Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miisalle vielä vastaus sf-mitasta: Vasta loppuaikoina on mitta tipahtanut keskikäyrältä alakäyrälle, mutta niin kävi esikoisenkin kanssa. Ilmeisesti mulla vauva mahtuu laskeutumaan tosi hyvin lantion sisään ja silloinhan mitta lyhenee. Mutta nyt tuo ultra antoi hyvän tiedon vauvan koosta.

Huh, joka täällä kaikki muut jakautuu, paitsi minä?!? Paljon onnea uusista vauvoista!

Omaan napaan ei oikein mitään... väsyttää ihan kamalasti ja huono olo jatkuu. Mulla sf-mitta jatkaa kasvuaan (keski- ja yläkäyrän välillä tasaiseen), vaikka vauva laskeutuu entistä alemmaksi. Eilen suihkussa jo kauhistelin, että voiko tämä olla vauvan pää, mikä häpyhuulia ym. painaa, siellä tuntuu ihan selvästi jotain isoa ja kovaa. Suppareista tms. ei tietoakaan. Alkaa olla aika tylsää, kun ei tän väsymyksen takia sit oikein jaksa tehä mitään...

Garnet 38+4

Rizzu; me ollaan menossa kättärille jos tässä nyt lähtö tulee. Tosin mennään sinne haikaranpesään mutta sama rakennus kuitenkin.

Välillä tulee supparit tosi tiheään mutta sit yhtäkkiä voi olla tunnin tauko. Ota nyt sitten selvää. Äsken kyllä tuntui hyvin kun vauvan pää painui yhä syvemmälle ja heti sen jälkeen kipeä suppari ja veristä limaa...

Esikko roikkuu koko ajan sylissä kun huomaa että mua sattuu. Sano äsken että äiti tarvii lääkettä, heh.

Menis nyt vaikka vedet niin tietäis sit varmasti että tänään mennään.

Naksuli

Me lähdetään nyt, välit 3-6 min ja kipeää tulee. Puhelimessakin jo huohotin kätilölle ja se sanoi että tulkaa vain.

Tänään on mun edesmenneen mummun syntymäpäivä ja itselläkin 13. päivä (tosin marraskuuta) synttärit. Hyvä on tänään Otson tulla.

Pikaisesti ilmoitan, että meille syntyi ihana tyttövauva 8.8. :) Äiti on rajun synnytyksen seurauksena sen verran kipeä, että koneella istumisesta ei vielä haaveillakaan, mutta vauva on loistava palkinto kaikesta kivusta ja särystä! Vauva-arki on lähtenyt sujumaan hyvin. Loppujen lopuksi vauva tuli siis nopeasti, 4h sairaalaan menosta neiti oli jo rinnalla. Lisää paremmalla ajalla...

Onnea kaikille vauvaantuneille & tsemppiä vielä nyyttiään odotteleville! :)

Missäs kaikki on?Meille siis syntyi aika nopsaan Otso-poika klo 17.42. Mitat: 3380 g ja 51 cm, pipo 37 cm. 3 tikillä selvisin! Nyt yritän laittaa pojan taas nukkumaan, se oli jo 3. kerran tissillä! Terveisin Rizzu rv 0

Onnea Rizzu! Tulihan se Otsokin vihdoin maailmaan, meillä kun oli sama laskettuaika ja meillä tuo Vili tuntuu jo niin isolta vauvalta, eikä vastasyntyneeltä. Hienon kokoisen pojan pyöräytit ja vain kolme tikkiä vaikka pojan päänympärys noin hieno! (meidän Vilillä 35cm ja kätilö oli ihmeissään, kun minulle ei tullut yhtään repeämää, ei siis yhtään "isäntikkiäkään")

Nyt sitten odotetaan Miisan, Susan ja Naksulin ilmoituksia vauvoista, eiköhän he eilen jakautuneet kaikki.

-Jännittäen Mammaksi-

Onnea zuviliini, VilmaAurora ja Rizzu!
Odotetaan täälläkin Miisan, Susan ja Naksulin viestejä, onnittelut vasta sitten :).

Täällä edelleen yhdessä koossa ja vielä hyvä tovi varmasti. Eiköhän käynnistys ole ihan viimeistään 3.9.... Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tämä oleminen tympiä, varsinkin kun lukee teidän muiden uutisia useamman päivässä. Mäkin haluaisin jo kertoa uutisia, ainakin tän kuun puolella :).

Katrinna 39+2

Onnea zuviliini, VilmaAurora ja Rizzu!
Odotetaan täälläkin Miisan, Susan ja Naksulin viestejä, onnittelut vasta sitten :).

Täällä edelleen yhdessä koossa ja vielä hyvä tovi varmasti. Eiköhän käynnistys ole ihan viimeistään 3.9.... Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tämä oleminen tympiä, varsinkin kun lukee teidän muiden uutisia useamman päivässä. Mäkin haluaisin jo kertoa uutisia, ainakin tän kuun puolella :).

Katrinna 39+2

Paljon onnea Rizzulle ja VilmaAuroralle! Tulihan tähän ketjuun sitten 2kpl 080808 vauvoja :).

Eilen valittelin, ettei ole suppareista tms. tietoakaan. No, nyt on eilisillasta asti suppaillut säännöllisen epäsäännöllisesti, n. 9 aikaan illalla alkoi, alkuun tuli 2t suht säännöllisesti, mutta yöksi laimeni. Aamun on taas suppaillut, välillä jo 4-5min välein, mutta enpä usko, että vauva vielä syntyy. Ei nää kuitenkaan vielä niin kipeitä ole, vaikka selän polttelulla alkavatkin. Pojan flunssa vielä yrittää tulla mullekin, kurkussa inhottava olo ja muutenkin kipeä :(.

Garnet 38+5

Onnea vauvautuneille!

Me lähdettiin kans viime yönä muka synnyttämään. 9 tunnin tiheiden supistusten jälkeen alakerrassa ei mitään edistystä. Supistukset sitten vähenivät ja vaimenivat pikkuhiljaa joten lähdettiin aamuyöstä kotiin. Nyt sitten kituutan täällä kotona. Edelleen supistaa, nytkin noin 3min välein.

Ei helvetti jos tätä nyt jatkuu vielä pitkään. Oon jo niin loppu sekä henkisesti että fyysisesti. Paikat hajoo ennen kuin pääsee oikeasti synnyttämään...

Tsemppiä kaikille!

Naksuli

Onnea kaikille vauvautuneille tasapuolisesti :)

Garnet; saa nähdä kuinka kauan me vielä odotellaan?? Musta tuntuu että sä varmasti vauvaudut ennen mua...johan sua supisteleekin ;) Onko sulla tuntuneet vauvan liikkeet vielä ihan hyvin?

Mulla ei kummempia "oireita", väsyttää vaan..tosi paljon ja koko ajan :( eilen illalla äitipolilla tutkivat tilanteen kun vauva liikkuu niin vähän. Kaikki hyvin, mutta lapsivettä niukasti..uusi käynti ensi viikolla, jollen ole synnyttänyt...

Julia 38+6

Voi hel... naksuli puolestasi! Minua ihmetyttää tuo ettei sinullakaan mitenkään tuossa vaiheessa edistetty synnytystä, koska ilmeisesti se on alkanut ja käynnissä. Minä en olisi kotiin enää lähtenyt, niin no matkankin vuoksi ja ensimmäisen synnytyksen ollessa nopea kohdallani. Eipä paljoa varmaan lohduta vaikka voimia sinulle toivottaisin ja omasta varastostani sitä sinulle meditoisin. Mutta yritä jotenkin jaksaa, jos ei muuten niin painut takaisin sairaalaan ja pyydät jotain puudutusta tms, jotta edes hetken pystyisit nukkuu ja kerää voimia.

-Mammaksi-

PS: Miisa on sit eilen "poikinut" koska tänään ei ole vielä mitään kirjoittanut, luultavasti Susakin.

Onnea kaikille vauvan ulos tyrkanneille!
Luin akkia kaikkien jutut kun olen ollut pari vuorokautta netti pimennossa ja oli pakko tulla nettikahvilaan ilmoittamaan et yhdessa kasassa viela ollaan. Ainakin toistaiseksi. Kaynnistys on varattu 19.8 klo 8.30 jos sita ennen ei mitaan tapahdu. Tosin tanaan sain yliaikais katilossa pienta paniikkia aikaan kun kayrien mukaan supisteli tosi paljon ja kunnon valein mut ma en tuntenut mitaan. Siis minusta minulla oli enemmankin armoton pissihata ja nalka, olin nimittain odotellut kolmisen tuntia et paaisisin niille kayrille ja kun oli yksin liikenteessa en uskaltanut lahtea pissille kun pelkasin et ne just silloin minut kutsuu. No katilo taas torkki sormiaan ja kokeili ja kaski toisenkin katilon tulla kokeilemaan, toinen oli sita mielta et ihan selvasti supistelee mut ei viela synnytyssupistuksia joten sisalle ei tartte jaada eika illalla menna uudestaan vaikka se minun "oma" sitakin jo ehdotteli. Eli nyt vaan odotellaan vahan toiveikkaimmin mielin...

Second edition 41+2

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Julia 73 LA 23.8.2008, K-SKS
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008

Synnyttäneet:

23.7. Pistiina, rv 39+2, tyttö 2850 g ja 46 cm
28.7. Elokuu08, rv 39+3, tyttö 3070 g ja 49,5 cm
28.7. Katri-73, rv 36+3, tyttö 2740 g ja 44 cm
2.8. Mammaksi, rv 40+1, poika 3550 g ja 49 cm
3.8. Emeliina rv 39+4, tyttö 3000g ja 51 cm
4.8. Kattu, rv 40+0, poika 3690 g ja 53 cm
8.8. Mutsi 08, rv 40+4, tyttö 3870g ja 50cm
8.8. VilmaAurora, rv 40+1, tyttö
12.8. Zuviliini, rv 38, poika 2970g ja 50cm
13.8. Rizzu, rv 41+6, poika 3380g ja 51cm

Joo, selvis sit syy siihen netti pimentoon, esikoinen oli kaynyt pikku sormillaan vahan napeloimassa modeemia... =)

Taalla on ollut nyt pari paivaa vahan viileampaa, about 25-27, pilvista ja tuullut niin tuntunut ihan autuaalliselta.

En vielakaan tunne kunnon supistuksia, luultavasti ne paivaset tosiaan johtui siita pissa hadasta, vai onko mahdollista? Tosin ne oli tainnut saada jotain pehmenemista ja aukeamista aikaan tuolla alapaassakin...

Second edition 41+2

second minulla aiheutti loppuraskaudessa pissahätä supistuksia, ja pissalla käyntikin... Nyt imetys aiheuttaa jälkisupistuksia, mutta nyt selviän jo ilman lääkettä. Aluksi nämä jälkisupistukset oli pahempia kuin synnytyssupistukset. Näiden jälkisupistusten aikana kun ei pääse kävelemään vaan yleensä makaa sängyssä imettämässä.

Toivottavasti Miisalla on kaikki hyvin, kun ei ole käynyt mitään ilmoittamassa vauvasta ja itsestään... Synnyttänyt on jo varmaankin, kun jo pari aamua sitten oli sairaalassa.

- mammmaksi-

Huomenia,
me ollaan kotiuduttu eilen. Ja ensimmäinen yökin sujui oikein hyvin. Veeti nukkuu todella hyvin, viime yönäkin 5h putkeen ja on muutenkin aivan erilainen kuin veljensä,paljon rauhallisempi.

Onnea kaikille vaavinsa saaneille ja todella paljon tsemppiä niille jotka kärsivät supistuksista. Mulla supisteli tosiaan taas sen viisi päivää ennen itse synnytystä. Onneksi palkinto kärsimyksestä on maailman paras.

Mammaksi: onko sulla vieläkin jälkisupistuksia? Nää on aivan kamalia. Todellakin tuntuu, että synnytän edelleen joka päivä ja vedän koko ajan maksimimäärää buranaa+panadolia 4h välein. Mulla tosiaan maha jo aivan normaali, kukaan ei kyllä tajuaisi että oon just synnyttänyt. Sitä kai nää karmivat supparit tekee. =)

Kirjoittelen tarkemman synnytyskertomuksen vaikka viikonloppuna. Otso on lähdössä Mummin ja Ukin kanssa mökille ja mies sinne ruotsiin. Eli ollaan Veetin kanssa viikonloppu kaksin.

zuviliini ja Veeti 3pv

Zuviliini kyllä jokunen supistus vieläkin tulee, mutta nää on ihan mitättömiä ;-) ainakin niihin ekoihin päiviin verrattuna. Lääkettä vedän lähinnä siitä syystä, että yöllä imettäessä jalat ja kädet puutuu, on tosi tuskaa olla kyljellään 15min jälkeen ja Vili syö parhaimmillaan sen puolisen tuntia putkeen.

-Mammaksi-

Odottelemme tässä lääkärintarkistusta,eli kotiin pitäisi päästä kaiken järjen mukaan tänään,yes! Se munuaisaltaan ultra menee kuulemma tiistaille, silloin vasta on röntgenlääkäri paikalla. Ellei Naksuli nyt ole täällä niin jää harmillisesti treffit tekemättä. T. Rizzu & Otso 1,5 vrk

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008, espanja, tyttö 04/07.... tyttö tulossa
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Julia 73 LA 23.8.2008, K-SKS
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008

Synnyttäneet:

23.7. Pistiina, rv 39+2, tyttö 2850 g ja 46 cm
28.7. Elokuu08, rv 39+3, tyttö 3070 g ja 49,5 cm
28.7. Katri-73, rv 36+3, tyttö 2740 g ja 44 cm
2.8. Mammaksi, rv 40+1, poika 3550 g ja 49 cm
3.8. Emeliina rv 39+4, tyttö 3000g ja 51 cm
4.8. Kattu, rv 40+0, poika 3690 g ja 53 cm
8.8. Mutsi 08, rv 40+4, tyttö 3870g ja 50cm
8.8. VilmaAurora, rv 40+1, tyttö
12.8. Zuviliini, rv 38, poika 2970g ja 50cm
13.8. Rizzu, rv 41+6, poika 3380g ja 51cm

Hoksasin just et eilen paivitellessani listaa otin itseni listalta pois, joten runttasin nimen takas listalle.
Vielakin tulee semmoisia minisupistuksia valilla mut ei mitaan merkittavia, eli huomenna sinne kontrolliin ja katsotaan mita kayrat sanoo...
Susakin taitaa olla jo jakautunut ja Miisa joten seuraavaks on kylla sit ehdottomasti minun vuoro!

Second edition 41+3

Terkkuja täältä ja onnea muillekin vauvan saaneille =) Toinenkin 080808 vauva!!

Meille syntyi suloinen tyttö 13.8. klo 14.24. Painoa 3360g ja 50cm, pipo 36cm. Synnytys oli tosi rankka, kun lähti kunnolla käyntiin. En ehtinyt saada mitään kivunlievityksiä ja ilokaasukin otettiin pois kun vauvalta meni sydänäänet.Synnytin siis luomuna kaikista suunnitelmista huolimatta. Kamala kokemus, taitaa jäädä meiltä kolmas lapsi tekemättä! Huusin niin paljon, että ääni meni ja mottasin kätilöäkin nyrkillä.

Tultiin juuri kotiin, mutta huomenna pitää mennä takaisin sairaalaan tarkastuttamaan bilirubiinit ja paino.

Kerron myöhemmin lisää, kohta tulee isä käymään ja pitää syöttää tyttö ennen sitä!

Erikois tsempit vielä mahan kanssa kärvisteleville!! Ei ole enää kauaa kellään.

Miisa ja tyttö 2vrk

Yhteistyössä