Elokuiset 2025❤️

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me julkistettiin raskaus sukulaisille jouluna. Mites muut, meinaatteko odottaa esim. ultraa tai kertoa vasta kun vatsakumpu näkyy vai onko muita jotka ei jaksa olla kertomatta? Täällä aatto meni kivasti, mut sen jälkeen onkin ollut joka päivä lievää etovaa oloa ja väsymystä, onneksi ei mitään rajumpaa, mut sais tääkin väistyä pois. Tänään viikot 8+3, eka neuvola varattuna 9.1.

Me kerrottiin omille vanhemmille ja sisaruksille melko varhain, toki meillä ollut vastoittain geneettinen keskeytys joten kenellekään ei varmaan yllätyksenä tullut meidän uusi raskaustoive 😅🤭

Faceryhmään ’2025’ mahtuu mukaan vielä, tervetuloa kaikki halukkaat sinne! 😊

epävarmoja viikkoja vielä monella, itselläkin huolta aiheuttaa tuhruvuoto ja oireettomuus, mut ei auta kun odotella 🫣

Kerrotaan yleensä vasta joku rv15 jälkeen 😊 lähimmät saa tietää jo nt-ultran jälkeen mut muille sit vasta myöhemmin. Tosi vaikeaa olla kertomatta mutta en halua selitellä jos jotain käykin. Ja jotenkin muutenkin jännittää tän kertominen kun on meidän kolmas pieni 😅 vanhimmat on aikuisia siis.

Täällä vasta 5+1 siis menossa ❤

En olisi itse kertonut, mutta lapsi kertoi. :D Oli pakko nuille paljastaa asia, kun äitin vointi heitä huoletti. Tämä lääkitys taitaa auttaa minun pahoinvointiin ja tuntuu ihanalta saada taas jotain otetta elämästä. 🥹

• Rakkaus
Reactions: Oliivi3
Heips onko täällä ketään muuta jolle ei meinaa oikeen maistua mikään ruoka? Ite joudun pakottaa itteni syömään jotain liha ruoat ei maistu melkein ollenkaan jauhelihan näkeminen pelkästään oksettaa. Ja ei kellään sattuis olee vinkkiä matkapahoinvoinnin kanssa.

Jauhelihan näkeminen oksettaa täälläkin. Lisäksi oikeastaan kaikki ruoka ja ajatus syömisestä. Jopa vedenjuonti. Vielä plussaa odottelen vaikka oksentelua on ollut jo hyvän aikaa.

Me taas yritämme olla kertomatta edes kotiväelle vielä ainakin jonkun viikon. Hiukan kyllä voi olla haasteita kun niin paljon väsymysta ja huonovointisuutta, vaikka suurin ongelma on ehkä kasvava maha. Esikoisen kohdalla meni pitkään, että mitään näkyi, mutta muissa raskauksissa housut käyneet tiukaksi todella nopeasti. Mietin just että pitäisi käydä ostamassa mukava housut ja pari ovelasti leikattua paitaa... ehkä niiden avulla.

Moi!

Täällä ois kans yks elokuista odottava, joka vois liittyä keskusteluun. Facebookiin en vielä uskalla. Laskettuaika olis n. 21-24.8., riippuu, mitä laskentatapaa käyttää. Tätä yritettiin puolitoista vuotta, ja ekasta inseminaatiosta sain ekan plussan raskaustestiin ikinä. Mulle eka lapsi, mut puolisolle toka.

Tänä aamuna oli varhaisultra ja siellä sydän sykki ja sijainti oli oikea 🥰. Ite ajattelen, että tänään ois 6+5, mutta ultra näytti 6+4. Hoitava taho laskee kuiteki 7+0, koska laskevat inseminaatiosta. Mun mielestä vähä hassua, että lasketaan inseminaatiosta, koska inseminaatio tehtiin samana päivänä, kun ovulaatiotesti oli positiivinen. Eli eihä se munasolu ole vielä edes irronnut inseminaatiopäivänä, miten se muka voisi jo hedelmöittyä 🤔.

Pelko keskenmenosta on kova, varsinkin, kun aika vähillä oireilla olen päässyt tähä asti. Tällä hetkellä selkeimmät oireet ovat lievä tissikipu, vatsan turvotus, ilmavaivat ja korkea leposyke. Pari päivää sitten oli myös todella matalat verenpaineet, mutta ne oon onneks saanu ylöspäin tankkaamalla suolasia ruokia. Varsinaista pahaa ola ei vielä ole ollut, mutta valikoituvuus on lisääntynyt, mitä ruokaa haluaa syödä.

Mites muilla menee, onko täällä muita, jotka ei vielä kärsi pahasta olosta tai paha olo on alkanut vasta myöhemmillä viikoilla kuin mulla nyt? Jotenkin tuntuu, että monilla paha olo alkaa aikaisin. Todellakin olen onnellinen, että sitä ei vielä ole, mutta luo myös huolta sen puuttuminen, kun niin yleinen oire.

Ai niin, me yritetään pitää tää läheisiltä ja muilta salassa sinne nt-ultraa asti, saa nähä onnistuuko. Jotenki pelko keskenmenosta niin suuri, ettei vielä halua kertoa läheisille. Pelkään, että läheiset innostuu liikaa.

• Rakkaus
Reactions: Oliivi3
Moi!

Täällä ois kans yks elokuista odottava, joka vois liittyä keskusteluun. Facebookiin en vielä uskalla. Laskettuaika olis n. 21-24.8., riippuu, mitä laskentatapaa käyttää. Tätä yritettiin puolitoista vuotta, ja ekasta inseminaatiosta sain ekan plussan raskaustestiin ikinä. Mulle eka lapsi, mut puolisolle toka.

Tänä aamuna oli varhaisultra ja siellä sydän sykki ja sijainti oli oikea . Ite ajattelen, että tänään ois 6+5, mutta ultra näytti 6+4. Hoitava taho laskee kuiteki 7+0, koska laskevat inseminaatiosta. Mun mielestä vähä hassua, että lasketaan inseminaatiosta, koska inseminaatio tehtiin samana päivänä, kun ovulaatiotesti oli positiivinen. Eli eihä se munasolu ole vielä edes irronnut inseminaatiopäivänä, miten se muka voisi jo hedelmöittyä .

Pelko keskenmenosta on kova, varsinkin, kun aika vähillä oireilla olen päässyt tähä asti. Tällä hetkellä selkeimmät oireet ovat lievä tissikipu, vatsan turvotus, ilmavaivat ja korkea leposyke. Pari päivää sitten oli myös todella matalat verenpaineet, mutta ne oon onneks saanu ylöspäin tankkaamalla suolasia ruokia. Varsinaista pahaa ola ei vielä ole ollut, mutta valikoituvuus on lisääntynyt, mitä ruokaa haluaa syödä.

Mites muilla menee, onko täällä muita, jotka ei vielä kärsi pahasta olosta tai paha olo on alkanut vasta myöhemmillä viikoilla kuin mulla nyt? Jotenkin tuntuu, että monilla paha olo alkaa aikaisin. Todellakin olen onnellinen, että sitä ei vielä ole, mutta luo myös huolta sen puuttuminen, kun niin yleinen oire.

Ai niin, me yritetään pitää tää läheisiltä ja muilta salassa sinne nt-ultraa asti, saa nähä onnistuuko. Jotenki pelko keskenmenosta niin suuri, ettei vielä halua kertoa läheisille. Pelkään, että läheiset innostuu liikaa.
Heippa!
Onnittelut plussasta, ja ihana varmistus myös ultrasta! ❤️

Älä ole huolissasi lievistä oireista. Minulla eka raskaus oli aluksi kauheaa pahoinvointia, toisessa raskaudessa taas ei ollut juuri mitään oireita. Joskus iltaisin tuli pieni pahoinvoinnin tuulahdus, joka myös äkkiä katosi 😁 Silti raskaus meni loppuun asti hyvin.

Nyt kolmas raskaus, oireena turvotus, väsymys, päänsärky ja lamaannuttava pahoinvointi. Olisin onnellinen, jos saisin tämän huonon olon ja päänsäryn pois. Panadoliakaan en uskalla ottaa. Mitähän neuvolassa ohjeistavat nykyään tuon panadolisuhteen?

Ei olla paljastettu vielä kenellekään, todennäköisesti vasta nt-ultran jälkeen.

/Kide

Heippa!
Onnittelut plussasta, ja ihana varmistus myös ultrasta! ❤️

Älä ole huolissasi lievistä oireista. Minulla eka raskaus oli aluksi kauheaa pahoinvointia, toisessa raskaudessa taas ei ollut juuri mitään oireita. Joskus iltaisin tuli pieni pahoinvoinnin tuulahdus, joka myös äkkiä katosi 😁 Silti raskaus meni loppuun asti hyvin.

Nyt kolmas raskaus, oireena turvotus, väsymys, päänsärky ja lamaannuttava pahoinvointi. Olisin onnellinen, jos saisin tämän huonon olon ja päänsäryn pois. Panadoliakaan en uskalla ottaa. Mitähän neuvolassa ohjeistavat nykyään tuon panadolisuhteen?

Ei olla paljastettu vielä kenellekään, todennäköisesti vasta nt-ultran jälkeen.

/Kide
Joo, niinhän se on, että oireet tai oireettomuus ei kerro mitää raskaudesta, molemmilla tavoilla voi päästä hyvään tai joutua huonoon lopputulokseen. Pitää olla tällä hetkellä onnellinen, että oireet on melko lieviä.

Ite niin harvoin syön särkylääkkeitä, etten ole edes selvittänyt, mitä voi käyttää. Ja viikon päästä eka neuvola, joten sen jälkeen iteki fiksumpi ruokavalion, lääkkeiden yms. kanssa.

Oletteko uskaltaneet raskaana juoda eri kahviloiden smoothieita? Esim. Jungle Juice barin, Picnicin. Ainaki pakastetut ulkomaiset marjat tulisi kuumentaa, mutta mikä on hedelmien laita 🤔

Moikka, täällä myös elokuista odotetaan. Laskettu aika olisi 11.8. Taustalla useampia menetyksiä mutta toisaalta yksi onnistunutkin raskaus. Kovasti tekisi mieli varhaisultraan mennä mutta pitää vielä pohtia raaskiiko siihen panostaa yli kahtasataa euroa.

oisko täällä kiinnostusta pienemmälle faceryhmälle? Julkisessa faceryhmässä jo yli kaksisataa elokuista
Ois kiinpstista suljettuun faceryhmään, joka ei näkyis muille 🥰

Moikka, täällä myös elokuista odotetaan. Laskettu aika olisi 11.8. Taustalla useampia menetyksiä mutta toisaalta yksi onnistunutkin raskaus. Kovasti tekisi mieli varhaisultraan mennä mutta pitää vielä pohtia raaskiiko siihen panostaa yli kahtasataa euroa.

oisko täällä kiinnostusta pienemmälle faceryhmälle? Julkisessa faceryhmässä jo yli kaksisataa elokuista

Olis kiva päästä johonkin pienempään salaiseen faceryhmään.

Tänään viikkoja 6+6 ja eilen kävin varhaisultrassa, jossa sydän sykki ja kaikki oli hyvin 🥰

Moi!

Tänä aamuna oli varhaisultra ja siellä sydän sykki ja sijainti oli oikea . Ite ajattelen, että tänään ois 6+5, mutta ultra näytti 6+4. Hoitava taho laskee kuiteki 7+0, koska laskevat inseminaatiosta. Mun mielestä vähä hassua, että lasketaan inseminaatiosta, koska inseminaatio tehtiin samana päivänä, kun ovulaatiotesti oli positiivinen. Eli eihä se munasolu ole vielä edes irronnut inseminaatiopäivänä, miten se muka voisi jo hedelmöittyä .

Täällä nyt viikot 9+4. Minkäänlaista pahoinvointia ei ollut ennen 8+ viikkoa, jolloin ensin lievää etomista ja sitten oli kolme päivää ihan kamala olo, aamusta iltaan oksettava olo ja päätä särki. Mä kyllä otin kolmantena päivänä parasetamolia, en ole ainakaan kuullut että se olisi kiellettyjen listalla, mutta ibuprofeiinia ei suositella. Mutta sitten kolmannen pahoinvointi päivän jälkeen olo helpottui ja nyt ei pariin päivään ole taas ollut oikeestaan mitään huonoa oloa. Edellisissä raskauksissa mulla pahoinvointi pysyi hyvin lievänä ja ohimenevänä, lähinnä matkapahoinvointina ja ne raskaudet sujui hyvin alusta loppuun.

• Tykkää
Reactions: Tyyn3
Hus ylläpitää sellaista sivustoa kuin Teratologinen tietopalvelu. Siellä on paljon tietoa eri asioista lapsihaaveeseen, raskauteen ja imetykseen liittyen. Siellä sanotaan, että parasetamolia voi käyttää harkitusti, ja lyhin mahdollinen hoitoaika ja pienin mahdollinen annostus.

Hus ylläpitää sellaista sivustoa kuin Teratologinen tietopalvelu. Siellä on paljon tietoa eri asioista lapsihaaveeseen, raskauteen ja imetykseen liittyen. Siellä sanotaan, että parasetamolia voi käyttää harkitusti, ja lyhin mahdollinen hoitoaika ja pienin mahdollinen annostus.
Oi, kiitoksia paljon tästä tiedosta 😊

Kävin muutama päivä sitten ultrassa, ja oikeasta paikasta löytyi alkio ja syke ❤️ Viikot oli silloin 7+3.

/Kide

• Rakkaus
Reactions: Oliivi3 ja Tyyn3
10+0. Varasin verikoeajan perjantaille ja parin viikon päästä mulla on ultra! 🤩 Tämä on ensimmäinen raskaus, kun en ole käynyt varhaisultrassa varmistamassa, että sisällä on sykkivä sydän. Kahdessa edellisessä kävin, kun oli silloin kaikki palvelut lähellä, mutta täällä päin on tosi huonosti kätilöiden ultria saatavilla niin jäi sitten selvittämättä. Mitään outoa tai epäilyttävää ei ainakaan vielä ole ilmennyt, joten toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin.

Jos mennään taikausko-osastolle, niin vähän kyllä hirvittää, mitä kamalaa tämän lapsen syntymän jälkeen tapahtuu, kun esikoisen pikkuvauva-aikana puhkesi korona ja toisen pikkuvauva-aikana syttyi Ukrainan sota. Tästä seuraa varmaan sit se 3. maailmansota 🤯

• Tykkää
Reactions: Tyyn3
10+0. Varasin verikoeajan perjantaille ja parin viikon päästä mulla on ultra! Tämä on ensimmäinen raskaus, kun en ole käynyt varhaisultrassa varmistamassa, että sisällä on sykkivä sydän. Kahdessa edellisessä kävin, kun oli silloin kaikki palvelut lähellä, mutta täällä päin on tosi huonosti kätilöiden ultria saatavilla niin jäi sitten selvittämättä. Mitään outoa tai epäilyttävää ei ainakaan vielä ole ilmennyt, joten toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin.

Jos mennään taikausko-osastolle, niin vähän kyllä hirvittää, mitä kamalaa tämän lapsen syntymän jälkeen tapahtuu, kun esikoisen pikkuvauva-aikana puhkesi korona ja toisen pikkuvauva-aikana syttyi Ukrainan sota. Tästä seuraa varmaan sit se 3. maailmansota

Meillä myös ekan lapsen aikana korona, toisen aikana Ukraina, mutta kolmas on myös syntynyt, hänen kohdallaan ei tullut isoja muutoksia😅 Paitsi miehen työpaikka meni konkurssiin ja sen myötä elämä meni uuteen uskoon, mutta ei vakavempaa. Jospa siis olisi vaan kauhukuvia.

Kirjoitan tämän nyt tänne niin jääpähän jälki sitten kun tiedämme olinko oikeassa. Laskureiden mukaan olen siis rv 8+4 ja olen jo kahden päivän ajan tuntenut pieniä hipaisuja. Voi tosin olla, että ovulaationi on hyvin aikainen (mitä olen aikaisempien raskauksien kanssa epäillytkin) ja on ollut hiukan enemmän aikaa kehittyä, mutta yleisesti olen kyllä kahdessa edellisessäkin raskaudessa tuntenut liikkeitä jo ennen virallista varhaisultraa. Tuntemukset eivät sinänsä siis yllättäneet, mutta edellisen kaksosraskauden perusteella voisin olla valmis lyömään vetoa, että nytkin olisi kaksoset tulossa (toivottavasti ei enempää). Nimittäin nuo pienet hipaisut saattavat tuntua hyvin eri puolilla ajallisesti hyvin lähekkäin ja edellisellä kerralla tätä ihmettelinkin ennen kuin ultrassa kaksoset todettiin, että miten liikkuu nopeasti paikasta toiseen. No tämän lisäksi maha on jo mielestäni todella iso näille viikoille ja mietin miten se saataisiin pysymään piilossa vielä muutaman viikon :)

Noihin syntymähetken tapahtumiin liittyen muistan kuinka esikoisen kanssa kätilöopistolla seurasin epäuskoisena uutisvirtaa. Vauvakirjassa oli oma sivunsa syntymähetken ajankohtaisille uutisille ja tuolloin pienet vihreät miehet juuri valloittivat Krimiä, jäi siis kirjoittamatta kokonaan kun oli niin masentavia uutisia. Seitsemän vuotta myöhemmin tämän esikoisen syntymäpäivän aamuna aamupalaa valmistellessa seurasin järkyttyneenä uutisia Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan.

7+0. Eilen oli varhaisultra ja tuplasuuri yllätys siellä olikin! Kaksi pientä, molemmilla kaikki hyvin ja pienet sydämet sykki. Tässä nyt sulatellaan uutista ❤️❤️

En muuten minäkään löydä facesta tuota ryhmää?

• Tykkää
Reactions: 4nniin4
7+0. Eilen oli varhaisultra ja tuplasuuri yllätys siellä olikin! Kaksi pientä, molemmilla kaikki hyvin ja pienet sydämet sykki. Tässä nyt sulatellaan uutista ❤❤

Onnea siis tuplast! Itsellä kaksostytöt ja voin kyllä sanoa, että ihan uudenlainen näkökulma asioihin avautuu tämän sattuman kautta, hyvässä ja pahassa, mutta suurimmaksi osaksi siis hyvässä :)

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: 4nniin4 ja Oliivi3
7+0. Eilen oli varhaisultra ja tuplasuuri yllätys siellä olikin! Kaksi pientä, molemmilla kaikki hyvin ja pienet sydämet sykki. Tässä nyt sulatellaan uutista ❤❤

Oho 😯 siellä on ollut ylläri. Varmasti vähän sulateltavaa, jos ei yhtää osannut varautua, että tollainkin voi käydä. Ihanaa, että molemmilla oli kaikki hyvin, onnittelut ❤️

Yhteistyössä