Elokuun 2009 odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti
Lalla
Hui, mites on Taotaolla yö mennyt? Vai ootkohan jo saanut pökköä pesään?! :-D Aiemmin tuolla kyselit, niin juu, ekaa meille odotellaan.

Ja tokihan mä täällä kotosalla olen! Kellekään ei tosiaan uskalla soittaa tai edes viestittää, kun luulevat heti, että vauva on syntynyt. Ja sitten ärsyttää itsellä vielä enemmän, kun ei ole...

Eilen mulla oli kyllä sen verran erilainen päivä, että iltasella kivisti kevyesti selkää parin tunnin ajan. Sen jälkeen tuli muutama omituinen kivulias "pyöräytys" alavatsalla. Ensin ajattelin vauvan liikkeiksi, mutta ehkä ne ei olleetkaan liikkeitä. Oireet kuitenkin katosivat ja yöllä tuntui vain pientä kiristelyä. Mutta nuo eiliset oireet oli sentään jotain tuntemuksia, kun mitään ei pahemmin tähän mennessä ole ollut!

Kävin eilen kävelemällä kaupassa, kävelyä oli yhteensä n. 2 km. Menomatka sujui ilman ongelmia, mutta kotiin palatessa mulla oli n. 7 kilon kuorma mukana ja loppumatkasta vatsaa kiristeli kipakasti. Kun nousin rappuset kotiin, kiristykset kuitenkin loppuivat kuin seinään! Eli ilmeisesti minun täytyy ruveta raahaamaan jotain kuormia ympäriinsä, että saan edes jotain tuntemuksia aikaiseksi...

Odottelin eilen tosi kovasti jotain limatulppaa/vuotoa/lapsivettä (mikä tahansa olis käynyt!), mutta ei niin mitään...

Jatketaan! :)

Lalla 39+6
 
N28
Taotaolle kovasti tsemppiä! :) Toivottavasti tulee lähtö.

Lalla: mullakin oli yöllä ensimmäistä kertaa selkeitä polttoja selässä ja supisti mahaa. Tämä ei tosin jatkunut kuin ehkä n. tunnin, mutta kuitenkin :) Kyllä se tästä, jatketaan yhdessä odottelua. Mä olen nähnyt unta jo alussa, että vauva syntyi 25.8. Eli toivotavaan, että tämä toteutuu.

- N28+ Vänä 40+2
 
ilona80
Nythän se on N28 sulla se päivä, jolloin keskiarvon mukaan ensisynnyttäjä synnyttää :D Mä en uskalla edes ajatella, miten tuskastuttavaa tuon odotuksen täytyy tuossa vaiheessa olla, kun itsellä se 38. viikko alkoi jo tuottaa tuskaa ja puhelin kävi kuumana.

Ei oo kukaan aatellu, että piruuttaan laittaisitte miehen kanssa puhelimet yhtenä päivänä kiinni ja sit kattelisitte miten kauan kestää ennen kuin joku on oven takana kattelemassa, että ootko vielä kotona :)

Vähän jos synnyttäneiden omaa napaa...Miten te muut ootte toipunu synnytyksestä? Nyt kohta 4 viikkoa takana, oireita on edelleen, mutta ei niin paljon, että tarttisi koko ajan valittaa. Tikit on tainnu vihdoin viimein sulaa, mutta kyllä tuo välilihan alue edelleen on arka ja kirvelevä siitä haavan kohdalta. Ja tää jälkivuoto sais jo vähitellen loppua. On sellasta ärsyttävää tuhruttelua, vois sitten tulla kerralla loppuun! Muuten kroppa näyttää melko normaalilta. Paino päässyt takaisin normaalilukemiin, mutta maha on tietenkin vielä löysä. Mutta ihana kun pystyy taas kävelemään ja pääsee liikkeelle. Juosta en ole kyllä uskaltanut yrittää. Ja pidemmillä kävelyillä alapää turpoaa edelleen, mutta ehkä sekin ajan kanssa.

Aika on kulunut uskomattoman nopeasti. Mahdotonta uskoa, että a täyttää viikon lopussa jo kuukauden!

Mä pidän täällä sormet ja varpaat pystyssä, että loputkin pääsis tositoimiin vihdoin viimein! Taotaolla on jo lupaava tilanne :)

i

ps. Jonsku: pääsikö teidän neiti jo kotiin? Eiks siitä ollu puhetta jokin aika sitten...
 
N28
ilona: jos me laitettais puhelimet kiinni, niin mun eläkkeellä oleva isä ajais varmasti tänne meidän äiteen käskystä n. tunnin sisään ;))

Viime yön jälkeen ei ole ollut taaskaan mitään oireita, joten tuskimpa mä tänään ehdin enää synnyttämään :D Mutta jos taas yöksi saisi polttoja, koska viehän ne tätä operaatiota koko ajan eteenpäin kuitenkin.

Mä yritin jo eilen ehdottaa miehelle, että jos se painais mun mahasta ja mä pinnistäisin kovasti, mutta ei se suostunut -miksiköhän? :D
 
taotao78
Moi, en päässyt vielä mihinkään. Nukkuminen sujui valitettavan hyvin. Tänään on sitten supistanut satunnaisemmin ja vaan pari vähän kipeämpää.
Neuvola takana. Kaikki ok. Verenpaine oli yllättäen 106/67 kun yleensä ollut 125/75..mistähän se sitten kertoo. Limatulpan lähtö tarkoittaa kuulemma sitä että kohdun kaula on hävinnyt ja että kohdun suu on jo hieman auki, ..th selitti.,että kyllä noi supparit on jo aikaan jotain saaneet ja lisää limaa tuli vielä tänäänkin veriviiruin "koristeltuna". Eli joillain tota kohdun kaulaa/kanavaa voi olla vielä jäljellä synnytykseen lähdettäessäkin.
Pettymys oireiden laimenemisesta on suuri, en kyllä eilen uskonut että lähtö tulee, kun sattui niin vähän, mutta mies kyllä oli varma. Taitaa läheiset aatella että olen niin sekaisin kun olen jo 1000vuotta vauvan syntymää odottanut, etten usko kun homma oikeesti viimein käyntiin pyörähtää.Jään vaan kotiin nukkumaan:/
Muakin kiinnostaa kovasti ihmisten toipuminen synnytyksestä, odotan jo kovasti elämää ilman mahaa. Että saan itse lenkkarit jalkaan ja normivaatteet ja pois painoa. Ja normi seksiä ilman supisteluja ja kömpelöä ähkäilyä.Kauanko jälkivuoto on kestänyt, onko vessareissut pitkään synnytyksen jälkeen tuskaa? Onko elämä niin kertakaikkisen ihanaa, mitä se nyt haaveissa on kunhan saa tämän mahassamakaajan syliinsä? Millon voi juosta, tai voiko kantaa painavia kamppeita? Tai saitteko jotain kivoja kremppoja synnytyksestä tai raskaudesta, jotka vetävät mieltä matalaksi?

Okei siinä romaania vähäksi aikaa. Kivaa et N28 ja Lalla teilläkin on tuntemuksia, mukava vertailla miten menee,kun ollaan kaikki niin samassa syssyssä.

Taotao78 40+4
 
N28
taotao: höh, harmi, että sun oireet hiipui... Toivottavasti palaavat tänä yönä entistä lujempina :) Mä toivon itselleni samaa. Saunassakin kävin, josko se saisi suppareita aikaan. Vielä ei ainakaan tunnu kipeältä -maha ainoastaan möyrii ja supistelee oudon kovasti.

Mä odotan raikkaassa syysilmassa reipasta lenkkeilyä koirien kanssa <3 Ja elixiaan pääsyä. Sekä kunnon seksiä ilman mahaa (muutenkin tämän ison mahan kanssa on jäänyt kyllä nautinnot hyvin vähille :(...). Mutta ennen kaikkea odotan vauvaa :) Tänään oli ihana, kun mies tyhjensi kuivurista vaatteita, ja kasasi ne saunan penkille. Sitten se huusi mut ihastelemaan kolmea pinoa, ja totesi, että kohta meitä on oikeasti kolme <3

Ja ilonalle tosiaan isot kiitokset kannustuksesta :))

Kohta nukkumaan... Nati nati.
 
taotao78
Heippa. Lujat on oireet!!! N28 taidan viedä sun päivän:25.8. ja Lallan lasketunajan..jollei tämä sitten vielä voi hyytyä.
Heräsin kolmelta supistukseen ja niitä on tullutkin sitten 10 minsan välein. Eilen tuli klo 21-23 20 minsan välein, sit menin nukkumaan. Nyt tokan supparin jälkeen tuli myös limainen verinen klöntti, soitin kättärille kun verisyys huoletti, sanoivat et ok kunhan tunnen vauvan liikkeet ja ei saa tulla kuukautisverityyppistä kamaa, eikä tulekaan siis. Neljä aikas piukeen kipeää supistusta ollut välissä, mutta kyllä kaikki ovat niitä aitoja olleet. Pakko perää heilutella supistuksen läpi, kunhan tihenisivät niin pääsis koittamaan suihkua.
Ouh...nyt kyllä tuntuu..Pistää puhaltelemaan, mutta pitkä sisäään ja uuloshengitys vielä jeesaa.
Alavatsaan mulla sattuu ja eka kovettuu maha ja sit joku 15sekkaa niin tulee tosiaan aaltomainen menkkakipu ja jos ne kovasti voimistuu täs kotona ollessa, niin en tiedä miten pystyn taksis istumaan puol tuntia kättärille.
Yllättävän rauhallinen mieli, vielä ei juurikaan jännitä,paitsi hyvällä. Mies tos kellottelee ja lukee hesaria. Mun pitäis varmaan vielä jotain kevyttä sapuskaa napata.
Haikaranpesä oli nyt muuten täynnä ja sanoivat sillon kolmen maissa,ettei tilaa ainakaan ennen kuutta. Lähtöä (pakko kai täst on lähtö tultava..) ennen soittelen uudelleen ja sit kättärille jollei tuol oo tilaa.

Laitan ehkä viel maininnan ennen kun lähen punnaamaan pienokaista tähän maailmaan. Tsemppiä N28 ja Lalla loppumetreille. N28, tehdään viimestään vuoron vaihto sit kättärillä;) Saunokaa ja kyllä ne kivuttomatkin tai semikipeät supistukset tuntuu töitä tekevän.

Taotao ja 40+5
 
N28
Taotao: voi vitsi, toivottavasti olet jo tositoimissa! :))

Mulla oli täysin rauhallinen yö... Ei mitään oireita, paitsi kipeä maha kääntymisen yhteydessä. Tuo nukkuminen, kääntyminen, nouseminen, istuminen yms. alkaa olla jo niin vaikeaa ja tuskaista, että mä olen oikeasti itkun partaalla, kun ei ole mitään oireita :( Mies joutuu huomenna kesäloman jälkeen töihin, ja mä jään tänne koirien kanssa keskenään. Ei mitään tietoa miten tulen handlaamaan koirien aamulenkit, kun olo on tällainen. Nyt on surkea, surkea olo... :,(
 
ilona80
v*ttu tätä konetta!! Tuhosi mun hienon pitkän viestini :(

N28. Voi kurjuus :( Mulle tuli mieleen, että itellä oli tosi paska fiilis maanantaina kun synnytys tiistaiaamuna käynnistyi. Pidetään siis surkeaa surkeaa oloa merkkinä siitä, että jotain ois tapahtumassa. Mäkin näemmä täällä alan ettiä merkkejä kaikkialta :D

Taotaolle hurjasti tsemiä koitokseen. Koska aamupäivitystä ei ole tullut, olet varmaan jo tositoimissa!

Taotaolla oli paljon hyviä kysymyksiä...vastailen niihin omalta osaltani. Ekat pari viikkoa meni hormonimyrskyjä lukuunottamatta sellasessa euforisessa olotilassa. Vauva oli ihana, kaikki oli ihanaa, ihanaa, ihanaa :D Nyt neljän viikon jälkeen vauva on edelleen ihana, mutta tuo euforia on vähän laantunut :) Päällimmäisenä mieltä vetää välillä matalaksi armoton väsymys. Vaikka meidän pieni kiltisti nukkuukin useamman tunnin pätkiä, niin oma kroppa kyllä vielä totuttelee jatkuvaan heräilyyn. On päiviä, jolloin on todella pirteä ja päiviä jolloin on kuolemanväsynyt. Mutta siihen kai on totuttuva :) Samoin välillä surettaa, kun pieni ei ole tyytyväinen eikä oikein itse osaa auttaa sen oloa mitenkään. Vaippa kuiva ja maha täysi ja silti vaan itkettää. Tosin nyt kun alkaa pienelle tulla ikää, alkaa tuon väsymysitkun erottaa myös, poika taistelee unta vastaan :D Omaa nukkumista on auttanut se, että välillä ollaan miehen kanssa vaihdettu sängyssä puolia ja hän nukkuu pojan sängyn puolella ja nukuttaa (laittaa tutin suuhun ja silittelee) syöttöjen jälkeen ja minä nousen vain imetyksen ajaksi. Samoin olen muutamana aamuna jäänyt nukkumaan ja mies on tullut pojan kanssa alakertaan katsomaan leffaa yms. Eli muistakaa muutkin hyödyntää ne ISYYSlomalla olevat miehet!

Mulla leikattiin se väliliha ja tikkejä tuli 5. Aluksi ei vessareissut kirvelleet mitenkään, oli paikat niin turvoksissa ja tunnottomat. Vasta turvotuksen lähdettyä ja kun tikit alkoivat sulaa, tuli kirvelyä ja enemmän aristusta. Aluksi suurin ongelma varmaan olivat ne kolmen tunnin ponnistuksen sivutuote; mahtavat pukamat.Meni melkein viikko ennen kuin pystyi istumaan. Nyt ne ovat kuitenkin enää muisto vain ja muutenkin paikat alkavat parantua (synnytyksestä siis 4 viikkoa), ei se nyt vieläkään täysin entisellään ole, mutta jos nyt vertaan viimeisiin aikoihin mahan kanssa, niin tämä on ihan lastenleikkiä siihen verrattuna :) Jälkivuoto kesti isona viikon ja sitten laantui sellaiseksi menkkamaiseksi vuodoksi. Nyt enää vähän tuhruaa, eli eiköhän seki kohta lopu. Tuli varmaan vähän vanhan toistoa, sori :)

Koppa vieressäni alkoi piereskellä, joten se on varmaan vaipanvaihdon aika :D

i
 
Lalla
Voi Taotao, minkä teki! Meni nyt ryöväämään mun lasketun ajan päivän! ;) Ei vaan, loistavaa, että alkoi tapahtua ja siellä varmaan ollaankin jo poissa kotoa. Täällä vain toivotaan, että teillä menee kaikki hyvin!

N28, yhdyn sun ajatuksiin täysin. Sen niminen kirja taitaa olla kuin Eniten vituttaa kaikki. En ole lukenut, mutta näillä fiiliksillä voisin kirjoittaa itse vastaavan. Kävin eilen lenkillä ja hääräsin kotona muutenkin paljon. Ei mitään toivottua reaktiota! Sen sijaan kaikesta touhuilusta kädet ja jalat turposi yltäkylläisesti iltaan mennessä ja yö olikin niiden osalta tuskaa. Käsiä särki niin armottomasti ja jalat kutisi punaisina ja turvonneina.

Aamuyöllä heräsin neljältä enkä voinut enää nukkua. Ärsytti niin, että pää meinasi poksahtaa! Ärsytti siis ihan kaikki. Puoli kuudelta menin takaisin yrittämään unta ja onneksi nukahdinkin vielä.

Vauva on ylhäällä kuin mikä ja mitään oireita ei juurikaan ole. Jos parhaansa mukaan tunnustelee, saattaa välillä (tyyliin kahdesti päivässä) tuntua menkkamaista kipua, joka ei ole kuitenkaan kuin noin promille oikeista menkkakivuista. Ei siis mitään. Sängyssä pyöriminen on kamalinta niin kuin N28:kin sanoi. Kävely saa sentään alavatsan kiristelemään, mutta ei aiheuta muuta jälkeenpäinkään. Ja tuo kävely on niin myrkkyä minun käsille, että huh. Laittaa turpoamaan ja särkemään. Mitään vuotoja ei edelleenkään tule, ei edes mitään limaisuutta. Niin turhauttavaa!

Lalla 40+0

(Pahuksen päivä, en olis halunnut uskoa joutuvani tähän!)
 
N28
Lalla: voi luoja mä tahtoisin lukea tuon mainitsemasi kirjan nyt :D

ilona: kiitokset jälleen kerran tsemppauksesta :)

Aamuinen ruikutus saattoi vähän auttaa... Mulla on ollut jo neljä tuntia vatsa ja selkä ihan uudella tavalla kipeä. Välillä tuntuu todella kivulias vihlaisu jostain päin -niin kipeä, että ihan pikkariikkisen pitää kyyristyä. Lisäksi saatoin ennen kaupoille lähtöä bongata ihan minimaalisen vähän limatulppaa. Ostin kakkaan olooni uudet verhot ja liinat olohuoneeseen, ja nyt olen silitellyt ja ripustellut niitä pari tuntia, eikä tämä olo ainakaan ole helpottanut. Ei kyllä ollut tarkoituskaan ;) Nyt vielä lattian imurointi ja pesu, niin voisi hetken aikaa ottaa rennosti sohvalla.

Mulla on huomenna kasilta neuvola, ja sormet ja varpaat ristissä toivon, ettei sinne tarvitse raahautua, vaan pääsisin tositoimiin.

- N28 +Vänä 40+3
 
N28
Täälläkin on tapahtunut ainakin jotain :D Kivuliaita suppareita tullut läpi eilisen päivän aina silloin tällöin. Klo 22 alkoi tulla veristä limavuotoa, ja supparit jatkuneet kipeillä selkäpoltoilla -olen kuitenkin saanut nukuttua tässä välissä aina n. tunnin, ennenkuin olen taas herännyt kipuun, Supparit tuntuvat jotenkin kauhean kevyiltä vielä, niin en ole edes soittanut kättärille... Kellottelen tässä alkuun yksinäni, ja annan miehen nukkua, jos se vaikka joutuukin vielä töihin. Aika hyvin ajoitettu, jos tästä vielä aamun aikana lähetään synnärille, kun miehen loma tosiaan loppui eiliseen :D

Mutta toivotaaan parasta :) Raportoin varmasti ennen lähtöä, ellei tule kiire.

-N28 + Vänä 40+4
 
N28
Argh, reilu puolitoista tuntia tuli kellotettua suppareita n. 10min välein ja sitten tuli 20min tauko. Soitin kättärille, ja siellä sanottiin, että särkylääkettä naamariin ja nukkumaan -nämä voivat hyvinkin laantua. No puhelun jälkeen olen kellottanut pari pitkää ja hyvin kivuliasta supparia 6min välein, mutta nyt on taas kohta 10min edelliseen. No mutta tämä etenee :) Joudun päästämään miehen duuniin, mutta voi olla, että joudun soittamaan sen aika piakkoin takaisin... Taas sattuu, auuuuh :)
 
Lalla
Jaahas, onko N28 lähtenyt neuvolaan vai synnyttämään? :)

Mulla on huomenna neuvola ja todellakin olen sinne menossa. Ei etene, ei mitään.

Taotaolla kriittinen päivä näytti olevan 40+5 ja N28:lla 40+4 eli tuolla tahdilla mun vuoro olis viikonloppuna. Nyt sitä on kyllä vaikea uskoa!

Lalla 40+1
 
N28
Täällä edelleen, ja supparit on laantuneet eikä kipukaan ole enää niin hurja. Vereslimaista vuotoa on edelleen... Ehkä illan/ yön tullen pääsee lähtemään? :) Ja yritän ajatella täällä positiivisesti, jotta mitä kauemmin kärvistelen kotona, sitä lyhyempi siitä avautumisvaiheesta pitäisi sairaalassa tulla.

Vauvaa odotellessa <3

Mä olen kohta vetänyt kaikki herkut mun sairaalakassista :D Pitää laittaa miehelle tekstaria, että tarvii saada lisää suklaata ja lakua... Hups :p
 
N28
Menee yksinpuheluksi, mutta menkööt... Supistukset on todella kipeitä, ja niitä tulee 10min välein. Meinaa itku ja oksennus lentää. Soitin äsken kättärille, ja pitäisi vielä odotella, että saataisiin supparit tulemaan 5min välein ennen lähtöä. Miten hitossa sitä istuu autossa tuon matkan sitten??

Yritän nyt lähteä suihkuun makoilemaan...
 
ilona80
Vitsi nyt se on menoa eikä meininkiä N28 :D JEE! Oon seurannu tilannetta pitkin iltapäivää, mutta a sylissä yhdellä kädellä ei ole kyennyt kirjottamaan :) Eli yksinpuhelulla on kyllä ollut lukija. Hurjasti onnea matkaan, jään odottamaan kuulumisia.

Ja hei muista, jokainen supistus vie lähemmäs lopputulosta! Ja jos alkaa tuntua liian kipeältä niin lähde sairaalaan, vaikka väli ei olisikaan lyhentynyt.

i
 
jonsku_86
Moi!

Onnea Safiirille pienen ihmisen johdosta. :)

En oo nyt pahemmin jaksanu kirjotella tänne. Oon kuitenki käyny lueskelemassa mitä teille kuuluu.

Tuossa joku kyseli että koska neiti pääsee kotiin. Nyt näyttää siltä, että perjantaina on tuhisija kotona ekaa yötä. :) Oltiin tässä muutama päivä sitte sairaalalla yötä, koska olen ensisynnytäjä. Olihan se kokemus olla ensimmäistä yötä neitin kans, eikä tullu paljoakaan nukuttua. Neitillä oli ilmaa sen verran, että itki pari tuntia mahaansa, ku ei ilma tullu ulos. Kysyin hoitajalta, että voiko neitille antaa vaikka cuplatonia, niin vastaus kuului, että "tytöllehän annetaan jo maitohappobakteereja".

En muista olenko jo sanonut siitä, että neitillä on ductus auki, ja sitä nyt seuraillaan, että onko menossa kiinni vai aukeamassa. Hoitaja kun tuosta kertoi, niin ensimmäisenä kertoi, kuinka tällaiset korjataan leikkauksella. Joopa joo. Lääkäriltä kun asiasta kyseltiin, niin sanoi että lääkkeitä kokeillaan ensin ja jos ei se auta niin sitten leikataan.

Tämä samaionen hoitaja alkoi selittämään myös sitä, että neitiä ei kotiuteta letkun kanssa, koska ei opi sitten itse syömään. Noh, lääkäri sanoi aikaisemmin että neiti kotiutetaan tällä viikolla joko letkun kanssa tai ilman. Menee heermot tuon ko. hoitajan kanssa. Muut hoitajat on olleet tosi mahtavia.

Aika jännä, että meille sanottiin, että joudumme syöttämään neitille Premilonia puolen vuoden ikäiseksi, kun taas netistä olen lukenut, että tuota kyseistä korviketta käytetään 3,5-4 kiloon asti. Neitil.lähän painoa on jo 2980g. Toinen hoitaja taas meinasi, että ei sitä käytetä niin kauaa. Toivottavasi ei, koska tuo aine on ihan törkeän kallista.

Mutta eiköhän siinä ollut omaa napaa tällä erää. :)

-jonsku-

Mulla oli viikko sitten jälkitarkastus ja sektiohaava on parantunut hyvin ja saan alkaa harrastamaan kevyttä liikuntaa.
 
ilona80
Ihanaa Jonsku! Pian neiti kotiin :) Meille sanoi neuvolan täti, että siitä cuplatonista ei todellakaan ole mitään haittaa, joten meidän ukko saa sekä maitohappoja ja cuplatonia, että pysyvät mahavaivat kurissa. Silti silloin tällöin kramppaa silläkin maha, mutta ei sitten ehkä niin usein kuin mitä ilman lääkettä. Tosin oon miettinyt,että voisi joku päivä kokeilla olla ilman ja katsoa, onko lääkkeestä hyötyäkään.

Tosi ärsyttävän kuuloinen tuo hoitsu. Onneks sen kanssa ei kohta tarvitse olla enää missään tekemisissä! Vai käyttekö osastolla edelleen kontrolleissa tms. kotiin pääsyn jälkeen?

N28 on selkeesti päässyt lähtemään :) Ehkä jo nyyttikin sylissä. Jään odottelemaan N28n ja taotaon kuulumisia. Ja tietty tsemittämään Lallaa (ellet sitten ole yöllä lähtenyt sinäkin :)).

i ja maharepussa tuhiseva a
 
Ippaliini
täällä myös luetaan mutta kirjoitus haastavaa (nytkin martta sylissä syö ja tyttö 2.5v vieressä pelaa miimipeliä (ja tarttee apua 5 min välein..)

jonsku_86 ihanaa jos neiti vihdoin pääsee kotiin!
Safiirille ja N28 onnittelut!

enää siis muutama jäljellä, noh kohta elokuukin loppuu :)

ilona80 kyseli miten on palutunut synnytyksestä. Kiloja on vielä 4-5kg liikaa ja masu tietty löysä. Mut issiaskipu on poissa, samoin suurin osa suonokohjuista, jee.
ihna kun pääse kävelemään kivuitta.
juosta ei kannatakaan ennen lupaa eli jälkitarkastuksen jälkeen. ettei tule ongelmia jatkossa.
sama juttu mulla, pari ekaa viikkoa meni pirteänä (hormonit!) mutta nyt väsyttää!! hieman huolestuttaa miten jaksaa pimeän syksyn. pitää vain käydä kerhoissa ym.
kotona kun on 2.5v ja 4v, niin vaikka vaavi nukkuu, isommat ei. isyysloma oli ihanaa aikaa, mies nousi ylös ja nukuin välillä 10 asti.
mut nyt se luksus on loppu.

palaillaan ja tsemppiä lopuille elokuisille odottajille!!

t. ippaliini ja martta 1kk 1 vk
 
Lalla
Voi taivas, ihanaa N28! Paljon onnea pikkumiehelle ja perheelleen! :) Et kyllä ehtinyt sairaalassa kauan hapantua ennen synnytystä! Ja pieni mies sieltä tosiaan tulikin. Meillä painoarvio oli jo 2,5 viikkoa sitten 3,4 kg...

Mä oon todellakin vielä kotona. Tänään oli neuvolakin ja sitkeästi varattiin tiistaille seuraava aika (41+0), jos on tarvis. Se on sitten jo viimeinen neuvola ja samana päivänä saa jo varata äitiyspolin yliaikaisuuskontrollin. Tietty sitä toivoo, että ei tarvis, mutta...

Vauva ei ole edelleenkään laskeutunut eikä kiinnittynyt, sf-mitta oli sama kuin viimeksi 37 cm. Sen pää huitelee vielä tosi korkealla. Verenpaine aina vain koholla, mutta pissa puhdas ja turvotus vanhoissa lukemissa, joten eipä sillekään nyt mitään tehdä. Mulla on ilmestynyt jalkateriin punaisia pisteitä, jotka kuulemma saattavat olla vain jotain raskausajan mystistä ihottumaa. Eilen huomasin nuo pisteet ja ajattelin kyllä, että nyt kroppa sanoo seis tälle raskaudelle. Vauva ei ilmeisesti kuule sitä viestiä?!

Mulla on nyt kuitenkin toista päivää selkä kipeä. Tänään enemmän kuin eilen ja tänään suunta on huomattavasti menkkakipumaisempi. Tänään menkkakipua on tuntunut jo vähän alavatsalla ja toisessa yläreidessä. Mitään varsinaisia supistuksiahan mä en ole koskaan tuntenutkaan, joten siinä mielessä kiva saada jotain tuntemuksia! Kätilö veikkasi, että selkäkipu voi olla mulla sitä kohdun supistelun merkkiä.

Mä en tiedä, kuinka usein mä nyt viitsin enää yksinäni täällä jorista näistä raskausvaivoista... Suurimman osan ajasta ärsyttääkin ihan sikana eikä fiilistä helpota yksinpuhelu synnyttäneiden keskellä. ;)

Lalla 40+2
 

Yhteistyössä