan kunnossa meidän pikkuisella. Rakenteet kunnossa ja muutenkin. Sukupuolesta sen verran, että näyttäisi tasoittuvan sukupuolierot meidän perheessä =) (98% varmuudella kuulemma)

Supistuksista mainitsin, mutta kohdunsuun tilannetta ei katsottu. Ultraaja kehotti ottamaan yhteyttä neuvolaan, jos vielä supistelee. Soittelen sitten maanantaina, jos ei siihen mennessä ole helpottanut.

Nyt voikin sitten jo ostella jotain pientä lapselle, kun ei taideta niitä pojan vaatteita sitten tarvita. Säilytän ne kuitenkin kaiken varalta, koska eihän se sataprosenttisen varma veikkaus ollut!

Mitäs mittoja teillä muilla on saatu rakenneultrassa? Olisi kiva vertailla. Tässä meidän:

Pituus päästä peppuun: 14.6cm
Pituus korvasta korvaan: 5.1cm
Reisiluun pituus: 3.4cm
Painoarvio: 360g

Miisa rv 20+1

Päivittelen listaa!

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto, poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06... Poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06

Kiva että kaikilla on ultrissa ollut kaikki kunnossa! Hienoa.

Mä en kyllä saanut mitään mittoja ultrasta mukaani, tai en ainakaan huomannut kortista katsoa.

Liikunnasta: jonkin verran olen harrastanut. Edellisessä raskaudessa jumppasin vielä viimisille viikoille mutta nyt on tuo esikoinen, niin ei ihan kaikkea vapaa-aikaa viitsi salilla viettää. Siis kun poika tarhassa niin haluan touhuta illat hänen kanssaan. Ei muutenkaan ehdi arkisin paljoa näkemään. Vaunulenkeillä ollaan käyty ja siis jonkun verran jumpassa.

Nyt supistuksille seis! Jos ei auta niin lepoa vaan.

Heip..

täällä vaan suppailut ja liitoskivut jatkuvat... äärgh. Niiden päälle on vielä tullut itkuisuus, tuntuu, et pillahdan itkuun ihan mistä tahansa syystä. Osa johtuu varmaan väsymyksestäkin, esikoinen on ruvennut herää sen verran totuttua aikasemmin, plus kun joutuu sen käyttää pissalla kesken yön, ettei sänky kastu -> jää nuo yöunet vähän huonoiksi. Mut sais tää pillitys kyllä silti ees vähän helpottaa!
Ens viikolla on neuvola ja ultra. Kiva kyllä lukea noita iloisia ultrauutisia :).

Mulla on tuo liikunta jäänyt pelkkiin kävelylenkkeihin ja kerta viikossa uintiin. Suppeilee niin paljon ja helposti, et kävelytkin on väliin matelua, onneks ees silloin tällöin pääsee kunnon lenkille! Ja on taas ihanan aurinkoisia kevätilmoja :).

Garnet 18+5

Nostanpa tässä samalla meitä taas etusivulle :)

Mulla on ollut hirmuisen huvittunut olo nyt tämän viikkoa. Kuljen housujen ylänappi auki pitkin päivää, kun en saa aikaiseksi ostettua uusia housuja, eikä vanhat oikein tahdo mahtua kiinni. Tänään kävin katselemassa mammahousuja, mutta ne vain kertakaikkiaan näyttää NIIN huvittavilta, etten uskaltautunut sovittamaan. Pakko ottaa joku kokeneempi ystävä henkiseksi tueksi :D. Lisäksi näyttää siltä, etteivät raskaanaolevat käy vaatevalmistajien mielestä töissä, koska tarjolla tuntuu olevan vain farkkuja, reisitaskuhousuja ja collegeja. Ainakin täällä meilläpäin.

Toinen huvituksen aihe on ajatus loppukesästä. Ystävä kyseli innoissaan, tarvitsenko sitä sun tätä ja tuota, vauvantarvikkeita siis. On luopumassa muutossa omista varastoistaan ja lahjoittaisi minulle. Mistä ihmeestä minä voin tietää, mitä kaikkea matkasänkyjä ja ylimääräisiä makuupusseja minä tarvitsen vauvalle, kun en ole koskaan aikaisemmin moisessa tilanteessa ollut? :D :D On niiiiiiiin avuton olo ja sitä kautta hymyilyttää kovasti. No, onneksi olen oppiva yksilö ;)

Huvituksena on myös joka iltapäivä töissä 10 minuutin jumppatuokio, joka on vatsassani käynnissä sekä neuvolakäynnillä sikiön sykkeen mittaminen, kun kaveri intoutui potkimaan anturia sitä tahtia, ettei terkkari meinannut ehtiä saamaan sykettä laskettua. On se mukavaa, että on mukavaa ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Katrinna 19+3

Miisallekin onnittelut tytöstä :)

Mä en oikeen ultrakäynnillä rekisteröinyt muita tietoja kuin että painoarvio oli 358g ja pituus 25 cm. Tutkailin tuota äitiyskorttia paremmin niin ilmeisesti meidän pikkuisella BM mitta 47.9 mm ja FE (reisiluun pituus?) 33.8 mm.

Susa rv 20+5

Moi!

Pitääpä nostella meidän pinoa ettemme karkaa kovin syvälle.

Aatelkaas, 22 rv jo täynnä. Ens viikon neuvolasta saa sit lapun Kelaa varten mukaansa. Hain kaikki avustukset tällä erää netistä, ja äitiysavustus (rahana tällä kertaa) tuli jo mun tilille, vaikken tosiaan tuota neuvolan todistusta ole edes vielä sinne kiikuttanut! Sen sijaan vanhempainvapaapäätöstä varten sitä ilmeisesti odotellaan.

MLL pitää kirppistä tänään meidän naapurissa olevalla koululla, ja pitihän siellä käydä. Lähinnä etsin esikoiselle vaatetta ym. vaan ei löytynyt (paitsi kumisaappaat kokoa 23, jee!) ja loput olikin sit tulevalle vauvalle. Naapurin kanssa ostettiin "puoliksi" Ruskovillan silkkimyssy vastasyntyneelle, heidän vauvansa syntyy 2 kk ennen kuin meidän, joten saan sen sitten heiltä. Sit käteen jäi 62-kokoa oleva toppafarkkukangashaalari, jossa puna-valkoraidallinen vuori, käy siis molemmille. Ja muutama 50/56-kokoinen yöasu ja body. Jotkut myivät tosi edullisesti, tyyliin 20 senttiä per body, toiset taas kallimmalla, esim. 1 euro per body.

Masussa kaikki hyvin. Potkuja tulee säännöllisesti, siis melkein aina, kun itsensä laittaa makaavaan asentoon. Ottakaahan kaikki suppailijat iisisti, ettei tule lisää vielä tässä vaiheessa. Mulla supistelut rauhoittuneet aika hyvin. Päivässä tulee ehkä yksi, kaksi supistusta.

Ultrasta en minäkään saanut juuri mitään mittoja mukaani, B-mitta eli korvien väli taisi olla 44,6 mm ellen väärin muista. Kyllä se niitä joitakin sanoi, mut en muista niitä enää. Nyt odotankin jännityksellä sitä 4D-ultraa. Mitähän siellä näkyy?!?

Jaha. poika tuli tuohon häiritsemään koneella oloani, gotta go!

T. Rizzu & Sykerö 22+2

Rizzu: Vautsi, sullahan on jo komeat viikot kasassa =) Kyllä tää aika vaan rientää..

Liitoskivuista: Millaisia ne ovat? En muista tunteneeni sellaisia esikon ajallakaan.. Yksi päivä minulla vihloi mahaa toisesta kyljestä, ihan ylhäältä alas asti, mutta ajattelin sen olleen suolistosta johtuvaa. Jospa olikin liitoskipuja?

Minäpä meni ja tilasin tulevalle vauvalle hennesiltä kaikkea ihanaa vaaleanpunaista =) Eilen käytiin Sokoksen 3+1 päivillä, josta ostin vaaleanpunaisen Reiman fleecehaalarin, maksoi vaan 12 euroa! Oli siis puoleen hintaan. Kirpparille olisi tarkoitus mennä katselemaan jotain, noi pienten vaatteet on usein hyvässä kunnossakin.. toivottavasti tämä vauva säilyy tyttönä loppuun saakka, sillä muuten meillä on ihan väärän väristä vaatetta ja mahdollisesti myös tytön väreihin sisustettu huone! Noh, enpä ajatellut vielä pojankaan vaatteita pistää kiertoon, eihän nämä veikkaukset tosiaan varmoja ole..

Supistukset on helpottaneet tässä viikonlopun aikana, niin kuin arvelinkin. Vaikka koulussa käynti ei ole fyysisesti raskasta, se rasittaa kuitenkin henkisesti ja aiheuttaa niitä supisteluja. Toki nuo automatkat (yli 2h päivässä) tekevät oman osansa..

Miisa 20+4

Noista liitoskivuista kun kyseltiin, ni itse pidän liitoskipuina noita lantiossa tuntuvia kipuja, tuntuu, kun "luita revittäisiin erilleen", eli ts. elimistö tekee tilaa vauvalle. Toiset taas kuvailee niitä sellaisina, mitkä itse tulkitsen vain kohdun kasvukivuiksi, tuntuvat ympäri mahaa ja esim. äkillisinä liikkeinä. Mutta tulkintoja on varmasti monia :).

Ylihuomenna on sitten meilläkin ultra. En tiiä, kysyiskö, kumpi siellä on... esikoiselta kysyin, hoitsu ei muka nähnyt, vaikka ite nähtiin ihan selvästi ja oikeessa oltiin. Nyt kun tää on eka ultra, on niin paljon muutenkin uutta ja ihmeellistä, mut sit taas on toinen lapsi, mikään ei oo uutta, eikä sillä oo mitään väliä, kumpi sieltä tulee. No, kyllä mä ehkä enemmän toivon tyttöä ja pelkään pettyväni, jos ne sanookin, et poika täällä on... et senki takia ehkä ois kiva jännätä elokuulle asti. Noita huuhaan testejä tein, suunnilleen yhtä paljon tuli tyttö- ja poikapisteitä, ennustajat taas näki molemmat tytön.

Mä ihmettelen myös viikkojen nopeaa kulumista, vastahan sitä jännättiin, et päästäänkö viikolle 8, sit viikolle 12 ja nyt jo puoli väli kummittelee, osa on jo sen ylittänyt! Ennenkuin huomataan, se onki sit jo elokuu!

Eilen varattiin meille paluumatkat Suomeen. Mennään junalla Ruotsin läpi ja sit laivalla Helsinkiin. Tulee halvemmaks kuin lennot, vaik aikaa meneekin paljon paljon enemmän ja laivalla sitä rahaa menee ihan kamalasti... mut kiva kyllä päästä laivalle, sitä jo innolla odotan. Silja Linen sivuilla oli joku, et "emme suosittele matkustamista loppuraskaudesta", mulla on silloin viikkoja 26, eihän sitä vielä lueta loppuraskaudeksi?? Lentääkin saa vielä silloin ilman lääkärin lupia. Plus laivalla on sairaanhoitajan palvelut jos nyt jotain sattuis... tai jos isompaa, ni helikopteri käy hakee... tuskinpa niitä kuitenkaan tarvitaan!

Garnet rv 19+1

Kirjoittelen tuolla Syyskuisissa, mutta tulin kurkkaa teidän Elokuisten kuulumisia, kun itsellänikin la elokuun puolella, 27.8.

Pakko kommentoida ;) Katrinna, olen ihan samaa ihmetellyt, et miten ne mammahousut on niin ihmeellisen ja huvittavan näköisiä. Meillä päin myös näyttää olevan vain farkkuja, collegeja ja capreja tarjolla. Pitäisi just löytää jotkin siistit housut töihin.. Jos on hyviä vinkkejä mammahousuista ja liikkeistä, jotka myy mammavaatteita, otan myös minä niitä vastaan ;). Minä olen vielä pitänyt tiiviistä housun nappia kiinni, ettei koko sepalus aukea ;)). Kohta on kyllä pakko saada jotkin paremmat housut.

Kateellisena luin, kuinka teillä jo moni tuntee vauvan liikkeet ja potkut. Minä odotan esikoista, enkä mielestäni ole havainnut mitään liikkeitä. Pitää odotella... Onneksi rakenneultra on reilun kahden viikon päästä.

Tähti* rv 18+4.

Mä olen aina välillä käynyt lukemassa miten täällä edistytään. Minähän olin täällä silloin alku aikana kirjoittelemassa kun mulle tuli keskenmeno viikolla 11. Mulla on ollut aina välillä rankkoja aikoja kun ajattelee sitä asiaa... mutta onneksi mulla on nyt sellainen poikakaveri joka tukee mua rankkoina aikoina... itku on ollut herkässä monta kertaa... nyt mulla olis viikko 22+4...

Onnea teille odotukseen... toivottavasti minäkin pääsisin joskus taas jännäileen omaa odotusta...

No nyt on tämäkin koettu... eli superkovat potkut! Esikoista odottaessani ihmettelin monesti, kun monet sanoivat, että saattaa herätäkin kun vauva riehuu ja potkii masussa. Mä en ikinä kokenut potkuja mitenkään koviksi. Taisi johtua vauvan perätilasta tai jostain..?
No nyt tämä leijona potkii kyllä niin kovaa että välillä oikein hätkähtää. Viime yön koko masu vaan "kumpuili" kun hän touhusi jotain omiaan ja välillä potkas aina kovaa. Sama jatkuu nytkin. Yksityinen potkunyrkkeilykerho siellä on!!!
Mutta ihanaa kun ne tuntuu, en siis valita yhtään!

Kiva oli kuulla susta Viulu! Ihanaa että sulla on kiva poikaystävä joka tukee. Sitä tarvitset.

Ootteko käyneet kattomassa henkassa ja maukassa farkkuja. Itse löysin sieltä, tosin jo aika alussa tosi kivat farkut. Semmoset matalalantioiset,tumman siniset ja lahkeet vähän bootcut tyyliset. Ei ees arvais mammahousuiksi. Sittehän on aina vaihtoehtona masutuubit. Eli jos haluutte pitää omia farkkuja niin masutuubi vaan napin peitoksi.

Hauskaa viikko kaikille!

Terkuin
Elokuu ja leijonanpentu 22+3

Heippa!

Tähti*: mukavaa, että joku on samoissa ajatuksissa housuasioissa, ei pääse tuntemaan itseään liian outolinnuksi ;) hih.

Elokuu08: H&M:ssä oon käynyt ja sinne meinasin suunnata tänään, sinne sovituskoppiin :D. Ihan kivannäköisiäkin (ja niitä huvittavia ;)) siellä oli, just farkkuja ja semmosia, mut tarviisin myös suorat housut töihin ja niitä ei oikein ollut. En haluaisi laittaa kovin paljon rahaa per housut, jotta raaskin ostaa useammat, siksi tuo Henkkamaukka on onkin hyvä vaihtoehto. Masutuubi sen sijaan on loistoidea! En ollut tullut edes ajateleeksi moista vaihtoehtoa. Saakohan niitäkin H&M:stä vai vain jostain mammatarvikeliikkeistä? Tai voisi varmaan ommella itsekin... Vinkkejä?

Sellainen asia minua on myös mietityttänyt, kun tuolla keskustellaan rintaliiveistä. En viitsinyt mennä sinne kyselemään, joten kysynpä teiltä. Pitääkö paikkaansa, ettei saisi käyttää kaarituellisia rintaliivejä odotus- ja/tai imetysaikana? Ihan kummastuneena noita juttuja luin...

Katrinna 19+6
(huomenna puolivälissä, jipii!)

Masutuubeja myy nykyäänkin myös henkka maukka. Siinä äitiysosastolla hyllyssä niitä oli.
Mä en ole kuullutkaan tuosta, ettei kaarituellisia rintsikoita saisi käyttää? Miksi näin on?

Moikka!
Viulu: minä kävin läpi 3 km:ää tukena loistava mies ja nyt neljäs raskaus edennyt rv 19 + 3 eli toivosta ei kannata luopua - kyllä se jollain kerralla tärppää kunnolla.

En ole minäkään kuullut ettei kaarituellisia saisi käyttää, käytän niitä jatkuvasti. Olisiko tietoa miksi niitä ei suositella? Tässä pitäisi pian muutenkin aktivoitua rintsikka -ostoksille..
Mikä on Masutuubi?
Katri 19+3

Yhteistyössä