Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta,

ei tapahtunut mitään viime yönäkään, paitsi että nukuin taas todella hyvin. Kävin neljä kesrtaa vessassa, mutta nukahdin aina heti uudelleen. Näin hyvä yö oli viimeksi varmaan kk sitten. Ompa pirteä olo.
Yöllä ei musta ollut enää niitä suppareitakaan, illalla ne loppuivat kun rupesin makoilemaan. Nyt on kyllä maha vähän kipeä ja maha toimii edelleen vilkkaasti.

Tänään olisi sitten vuorossa imurointi+pölyjen pyyhintä ja shoppailureissu kaverin kanssa. Katsellaan kuinka jaksan, nyt ainakin tuntuu, että jaksan mitä vaan. =)

On muuten aivan luksusta tuo uusi 8kg pesukone. Esikoinen kuin päätti nyt lopettaa vaippojen käytön, eikä aina aamulla (11h pidätyksen jälkeen) ehdikään potalle ja tulee vahinko. On todella helppo pestä lakanoita yms. kun koneeseen mahtuu niin paljon.

Mietin eilen mitä tehtäisiin pojan kanssa viikonloppuna, niin mies sanoi, että Otsohan on anoppilassa ja me synnyttämässä. Katsotaan nyt. Ainakin tuota limaista vuotoa tulee edelleen, ja välillä hieman veriviivaista, eli limatulppa luuultavimmin on. Viimeksi mulla tosiaan meni pari päivää ja sitten poika syntyi.

Mukavaa päivää.

zuviliini 37+2

Ei mitään uutta täälläkään..

En saanut unta enää 06 jälkeen, joten täällä istun koneella ja odotan, että poika herää. Yöllä nukuin tosi huonosti. Meidän yläkertaan muutti eilen uusi perhe ja heillä on kaksi lasta. Toinen on ilmeisesti taaperoikäinen ja toinen n. 1kk vauva. Vauva itki koko alkuyön 15min.-½ tunnin välein! Heräsin joka kerta..ihan kuin olisi meidän olohuoneesta kuulunut. Heidän vanhempi lapsensa heräsi itkuun joka kerta ja alkoi höpöttää jotain. Myös meidän poika heräsi ja nukkui sitten meidän välissä koko yön.

Tajuttiin eilen miehen kanssa, että meiltä on täytynyt kuulua järkyttävä meteli yläkertaan.. siellä ennen asunut pariskunta on ollut tosi hiljaa, kun ei ikinä kuulunut mitään. Nyt huomattiin, että sieltä kuuluu ihan selvästi, mitä vanhemmat puhuvat lapsilleen ym. Meidän poika on ollut tosi itkuinen, joten tässä talossa ei ole siis nukkunut kukaan! (ei ihme että pariskunta muutti pois yläkerrasta..) Oikein hävettää, mutta minkäs teet, kun poika on sairastanut refluksia ym.

Tänään olisi ohjelmassa kämpän siivous ja kylppärin peseminen. Katsotaan, saanko yhtään mitään aikaiseksi tuolla mahassa =)

Miisa 39+1 (39+6)

Huomenta

Mä nukuin huonosti :( Heräilin parin tunnin välein.
Nivusissa tuntui tuiketta, pientä kipua. Ihan hallittavissa olevaa, mutta mielikuvitus alkoi toki laukata yöllä, mies kun on vielä huomisen siellä työreissussa...
Ja ne vauvan liikkeet; tunsin kyllä mitä parhaimmin yöllä..yöeläjä taitaa siitä kehkeytyä jos samat "rytmit" jatkuu sitten masun ulkopuolellakin...
Mä lähden leipomaan, tulee yksi ystävä kylään neuvolareissun jälkeen. Kivaa vaihtelua.

Mukavaa päivää kaikille...

Täälläkin nukuttu vähän niin ja näin...heräilty ja valvottu mutta loppujen lopuksi nukuin varmaan kuitenkin lähes 8 tuntia. On tähän huonoon nukkumiseen jo jotenkin vähän tottunutkin että ei ehkä tule sitten hirveenä shokkina yöheräilyt vauvan kanssa.

Tänään ois neuvolakäynti...jospa tää ois viimeinen!

Onko teillä tietoa vauvan kasvusta ihan näillä viimeisillä hetkillä? Kun jossain lukee että vauva voi kasvaa viimeisillä viikoilla 200g viikossa mutta tarkoittaako se enää esim rv 40 jälkeistä aikaa vai oisko toi vauhti suurin piirtein tohon laskettuun aikaan asti? Mietin vaan miten jättiläiseksi mahtaakaan kasvaa jos vielä pitkään masussa viihtyy.

Susa 39+4

Susa78: Mä olen kanssa miettinyt, että missä vaiheessa se vauva kasvaa sen 200g viikossa. Minullekin se lääkäri veikkasi eilen vauvan kasvavan vaan 50g viikossa, jos en synnytä ennen sitä. Luulin, että se on sen n.200g minkä kasvaa. Ehkä se on sitten lasketun ajan jälkeen, kun alkaa tulla enemmän painoa..

Siivosin tuossa taas pari kaappia ja tein ruoan! Kuinka sitä voi olla niin pirteä, vaikka on nukkunut tosi huonosti.. Nyt alkaa kyllä väsyttämään, pitää mennä esikoisen kanssa ottamaan nokoset!

Perustetaanko ketju vauvanhoitopuolelle sitten vasta, kun ollaan kaikki synnytetty? Olisi kiva siirtyä samaan aikaan..

Miisa

Neuvolasta terveisiä; paino pysynyt samana samoin sf-mitta. Verenpaineet alhaiset edelleen. Pissa puhdas ja muutenkin kaikki ok. Täti oli ihmeissään kun sanoin että supistelee joka päivä muutaman tunnin ajan. Laittoi ajan ens viikolle mutta totes sitten että jos mua ei näy niin sit oon synnyttämässä.

Viime yönä supisteli taas ja oli todella hankala nukkua. Jalat myös kramppas oikein kunnolla.

Mies haluaa niin kovasti että vauva syntyis huomenna joten tänään pitää kuulemma käydä pitkällä kävelylenkillä, saunoa, syödä tulista ruokaa ym. No ainahan sitä voi kokeilla...

Susa; mietin kans just että paljonko se vauva vielä kasvaa. Pelottaa kyllä jos tollaista tahtia kasvaa loppuun asti.

Naksuli 37+4

Onnittelut kaikille vauvan saaneille!Eikö vain olekin ihanaa?
Meillä oli tänään eka neuvola ja syntymäpaino on ylitetty,nyt 3095g. Maito siis riittää!
Mun näppäimistö sekoilee joten tällä kertaa ei muuta

tanne ei mitaan ihmeenlista... siis ei supistuksia, limatulppia, vesia ei sitten yhtikas mitaan. Toisaalta hyva jos menee siihen kaynnistykseen niin onpahan varma et ehtii ajoissa sairaalaan, eilen illalla nimittain viela kerrottiin uutisissa et espanjassa oli joku nainen synnyttanyt taxiin, siis aina kun mun on tarkoitus synnytaa lahi aikaoina niin naita uutisia putkahtelee joka suunnasta, ja saa mut paniikin partaalle... ja sit hermoiltuani muutaman kuukauden makaan sairaalassa odottamassa lahes vuorokauden... =)

Minun on tarkoitus tavata tanaan muutama tyokaveri joten saas nahda olisko niista apua kaynnistamaan synnytysta. Sita ennen ajattelin viela kiertaa muutaman kaupan ja katsoa jos loytyis niita imetys paitoja ja rintsikoita lisaa...

Ma valvoin kolmisen tuntia viime yona ja silti kun esikko hreas yhdeksalta oli pirtea kuin peipponen. Silloin yollakin oli niin pirtea et olisin voinut vaikka tehda jotain hyodylista kuten siivota jos ei olis ollut yo ja kaikki muut nukkumassa...

Second edition 40+2

Neuvolassa taas käyty ja kaikki ok. Paino oli tullu alaspäin -700g (yht 10,2 kg)...varmaan oli tuossa pari viikkoa sitten enempi turvotusta. Vauveli nukkui mutta heräsi kyllä kun vähän kantapäästä napautettiin :) Terkka vähän ihmetteli kun vieläkin olen yhtenä kappaleena mutta nyt sitten mukisematta antoi ens viikolle ajan...ja mä kyllä luulen että tulen senkin käyttämään!!

Sovin ens viikolle kaverin kanssa kaupunkitreffit...nyt aattelin että pitää vaan sopia kaikkee menoa niin on muutakin mietittävää kuin mahdollinen synnyttämään lähtö. Ja ehkäpä se lähtö tuleekin aikasemmin kun on menoja sovittuna :) Tosin en mä vieläkään ole yhtään varma haluunko mä sinne synnyttämään...pelottaa/jännittää..

Susa

Moikka,

mä olin koko iltapäivän kiertelemässä kauppoja kaverini kanssa (myös raskaana rv 33) ja oli todella mukavaa. Maha on edelleen hyvässä töiminnassa ja kaupoissa supisteli ahkerasti, sitten rauhoittuivat vähän. Nyt on sitten taas supistellut oikein napakasti. Katsotaan kuinka kauan taas jatkuu vai oliko nää vaan siitä kävelystä johtuvaa.

Aamulla oli jotenkin sellainen olo, että tänään syntyy. En tiedä miksi. Katsotaan meneekö nappiin vai oliko vain toiveajattelua. =)
Tämä maha on ihan kiva, mutta kyllä tästä jo luopuisinkin jos voisi. Enää ei kävely kyllä satu niin paljon kuin ennen, eli sillai on helpompaa.

Nyt täytyy vähän pötkötellä, jalat on aivan muusina kävelystä.

zuviliini

Jee, jotain jänskää, lähde vain Zuviliini synnärille sinä tänään! Mä edelleen yritän sitä huomista. Anoppi siis lähtee huomenna kotiinsa ellei mitään tapahdu. Toivottavasti alkais illalla/yöllä homma rullaamaan. Tai aamuhan se olisi paras, ehtis ensin nukkua, sit synnyttää päivän aikana ja ehkä taas nukkua seuraavan yönsä. Miehen kanssa pohdittiin, että jos vauva syntyy viikonloppuna niin sitten pyydämme perhehuonetta ja jos viikolla niin sitten saan olla vauvan kanssa kahdestaan osastolla, hän menee vielä töihin kunnes kotiudumme (olettaen tietty että esikoista hoitaa joku).

Vuvan kasvusta: mulla on kyllä semmoinen fiilis että kasvaa edelleen sen 200 g per viikko, oli viikot mitä hyvänsä. Mutta yksilöllisiä eroja alkaa tässä vaiheessa olla jo tosi paljon. Siksihän esim. rakenneultrakin on jo raskauden puolivälissä, sillä sen jälkeen vauvojen vertailu toisiinsa on hieman hankalampaa, kun yksilölliset erot alkavat vaikuttaa asiaan.

Kenenkäs esikoisen nimi oli Otso? Eilen joku kertoi Otsosta? Meidän tälle tulevalle vauvalle tulee todennäköisimmin sama nimi (ellei sieltä nyt sitten tyttö tule, mitä epäilen). Esikoinen on jo tämän nimen kuuluttanutkin kaikille, joten se ei ole enää mikään salaisuus. Tosin s-kirjain on vielä hukassa, eli Otso on esikoisen suussa Otto. Onko muilla nimiä valmiiksi mietittynä? Vai odotatteko, että näette tyypin ensin?

Nyt Pikkukakkosta katsomaan ;)

T. Rizzu 40+6

Meillä ei ole nimeä vielä.. minulla on kyllä ehdotuksia, mutta ei kelpaa miehelle. Hemmetti. Taas sama homma, että sitten paniikissa ennen ristiäisiä mietitään nimeä!!

Sukupuolihan meillä on melko varmasti tiedossa, joten olisi ollut hyvä miettiä se nimikin..

Mies ja esikoinen lähtee käymään mummolassa ja minä jään siivoamaan kylppäriä ja tätä kämppää. Sitten on kaikki hommat tehty, mitä pitikin ennen vauvan syntymää!

Vauva on liikkunut tänään tosi paljon, ei ole tarvinnut kuulostella liikkeitä. Supistuksia on tullut jonkun verran, aika napakoita ovat mutta ei kipeitä. Ei siis mitään toivota lähdöstä =) Noh, odottelen siihen viimeiseen laskettuun aikaan ja sitten alan panikoimaan vauvan koon takia!

Se ennustaja eukko, jolle voi laittaa viestiä, ennusti minun synnyttävän 18.8.2008 tytön =) Kamalaa, jos vielä niin pitkään mene.. Mutta toisaalta, hyvinkin todennäköistä kun ei mitään merkkejä ole mistään vielä.

Miisa 39+1 (39+6)

Heip,

täällä supparit jatkuu aika kipeinä. Nyt vasta pääsen kunnolla laskemaan onko säännöllisiä ja kuinka usein tulevat. Kamalaa, kun ensin piti saada esikoinen nukkumaan. Onneksi mies tuli juuri kotiin auttamaan. Katsotaan nyt loppuvatko tässä jossain vaiheessa vai onko tämä jo menoa.

Suppareita on todella vaikea laskea, kun joka supistuksen (ei enää) välissä vauva veti hirveää jumppaa ja sekin jo sattui aivan älyttömästi. Nyt tulee taas supistus... väli n.10min. ajattelin nyt ainakin tuonne kymmeneen sinnitellä, jos eivät lopu niin lähden näytille. Meillä onneksi sairaala lähellä, samoin mun äiti joka voi tulla meille katsomaan poikaa.
Pojan nimi on muuten Otso. Joku sitä kyseli. =)

Kirjoittelen lisää, kun tiedän tapahtuuko jotain vai ei.

zuviliini

Zuviliini: Vautsi! Nyt alkaa tapahtua! taitaa tulla teille se 080808 vauva =) Tsemppiä vaan koitokseen, kyllä se siltä kuulostaa että menoa on.

Miisa, (joka siivosi kylpyhuoneen lattiasta kattoon juuriharjalla ----> ei supistuksen supistusta =) Tämän vauvan aika ei ole vielä)

Zuviliinille tsemppiä. Kuulostaa kyllä lupaavalle...

Käytiin juuri kaupoissa ja kirjastossa pyörimässä ja kohta sitten sitä tulista ruokaa. Sauna on lämpiämässä... Mitähän vielä keksis?!

Miisa; meillä on hääpäivä 18.8 joten sekin olis aika kiva päivä synnyttää mutta tosiaan sinne on vielä pitkä aika. Mulla ei tietty oo noita viikkoja niin paljon kuin sulla...

naksuli

Empä vielä tiedä tuosta lähdöstä. Supistuksien voima jotenkin heikkeni, niitä tulee n.10min välein, mutta ovat jotenkin heikompia kuin äsken. Ajattelin mennä yrittämään nukkumista, jos supparit vielä loppuisivat levossa. Tällaista oli myös ennen Otson syntymää, suppareita tuli joka ilta 2-3h ja sitten loppuivat. Nyt siis en lähde ihan vähällä liikkeelle, jos ei siltä tunnu.
Toivoisin, että menisi vedet kotona, niin olisi varma lähtö. Se turha reissu sairaalaan on niin inhottava.

Näyttäisi kuitenkin siltä, että ehtii syntyä ennen miehen reissua. Tai sitten ei. =)

Voi kun meilläkin olisi sauna!!! Nyt olisi ihana mennä sinne lämpöön. Kömmin nyt peiton lämpöön kuulostelemaan tilannetta. Öitä.

zuviliini

Neuvolakäynti muuten ok, mutta paineet koholla (olleet raskausajan ok)...aamulla siis uudelleen, päättävät sitten passittavatko sairaalaan vai tarkkailenko kotona viikonlopun yli..
Vointeja kaikille :)

Minulla erittain onnistunut shoppailu paiva, sain lyhyt ja pitka hihaisen imetyspaidan, tai siihen tarkoitukseen sopivan, kahdet liivit, ostin ihan normii tyylittomat kaarituettomat valkoiset. Samanlaiset olin ostanut jo esikoisen aikaan ja ne kaytossa hyvaksi todennut. Sit esikoiselle kylpytakin ja juniorille semmoisen huppullisen pyyhkeen. Ja molemmille kesa sandaalit.

Parin tyokavein kanssa kaytiin vahan limpparilla ja juttelemassa... mut siihen loppui "hyvat" uutiset, siis kaiken sen ostoksilla ravaamisen jalkeen ei yhden yhta supistusta... Ei vaikka kaverit koko ajan hoki et kuinka sa voit, pitaako soittaa taxi tai muu kulkupeli sairaalaan...

Meilla on jo koko nimi tiedossa. Itse asiassa se on jo kaikille kerrottukin... taalla kun on moinen tapa, tosin me oltiin tosi "myohassa" sen paatoksen ja kertomisen suhteen kun kaikki muut kertoo sen jo rakenne ultran jalkeen kun selviaa onko poika vai tytto tiedossa. Me saatiin se paatettya vasta about kuukausi sitten...

Ihanaa taalla on laskenut lampotila, ei olut enaa yhdeksan aikaan kuin +27 ja tuuli, ette usko kuinka autuaalliselta tuntui =) Itse asiassa vahan viilealta =) Ostoksilla tuli kummiskin sen verta hiki et nyt esikoisen kanssa suihkuun ja sit esikko nukkumaan... Joo meilla ollaan vahan liian valimerimaisia et naa illat on turhan pitkia pienille lapsille...

Second edition 40+2

Huomenta,

täällä ollaan kotona vielä. Viime yönä nukuttu 01.00-04.30, pikkuisen väsyttää, mutta tavallaan olo on kuitenkin aika innostunut. Supistuksia tuli säännöllisesti tuonne puoli yhteen asti ja sitten loppuivat. Otin panadolia ja sain nukuttua. Puoli viisi heräsin kamalaan vessa hätään ja siitä lähtien taas maha toiminut, supistuksia silloin tällöin.

Olin illalla jo lähdössä käymään näytillä kahdentoista aikaan, mutta kun sitin sairaalaan, sanoivat, etteivät voi ottaa vastaan. Jos selviäisin kotona, voisin soitella parin tunnin päästä. Muuten pitäisi soittaa Kätilöopistolle tai Jorviin ja mennä tarvittaessa sinne. Kamala tilanne. Tirautimpa siinä pari kyyneltäkin kun tuntui aivan kamalalle. Nyt sitten odotellaan kuinka tämä päivä etenee.

Onneksi äsken sovittiin äitini kanssa, että Otso menee sinne varmuuden vuoksi yökylään ensiyöksi. Miehellä joku iltameno, niin on sitten mukavampi olla, jos taas supistelee.

Tällaista tämä taas on. Otson kanssa tätä kesti 5 päivää. Nyt en kyllä niin kauan jaksaisi odottaa.

Kohta lähden viemään Otson tarhaan ja sitten itse nukkumaan, jos vaan onnistuu. =)

zuviliini 37+3

Huomenia kaikille. Onkos meidän elokuulaisten hyvin alkanut jakautumistaika hiipunut nyt hetkeksi jonnekin?? Te täräytätte vissiin kaikki sit vauvanne kerralla ja uutisia pukkaa niin ettei mukana pysy!

Zuvilinille nyt isot tsempit ja paljon voimia taistella noiden supistusten kanssa. Minullahan oli ihan samaa kunnes pariksi päiväksi rauhoittui ja sittenhän se lähtikin kerralla etenemään. Yritä edes jossain välissä saada levättyä.

Meitin pikku-Vili alkaa hiljalleen hakemaan omaa päivärytmiään. Toivon sydämeni pohjasta, että nuo unenlahjat säilyy. Poika meinaa nukahtaa iltaisin kuin enkeli, päivällä, jos pääsee yliväsyksi niin tappelee hetken unta vastaan. Outoa miten isona tuota poikaa jo pitää, kun on ollut kotona kohta viikon. Kaikki ihmetteli kaupassa tiistaina miten olen kolmepäiväisen kanssa yksin liikenteessä. Toissa päivänä poika veti itsensä yliväsyneeksi ja valvoi parin minuutin torkkujen avulla kuusi tuntia! Eilen nukkui sit ihan koko illan kahdesta eteen päin (söi toki välillä) ja minä olin jo huolestunut, että nyt se on kipeä. Mieheni rauhoitteli ja totesi, että jos olisitte tulleet vasta kotiin niin et ihmettelis unia yhtään :-) Oma kuntoni tässä eniten ihmisiä ihmetyttää. Kun kerron synnyttäneeni alle viikko sitten niin kaikki katsoo minua kuin jotain mielenvikaista. Olo on aivan vallan mainio, parempi kuin ennen raskautta, koska jostain syystä kivut jne ovat vielä pysyneet poissa (kopkop, koputan puuta). Olen jopa saunonut jo kahdesti eikä yhtään ole tehnyt pahaa tai heikottanut. En edes vuoda kuin seula, joten itsekin ihmettelen tätä oloa. Ralliauton kyytiin tekis jo hirveästi mieli, kun en melkein vuoteen ole ollut "kunnon" vauhdissa. Mies tosin nauroi, että vyöt voisi tehdä hippuisen kipeää pingottuneisiin tisseihin :-)

Tuosta vuodatuksestani tuli mieleeni, että kaipaileeko kukaan muu entisiin ehkä raskauden vuoksi sivuun jääneiden harratusten jne pariin jo? Siiterin juomista saunan päälle ei lasketa ;-)

-Mammaksi ja Vili 6päivää-

PS: eilen tuli pojalle sotu ja maistraatin paperit joilla nimen saisi ilmoittaa. Tyhmää vaan, että kun poika nyt vissiin sit kastetaankin niin nuo paperit annetaan vasta papille ristiäisissä. Ilman kastetta poika saisi jo ensi viikolla virallisesti nimensä. Minä niin kovasti haluaisin hänelle nimen jo nyt ihan virallisesti, enkä haluaisi odottaa puolta toista kuukautta.

Täälläkin valvottu supistusten kanssa.. Ne tosin kestivät vaan tunnin ja loppuivat sitten. Taisi johtua pissahädästä.

Olo on kuin jyrän alle jääneellä, väsyttää niin..

Mekin varmaan annetaan poika mökkeilemään huomenna miehen vanhempien kanssa. He ovat ainoa vaihtoehto hoitopaikaksi, jos synnytän la tai su ja he ovat kuulemma lähdössä mökille..Ihmettelin vähän, että eivätkö he voi uhrata yhtä viikonloppua meidän vuoksi ja olla varulta kotona, jos me tarvitsemme apua. Mutta ilmeisesti siis eivät, joten pakko kysyä jos ottaisivat tuon pojan mukaan sitten varmuuden vuoksi.

Onpas kurja ilma.. olisi niin hyvä lähteä synnyttämään =) Mieskin on töissä, kun ei mitään tapahdu. Menee kuulemma huomennakin jos ei vieläkään lähtö tule.

Mutta kai tästä pitää alkaa tekemään jotain hyödyllistä, vaikka siivoamaan..

Miisa 39+2 (40+0 !!!) Taas yksi lasketuista ajoista käsillä =)

Täällä ei supistuksen supistusta... Ehkä mä luovun toivosta ja rupeen odottelee sitä laskettua päivää.

Ilma on kyllä todella surkea. Mun mies lähti kans töihin vaikka oli aikonu pitää vapaapäivän. Sano lähtevänsä huomenna poikien kanssa ulos kun ei jaksa vaan istua kotona ja odotella, helppohan sen on sanoa!!!

Lainasin kirjastosta synnytysoppaita. Niitä sitten lueskelin pitkälle yöhön. Vaikka sitä onkin synnyttäny aiemmin niin jotenkin sitä on vaan unohtanu. No nyt sitten kokeilen täällä istua jumppapallon päällä ja rentouttaa kaikkia lihaksia ym. Viimeks helpotti supistusten aikana just tuo pallon päällä istuminen. Josko selviäis tälläkin kertaa ilman kivunlievitystä. ;)

Naksuli 37+5

Voih, eikö kukaan lähteny viime yönä? Vielä on aikaa 13 tuntia tehdä 080808-lapsi! Mua supisteli "lupaavan tiheästi" eilen illalla, mutta ei tarpeeksi kipeästi. Masu-Otso piti aikamoista jumppaa aina supistusten välissä. Mutta kas, kun pääsin sänkyyn kunnolla makuulle, loppuivat supparit taas siihen. Ja nyt aamulla ei oikeastaan mitään.

Esikoiselle tuli eilen illalla pippelinpäähän tulehdus. Alkoi ihan yhtäkkiä huutaa että "väkevä kakka!" Tarkoitti siis "väkevä pissa". Käytettiin heti lääkärillä. Ja hoidoksi tuli silmätippoja pippeliin! Jostain kohtalon oikusta olin juuri pari päivää sitten lukenut moisesta hoidosta tuolta vauvahoito-osastolta ja sitä lääkärikin tosiaan suositteli. Tipoissa on siis antibioottia. Jos ei muutamassa päivässä laannu, voi vielä hakea hiivavoidetta lisäksi. Mutta onhan se aika tappelua se pesu ja tippojen laitto. Yksin siinä ei onnistu.

Tänään on vielä neuvola klo puoli 1, sen jälkeen anoppi lähtee kotiinsa ja minä alan "tosissani" odottamaan, että synnytys käynnistyy ;)

Rizzu 41+0

Yhteistyössä